Λες και δεν είναι γνωστά τα εκρηκτικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το δημόσιο σχολείο, λες και δεν έχουν τεθεί κατ’ επανάληψη από τα σωματεία των εκπαιδευτικών στις εκάστοτε ηγεσίες του υπουργείου παιδείας προτάσεις για τη βελτίωση των εκπαιδευτικών θεμάτων, λες και δε γίνονται διαρκώς κινητοποιήσεις απαιτώντας λύσεις για τα ζητήματα που ταλανίζουν τη λειτουργία των σχολείων, ο υπουργός ζητά σήμερα από τους εκπαιδευτικούς, τους συλλόγους διδασκόντων, τους γονείς και τους μαθητές να πάρουν μέρος στον «εθνικό διάλογο» για την παιδεία, διοργανώνοντας εκδηλώσεις και καταθέτοντας προτάσεις. Από κάθε σύλλογο ένας εκπαιδευτικός θα αναλάβει εθελοντικά να αναρτά στην ιστοσελίδα του διαλόγου τις προτάσεις του συλλόγου εκπαιδευτικών, των γονιών και των 15μελών των μαθητικών συμβουλίων. Προτείνει μάλιστα και θεματολογία όπως:
-
Τα προβλήματα υλικοτεχνικής υποδομής και στελέχωσης των σχολείων!
Τι ακριβώς θέλει ο κ. Φίλης να προτείνουν οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές όταν από την αρχή της σχολικής χρονιάς από κοινού διεκδικούν μόνιμους και μαζικούς διορισμούς στα σχολεία των 25.000 κενών; Τι να εισηγηθούν όταν ακόμη και σήμερα υπάρχουν 3.000 κενά που δεν προβλέπεται να καλυφθούν; Πριν 5 ημέρες ο ίδιος ο υπουργός παραδέχθηκε στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΟΛΜΕ-ΔΟΕ ότι οι θεσμοί δεν έχουν εγκρίνει τις 20.000 προσλήψεις που η κυβέρνηση τάζει ότι θα υλοποιήσει. Με δεδομένο ότι η χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων έχει μειωθεί πάνω από 60% τα τελευταία 6 μνημονιακά χρόνια, μήπως το υπουργείο περιμένει από γονείς και εκπαιδευτικούς να βρουν σπόνσορες για τα έξοδα λειτουργίας, καταργώντας το δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου;
-
Η ενισχυτική διδασκαλία και η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη
Στην ίδια συνάντηση όταν τέθηκε επιτακτικά το ζήτημα της Ενισχυτικής και της Π.Δ.Σ. από τους καθηγητές, η απάντηση ήταν ότι η έναρξη της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί λόγω έλλειψης χρηματικών πόρων και για την Eνισχυτική Διδασκαλία ότι θα ξεκινήσει σε 1-2 εβδομάδες (για ένα δηλαδή περίπου μήνα πριν τις εξετάσεις), ενώ πάγιο αίτημα των εκπαιδευτικών είναι τα μαθήματα αυτά να πραγματοποιούνται από την αρχή της σχολικής χρονιάς.
-
Ειδική αγωγή
Ο κ. Φίλης περιμένει δήθεν από την εκπαιδευτική κοινότητα προτάσεις για τον πιο ευαίσθητο τομέα της εκπαίδευσης, τη στιγμή που έχουν να πραγματοποιηθούν προσλήψεις μόνιμου προσωπικού πολλά χρόνια, φτάνοντας την αναλογία αναπληρωτών-μονίμων στο 245% υπέρ των πρώτων! Στη συνάντηση με τις ομοσπονδίες καθηγητών και δασκάλων παρουσιάστηκαν στον υπουργό επιστημονικά και εκπαιδευτικά επιχειρήματα, προκειμένου να αποσύρει την τροπολογία για την ειδική αγωγή και τα τμήματα ένταξης και να συζητηθεί το θέμα πρώτα με τους αρμόδιους φορείς. Η απάντηση ήταν αρνητική και μέσα σε τέσσερις ημέρες ψηφίστηκε στη Βουλή.
-
Τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα
Έχει μάλλον επιλεκτική μνήμη η ηγεσία του υπουργείου! Ξεχνά ότι υπάρχουν σχολεία που εξαιτίας των κενών γίνεται περικοπή ωρών στα ωρολόγια προγράμματα, προκειμένου να κάνουν όλοι οι μαθητές λίγες ώρες μάθημα; Ξεχνά ότι φτάσαμε στο σημείο να διδάσκεται το ίδιο μάθημα στο ίδιο τμήμα από διαφορετικούς δασκάλους ή καθηγητές; Μάλιστα μετά και τις συκοφαντικές δηλώσεις του υπουργού στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής περί δήθεν πλασματικών κενών, (λόγω των 13.500 ωρών γραμματειακής υποστήριξης, δηλ. του 0,48% των συνολικών ωρών διδασκαλίας), ανατέθηκε στους σχολικούς συμβούλους η εκ νέου εξέταση των εγκεκριμένων ωρολόγιων προγραμμάτων, μήπως ξετρυπώσουν καμία ωρίτσα και μετακινήσουν πάλι εκπαιδευτικούς, μετατρέποντας το εργασιακό καθεστώς ακόμα περισσότερων σε «λάστιχο» για να καλύψουν τα κενά της πολιτικής τους. Με αυτόν τον τρόπο, καταστρατηγώντας τα ωρολόγια προγράμματα και κάθε παιδαγωγική αρχή, για ακόμη μία φορά εκπαιδευτικοί και μαθητές αντιμετωπίζονται ως αριθμοί που πρέπει να χωρέσουν στα αυστηρά καλούπια της υποχρηματοδότησης και της εγκατάλειψης του δημόσιου σχολείου.
O «εθνικός διάλογος» για την παιδεία δεν είναι ούτε εθνικός ούτε διάλογος. Είναι ο μονόλογος των δανειστών και η προσπάθεια της κυβέρνησης να εξασφαλίσει τη συναίνεση της εκπαιδευτικής κοινότητας στις επιταγές του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε., επιταγές που η ίδια έχει πλήρως αποδεχθεί με την ψήφιση του 3ουμνημονίου. Στη φιέστα που διοργανώνουν δε θα βρουν υποστηρικτές. Θα μας βρίσκουν συνεχώς μπροστά τους, να διεκδικούμε και να υπερασπιζόμαστε ένα δημόσιο δημοκρατικό σχολείο που χωρά όλα τα παιδιά και τις ανάγκες τους!
Κάντε το πρώτο σχόλιο