Η «αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου» «ante portas»: Από τους μύθους στην πραγματικότητα

Κριτική στο σχέδιο του Υπ. Παιδείας για την «Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας – Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης».

Του Γιώργου Κ. Καββαδία

1.Έννοια και στόχοι της αξιολόγησης

Στο πρόσφατο σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για την «Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας – Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης», όπως δημοσιοποιήθηκε από το alfavita. gr στο άρθρο 1 αναφέρεται: «Σκοπός της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου (ΑΕΕ) είναι η βελτίωση και η ποιοτική αναβάθμιση όλων των διαστάσεων και των παραγόντων της εκπαιδευτικής διαδικασίας. … η ενίσχυση της συνεργασίας και της συμμετοχής μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας, …με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου στο χώρο του σχολείου.» Επίσης ότι «η αξιολόγηση αποτελεί μια διαδικασία κινητοποίησης όλων των παραγόντων της εκπαιδευτικής κοινότητας για την ανάπτυξη δράσεων με στόχο την βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας και της μάθησης, την ισόρροπη και ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών, την ενίσχυση της ισότητας και την άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων, την καταπολέμηση των διακρίσεων και του αποκλεισμού και το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία». Continue reading

Περί του θέματος Δ1 στη Βιολογία Γενικής Παιδείας

Των Κώστα Ντουράκη, ΠΕ 04.02, Λύκειο Μανταμάδου

Τριμανδήλη Μαρίας, ΠΕ 04.04, Λύκειο Ιστιαίας

Αναστασοπούλου Ιωάννας, ΠΕ 04.04, 2ο Λύκειο Καλλιθέας

Στο θέμα Δ1 της Βιολογίας Γενικής Παιδείας δίνεται ένα διάγραμμα ποσοτήτων οξυγόνου και αποικοδομητών σε συνάρτηση με την απόσταση από κάποιο σημείο απόρριψης αστικών λυμάτων. Οι μαθητές καλούνται να κρίνουν ποια καμπύλη αντιστοιχεί σε ποια ποσότητα.

Το θέμα Δ1 όπως ακριβώς δόθηκε:

Το μήνυμα των πανελλήνιων εξετάσεων 2012. Προς γονείς και μαθητές λαϊκών και λοιπών πληβειοποιημένων στρωμάτων: Πού πας έρμε Καραμήτρο;

Της Αγγελικής Φατούρου*

ΣΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΔΝΤ… 

Στενάζει το διαδίκτυο από χιλιάδες καταγγελίες, διαμαρτυρίες, απειλές δικαστικών προσφυγών κλπ από γονείς και μαθητές από το μεσημέρι της Παρασκευής 25/5, ανάστατοι οι καθηγητές-βαθμολογητές  για το διαβόητο πλέον Γ4 θέμα της Φυσικής, και την τροπή που πήρε μετά την απόφαση του ΥΠΕΠΘ να το ακυρώσει.

Παρ’ όλο που αντιλαμβάνομαι ότι για τους εμπλεκόμενους γονείς και μαθητές είναι δύσκολο να αποστασιοποιηθούν από το συγκεκριμένο και να γενικεύσουν, νομίζω ότι έχει αξία να αναδείξουμε το πραγματικό «μήνυμα» που στέλνει το κυρίαρχο αστικό πολιτικό σύστημα στη λεηλατημένη ελληνική οικογένεια και στα παιδιά μας, ιδιαίτερα αυτά των πιο φτωχών τάξεων και στρωμάτων: Continue reading

Παρεμβάσεις ΔΕ: Δεν έγινε ένα λάθος στις Πανελλήνιες… 
Οι Πανελλήνιες είναι λάθος !

O σάλος που δημιουργήθηκε με αφορμή το μάθημα της φυσικής και τη δικαιολογημένη αναστάτωση χιλιάδων μαθητών, φέρνει για μια ακόμη φορά στην επιφάνεια την κρυμμένη αλήθεια του μύθου των «ίσων ευκαιριών» και του «αδιάβλητου» θεσμού των πανελλήνιων εξετάσεων.

Η δυσκολία των θεμάτων που προκρίθηκαν από επιτροπές αγνώστου σύνθεσης, στην έκθεση ―όπου για την επιλογή του κειμένου είχε έντονες αντιρρήσεις ακόμα και …η ίδια η αρθρογράφος Αρβελέρ (!)― στη φυσική, αλλά και στη βιολογία μέχρις στιγμής, λειτουργεί σαν προφανής παρότρυνση των μαθητών προς την κάθε λογής παραπαιδεία και ιδιωτική εκπαίδευση. Continue reading

Τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών του Νέου Σχολείου

Από το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών στα προγράμματα σπουδών του Νέου Σχολείου

του Γιώργου Γρόλλιου

Στις αρχές του Μάρτη του 2010 η υπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων υπέβαλε στο υπουργικό συμβούλιο σχέδιο δράσης στον τομέα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τη δημιουργία ενός Νέου Σχολείου. Βασικό χαρακτηριστικό του σχεδίου είναι η αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών του νηπιαγωγείου, του δημοτικού και του γυμνασίου. Τα νέα προγράμματα προβλέπεται να αναπτυχθούν μέχρι τον Ιούνιο του 2011, να εφαρμοστούν πειραματικά την επόμενη σχολική χρονιά και να γενικευτεί η εφαρμογή τους στη σχολική χρονιά 2012-2013. Το πρόγραμμα σπουδών του λυκείου προβλέπεται ότι θα οργανώνεται ταυτόχρονα με αυτό της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Continue reading

Ομίλος Μελέτης Ιστορίας της Κοινωνίας (ΟΜΙΚ): Διημερίδα με θέμα: «Η ιστορία της μισθωτής εργασίας και του εργατικού κινήματος στην Ελλάδα»

Διαβάστε την πρόσκληση και το πρόγραμμα

Στις 26 και 27 Μαΐου ο Ομίλος Μελέτης Ιστορίας της Κοινωνίας (ΟΜΙΚ) σας καλεί στην Διημερίδα στην αίθουσα Καράγιωργα 1 στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με θέμα: «Η ιστορία της μισθωτής εργασίας και του εργατικού κινήματος στην Ελλάδα: διερευνώντας μαρξιστικές οπτικές στην εποχή μας». Ώρα έναρξης10 το πρωί.
Continue reading

ΟΛΜΕ: Σχετικά με την αξιολόγηση των μαθητών στα Πιλοτικά Γυμνάσια

Σε σχέση με το προεδρικό διάταγμα που κοινοποιήθηκε στα πιλοτικά σχολεία στις 3/5/12 αρ. πρωτ. 49602/Γ2, ΦΕΚ Α 97/2012 με θέμα «Αξιολόγηση των μαθητών Α, Β, Γ τάξεων των Γυμνασίων για την πιλοτική εφαρμογή του Νέου Προγράμματος Σπουδών», και το οποίο παρελήφθη στις 8/5/12, δεκατέσσερις μ ό ν ο ημέρες πριν την έναρξη των εξετάσεων, διαπιστώνονται τα παρακάτω:

 Α) Η καθυστερημένη ενημέρωση για τόσο σημαντικές αλλαγές-προσθήκες στον τρόπο εξέτασης των μαθητών δυσχεραίνει ποικιλοτρόπως το έργο των εκπαιδευτικών που εργάζονται στα πιλοτικά σχολεία. Για να μπορούν να είναι δίκαιοι απέναντι στους μαθητές τους αλλά και συνεπείς με τις επιστημονικές και παιδαγωγικές τους αρχές θεωρείται απαραίτητη προϋπόθεση να γνωρίζουν για τις όποιες αλλαγές από την έναρξη της σχολικής χρονιάς για να μπορούν να προγραμματίσουν τη διδασκαλία τους ανάλογα με τις ανάγκες του μαθήματος και των μαθητών. Continue reading

Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ “Αριστοτέλης”: προβολή του ντοκιμαντέρ CATASTROΪKA

 Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ “Αριστοτέλης” καλεί στην προβολή του ντοκιμαντέρ CATASTROΪKA το Σάββατο 26 Μαΐου, στις 7μ.μ., στο 39ο–141ο Δ.Σ. Αθηνών (Τσούντα και Αχαρνών ).

«Ή ελευθερία ή ησυχία. Πρέπει να διαλέξετε…»

            Η CATASTROΪKA αναζητά τις συνέπειες από την ολοκληρωτική εκποίηση μιας χώρας

Μετά την προβολή θα γίνει ανοιχτή συζήτηση με τη δημοσιογράφο Κατερίνα Κιτίδη, από την ομάδα των δημιουργών της Catastroika

Θα ακολουθήσει λαϊκό γλέντι

Σύλλογος διδασκόντων 6ου ΓΕΛ Αιγάλεω: καταγγελία για τη σύλληψη του συνδικαλιστή Ν. Κατσίφη

Ο σύλλογος διδασκόντων του   6ου ΓΕΛ  Αιγάλεω   καταγγέλλει τη  σύλληψη  του Νίκου Κατσίφη, συνδικαλιστή  του συνδικάτου οικοδόμων, που συμμετείχε μαζί με πολλούς κατοίκους και φορείς  στην αντιρατσιστιτκή συγκέντρωση που πραγματοποιήθηκε στις 12/5/12 στην πλατεία Κύπρου της Καλλιθέας.
Η συγκέντρωση έγινε για να εκδηλωθεί η συμπαράσταση σε μετανάστες που δέχονται φασιστικές επιθέσεις συμμοριών καθώς και προσπάθειες πυρπόλησης των σπιτιών τους. Continue reading

Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων: Διεθνής καμπάνια “Τα μνημεία δεν έχουν φωνή, εσύ έχεις”

Δείτε το βίντεο της διεθνούς καμπάνιας του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων με γενικό τίτλο “Τα μνημεία δεν έχουν φωνή, εσύ έχεις”. Είναι ένα μήνυμα που αξίζει να διαθοθεί

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LRbexQpbrbQ[/youtube]

Η αγγλική εκδοχή του βίντεο: Continue reading

Όλα θυσία για μια χούφτα ψήφους;

Του Θανάση Τσιριγώτη

Salus populi suprema lex (Η σωτηρία του λαού ύψιστος νόμος)

Ανατρίχιασαν οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι επιμένουν να θυμούνται και να σκέφτονται, όταν άκουσαν ότι ο Τσίπρας πρότεινε τον Αρσένη για υπηρεσιακό πρωθυπουργό.

Διότι ο Γ. Αρσένης, επονομαζόμενος και στρατηγός, μάτωσε την παιδεία στη μεγάλη απεργία των καθηγητών το 1997 και απείλησε να κατεβάσει το στρατό στους δρόμους στο ματωμένο ΑΣΕΠ το 1998. Continue reading

ΕΛΜΕ Ν. Αθήνας: Ανοιχτή επιστολή σχετικά με δημοσιεύματα της εφημερίδας “Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ” για τα διαπολιτισμικά σχολεία, καθώς και για την επίθεση που επιχειρείται εναντίον τους από φορείς της διοίκησης

Προς:

– Τον Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Κο Γ. Μπαμπινώτη
– Τον Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Κο Κ. Αρβανιτόπουλο
– Την Υφυπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Κα Ε. Χριστοφιλοπούλου
– Την Ειδική Γραμματέα Διαπολιτισμικής Εκπ/σης, Κα Α. Λινού
– Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, το Δ.Σ. του ΚΕΜΕΤΕ, το Δ.Σ. της ΔΟΕ
– Προέδρους και εκπροσώπους πολιτικών κομμάτων
– Διευθυντές, αρχισυντάκτες και υπευθύνους έκδοσης των ΜΜΕ και των ηλεκτρονικών ΜΜΕ

Αξιότιμοι κύριοι,

Βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση να καταγγείλουμε τη συντονισμένη επίθεση που κύκλοι της διοίκησης της εκπαίδευσης και των ΜΜΕ επιχειρούν εναντίον των διαπολιτισμικών σχολείων, και μάλιστα σε προεκλογική περίοδο, και ενώ η ΟΛΜΕ, η ΔΟΕ και το Συντονιστικό των Φορέων για τη Διατήρηση των Διαπολιτισμικών Σχολείων έχουν ζητήσει συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για το θέμα. Το εντυπωσιακό είναι ότι η επίθεση αυτή ξεδιπλώνεται με τρόπο εντελώς ανοίκειο και ανορθόδοξο, μια και πρώτη φορά βλέπουμε στο χώρο της εκπαίδευσης τόσο «αγαστή» συνεργασία διοικητικών παραγόντων και δημοσιογράφων. Continue reading

Εμείς και αυτοί δεν είμαστε ίδιοι! Να ποιοι ζητάνε την ψήφο μας:

Μια μεγάλη πολιτική, κοινωνική και φιλοσοφική αλήθεια είναι αυτή που συνδέει διαλεκτικά το είναι με τη συνείδηση. Η μαρξιστική αυτή αρχή αποτελεί τη βάση για την επιστημονική ανάλυση όλων των σύγχρονων καπιταλιστικών κοινωνιών και όχι μόνο. Οι κοινωνικές τάξεις, τα κόμματα, οι νόμοι, οι θεσμοί, ο πολιτισμός κ.τ.λ. καθορίζονται απ’ την οικονομική βάση, απ’ το «είναι». Μ’ άλλα λόγια, το τι πιστεύει ο καθένας για τον εαυτό του, τον κοινωνικό και πολιτικοοικονομικό περίγυρο, ποια αντίληψη έχει για τον κόσμο, καθορίζεται, εν πολλοίς, απ’ το «είναι» του, την θέση του στην παραγωγική διαδικασία, την οικονομική του κατάσταση δηλαδή. Αυτή η θέση καθορίζει τα συμφέροντά του. Άλλα τα συμφέροντα του πλούσιου βιομήχανου, επιχειρηματία, εισοδηματία κ.τ.λ. και άλλα του φτωχού εργάτη, αγρότη, υπάλληλου, άνεργου κ.τ.λ. Continue reading

Κάτσε καλά Γεράσιμε!

Του Δημήτρη Μητρόπουλου

Πριν ένα χρόνο στις πλατείες, όταν έπεφταν τόνοι χημικών, μια φίλη με ρώτησε πως αντέχω με τόσα χημικά. Της είπα ότι μάλλον έχω υποστεί μετάλλαξη. Και μετά μου ήρθε στο μυαλό ότι το βάπτισμα του πυρός στους τόνους των χημικών είχε γίνει το 1998 στα εξεταστικά κέντρα ενάντια στους νόμους του Αρσένη. Για μια γενιά που ήταν εκεί εκείνες τις μέρες, το άκουσμα της πρότασης του Αλέξη Τσίπρα για υπηρεσιακό πρωθυπουργό τον Γεράσιμο Αρσένη, ξένισε, άφησε πικρία, δημιούργησε φόρτιση. Continue reading

“Όταν οι μάσκες πέφτουν”: Η ελπίδα στην κρίση είμαστε «εμείς», οι… άνθρωποι της Τ.Ε.Ε. !

Του Κώστα Κορδάτου*
Ορισμένοι εκπαιδευτικοί κύκλοι, στην  Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΤΕΕ) στη χώρα μας, όπως και ορισμένοι παράγοντες της διοίκησης σε διάφορα επίπεδα, χρόνια τώρα,   με αντιδεοντολογικούς και αντισυναδελφικούς όρους, προσπαθούν με κάθε τρόπο να επιβάλλουν στην εκπαιδευτική κοινότητα defacto, την συντεχνιακή τους αντίληψη.

Σε επίπεδο διοίκησης σχολικής μονάδας (ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, ΣΕΚ, ΟΑΕΔ), όσο και για το διδακτικό και εργαστηριακό μέρος του προγράμματος, θεωρούν ότι πρέπει να προηγείται μια συγκεκριμένη κατηγορία πτυχιούχων, σε όλα τα επίπεδα.
Αδιαφορούν για το status που υπάρχει σε κάθε επάγγελμα και τις συνθήκες του τομέα σε όλες τις αναπτυγμένες τεχνολογικά χώρες. Ακολουθείται και από τη χώρα μας, τουλάχιστο στο επίπεδο της κατάταξης των επαγγελμάτων σύμφωνα με το profile και τις απαιτήσεις κάθε ειδικότητας, στην καριέρα κάθε πτυχιούχου της β/θμιας εκπ/σης. Continue reading