Σε συνέχεια προηγούμενου υπομνήματος μας επισημαίνουμε επείγοντα προβλήματα που απασχολούν την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση καθώς και τις προτάσεις μας για την άμεση επίλυσή τους:
Α) Εγγραφές όσων μαθητών Γ΄ τάξης ΕΠΑΛ απορρίφθηκαν κατά το σχ. έτος 2014-5 για το φετινό σχ. έτος 2015-6:
Με βάση την υπουργική απόφαση Δ4/78213/18-5-2015 – σύμφωνα με την οποία οι απορριπτόμενοι μαθητές της Γ΄ τάξης των ΕΠΑΛ εγγράφονται στην Γ΄ τάξη ΕΠΑΛ στην ίδια ειδικότητα και τομέα – και σύμφωνα με την ερμηνεία που δίνουν πολλοί Διευθυντές ΕΠΑΛ αλλά και Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, παρατηρείται το φαινόμενο να ζητάνε από τους μαθητές που απορρίφθηκαν κατά το σχολικό έτος 2014-15 από την Γ΄ τάξη του ΕΠΑΛ ή να εγγράφονται στην Β΄ τάξη ΕΠΑΛ ή να μην εγγράφονται καθόλου για το σχολικό έτος 2015-16, με το αιτιολογικό ότι αυτές οι ειδικότητες και τομείς έχουν αλλάξει ονομασία με την εφαρμογή από φέτος του νόμου 4186/13 για την Γ΄ τάξη. Είναι προφανές ότι αυτό συμβαίνει επειδή το Υπουργείο δεν έκανε την αντιστοίχιση των νέων και παλιών τομέων και ειδικοτήτων, ενώ στην ουσία σε μεγάλο βαθμό πρόκειται για ίδια προγράμματα σπουδών.
Ζητάμε: 1) να γίνει αυτή η αντιστοίχιση και 2) να επιτραπεί άμεσα η εγγραφή των μαθητών αυτών στην Γ΄ τάξη όπως είναι το προφανές.
Β) Για τους απόφοιτους της Γ τάξης των ΕΠΑΛ μιας ειδικότητας, που επιθυμούν να επανεγγραφούν και να παρακολουθήσουν άλλη ειδικότητα του ίδιου τομέα και εφόσον υπάρχουν κοινά ωρολόγια προγράμματα για τις ειδικότητες του ίδιου τομέα στη Β΄ τάξη (π.χ. μηχανολογικός τομέας), να δίνεται η δυνατότητα εγγραφής στη Γ τάξη του ΕΠΑΛ και όχι στη Β, που ισχύει σήμερα. Κατ αντιστοιχία μαθητές απόφοιτοι της Δ΄ τάξης Εσπερινών ΕΠΑΛ πρέπει να εγγράφονται στη Γ΄ και όχι στην Β΄ τάξη.
Γ) Σχετικά με το νέο κανονισμό (Υ.Α. με Αρ. Πρωτ. 95978/Δ4/17-06-2015) των ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ (ΕΚ):
Λαμβάνοντας υπόψη όσα προβλέπονται :
-
στο Άρθρο 12 παρ. 5 « Οι Διευθυντές και Υπ/ντές των ΕΠΑΛ δεν διατίθενται στα Ε.Κ. για την κάλυψη μέρους ή ολόκληρου του διδακτικού τους ωραρίου»
-
στο Άρθρο 12 παρ.9 « Οι Διευθυντές, ο Υπ/ντής , οι υπεύθυνοι τομέα και οι υπεύθυνοι εργαστηρίου, …. Συμπληρώνουν κατά προτεραιότητα το υποχρεωτικό τους ωράριο στο Ε.Κ. και δεν διδάσκουν θεωρητικά μαθήματα στα ΕΠΑΛ»,
κατά την εκτίμησή μας υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να δημιουργηθούν προβλήματα τόσο στη σωστή διαχείριση προσωπικού και ωρολογίου προγράμματος – κατανομής μαθημάτων και ωρών και διάθεσης του προσωπικού- όσο και στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης καθώς δεν λαμβάνονται υπόψη σημαντικές οδηγίες διδασκαλίας που αφορούν τα μικτά μαθήματα. Αναφέρουμε χαρακτηριστικά ότι σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου και των σχολικών συμβούλων – «Δεν πρέπει να υπάρχει διαχωρισμός θεωρίας και πράξης. Για αυτό το λόγο, θα πρέπει να καταβάλλεται προσπάθεια ώστε η θεωρία και το εργαστήριο στο ίδιο μάθημα να διδάσκεται από τον ίδιο εκπαιδευτικό.»
Σχετικά με αυτά προτείνουμε, για περιπτώσεις ΣΥΣΤΕΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΚ και ΕΠΑΛ και μόνο για τα ΜΙΚΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ,
να υπάρξει οδηγία του ΥΠΟΠΑΙΘ που να δίνει τη δυνατότητα στα στελέχη των ΕΚ και ΕΠΑΛ να διδάσκουν και το θεωρητικό και το εργαστηριακό μέρος των μικτών μαθημάτων. Αυτό προφανώς ισχύει και για όλους τους συναδέλφους αυτών των σχολικών μονάδων.
Το ίδιο να ισχύσει και για όσα εργαστήρια είναι χωροθετημένα στα κτίρια των ΕΠΑΛ – και τα ΕΚ έχουν την πλήρη διοικητική και λειτουργική ευθύνη τους- ώστε να εξασφαλίζεται η λειτουργία τους και μην εξαναγκάζονται οι μαθητές σε μετακίνηση.
Δ) Δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί η εξεταστέα ύλη στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα – αλλά ούτε και στα υπόλοιπα – της Γ΄ τάξης των ΕΠΑΛ.
Να προσδιοριστεί άμεσα η εξεταστέα ύλη και να σταλούν κατόπιν και οι οδηγίες διδασκαλίας σε όλα τα μαθήματα. Είναι προφανές ότι το πρόβλημα αναλυτικών προγραμμάτων, απουσίας βιβλίων και προσδιορισμού της ύλης υποβαθμίζει περαιτέρω τον χώρο της ΤΕΕ.
Επισημάναμε ήδη στο προηγούμενο υπόμνημά μας την ανάγκη να διατεθούν στις σχολικές μονάδες της Τ.Ε.Ε. αμέσως όλα τα βιβλία ειδικότητας και γενικής παιδείας που λείπουν.
Ε) Από φέτος στην ΤΕΕ απαιτήθηκε από τους μαθητές της να αγοράζουν βιβλία Αγγλικών (γενικής παιδείας και ειδικοτήτων). Αυτό αποτελεί ένα ακόμα πρόβλημα για μαθητές που κυρίως προέρχονται από τα λαϊκά στρώματα. Το ίδιο ισχύει και για τους μαθητές των ΓΕΛ.
Ζητάμε άμεσα από το Υπουργείο να φροντίσει για την δωρεάν διανομή τους.
ΣΤ) Να επαναλειτουργήσουν όλοι οι τομείς και ειδικότητες που καταργήθηκαν με τους ίδιους όρους στα ίδια σχολεία.
Κάντε το πρώτο σχόλιο