Αριστερή Παρέμβαση Καθηγητών Λευκάδας: Κροκοδείλια δάκρυα…

Τα δύο παρακάτω δελτία τύπου του Υπουργείου Παιδείας που είδαν το φως της δημοσιότητας τις δύο προηγούμενες ημέρες θα μπορούσαν να προκαλέσουν ακόμη και γέλιο αν δεν σχετίζονταν με τόσο σοβαρά θέματα…

Ενώ η Λευκάδα και οι γύρω περιοχές εξακολουθούν να χορεύουν στους ρυθμούς του Εγκέλαδου με ότι αυτό συνεπάγεται για τη ζωή των κατοίκων (δύο θύματα από το σεισμό, εκτεταμένες ζημιές σε σπίτια, καταστήματα, οδικό δίκτυο, κλειστά σχολεία…), με έκπληξη διαβάζουμε το Υπουργείο Παιδείας να …δίνει συγχαρητήρια στον κρατικό μηχανισμό, γιατί βρίσκεται σε ετοιμότητα όσον αφορά την ενημέρωση των μαθητών και των μαθητριών σε θέματα αντισεισμικής προστασίας. Αυτό (κατά την άποψη του Υπουργείου) «αποδεικνύεται περίτρανα» από το γεγονός ότι «λίγες μέρες πριν τον φονικό σεισμό στο νησί του Ιονίου πραγματοποιήθηκε στο Γυμνάσιο Δάφνης, της περιοχής των Καλαβρύτων, άσκηση ετοιμότητας σε περίπτωση σεισμού» (βλ. παρακάτω ολόκληρο το δελτίο τύπου).

Χωρίς να θέλουμε σε καμία περίπτωση να μειώσουμε την αξία τέτοιων ενεργειών (ίσα ίσα που θεωρούμε πως θα πρέπει να γίνουν σε όλες τις περιοχές), δεν μπορούμε να μη στηλιτεύσουμε το υποκριτικό ενδιαφέρον της κυβέρνησης. Το γυμνάσιο στη Βασιλική Λευκάδας με τα 130 παιδιά, που κρίθηκε ακατάλληλο, φέρει σοβαρές ζημιές από το σεισμό του 2003. Στην Κεφαλονιά δεν έχουν αντιμετωπιστεί παρά πολλά ζητήματα -στο θέμα των σχολείων- από τον τελευταίο σεισμό του Γενάρη 2014. Πολύ καλή, απαραίτητη και υποχρέωση του κράτους είναι η ενημέρωση και μάλιστα με σύγχρονα μέσα αλλά όχι και να κοροϊδευόμαστε! 

Σε παρόμοιες σκέψεις μας βάζει και το δεύτερο δελτίο τύπου (μήνυμα του Υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη για την παγκόσμια μέρα παιδιού (20 Νοέμβρη). Αντιγράφουμε (βλ. ολόκληρο παρακάτω): «Ωστόσο, 26 χρόνια μετά και παρά την όποια  πρόοδο που αφορά τομείς όπως η παιδική θνησιμότητα και η ένταξη στο σχολείο,  τα προβλήματα παραμένουν, αν δεν επιδεινώνονται κόλας.  Σύμφωνα με την UNICEF, κάθε χρόνο, εκατομμύρια παιδιά γίνονται θύματα ανείπωτης βίας και έρχονται αντιμέτωπα με διάφορες μορφές κακοποίησης, παραμέλησης, και εκμετάλλευσης. 

    Θλιβερή επαλήθευση αυτής της πραγματικότητας, τα εκατοντάδες παιδιά-θύματα της εξαναγκασμένης προσφυγικής ροής, στο πέρασμα τους προς τα ελληνικά νησιά και την Ευρώπη γενικότερα. Και ακόμη, τα παιδιά- θύματα της κρίσης στη χώρα μας, που σε ορισμένες ακραίες περιπτώσεις στερούνται ακόμη και τα στοιχειώδη.

    Χρέος και άμεση προτεραιότητα της πολιτείας και, αυτονόητα, του υπουργείου Παιδείας είναι η αντιμετώπιση αυτής της απαράδεκτης για μια σύγχρονη, ευρωπαϊκή χώρα, κατάστασης . Γιατί κάθε παιδί έχει το δικαίωμα στην ευζωία, στη μόρφωση και στην προσωπική του ανάπτυξη, μακριά από την όποια βία και κακομεταχείριση.»

Οι ευαίσθητες χορδές του κ. Υπουργού πάλλονται σε τόνο θλιμμένο!

Πλειστηριασμοί, φτώχια, δυσθεώρητα ποσοστά ανεργία, σχολεία χωρίς χρήματα για πετρέλαιο, διόγκωση της σχολικής αποτυχίας λόγω κοινωνικών και οικονομικών προβλημάτων, μαζική μετανάστευση νεολαίας, προβλήματα σίτισης-επιβίωσης πολλών οικογενειών, κρατική καταστολή δημοκρατικά και εργασιακά δικαιώματα κατακτημένα με αγώνες και αίμα καταργούνται με μια μονοκονδυλιά. Όπως με μια …μονοκονδυλιά θα διέγραφαν και το μνημόνιο…

Τα τεραστίων διαστάσεων προβλήματα που βιώνουν τα παιδιά της χώρας μας, της «χώρας» των εργαζομένων, των ανέργων, των φτωχών, των απολυμένων και των μεταναστών (και όχι όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά) αν ήταν θεόσταλτες «τιμωρίες» ίσως και να «αντιμετωπίζονταν» με ευχολόγια-ευχέλαια (λέμε τώρα)! Δεν είναι όμως… Είναι ταξικά και απορρέουν από την πολιτική που εφάρμοσαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις και συνεχίζει να εφαρμόζει με περισσό ζήλο η κυβέρνησή του κάθε κ. Φίλη μαζί με τις κυβερνήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης βαφτίζοντας την αναξιοπρέπεια «όραμα ζωής» για τη θιγόμενη κοινωνική πλειοψηφία σε Ελλάδα, Ευρώπη και όλο τον κόσμο.

Επειδή, όμως, όπως λέει ο ποιητής: «Ναι, αν τα παιδιά μένανε παιδιά, θα μπορούσανε τότε συνέχεια να τους διηγούνται παραμύθια. Μεγαλώνουν όμως κι αυτό δεν μπορεί να συνεχίζεται», το δικό μας μήνυμα για την παγκόσμια μέρα παιδιού δεν μπορεί να είναι άλλο από το εξής: «Στους εργατικούς και νεολαιίστικους «σεισμούς» που προκαλεί η βάρβαρη πολιτική τους, καμιά σεισμική θωράκιση κανένα αντισεισμικό μέτρο. Συθέμελα θα καταρρεύσει το σάπιο σύστημά τους!»

Υπ. Παιδείας: Με αφορμή το χτύπημα του Εγκέλαδου στη Λευκάδα

19-11-2015

   

    Με αφορμή το χτύπημα του Εγκέλαδου στη Λευκάδα, διαπιστώνουμε ότι βρίσκεται σε ετοιμότητα ο κρατικός μηχανισμός ενημέρωσης των μαθητών και των μαθητριών για θέματα αντισεισμικής προστασίας. Λίγες μέρες πριν τον φονικό σεισμό στο νησί του Ιονίου πραγματοποιήθηκε στο Γυμνάσιο Δάφνης, της περιοχής των Καλαβρύτων, άσκηση ετοιμότητας σε περίπτωση σεισμού. Η 6η «Ειδική Μονάδα Αντιμετώπισης Καταστροφών» (Ε.Μ.Α.Κ.), παρουσίασε στους μαθητές τις μαθήτριες και τους εκπαιδευτικούς τον σωστό τρόπο αντίδρασης σε περίπτωση σεισμού. Για την αληθοφανέστερη αναπαράσταση των συνθηκών έκτακτης ανάγκης τέθηκαν σε λειτουργία θερμικές κάμερες , γαιόφωνα τρυπάνια, μικροκάμερες στο πλαίσιο μίας εικονικής διάσωσης εγκλωβισμένων μαθητών. Στην άσκηση πήρε μέρος και το ειδικά εκπαιδευμένο Λαμπραντόρ της Ε.Μ.Α.Κ. Είναι προφανές ότι η απόκτηση γνώσεων για τη σωστή αντιμετώπιση του φαινομένου του σεισμού, σε μία χώρα με συνεχή σεισμική δραστηριότητα όπως η Ελλάδα, πρέπει να ξεκινά από τις μικρές ηλικίες. Αντίστοιχα προγράμματα πραγματοποιούνται σε συνεργασία με την Πυροσβεστική Υπηρεσία σε όλα τα δημοτικά Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας.

Ο υπ. Παιδείας Νίκος Φίλης για την παγκόσμια ημέρα του παιδιού

    Στις 20 Νοεμβρίου 1989,  η Γενική Συνέλευση  του Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών υιοθέτησε τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού και δεσμεύτηκε ότι θα κάνει οτιδήποτε δυνατόν για την προστασία και την επέκταση των δικαιωμάτων των παιδιών σε όλο τον πλανήτη. Δικαιώματα που αφορούν την επιβίωση, τη μόρφωση και την ευημερία τους, τη δυνατότητα να ακούγεται η φωνή τους και να μπορούν να αξιοποιούν πλήρως τις δυνατότητές τους ως ανθρώπινα όντα και αυριανοί πολίτες του κόσμου.

    Ωστόσο, 26 χρόνια μετά και παρά την όποια  πρόοδο που αφορά τομείς όπως η παιδική θνησιμότητα και η ένταξη στο σχολείο,  τα προβλήματα παραμένουν, αν δεν επιδεινώνονται κόλας.  Σύμφωνα με την UNICEF, κάθε χρόνο, εκατομμύρια παιδιά γίνονται θύματα ανείπωτης βίας και έρχονται αντιμέτωπα με διάφορες μορφές κακοποίησης, παραμέλησης, και εκμετάλλευσης. 

    Θλιβερή επαλήθευση αυτής της πραγματικότητας, τα εκατοντάδες παιδιά-θύματα της εξαναγκασμένης προσφυγικής ροής, στο πέρασμα τους προς τα ελληνικά νησιά και την Ευρώπη γενικότερα. Και ακόμη, τα παιδιά- θύματα της κρίσης στη χώρα μας, που σε ορισμένες ακραίες περιπτώσεις στερούνται ακόμη και τα στοιχειώδη.

    Χρέος και άμεση προτεραιότητα της πολιτείας και, αυτονόητα, του υπουργείου Παιδείας είναι η αντιμετώπιση αυτής της απαράδεκτης για μια σύγχρονη, ευρωπαϊκή χώρα, κατάστασης . Γιατί κάθε παιδί έχει το δικαίωμα στην ευζωία, στη μόρφωση και στην προσωπική του ανάπτυξη, μακριά από την όποια βία και κακομεταχείριση.

    Αυτό είναι το μήνυμα που οφείλουμε, ως κοινωνία και ως Πολιτεία, να στείλουμε για την Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού, στα παιδιά όλης της Γης, στα παιδιά της χώρας μας, στα παιδιά της ελπίδας για έναν πιο δίκαιο, πιο δημοκρατικό, πιο ανθρώπινο κόσμο.

    Έναν κόσμο όπου τα παιδιά θα είναι ταυτόχρονα και κληρονόμοι του και δημιουργοί του μέλλοντός τους.   

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*