20ο Συνέδριο ΟΛΜΕ
Αναζήτηση
Ενημέρωση με e-mail
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε τις γνώμες, άποψεις, πρότασεις και καταγγελίες σας Επικοινωνήστε μαζί μας, στέλνοντας email στο: paremvaseis.de@gmail.com.
Τιμή για πάντα στο Νίκο Τεμπονέρα
Οι αξιολογητές ξανάρχονται! Ημερίδα των Παρεμβάσεων ΠΕ και ΔΕ
Από το σχολείο της κρίσης στην παιδεία των κοινωνικών αναγκών: Ημερίδα των Παρεμβάσεων ΔΕ
Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση
Οι Παρεμβάσεις στις ΕΛΜΕ
- Αγωνιστική Παρέμβαση Β' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
- Αγωνιστική Παρέμβαση Θεσσαλονίκης
- Αγωνιστική Παρέμβαση Λέσβου
- Αγωνιστική Παρέμβαση Ν. Ηρακλείου
- Αγωνιστική Συσπείρωση Έβρου
- Ανεξάρτητος Συνδυασμός-Εκπαιδευτική Παρέμβαση Ημαθίας
- Αριστερή Πρωτοβουλία στη Β' ΕΛΜΕ Αχαΐας
- Αριστερή Συμπαράταξη Καθηγητών Δ' ΕΛΜΕ Αν. Αττικής
- Αριστερής Παρέμβασης Καθηγητών Λευκάδας
- Εκπαιδευτική Παρέμβαση Αχαΐας
- Ενωτική Αγωνιστική Πρωτοβουλία Γ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
- Παρεμβάσεις Βοιωτίας
- Παρέμβαση Εκπαιδευτικών Ιωαννίνων
Παρεμβάσεις στους εργασιακούς χώρους
Ενότητες Περιεχομένου
- Αδιόριστοι (37)
- αναδημοσιεύσεις (111)
- Ανακοινώσεις (2.167)
- Αποφάσεις-Ψηφίσματα (290)
- άρθρα (196)
- Ασφαλιστικά – Συνταξιοδοτικά (23)
- αυταρχισμός (38)
- αφίσα (187)
- βίντεο (38)
- Διαδήλωση (39)
- Διεθνή (5)
- Διορισμοί – νεοδιόριστοι (6)
- Δομή και λειτουργία του σχολείου (41)
- εκδηλώσεις (66)
- Εκπαίδευση (163)
- Ενιαίο Συνδικάτο Π.Ε.-Δ.Ε. (29)
- έντυπα (21)
- Επιστήμη (5)
- Εργασιακά (92)
- Η δράση μας σε ΓΣΕΕ/ΑΔΕΔΥ (65)
- Η δράση μας στην ΟΛΜΕ (198)
- Η δράση μας στις ΕΛΜΕ (381)
- Ημερίδες (1)
- καταγγελία (41)
- κινητοποιήσεις (69)
- μπροσούρες (9)
- ντοκουμέντα (2)
- Οικονομικά (22)
- Πολιτική (72)
- πολιτισμός (14)
- σκίτσο (1)
- Συνδικαλιστικά (180)
- Τέχνη, λογοτεχνία, ποίηση (5)
- Υπηρεσιακά Συμβούλια (1)
- φωτογραφίες (14)
- Χωρίς κατηγορία (106)
Τι θέματα μάς απασχολούν εδώ;
ΑΔΕΔΥ Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ΕΛΜΕ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης Εκλογές ΟΛΜΕ ΟΟΣΑ Παρεμβάσεις ΔΕ Παρεμβάσεις Δημοσίου Παρεμβάσεις ΠΕ Συντονισμός Πρωτοβάθμιων Σωματείων αγώνας αλληλεγγύη αναπληρωτές αντι-ΕΕ αντιΕΕ αξιολόγηση απεργία απολύσεις ασφαλιστικό αυταρχισμός γενικές συνελεύσεις γραφειοκρατία δανειακή σύμβαση δημοκρατία διαθεσιμότητα δωρεάν παιδεία εκπαιδευτικοί εκπαιδευτικό κίνημα ελαστικές σχέσεις εργασίας ελευθερία εργασιακά δικαιώματα εργατικό κίνημα κενά κινητοποιήσεις μαθητές μνημόνιο μνημόνιο ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ μορφωτικά δικαιώματα πανεκπαιδευτικό μέτωπο πανεργατικός αγώνας πολιτισμός τριτοβάθμια εκπαίδευση φασισμός χειραγώγησηΎμνος στη μάθηση
Μάθαινε και τ' απλούστερα! Γι' αυτούς
που ο καιρός τους ήρθε,
Ποτέ δεν είναι πολύ αργά!
Μάθαινε το αβγ, δε σε φτάνει, μα συ
Να το μαθαίνεις! Μη σου κακοφανεί!
Ξεκίνα! Πρέπει όλα να τα ξέρεις!
Εσύ να πάρεις πρέπει την εξουσία.
Μάθαινε άνθρωπε στο άσυλο!
Μάθαινε άνθρωπε στη φυλακή!
Μάθαινε γυναίκα στην κουζίνα! Μάθαινε εξηντάχρονε!
Εσύ να πάρεις πρέπει την εξουσία.
Ψάξε για σχολείο άστεγε!
Προμηθέψου γνώση παγωμένε!
Πεινασμένε, άρπαξε το βιβλίο: είν' ένα όπλο.
Εσύ να πάρεις πρέπει την εξουσία.
Μην ντρέπεσαι να ρωτήσεις Σύντροφε!
Μην αφεθείς να πείθεσαι.
Μάθε να βλέπεις συ ο ίδιος!
Ό,τι δεν ξέρεις ο ίδιος
καθόλου δεν το ξέρεις.
Έλεγξε το λογαριασμό
Εσύ θα τον πληρώσεις.
Ψάξε με τα δάχτυλα το κάθε σημάδι
Ρώτα: πώς βρέθηκε αυτό εδώ;
Εσύ να πάρεις πρέπει την εξουσία(Μπ. Μπρεχτ, Εγκώμιο στη μάθηση)
Περιεχόμενο κατά μήνα δημοσίευσης
- Οκτώβριος 2023 (1)
- Σεπτέμβριος 2023 (13)
- Αύγουστος 2023 (3)
- Ιούλιος 2023 (8)
- Ιούνιος 2023 (2)
- Μάιος 2023 (5)
- Απρίλιος 2023 (4)
- Μάρτιος 2023 (5)
- Φεβρουάριος 2023 (5)
- Ιανουάριος 2023 (4)
- Δεκέμβριος 2022 (4)
- Νοέμβριος 2022 (5)
- Οκτώβριος 2022 (7)
- Σεπτέμβριος 2022 (8)
- Αύγουστος 2022 (3)
- Ιούλιος 2022 (4)
- Ιούνιος 2022 (2)
- Μάιος 2022 (1)
- Απρίλιος 2022 (5)
- Μάρτιος 2022 (4)
- Φεβρουάριος 2022 (4)
- Ιανουάριος 2022 (7)
- Δεκέμβριος 2021 (2)
- Νοέμβριος 2021 (9)
- Οκτώβριος 2021 (7)
- Σεπτέμβριος 2021 (9)
- Αύγουστος 2021 (2)
- Ιούλιος 2021 (2)
- Ιούνιος 2021 (9)
- Μάιος 2021 (4)
- Απρίλιος 2021 (3)
- Μάρτιος 2021 (9)
- Φεβρουάριος 2021 (9)
- Ιανουάριος 2021 (6)
- Δεκέμβριος 2020 (5)
- Νοέμβριος 2020 (9)
- Οκτώβριος 2020 (6)
- Σεπτέμβριος 2020 (8)
- Αύγουστος 2020 (3)
- Ιούλιος 2020 (4)
- Ιούνιος 2020 (9)
- Μάιος 2020 (15)
- Απρίλιος 2020 (14)
- Μάρτιος 2020 (10)
- Φεβρουάριος 2020 (10)
- Ιανουάριος 2020 (8)
- Δεκέμβριος 2019 (7)
- Νοέμβριος 2019 (10)
- Οκτώβριος 2019 (12)
- Σεπτέμβριος 2019 (13)
- Αύγουστος 2019 (1)
- Ιούλιος 2019 (6)
- Ιούνιος 2019 (5)
- Μάιος 2019 (2)
- Απρίλιος 2019 (3)
- Μάρτιος 2019 (5)
- Φεβρουάριος 2019 (4)
- Ιανουάριος 2019 (13)
- Δεκέμβριος 2018 (6)
- Νοέμβριος 2018 (9)
- Οκτώβριος 2018 (11)
- Σεπτέμβριος 2018 (11)
- Ιούλιος 2018 (2)
- Μάιος 2018 (30)
- Απρίλιος 2018 (8)
- Μάρτιος 2018 (24)
- Φεβρουάριος 2018 (8)
- Ιανουάριος 2018 (22)
- Δεκέμβριος 2017 (72)
- Νοέμβριος 2017 (37)
- Οκτώβριος 2017 (11)
- Σεπτέμβριος 2017 (9)
- Αύγουστος 2017 (5)
- Ιούλιος 2017 (5)
- Ιούνιος 2017 (26)
- Μάιος 2017 (58)
- Απρίλιος 2017 (18)
- Μάρτιος 2017 (8)
- Φεβρουάριος 2017 (21)
- Ιανουάριος 2017 (6)
- Δεκέμβριος 2016 (62)
- Νοέμβριος 2016 (12)
- Οκτώβριος 2016 (16)
- Σεπτέμβριος 2016 (13)
- Αύγουστος 2016 (6)
- Ιούλιος 2016 (3)
- Ιούνιος 2016 (30)
- Μάιος 2016 (36)
- Απρίλιος 2016 (39)
- Μάρτιος 2016 (7)
- Φεβρουάριος 2016 (19)
- Ιανουάριος 2016 (23)
- Δεκέμβριος 2015 (38)
- Νοέμβριος 2015 (69)
- Οκτώβριος 2015 (47)
- Σεπτέμβριος 2015 (33)
- Αύγουστος 2015 (3)
- Ιούλιος 2015 (27)
- Ιούνιος 2015 (52)
- Μάιος 2015 (42)
- Απρίλιος 2015 (20)
- Μάρτιος 2015 (43)
- Φεβρουάριος 2015 (24)
- Δεκέμβριος 2014 (41)
- Νοέμβριος 2014 (48)
- Οκτώβριος 2014 (34)
- Σεπτέμβριος 2014 (40)
- Αύγουστος 2014 (5)
- Ιούλιος 2014 (17)
- Ιούνιος 2014 (57)
- Μάιος 2014 (8)
- Απρίλιος 2014 (23)
- Μάρτιος 2014 (34)
- Φεβρουάριος 2014 (50)
- Ιανουάριος 2014 (57)
- Δεκέμβριος 2013 (68)
- Νοέμβριος 2013 (34)
- Οκτώβριος 2013 (57)
- Σεπτέμβριος 2013 (49)
- Αύγουστος 2013 (7)
- Ιούλιος 2013 (15)
- Μάιος 2013 (32)
- Απρίλιος 2013 (49)
- Μάρτιος 2013 (12)
- Φεβρουάριος 2013 (8)
- Ιανουάριος 2013 (6)
- Δεκέμβριος 2012 (19)
- Νοέμβριος 2012 (40)
- Οκτώβριος 2012 (76)
- Σεπτέμβριος 2012 (40)
- Αύγουστος 2012 (5)
- Ιούλιος 2012 (12)
- Ιούνιος 2012 (34)
- Μάιος 2012 (39)
- Απρίλιος 2012 (15)
- Μάρτιος 2012 (52)
- Φεβρουάριος 2012 (63)
- Ιανουάριος 2012 (77)
- Δεκέμβριος 2011 (92)
- Νοέμβριος 2011 (93)
- Οκτώβριος 2011 (39)
- Σεπτέμβριος 2011 (70)
- Αύγουστος 2011 (14)
- Ιούλιος 2011 (16)
- Ιούνιος 2011 (4)
- Μάιος 2011 (3)
- Απρίλιος 2011 (2)
- Μάρτιος 2011 (4)
- Φεβρουάριος 2011 (3)
- Ιανουάριος 2011 (2)
- Δεκέμβριος 2010 (3)
- Νοέμβριος 2010 (5)
- Οκτώβριος 2010 (11)
- Σεπτέμβριος 2010 (6)
- Αύγουστος 2010 (2)
- Ιούλιος 2010 (2)
- Ιούνιος 2010 (9)
- Μάιος 2010 (9)
- Απρίλιος 2010 (10)
- Μάρτιος 2010 (10)
- Φεβρουάριος 2010 (8)
- Ιανουάριος 2010 (4)
- Δεκέμβριος 2009 (3)
- Νοέμβριος 2009 (11)
- Οκτώβριος 2009 (4)
- Σεπτέμβριος 2009 (1)
- Αύγουστος 2009 (1)
Μπορείτε να κάνετε:
-
16 Σεπτέμβρη ξεκινάμε! Απεργία Διαρκείας!
ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ! Τα πράματα μπορούν να πάνε αλλιώς!
Εκλογές για το 18o Συνέδριο ΟΛΜΕ
Παρεμβάσεις ΔΕ: Διακήρυξη & ψηφοδέλτια για τις εκλογές ΠΥΣΔΕ-ΑΠΥΣΔΕ-ΚΥΣΔΕ 2016
Eκλογές για τα υπηρεσιακά συμβούλια 2014
Παρεμβάσεις ΔΕ: Διακήρυξη για τις εκλογές των ΕΛΜΕ 2013
Eκλογές για τα υπηρεσιακά συμβούλια 2012
Παρεμβάσεις ΔΕ: Διακήρυξη για τις εκλογές των ΕΛΜΕ
Μηνιαία Αρχεία: Ιούλιος 2014
ΟΛΜΕ: Προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την απόσπαση εκπαιδευτών σε ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ
Στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατατέθηκε στις 28 Ιουλίου 2014 προσφυγή της Ομοσπονδίας κατά της απόφασης του Υπουργού Παιδείας να αποσπαστούν εκπαιδευτές των ΙΕΚ στα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ, προκειμένου να διδάξουν στους μαθητές και τις μαθήτριες που φοιτούσαν σε αυτά, αντίστοιχα μαθήματα στις ειδικότητες στις οποίες οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα.
Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων: Στο πλευρό του παλαιστινιακού λαού
ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Παπαναστασίου 49 104 45 ΑΘΗΝΑ Τηλ. Φαξ.: 210 8321783
e-mail: enoshkkm@otenet.gr http:// www.art-teachers.com
ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΑΚΟΥ ΛΑΟΥ
Να σταματήσει αμέσως το έγκλημα!
30-7-2014
Η Ένωση καταγγέλλει απερίφραστα τα εγκλήματα που διαπράττει το ισραηλινό κράτος εναντίον του λαού της Γάζας και όλου του παλαιστινιακού λαού.
Τους κτηνώδεις βομβαρδισμούς σχολείων και νοσοκομείων, τη μαζική σφαγή μαθητών και αμάχων, τη γενοκτονία στα κατεχόμενα παλαιστινιακά εδάφη.
Όχι στη νέα Γκουέρνικα! Continue reading
Δήλωση των εκπροσώπων των Παρεμβάσεων για τη συνάντηση της ΟΛΜΕ με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ
Η αντιλαϊκή – αντιεκπαιδευτική πολιτική μπορεί και πρέπει να ανατραπεί!
Δεν μας αιφνιδίασε καθόλου η τοποθέτηση του Υφυπουργού Παιδείας κ. Δεμερντζόπουλου, κατά τη διάρκεια της συνάντησης του με το ΔΣ της ΟΛΜΕ, την Δευτέρα 28 Ιουλίου. Η συνολική στάση – που σημειωτέον είναι δηλωτική της πολιτικής που ακολουθεί η «νέα» ηγεσία του υπουργείου – ήταν, χωρίς πολλές περιστροφές, η συνέχιση και υλοποίηση όλων των μνημονιακών δεσμεύσεων της συγκυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου. Απέναντι στα καυτά προβλήματα της εκπαίδευσης που αφορούν τις διαθεσιμότητες και τις απολύσεις των συναδέλφων μας από την τεχνική εκπαίδευση, την αξιολόγηση, τον αντιεκπαιδευτικό νόμο για το Λύκειο καθώς και για το σύνολο των εργασιακών ζητημάτων (διορισμοί, μεταθέσεις, αναπληρωτές κλπ) δήλωσε ορθά – κοφτά πως θα συνεχίσει στην ίδια κατεύθυνση με την προηγούμενη ηγεσία.
Συγκεκριμένα, μας δήλωσε πως δεν πρόκειται να γίνει ούτε ένας διορισμός μόνιμου εκπαιδευτικού και για την τρέχουσα χρονιά, πως υποχρεωτικά θα προκύψουν απολύσεις από τη «δεξαμενή της διαθεσιμότητας» αλλά και πως ο νέος νόμος για το Λύκειο θα εφαρμοστεί στο ακέραιο, ενώ άφησε ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα (συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων, αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα μέχρι και το ωράριο των εκπαιδευτικών) για την κάλυψη των χιλιάδων κενών από την επόμενη χρονιά. Χαρακτηριστικό της αναλγησίας της ηγεσίας του Υπουργείου – κατ’ όνομα – Παιδείας ήταν η απαξιωτική στάση του απέναντι στις θέσεις της Ομοσπονδίας. Continue reading
22 Ιούλη: ένας χρόνος διαθεσιμότητας – Δε θα περάσει! Καμιά απόλυση!
Ο Καραγκιόζης και το Νέο Σχολείο
Κ: Καραγκιόζης
Π: Πιτσικόκος
Κοπ: Κοπρίτης
Κολ: Κολλητήρης
Χ: Χατζηαβάτης
Ο Καραγκιόζης εισέρχεται στο μπερντέ και από πίσω του ακολουθούν τα τρία παιδιά του (κολλητήρια). Προσπαθεί να τα βάλει σε μία σειρά και να περπατάνε με στρατιωτικό βήμα.
Κ: Βρε αφιλότιμα, βαδίστε σωστά. Καημό το’ χω να μπούμε μια φορά στη σκηνή με σωστό βήμα. Ένα, δύο, εν, δυο, εν, δυο.
Κοπ: Πατέρα, έχεις φάει κόλλημα. Να το προσέξεις!
Κ: Δεν έχω φάει τίποτα εδώ και τρεις μέρες βρε αθεόφοβε. Τι κόλλημα μου λες;
Π: Α! Καλά! Αυτό που είπες τώλα πατέλα, δεν υπάλχει. Απλά δεν υπάλχει!
Κολ: Μην τους δίνεις σημασία πατέρα. Έχουν πέσει θύματα της διαφημιστικής προπαγάνδας.
Κ: Πώς το είπες; Καλό είναι αυτό ή κακό; Continue reading
Ο πολιτισμός οφείλει να είναι αντισυστημικός, αλλιώς γίνεται όργανο του συστήματος

Πολιτισμός δεν είναι μόνο ο τάδε ή ο δείνα δημιουργός που παίζει το παιχνίδι της δημοσιότητας, αλλά ένα σύνολο ανθρώπων που παράγει τέχνη για την τέχνη και για την ψυχή ολόκληρης της κοινωνίας. Ο πολιτισμός οφείλει να είναι αντισυστημικός, αλλιώς γίνεται όργανο του συστήματος.
Μια εκ βαθέων συζήτηση του Ηλία Κορδαλή με την Ελένη Πριοβόλου
Με την Ελένη Πριοβόλου δε θα κάνεις σε καμιά περίπτωση μια “στημένη συζήτηση”, γιατί απλώς δεν είναι μια ακόμη “δήθεν” συγγραφέας των κρατικοδίαιτων λογοτεχνικών κύκλων που βρωμάνε, από μακριά, συστημική φορμόλη.
Θα κάνεις, αντίθετα, μια αληθινή συζήτηση με “αξία χρήσης” για όλους εκείνους που δηλώνουν, σε πείσμα των καιρών, “παρών” στους κοινωνικοπολιτικούς αγώνες. Γι’ αυτούς που δημιουργούν τις «Ρόδων Πολιτείες» όχι για να απομονωθούν από τον υπόλοιπο κόσμο, αλλά για να λειτουργήσουν αυτές ως ορμητήρια ελπίδας, έρωτα, ποίησης, επανάστασης, ομορφιάς!
-Ελένη μου έχεις γράψει πάνω από 20 παιδικά βιβλία και 5 μυθιστορήματα και βρίσκεσαι στη λογοτεχνική σκηνή πάνω από 30 χρόνια. Ο κόσμος που ψάχνει και αγαπάει πραγματικά το ποιοτικό ελληνικό βιβλίο σε γνώρισε από την πρώτη στιγμή με τα παιδικά σου βιβλία και τις συγκλονιστικές σου παρουσιάσεις που τα συνόδευαν. Στο ευρύτερο, όμως, κοινό έγινες πολύ γνωστή, το 2010, με το ιστορικό-πολιτικό μυθιστόρημα «Όπως ήθελα να ζήσω» των εκδόσεων Καστανιώτη, το οποίο πήρε την ίδια χρονιά και το βραβείο Αναγνωστών του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ). Το βιβλίο έχει κάνει μέχρι στιγμής 15 εκδόσεις και συνεχίζει να συναρπάζει…Γιατί πιστεύεις;
Νομίζω φίλε Ηλία πως η πρώτη σου ερώτηση περιέχει αρκετές υποερωτήσεις και θα πρέπει να απαντήσω με τη σειρά. Λοιπόν, ξεκινώντας να γράφω από πολύ νέα-παιδί σχεδόν- λογοτεχνία που απευθύνεται στα παιδιά και τους εφήβους άρχισα και εγώ να παιδεύω τον εαυτό μου. Να τον εξελίσσω. Λέγοντας παιδεύω εννοώ να του προσφέρω παιδεία. Ξεκίνησα με μια αθωότητα και μια αίσθηση του μέτρου να περιδιαβαίνω τον θαυμαστό κόσμο της λογοτεχνίας χωρίς καμιά πρόθεση να γίνω αναγνωρίσιμη. Ήμουν εξάλλου μόλις είκοσι χρονών όταν έγραψα το πρώτο μου παραμύθι και βρισκόμουνα σε μια εποχή που είχα ανακαλύψει το όπλο και την προσωπική μου αίρεση. Αυτό το όπλο ήταν για μένα οι λέξεις. Με τις λέξεις ανέτρεπα τον σκληρό και άδικο κόσμο όπως τον έβλεπα και τον βίωνα και δημιουργούσα τον δικό μου, όπως θα ήθελα να τον ζήσω. Για τούτο άρχισα να γράφω παραμύθια. Γιατί μέσα από το παραμύθι έχεις την ευχέρεια να μεταπλάθεις με σύμβολα τη ζωή και να την εξελίσσεις όπως επιτάσσει το προσωπικό σου ιδεώδες. Στην αρχή ήθελα απλώς αυτό το ιδανικό να το μοιράζομαι με τα παιδιά μου. Διότι η γέννηση του γιού μου συνέπεσε με τη γέννηση του πρώτου μου παραμυθιού, που ήταν «ο γελωτοποιός για κλάματα», και μιλούσα μέσα από αυτό για την ανεργία. Έτσι έχτισα το λογοτεχνικό μου σύμπαν συνάμα με το οικογενειακό και χρειάστηκαν σχεδόν είκοσι πέντε χρόνια και είκοσι περίπου βιβλία για παιδιά και εφήβους για να δημιουργήσω το μυθιστόρημα «Όπως ήθελα να ζήσω», που είναι το πρώτο βιβλίο μιας ιστορικής- πολιτικής τριλογίας. Το πρώτο αυτό βιβλίο δε θα γινόταν ευρέως γνωστό αν δεν αποσπούσε το βραβείο του αναγνωστικού κοινού. Ο λόγος που συνεχίζει να συναρπάζει είναι απλός. Μίλησα στον αναγνώστη με λόγια αληθινά και με ψυχή καθαρή περί του τις πταίει για την πολιτική και κοινωνική μας κακοδαιμονία. Του μίλησα για τις απαρχές της διάβρωσης του πολιτικού συστήματος από ιδρύσεως του νέου Ελληνικού κράτους, για την υποδούλωση της χώρας στο ξένο κεφάλαιο, το ρόλο του Τραπεζικού κεφαλαίου, του παλατιού και των διεφθαρμένων πολιτικών. Του μίλησα όμως και για το όνειρο, την ελπίδα την ομορφιά και την αρμονία. Δημιούργησα μέσα στον σκανδαλώδη κοινωνικό και πολιτικό περίγυρο την «ρόδων πολιτεία», ήτοι την όλβια πολιτεία της ισονομίας, της ισοπολιτείας και της κοινωνικής δικαιοσύνης, όπως ο καθένας θα ήθελε να τη ζήσει. Continue reading
Τράπεζα θεμάτων: εκπαιδεύοντας στην απόρριψη
Συνέντευξη με τη Γιώτα Ιωαννίδου, απερχόμενη εκπρόσωπο των Παρεμβάσεων στο ΔΣ του Κέντρου Μελετών και Τεκμηρίωσης (ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ) της ΟΛΜΕ*
Ποια είναι η εικόνα από την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων και του νέου συστήματος προαγωγής, στην Α Λυκείου;
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ΟΛΜΕ, από το 65% των σχολείων, περίπου ένας στους τέσσερεις μαθητές της Α Λυκείου παραπέμπεται σε κάποιο μάθημα το Σεπτέμβρη (24%). Το αντίστοιχο περσινό ποσοστό των μεταξεταστέων ήταν 4,2%. Σε αρκετές περιοχές αυτή η αναλογία γίνεται ακόμη μικρότερη, φτάνοντας και την αναλογία ένας στους δύο. Από τη γενική εικόνα διαφοροποιούνται τα ποσοστά στους μαθητές των ΕΠΑΛ, όπου εφαρμόστηκε η Τράπεζα Θεμάτων αλλά το σύστημα προαγωγής είναι λιγότερο σκληρό. Γενικότερα τα ποσοστά αποτυχίας μειώνονται σε περιοχές όπου το οικονομικό – κοινωνικό βαλάντιο των οικογενειών ανεβαίνει, πάντα όμως εμφανίζονται αρκετά υψηλά σχετικά με πέρσι. Αλλά αν θέλουμε να έχουμε όλη την εικόνα χρειάζεται να προσθέσουμε, γονείς και παιδιά που βρέθηκαν να περνούν «κλίμα πανελλαδικών» για 13 μαθήματα –όπως είπε μια μητέρα σε μια εκδήλωση της ΕΛΜΕ Ν. Σμύρνης. Τέλος την πλήρη εικόνα θα την έχουμε μέσα στο επόμενο δίχρονο, με την εφαρμογή του «νέου» συστήματος σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, βλέποντας και τα ποσοστά των εγγραφών στην Α Λυκείου σχετικά με προηγούμενες χρονιές αλλά και την επίδρασή του στην εκπαιδευτική διαδικασία σε συνδυασμό με το προχώρημα και των υπολοίπων αλλαγών.
Στις δηλώσεις του ο Υπουργός Παιδείας, αναγνωρίζει κάποια προχειρότητα στην εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων. Μάλιστα ο Υφυπουργός Παιδείας μίλησε για τροποποιήσεις και από φέτος. Continue reading
Θεσ/νίκη: κάλεσμα Πρωτοβουλίας πρωτοβάθμιων σωματείων στην απεργία στο Δημόσιο, Τετ. 9/7, 10.30 π.μ., στο Άγαλμα Βενιζέλου
Πρωτοβουλία πρωτοβάθμιων σωματείων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Συντονιστικά σε διαθεσιμότητα: καθαρίστριες – καθηγητές – σχολικοί φύλακες
Τετάρτη 9/7 όλοι στην απεργία που κήρυξε η ΑΔΕΔΥ, όλοι στις 10.30 π.μ., στο Άγαλμα Βενιζέλου στη συγκέντρωση των πρωτοβάθμιων σωματείων, επιτροπών αγώνα και συντονιστικών εργαζομένων σε διαθεσιμότητα ενάντια στις απολύσεις, την αξιολόγηση και τις ιδιωτικοποιήσεις
Κανείς δεν περισσεύει και δε θα απολυθεί! Μάχη ενάντια στις διαθεσιμότητες – απολύσεις!
Η κυβέρνηση το επόμενο διάστημα στα πλαίσια των δεσμεύσεων της απέναντι στην ΕΕ και το ΔΝΤ μέσα από «μαύρες λίστες» θα ανακοινώσει 11.500 νέες απολύσεις για το 2014 από εκπαιδευτικούς, σχολικούς φύλακες, καθαρίστριες, διοικητικούς υπαλλήλους στα ΑΕΙ, εργαζόμενους στον ΕΟΠΥΥ, στα νοσοκομεία, στον πολιτισμό, στους ΟΤΑ, κ.α.
Η αξιολόγηση σημαίνει απολύσεις, χτύπημα των κοινωνικών υπηρεσιών!
Ετοιμάζουν τη νέα «δεξαμενή των απολύσεων»: με την εφαρμογή του νομοσχεδίου Μητσοτάκη για να κρίνουν υποχρεωτικά εκ των προτέρων το 15% των υπαλλήλων «ανίκανο», μέσα από την αξιολόγηση και επανέλεγχο των μονιμοποιήσεων 45.000 πρώην συμβασιούχων στους ΟΤΑ και τον πολιτισμό και μέσω των συγχωνεύσεων–καταργήσεων–ιδιωτικοποιήσεων σχολείων, νοσοκομείων και υπηρεσιών. Η επίθεση είναι γενικευμένη πλέον σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες και αφορά όλους τους εργαζόμενους σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, γιατί οι συνέπειες από την απώλεια υπηρεσιών που προσφέρουν δημόσια αγαθά θα είναι καταστροφικές για όλη την κοινωνία.
Όχι στον εμπαιγμό με επισφαλείς θέσεις εργασίας – κινητικότητα!
Οι θέσεις εργασίας που προσφέρονται σε όσους μπαίνουν στη διαθεσιμότητα είναι επισφαλείς, με ακυρωμένα τα κεκτημένα δικαιώματα σε προϋπηρεσία, αποδοχές, ωράριο κ.ά. Κι αυτές οι θέσεις, ήρθαν μέσα από τους αγώνες. Έχει αποδειχτεί ότι η παραπλανητική εκστρατεία για διαθεσιμότητα και κινητικότητα είναι προσπάθεια να χρυσωθεί το χάπι των απολύσεων. Θέλουν απολύσεις στο δημόσιο, για να παγιώσουν τη βαρβαρότητα του 1,3 εκατ. ανέργων και των 800.000 απλήρωτων στον ιδιωτικό τομέα.
Δραματικές καταστάσεις για τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα!
Στον ιδιωτικό τομέα οι απολύσεις είναι καθημερινό γεγονός. Η απόλυση 45 εργαζομένων στην Ελληνική Χαλυβουργία ανάβουν το «πράσινο φως» στη γενίκευση των ομαδικών απολύσεων. Οι εργαζόμενοι θα βυθιστούν ακόμα περισσότερο στην εξαθλίωση και τη φτώχεια με την εφαρμογή και νέων μέτρων με περικοπές σε μισθούς, συντάξεις, επιδόματα, κατάργηση συμβάσεων, κ.α. που θα συνοδεύουν το νέο μνημόνιο που προανήγγειλαν με τις πρόσφατες εκθέσεις τους το ΔΝΤ και η Κομισιόν.
Η καπιταλιστική κρίση συνεχίζει να σκορπάει μαζικά θύματα στον κόσμο της εργασίας!
Παρεμβάσεις στο δημόσιο: όχι στην επιστράτευση των απεργών. Όχι στην ιδιωτικοποίηση. Ρεύμα φτηνό-ΔΕΗ για το λαό
Α’, Γ’, Δ’ & Ε’ ΕΛΜΕ Θεσ/νίκης: όχι στη σφαγή των μαθητών! Συγκέντρωση διαμαρτυρίας, Πέμ. 3/7
Καταγγελία για τη διάλυση της συνεδρίασης του Γενικού Συμβουλίου της ΕΔΟΘ από την ΠΑΣΚ
Καταγγέλλουμε την αντιδημοκρατική και αντικαταστατική μεθόδευση της ΠΑΣΚ να διαλύσει την Πέμπτη 26/6 την πρώτη συνεδρίαση του Γενικού Συμβουλίου που αναδείχτηκε από το πρόσφατο συνέδριο της ΕΔΟΘ.
Είδαμε σε πρώτο επίπεδο την προσπάθεια να επιβληθεί από την ΠΑΣΚ η πρόταση για προεδρείο του Γ. Σ. με συμφωνία των τριών πρώτων παρατάξεων, ενώ το καταστατικό με σαφήνεια προβλέπει υποψηφιότητες και ψηφοφορίες για κάθε θέση από τις τρεις του προεδρείου.
Η πρόταση που κατατέθηκε για προεδρείο που θα ψηφιστεί από δυνάμεις με αγωνιστική αναφορά, έξω από τις δυνάμεις του κυβερνητικού συνδικαλισμού ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ, χαλούσε τους σχεδιασμούς. Όταν η ΔΑΚΕ για δικούς της λόγους απέρριψε το πρόσωπο που πρότεινε η ΠΑΣΚ για πρόεδρο του ΓΣ και ολοκληρώθηκε το ναυάγιο του στημένου προεδρείου, η συνδικαλιστική έκφραση του ΠΑΣΟΚ διέλυσε τη διαδικασία.
Tην πρόταση της ΠΑΣΚ για την ανάδειξη του προεδρείου του Γ.Σ. αποδέχθηκε και το ΠΑΜΕ, το οποίο δήλωσε ότι είναι τέταρτη δύναμη και για αυτό δεν έχει θέση στο προεδρείο!
Όλα αυτά ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η κυβερνητική επίθεση με την αξιολόγηση που οδηγεί σε μαρασμό, διάλυση και κλείσιμο τις υπηρεσίες κοινωνικής προσφοράς και σε απόλυση ένα μεγάλο αριθμό δημοσίων υπαλλήλων. Continue reading
Γ΄, Δ΄, Ε΄ ΕΛΜΕ–Θ: Μαζική σφαγή των μαθητών στην Α΄ Λυκείου
Τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης αφού συγκέντρωσαν στοιχεία των εξετάσεων της Α΄ τάξης των Γενικών Λυκείων που ανήκουν στη δύναμη της Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης εκτιμάνε τα εξής:
-
Εξαπλασιάστηκε το ποσοστό των μαθητών που παραπέμφθηκαν για επαναληπτικές εξετάσεις το Σεπτέμβριο σε σχέση με πέρσι. Από τους 4.162 μαθητές, παραπέμφθηκαν φέτος 1.053 και σε ποσοστό 25,3%, ενώ πέρσι από τους 3.996μαθητές είχαν παραπεμφθεί μόνο 173 και σε ποσοστό 4,3%.
-
Αποδεικνύονται και στους πιο δύσπιστους, τα αδιέξοδα και παράλογα ενός εξεταστικού συστήματος που ταυτίζει τις διαδικασίες προαγωγής των μαθητών από τάξη σε τάξη με τις εντελώς διαφορετικές απαιτήσεις και άλλης ποιότητας διαδικασίες επιλογής των μαθητών για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
-
Επιβεβαιώνεται η χρεοκοπία ενός εξεταστικού συστήματος το οποίο δίνει απόλυτη εξουσία στο υπουργείο να ελέγχει το βαθμό δυσκολίας των θεμάτων, δηλαδή να καθορίζει την απόδοση των μαθητών. Continue reading
10ο εκπαιδευτικό συνέδριο της ΟΛΜΕ: η συζήτηση
Η συζήτηση της τρίτης μέρας 10ου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου της ΟΛΜΕ που πραγματοποιήθηκε στα Γιάννενα στις 28-30 Μάρτη του 2014.
10o εκπαιδευτικό συνέδριο ΟΛΜΕ. Τα πρακτικά
Τα πρακτικά του 10ου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου της ΟΛΜΕ με θέμα «Ο ρόλος του Λυκείου και η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση» που πραγματοποιήθηκε στα Γιάννενα στις 28-30 Μάρτη του 2014.
10o εκπαιδευτικό συνέδριο ΟΛΜΕ. Τα πρακτικά by paremvaseisde