Συνδικαλιστική Αυτονομία Α’ ΕΛΜΕ Δ. Αττικής: Αγώνας για ενιαίο, 12χρονο, δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά

ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

Ανοίγουμε τη συζήτηση για το σχολείο

Αγώνας για ενιαίο, 12χρονο, δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά

Απαντώντας στο «τι σχολείο θέλουμε», απαντάμε στο ερώτημα συντήρηση ή ανατροπή της κοινωνικής πραγματικότητας που θέλει τους μαθητές να γίνουν εργαζόμενοι των 200-300 ευρώ ή μετανάστες.

Το ενιαίο 12χρονο, δημόσιο, δωρεάν, σχολείο αντιστοιχεί στην υπεράσπιση της εκπαίδευσης σαν κοινωνικό αγαθό. Σαν στήριγμα για την απελευθέρωση από τη βαρβαρότητα της πολιτικής κυβερνήσεων-ΕΕ-ΔΝΤ.

Ένα σχολείο ενιαίο απαντά στην κρίση και τον κοινωνικά άδικο χαρακτήρα του σημερινού, διπλού σχολικού δικτύου που διασφαλίζει τον κατανεμητικό, εργασιακά ρόλο του σχολείου.

Ένα σχολείο 12χρονο, έχει διάρκεια σπουδών αντίστοιχη με τον πλούτο των απαραίτητων γνώσεων και των εμπειριών για το νέο άνθρωπο, ώστε να μπορεί να καταλάβει τον κόσμο γύρω του, να τον αλλάξει, να αποκτήσει ένα ήθος δημοκρατικό, συλλογικό, κοινωνικής προσφοράς.

Ένα σχολείο δημόσιο θα διασφαλίζει ότι όλα τα παιδιά θα μπορούν να φοιτήσουν σε αυτό. Τοποθετούμαστε ενάντια στην ιδιωτική παιδεία, την ιδιωτικοοικονομική λειτουργία του δημόσιου σχολείου και το «σχολείο-επιχείρηση», την παρουσία των επιχειρήσεων και της επιχειρηματικότητας, του κέρδους, στη λειτουργία και το περιεχόμενο του σχολείου.

Αυτό το σχολείο δεν μπορεί παρά να είναι δωρεάν, καθώς η εκπαίδευση είναι κοινωνικό αγαθό και η παροχή του, καθήκον της κοινωνίας.

Συχνά η θέση για το ενιαίο 12χρονο δημόσιο και δωρεάν σχολείο συνδέεται με μια συζήτηση για ένα αναγκαίο μεταβατικό στάδιο υπέρβασης του διπλού σχολικού δικτύου, γενικής και τεχνικής εκπαίδευσης. Η άποψη αυτή αν στερείται «οδικού χάρτη» μετάβασης στον ενιαίο χαρακτήρα, με προσδιορισμένα βήματα και χρονοδιάγραμμα, τότε ταυτίζεται με την αποδοχή του διπλού δικτύου.

Αφετηρία για τον «οδικό χάρτη» είναι η εγκατάλειψη της λογικής της κατάρτισης, της απόκτησης δεξιοτήτων και φυσικά της μαθητείας – τζάμπα εργασίας. Δεύτερο βήμα είναι η προσπάθεια συνδυασμού στο περιεχόμενοτης ακαδημαϊκής γνώσης με την πολυτεχνική γνώση, δηλαδή βασικές επιστημονικές γνώσεις πάνω στους τομείς της παραγωγής. Αυτό απαιτεί την αξιοποίηση εκπαιδευτικού προσωπικού και υποδομών της τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης.

  1. Αναπόσπαστο στοιχείο αυτής της πρότασης είναι η δημόσια, δωρεάν, δίχρονη, υποχρεωτική προσχολική αγωγή σαν βάση ανάπτυξης της προσωπικότητας και ομαλής διανοητικής εξέλιξης.

  2. Για το Ενιαίο 12χρονο δημόσιο και δωρεάν σχολείο, για όλα τα παιδιά διεκδικούμε:

  3. ενιαίο πρόγραμμα, ενιαία σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή και ενιαία – δωρεάν βιβλία, ενιαία διοίκηση και λειτουργία, μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό με ενιαία εργασιακά δικαιώματα.

ενιαία πολύμορφη γνώση, αρνούμενοι το σημερινό σχολείο –φυλακή για τα παιδιά, χωρίς ρόλο και προσανατολισμό για τον εκπαιδευτικό, γεμάτο άχρηστες γνώσεις – πληροφορίες, γραφειοκρατία και τυποποίηση. Διεκδικούμε ριζική αλλαγή στα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία, κατάργηση των εξετάσεων απόρριψης. Για τα παιδιά των μεταναστών γνώση της γλώσσας και ιστορίας της χώρας τους. Δραστική μείωση των μαθητών ανά τμήμα για την αποκατάσταση της παιδαγωγικής λειτουργίας. Σύγχρονα και ασφαλή σχολικά κτίρια, με εργαστήρια όχι μόνο για τα κλασικά αντικείμενα των φυσικών επιστημών αλλά και για τα αντικείμενα των πολυτεχνικών γνώσεων, γυμναστήρια, μουσικά όργανα, βιβλιοθήκες, σχεδιασμό εναρμονισμένο με την παιδαγωγική τους λειτουργία. Υποδομή για ιατρική πρόληψη και υγιεινή.

Διεκδικούμε: σχολείο που να διαμορφώνει ελεύθερες, σκεπτόμενες προσωπικότητες σε αντιπαράθεση με το λειτουργικό αναλφαβητισμό, τον ανορθολογισμό, τη θρησκοληψία, αλλά και τον ατομισμό, τον ανταγωνισμό, τη θεοποίηση αγοράς και κέρδους του σημερινού εκπαιδευτικού συστήματος. Με σεβασμό στο εθνικά, πολιτισμικά, φυλετικά, θρησκευτικά, διαφορετικό.

Επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης ως τα 18, ηλικία ουσιαστικών επιλογών για το μέλλον. Κανείς μαθητής έξω από το σχολείο. Επαρκή αντισταθμιστικά επιδόματα και ειδικά προγράμματα για παιδιά φτωχών λαϊκών στρωμάτων, άτομα με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες.

Ελεύθερη πρόσβαση σε μια ενιαία δημόσια και δωρεάν πανεπιστημιακή βαθμίδα.

  1. εκπαιδευτικούς με αποκλειστική, πλήρη και μόνιμη εργασία και για τα προγράμματα ενίσχυσης των μαθητών, με παιδαγωγική και διδακτική ελευθερία, με αξιοπρεπείς μισθούς, που συνταξιοδοτούνται στα 55 ή στα 30 χρόνια εργασίας στο ύψος του καταληκτικού μισθού. Περιοδική, υποχρεωτική, ετήσια, πανεπιστημιακού επιπέδου επιμόρφωση. Απαγκίστρωση από γραφειοκρατικές εργασίες. Με κατάργηση των ελαστικών εργασιακών σχέσεων.

  2. Γενναία αύξηση της χρηματοδότησης της δημόσιας εκπαίδευσης, αύξηση των κρατικών δαπανών για την Παιδεία στο 7% του ΑΕΠ ή στο 15% του Προϋπολογισμού. Απεξάρτηση από προγράμματα τύπου ΕΣΠΑ, που είναι εργαλεία ελέγχου της εκπαιδευτικής πολιτικής σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων.

  3. Δημοκρατικά δικαιώματα και συλλογικό, αποφασιστικό έλεγχο από όλους τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας. Δημοκρατία στα σχολεία με πρώτο και κύριο το δικαίωμα της συλλογικής συνδικαλιστικής δράσης και του αγώνα για την προάσπιση και διεύρυνση των δικαιωμάτων. Όχι στην αξιολόγηση, χειραγώγηση και κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικών, σχολείων και μαθητών.

Πρώτο βήμα, η κατάργηση του ν. 4186/13 για το «νέο λύκειο». Προϋπόθεση, η υπεράσπιση του ζωντανού στοιχείου της εκπαίδευσης, μαθητή και εκπαιδευτικού. Άρα και η επαναφορά των τομέων που καταργήθηκαν και των εκπαιδευτικών που μπήκαν σε διαθεσιμότητα, με πλήρη αποκατάσταση εισοδήματος, ασφαλιστικών και εργασιακών δικαιωμάτων.

Όλα αυτά απαιτούν το εκπαιδευτικό κίνημα να σταθεί στο πλευρό του εργατικού-λαϊκού κινήματος, ενάντια σε κυβέρνηση-ΕΕ-ΔΝΤ, με τους αναγκαίους πολιτικούς στόχους όπως η έξοδος από ΕΕ-ευρώ, η διαγραφή του χρέους, η παύση πληρωμών κλπ

Τεχνική εκπαίδευση και ενιαίο 12χρονο δημόσιο και δωρεάν σχολείο

Στο ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο ενσωματώνεται και αξιοποιείται η τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση (ΤΕΕ), οι υποδομές, ο εξοπλισμός και κυρίως το ζωντανό της στοιχείο, οι εκπαιδευτικοί, με την εμπειρία και την κατάρτισή τους. Στόχος είναι η κατάκτηση από τους μαθητές εισαγωγικής επιστημονικής γνώσης για τους βασικούς τομείς της παραγωγής. Έτσι σε αντίθεση με τη λογική των καταρτίσεων και δεξιοτήτων, η εκπαίδευση δε στοχεύει σε γνώση μια χρήσης. Αρνείται τη λογική της μαθητείας, της φθηνής και ανασφάλιστης εργασίας που υποβιβάζει την τεχνική εκπαίδευση.

Υπάρχει ο μύθος πως το ενιαίο 12χρονο σχολείο θα σημάνει το τέλος της τεχνικής εκπαίδευσης και ότι το διπλό δίκτυο διασφαλίζει τις θέσεις εργασίας των τεχνικών ειδικοτήτων. Η διαθεσιμότητα των συναδέλφων στην ΤΕΕ έδειξε ότι πρόκειται για αυταπάτη. Αδιέξοδη είναι επίσης η αντίληψη ότι η διαπιστωμένη αδυναμία πολλών μαθητών να αντέξουν το «νέο λύκειο» και την Τράπεζα Θεμάτων μας προσανατολίζει στο διπλό σχολικό δίκτυο, κάτι που ζητάνε οι κατευθύνσεις της ΕΕ και οι «ανάγκες της αγοράς εργασίας». Αυτή η προσέγγιση καθηλώνει στην υποβάθμιση την ΤΕΕ και γίνεται άλλοθι για να μην εκπληρώνει το κράτος την υποχρέωση παροχής ίσων δυνατοτήτων στην εκπαίδευση.

Η πρώιμη εξειδίκευση δεν εξασφαλίζει εργασία. Διαμορφώνει ανθρώπους χωρίς στέρεα γενική παιδεία, που δυσκολεύονται στη συνεχή εξέλιξη των επαγγελμάτων. Οι θέσεις των εκπαιδευτικών στο διπλό τύπο σχολείου κινδυνεύουν από καταργήσεις κλάδων λόγω «αναγκών της αγοράς», ενώ το νέο εξεταστικό σύστημα ωθεί στη λεγόμενη άτυπη εκπαίδευση-μαθητεία των ΣΕΚ και ΙΕΚ. Εξάλλου όσο τα Μνημόνια και η αποπληρωμή του χρέους καταστρέφουν τον παραγωγικό ιστό, η ΤΕΕ θα βρίσκεται στον αέρα.

Το σχολείο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

Το σχολείο της Επαγγελματικής εκπαίδευσης θα λειτουργεί μετά απ’ το 12χρονο σχολείο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.Το σχολείο αυτό προορίζεται για τους αποφοίτους της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που για διαφόρους λόγους δεν εισάγονται στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση

Το επαγγελματικό σχολείο πρέπει να είναι διετές, δημόσιο ενταγμένο στο Υπουργείο Παιδείας, με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό και όρους λειτουργίας του δημόσιου σχολείου της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Οι τομείς και οι ειδικότητες πρέπει να καλύπτουν τους τομείς και τις ειδικότητες των σημερινών σχολείων ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ με την προσθήκη και άλλων που θα κριθούν αναγκαίες σύμφωνα με τις ανάγκες παραγωγικής ανασυγκρότησης και ανάπτυξης της χώρας.

Ο στόχος αυτού του σχολείου πρέπει να είναι η εκπαίδευση των μαθητών για την απόκτηση ολοκληρωμένων γνώσεων (θεωρητικών και δεξιοτήτων) ενός ολοκληρωμένου γνωστικού αντικειμένου που ορίζεται ως επάγγελμα.

Το επαγγελματικό πτυχίο του σχολείου αυτού πρέπει να παραπέμπει σε συγκεκριμένα επαγγελματικά δικαιώματα

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*