Το Υπουργείο Παιδείας με την εγκύκλιό του, 112162/Γ2/29/09/2011, επιμένει να αντιμετωπίζει λογιστικά την αναπλήρωση διδακτικών ωρών, προσθέτοντας δηλαδή, απλώς, ώρες και ημέρες στο σχολικό πρόγραμμα.
Δεν λαμβάνει υπόψη την παιδαγωγική και εκπαιδευτική διάσταση του θέματος, ούτε φυσικά κάνει την αυτοκριτική του για τις δικές του ευθύνες, καθώς εκατοντάδες χιλιάδες διδακτικών ωρών χάνονται, ιδιαίτερα τους πρώτους μήνες της σχολικής χρονιάς, λόγω σοβαρών ελλείψεων εκπαιδευτικών από τις σχολικές μονάδες και του απαράδεκτου γεγονότος της έλλειψης διδακτικών βιβλίων για τους μαθητές και τις μαθήτριες τη φετινή χρονιά!
Θεωρούμε υποκριτικό το ενδιαφέρον του Υπουργείου Παιδείας για την απώλεια διδακτικών ωρών και από το γεγονός της ξαφνικής περσινής απόφασής του με την οποία έληξαν τα μαθήματα στα σχολεία το Μάϊο, κατά μία εβδομάδα νωρίτερα.
Γι αυτό το λόγο, είμαστε υποχρεωμένοι να επαναλάβουμε τα παρακάτω:
1. Η αναπλήρωση της ύλης πρέπει να γίνεται με ρυθμούς που να επιτρέπουν την αφομοίωσή της από τους μαθητές. Το πρόβλημα δεν είναι ποσοτικό. Είναι κυρίως ποιοτικό.
2. Η εντατικοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και μάλιστα υπό το άγχος μιας κραυγαλέας επίφασης ενδιαφέροντος για τους μαθητές και τις μαθήτριες, είναι απόρροια αντιπαιδαγωγικής αντίληψης που, τελικώς, αποβαίνει σε βάρος τους.
3. Η απλουστευτική και μηχανιστική διαχείριση από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ενός σοβαρού και σύνθετου προβλήματος, όπως το υπόψη ζήτημα, εξ αντικειμένου τουλάχιστον, λειτουργεί τιμωρητικά σε σχέση με τις μαθητικές κινητοποιήσεις, γεγονός που αντίκειται στη δημοκρατική ταυτότητα και λειτουργία του σχολείου.
4. Η όποια εισήγηση για αναπλήρωση διδακτικών ωρών πρέπει, σε κάθε περίπτωση, να είναι προϊόν συλλογικής βούλησης, του Συλλόγου των Διδασκόντων, των γονέων και των μαθητών και ο σχετικός προγραμματισμός να γίνεται, αποκλειστικά, με παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά κριτήρια.
5. Αν, προς τη λήξη του διδακτικού έτους, διαπιστωθεί, πως εξακολουθεί να υπάρχει σοβαρό πρόβλημα μη κάλυψης της διδακτέας ύλης σε αρκετές σχολικές μονάδες και για συγκεκριμένα μαθήματα, θεωρούμε ότι είναι προτιμότερο να ζητηθεί από τον υπεύθυνο οργανισμό η κατ’ επιλογή περικοπή ενός τμήματός της, ώστε να αποφευχθεί η μεγαλύτερη και αλυσιτελής επιβάρυνση των μαθητών.
6. Όσον αφορά, τέλος, σε πιέσεις που ασκούνται από ορισμένα στελέχη της Διοίκησης προς συναδέλφους, με αφορμή την παραπάνω εγκύκλιο, ώστε αυτοί να εργαστούν τα Σάββατα για την αναπλήρωση της ύλης, που δεν διδάχθηκε λόγω των µαθητικών κινητοποιήσεων, επισημαίνουμε ότι οι πιέσεις αυτές ελέγχονται ως µη σύννοµες, επειδή το Σάββατο και οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν συµβατική υποχρέωση να εργάζονται ( καθιέρωση πενθήμερης εβδομάδας εργασίας με την Π.Ν.Π. από 29.12.1980, που κυρώθηκε με το ν. 1157/81 και ν. 1566/85, άρθρ. 13,παρ.8 κ.α).
Κατά συνέπεια, όσοι Σύλλογοι ∆ιδασκόντων, καθώς και µεµονωµένοι συνάδελφοι αρνούνται να απασχοληθούν τα Σάββατα για τη διαδικασία αναπλήρωσης της ύλης, προστατεύονται από την υφιστάµενη σχετική νοµοθεσία. Τονίζουμε, επίσης, ότι ως συνδικάτο και ως εργαζόµενοι στο σύνολό µας δεν πρόκειται να αποδεχτούµε οποιασδήποτε µορφής αµφισβήτηση του κεκτηµένου του πενθήµερου.
7. Να μην τελειώσει πρόωρα, όπως την περσινή χρονιά, το διδακτικό έργο στα σχολεία.
Αθήνα, 24/10/11
Ο.Λ.Μ.Ε.
Ερµού & Κορνάρου 2, ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255, FAX: 210 32 27 382,
www.olme.g, e-mail: olme@otenet.gr
Κάντε το πρώτο σχόλιο