Παρέμβαση Εκπαιδευτικών
για τη ρήξη και την ανατροπή!
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Στις 5 Νοέμβρη καλούμαστε να εκλέξουμε τους αιρετούς εκπροσώπους μας στα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Αυτές οι εκλογές διεξάγονται ενώ η κυβέρνηση, σε συμφωνία με ΕΕ-ΔΝΤ-ΕΚΤ και ΟΟΣΑ, κλιμακώνει την ασκούμενη αντιλαϊκή πολιτική, προωθεί την περικοπή μισθών, τις απολύσεις σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, τη διάλυση του ασφαλιστικού συστήματος. Μια πολιτική που ρίχνει βαριά τη σκιά της και στην εκπαίδευση (απολύσεις, αλλαγές σε ΤΕΕ, αξιολόγηση, «νέο» λύκειο και τράπεζα θεμάτων κλπ.), ενώ εντείνεται η αυταρχική αντιμετώπιση όσων αντιστέκονται, γενικότερα των εργαζομένων.
Δυστυχώς όμως όλα αυτά δεν οφείλονται μόνο σε μια «κακή κυβέρνηση». Πρόκειται για κάτι γενικότερο, αφού ανάλογες αντιδραστικές προσαρμογές συντελούνται σε διεθνή κλίμακα, αν και εκφράζονται με ιδιαίτερη οξύτητα στη χώρα μας. Το κεφάλαιο έχει κηρύξει ανηλεή πόλεμο στον κόσμο της εργασίας, χτυπιούνται βασικά δικαιώματα και επιβάλλεται καθεστώς βάρβαρης εκμετάλλευσης. Αυτό δεν αντιμετωπίζεται εκλογικά, ούτε με «ασπιρίνες επιβί-ωσης». Όσοι σ’ αυτές τις συνθήκες αδρανούν, είτε καλλιεργώντας την εκλογική αναμονή και τις κοινοβουλευτικές αυταπάτες, είτε περιοριζόμενοι στα πλαίσια μιας ανώδυνης διαμαρτυρίας και ανακοινώσεων τύπου, οδηγούν σε κινηματική αδράνεια και ήττες, αφήνοντας να παγιωθούν καταστάσεις και μέτρα που δύσκολα θα παρθούν πίσω. Όσοι δεν αποφασίζουν να συγκρουστούν με αυτή την πολιτική για την ανατροπή της, οδηγούν τους συναδέλφους στον κλάδο στην απογοήτευση και την αποστράτευση από το κίνημα και τις συλλογικές διαδικασίες, αφήνοντας ανοιχτό το χώρο στην ακροδεξιά να παρουσιάζεται ως η μόνη «ριζοσπαστική λύση».
Ειδικότερα για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, πιστεύουμε ότι οι καθηγητές χρειάζεται να ψηφίσουν για τους εκπρο-σώπους τους χωρίς να περιμένουν παθητικά πότε θα γίνουν οι εθνικές εκλογές, αλλά έχοντας σαν κριτήριο πώς θα χτιστεί ένα ανυποχώρητο κίνημα ενάντια στις επιδιώξεις κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ. Ένα κίνημα που θα συνενώνει δυνάμεις στη λογική της παρατεταμένης αποφασιστικής σύγκρουσης, σε αντίθεση με την εκτονωτική πρακτική της «ντουφεκιάς στον αέρα» που ακολουθεί η συνδικαλιστική γραφειοκρατία. Νομίζουμε ότι οι συνάδελφοι αξίζει να αναλογιστούν την πείρα τους από τις τελευταίες μεγάλες μάχες του κλάδου ενάντια στις διαθεσιμότητες, για το μπλοκάρισμα της αξιολόγησης κλπ. Αξίζει επίσης να κρίνουν ποιοί πρωτοστάτησαν σ’ αυτές, αλλά και στην πάλη για τα καθημερινά προβλήματα στο σχολειό, και να κατευθύνουν εκεί τη ψήφο τους.
Τα Υπηρεσιακά Συμβούλια δεν εξυπηρετούν τα συμφέροντα των εκπαιδευτικών, αλλά αποτελούν όργανα εφαρμογής της κυβερνητικής-κρατικής πολιτικής και μηχανισμούς ανάπτυξης πελατειακών σχέσεων. Η συμμετοχή αιρετών εκπροσώπων σε αυτά δεν αλλάζει το ρόλο τους. Επιδιώκουμε όμως να εκλέξουμε αιρετό από την παράταξή μας στο ΠΥΣΔΕ, γιατί αυτό μπορεί να προωθήσει τα συμφέροντα των συναδέλφων – αρκεί να ακολουθούνται κάποιες βασικές αρχές: Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων οφείλουν να μη τα «βρίσκουν» με τη διοίκηση, δρώντας ερήμην όσων τους εξέλεξαν. Οφείλουν να ενημερώνουν ουσιαστικά και αναλυτικά το ΔΣ της ΕΛΜΕ και τους συναδέλφους, να υπόκεινται στον έλεγχο των εργαζομένων. Να βάζουν εμπόδια στα προωθούμενα αντιδραστικά μέτρα και να υπερασπίζονται τους συναδέλφους που αδικούνται. Να δρουν όχι με βάση τη λογική της συνδιοίκησης, αλλά επιδιώκοντας την ενίσχυση του κινήματος, να αντιστέκονται με κάθε τρόπο σε μέτρα και διοικητικές αποφάσεις που ευθέως στρέφονται κατά των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων (διαθεσιμότητα, πλεονάζοντες, απολύσεις). Να κάνουν δηλαδή όλα αυτά που δεν έκαναν οι αιρετοί στο ΠΥΣΔΕ Χανίων μέχρι σήμερα, όταν π.χ. τηρούσαν σιγή ιχθύος και δεν ενημέρωναν, αφήνοντας τους συναδέλφους μετέωρους σε καθεστώς ανασφάλειας, ή όταν συνυπέγραφαν τις κατοσταριές υπεραρίθμων, όταν συνεδρίαζαν με κλειστές πόρτες και τους διαδηλωτές συναδέλφους απέξω, όταν σήμερα ανέχονται την περιπλάνηση πολλών καθηγητών του νομού μας σε 3, 4 ή 5 σχολεία ώστε να συμπληρώσουν ωράριο. Η συνολική εικόνα είναι ότι οι αιρετοί περισσότερο ενδιαφέρονταν να μην κακοκαρδίσουν τη διοίκηση παρά να υπερασπιστούν τους συναδέλφους. Αυτό ίσχυσε ακόμα και όταν τέθηκαν εκπαιδευτικοί σε διαθεσιμότητα, ενώ η ίδια τακτική ακολουθήθηκε (με περισσή φροντίδα) απέναντι στις πολλές αυθαιρεσίες του νέου Διευθυντή Βθμιας Εκπαίδευσης στα Χανιά.
Εκτός από τις αρχές που περιγράψαμε παραπάνω, δεσμευόμαστε ότι ο αιρετός από την «Παρέμβαση Εκπαιδευτικών για τη ρήξη και την ανατροπή» δεν θα δρα ως παραγοντίσκος αλλά θα ψηφίζει σύμφωνα με τις αποφάσεις των ΓΣ και του ΔΣ της ΕΛΜΕ και, αν δεν υπάρχουν τέτοιες αποφάσεις, σύμφωνα με την άποψη της παράταξής μας. Σύμφωνα με την αντίληψή μας, οι αιρετοί πρέπει να είναι ανακλητοί από τη ΓΣ της ΕΛΜΕ. Έως ότου κατακτηθεί αυτό, ο αιρετός θα είναι άμεσα ανακλητός, αν το ζητήσει η παράταξη. Όσον αφορά στην αξιολόγηση, ο αιρετός μας δεν θα συμμετέ-χει με τη ψήφο του σε καμιά «αξιολογική» διαδικασία (κρίσεις διευθυντών, πειθαρχικές διώξεις λόγω αξιολόγησης), παρά μόνο αν υπάρχουν αποφάσεις ή καταγγελίες συνδικαλιστικών οργάνων του κλάδου ή συλλόγων διδασκόντων για αντισυναδελφική – αντιδημοκρατική συμπεριφορά υποψηφίων στελεχών εκπαίδευσης. Σε διαφορετική περίπτω-ση, θα παρίσταται μόνο για να παρακολουθεί τα τεκταινόμενα σε αυτήν, ώστε να ενημερώνει τους συναδέλφους. Θα καταγγέλλει και αποτρέπει οποιαδήποτε επιβολή πειθαρχικής ποινής, απόρροια του αξιολογικού μηχανισμού.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Εμείς εκτιμούμε ότι η ΕΛΜΕ Χανίων βρίσκεται σε κρίσιμο σταυροδρόμι. Έχει συγκροτηθεί μια πλειοψηφία στο ΔΣ (από τους εκλεγμένους των ΣΥΝΕΚ και της συντηρητικής και φιλοκυβερνητικής παράταξης ΑΟΚ) που αφυδατώνει τη δραστηριότητα του σωματείου και το οδηγεί σε διάλυση. Υπονομεύει την ανάπτυξη των αγώνων και τορπιλίζει τις προσπάθειες συντονισμού με άλλους κλάδους εργαζομένων. Προωθεί τη γραφειοκρατικοποίηση της λειτουργίας της ΕΛΜΕ και απαξιώνει τις συνελεύσεις. Τελικά, η παρέμβαση της ΕΛΜΕ είναι ισχνή, αναντίστοιχη με τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε σαν κλάδος. Με αυτά τα δεδομένα, πιστεύουμε ότι είναι απαραίτητη η ενίσχυση του συνδυασμού μας στις εκλογές της 5 Νοέμβρη και η εκλογή αιρετού εκπρόσωπου από αυτόν, και για αυτόν το λόγο: ότι πρέπει να εμποδιστεί η συντηρητική μετάλλαξη του σωματείου μας και να επιτευχθεί η αναζωογόνησή του.
ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ:
«ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΡΗΞΗ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΠΗ» ΓΙΑ ΤΟ ΠΥΣΔΕ ΧΑΝΙΩΝ
«ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ» ΓΙΑ ΤΟ ΑΠΥΣΔΕ ΚΡΗΤΗΣ
«ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ – ΚΙΝΗΣΕΙΣ» ΓΙΑ ΤΟ ΚΥΣΔΕ
Ψηφοδέλτιο για την ανάδειξη αιρετών αντιπροσώπων στο ΠΥΣΔΕ Ν. Χανίων
1. |
Δαμασκηνός Δημήτριος του Ανέστη | ΠΕ02 | 3ο ΓΕΛ Χανίων |
2. |
Δημητρούλια Αγγελική του Νικόλαου | ΠΕ09 | ΕΠΑΛ Καντάνου |
3. |
Κυριακάκης Ιωάννης του Θωμά | ΠΕ09 | ΓΕΛ Κολυμβαρίου |
4. |
Λεωνίδου Χριστάκης του Λεωνίδα | ΠΕ17.06 | 2ο ΕΠΑΛ Χανίων |
5. |
Λιόντος Βασίλειος του Δημήτριου | ΠΕ10 | Διάθεση ΠΥΣΔΕ Χανίων |
6. |
Μαρινάκης Θεοχάρης του Ματθαίου | ΠΕ19 | Μουσικό Σχολείο Θερίσου |
7. |
ΜπέκερΝτιάνα (Becker Diana) τουΡολφ (Rolf) | ΠΕ07 | 1ο Γυμνάσιο Ελ. Βενιζέλου |
8. | Νικολόπουλος Απόστολος του Νικόλαου | ΠΕ03 | 3ο Γυμνάσιο Χανίων |
9. | Παπαναγιώτου Βασιλική (Βίκυ) του Νικόλαου | ΠΕ06 | 1ο Γυμνάσιο Ελ. Βενιζέλου |
10. | Πιέρρου Παναγιώτα (Νάγια) του Νικόλαου | ΠΕ04 | 7ο Γυμνάσιο Χανίων |
11. |
Φιλίππου Δημήτριος του Αριστείδη | ΠΕ03 | 4ο ΓΕΛ Χανίων |
12. |
Χαρχαλάκης Γεώργιος του Αντώνιου | ΠΕ02 | ΕΠΑΛ Ακρωτηρίου |
Κάντε το πρώτο σχόλιο