ΣΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΔΝΤ… Κανένας μόνος, κανένας θεατής!

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ
ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ

ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ

 

ΣΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΔΝΤ…

Κανένας μόνος, κανένας θεατής!

 

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ Νο 2

Με νέα δεδομένα για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς ξεκίνησε η νέα σχολική χρονιά. Με ορατές όλες τις συνέπειες από την εφαρμογή των μέτρων της τρόϊκας, θα έχουμε και ένα «νέο σχολείο» όπως έχει εξαγγείλει η υπουργός παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου, η οποία κυνικά δηλώνει ότι θα έχουμε τη χειρότερη σχολική χρονιά της μεταπολίτευσης. Ποιο είναι όμως αυτό το «νέο σχολείο» και τι καινούργιο φέρνει;

  • Εκπαιδευτικός λάστιχο, χωρίς να ξέρει αν ανήκει στη Δευτεροβάθμια, στην Πρωτοβάθμια, στην μεταλυκειακή εκπαίδευση-ΙΕΚ, στο Δήμο ή στο Υπουργείο Παιδείας, σε ποια περιφέρεια… κλπ. Το Υπουργείο, με απίθανες μαθηματικές αλχημείες, εμφανίζει τους 9.000 λιγότερους εκπαιδευτικούς ως πλεόνασμα, αφού τους αντιμετωπίζει σαν υλικό για να βουλώνει πάσης φύσεως τρύπα!
  • Κατάργηση τμημάτων, συγχώνευση και κλείσιμο σχολείων, στοίβαγμα μαθητών σε τμήματα των 27 και των 28 μαθητών!
  • Κατηγοριοποίηση των σχολείων με την «αυτοαξιολόγηση» σε «καλά» και «κακά», με χορηγούς και σπόνσορες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εκπαιδευτική διαδικασία.
  • 800 νέα ολοήμερα δημοτικά σχολεία με στοιβαγμένα τα παιδιά, χωρίς το ανάλογο προσωπικό, με προσθήκη νέων γνωστικών αντικειμένων από την Α’ δημοτικού και εξοντωτικούς ρυθμούς, που καλλιεργούν στα παιδιά την απέχθεια προς το σχολείο.
  • Με την εφαρμογή του Καλλικράτη και την επιπλέον περικοπή των πόρων, η οικονομική στήριξη των σχολείων [που ήδη ανήκουν στους Δήμους] καθίσταται εντελώς προβληματική. Η θέρμανση, η μετακίνηση μαθητών και οι επισκευές κτιρίων ή θα πληρώνονται άμεσα από τους γονείς ή δε θα υπάρχουν. Σε όλες τις Νομαρχίες, ήδη από την άνοιξη, η χρηματοδότηση του πρώτου εξαμήνου από την κυβέρνηση για τις σχολικές ανάγκες έχει μειωθεί κατά 50%- 60%. Αν λάβουμε υπόψη ότι πολλά από τα βασικά έξοδα ενός σχολείου είναι τα πάγια έξοδα (πετρέλαιο θέρμανσης και λογαριασμοί), μόνο από την αύξηση του πετρελαίου τα έξοδα ενός σχολείου θα εκτιναχθούν. Εκτός αν οι μαθητές κάνουν μάθημα σε παγωμένες αίθουσες ή αν αναγκαστούν οι γονείς να βάλουν ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη…

Το «νέο σχολείο», λοιπόν, σημαίνει στοιβαγμένα παιδιά σε μεγάλα τμήματα, με λιγότερους πλήρως ελαστικοποιημένους και κακοπληρωμένους εκπαιδευτικούς, με αποτέλεσμα τη διάλυση της παιδαγωγικής και μαθησιακής διαδικασίας, με μειωμένα κονδύλια και υπονόμευση ακόμη και της καθημερινής στοιχειώδους λειτουργίας των σχολείων. Για τους γονείς, που σαν εργαζόμενοι ήδη πλήττονται βάναυσα από τα μέτρα κυβέρνησης-μνημονίου, «νέο σχολείο» σημαίνει ακόμα μεγαλύτερα οικονομικά βάρη, με υπονομευμένη την παιδαγωγική και εκπαιδευτική λειτουργία του δημόσιου σχολείου.

Το Υπουργείο προσπαθεί να πείσει ότι τελικά τα σχολεία άνοιξαν με καλύτερες συνθήκες από κάθε άλλη χρονιά. Όλα στο βωμό της «ατσαλάκωτης» Διαμαντοπούλου…Στοιβαγμένοι μαθητές και εκπαιδευτικοί, αρκεί τα ΜΜΕ να πουν ότι δεν υπάρχουν κενά!

Η συλλογική δράση στο στόχαστρο!

Στη Μετά Μνημόνιο εποχή η επίθεση στη συλλογική δράση είναι η μοναδική οδός για αυτούς που εφαρμόζουν ή στηρίζουν με όποιον τρόπο το Μνημόνιο. Όποιος κινείται μπαίνει στο στόχαστρο. Πρόκειται περί μιας ιδιότυπης «κοινοβουλευτικής δημοκρατίας» που το πρωί καταγγέλλει τους εκπαιδευτικούς, το μεσημέρι επιτίθεται στους οδηγούς φορτηγών, το απόγευμα κηρύσσει παράνομη και καταχρηστική την απεργία των εργαζομένων στα μέσα μεταφοράς! Όλοι εναντίον όλων, ώστε το κεφάλαιο να μας ξεζουμίζει έναν-έναν!

Εξάλλου, είναι ανοιχτά τα νέα μέτρα για ακόμη μεγαλύτερη επιδρομή στο εισόδημά μας, είτε μέσω αύξησης της φορολογίας, είτε μέσω της ακρίβειας, είτε κυρίως μέσω του νέου μισθολογίου-πτωχολογίου, που θα επιχειρήσει να επιβάλει στο δημόσιο μισθούς ιδιωτικού τομέα [700-1000 ευρώ]!

Συνεχίζουμε!

  • Με κοινό αγώνα όλων των εργαζομένων, όλης της κοινωνίας, για να διώξουμε την τρόϊκα, το μνημόνιο και αυτούς που τους έφεραν! Να μην περάσει το σχολείο της αγοράς και της ΕΕ-ΔΝΤ, το σχολείο των περικοπών!
  • Συμμετέχουμε σε κάθε προσπάθεια συντονισμού των ΕΛΜΕ με άλλα σωματεία και φορείς, για τη δημιουργία ενός ευρύτερου μετώπου ενάντια στην τρόϊκα και την κυβέρνηση!
  • Οργανώνουμε συσκέψεις ανά Δήμο με τους γονείς και δημιουργούμε κοινές επιτροπές για να προετοιμαστούμε για τα προβλήματα που φέρνει η μειωμένη χρηματοδότηση!
  • Δεν θα επιτρέψουμε να κλείσει κανένα τμήμα, κανένα σχολείο! Όχι τμήματα με περισσότερους από 25 μαθητές!
  • Καμία υποχρεωτική διάθεση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, αν δεν βγουν όλα τα κενά σε Γυμνάσια – Λύκεια – ΕΠΑΛ, με όλα τα τμήματα κάτω από 25 μαθητές! Να ανακληθούν οι υποχρεωτικές μετακινήσεις! Να σταματήσει κάθε είδους εκβιασμός στους συναδέλφους!
  • Κάλυψη όλων των πραγματικών αναγκών με οργανικές θέσεις και με μόνιμους μαζικούς διορισμούς στο δημόσιο σχολείο. Σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους. Όχι στην ελαστική εργασία, στην  άρση της μονιμότητας και στην κατάργηση της οργανικότητας των θέσεών μας.
  • Να γίνουν γενικές συνελεύσεις του κλάδου και γενική συνέλευση των προέδρων στα τέλη Σεπτέμβρη.
  • ΠΑΡΤΕ ΜΕΡΟΣ ΣΤΙΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΣΤΙΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΑΓΩΝΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ.

 

ΕΝΙΑΙΟΣ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ – ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΟΣ – ΠΑΛΛΑΪΚΟΣ

και ΠΑΡΑΤΕΤΑΜΕΝΟΣ ΑΓΩΝΑΣ

  • για την ανατροπή της πολιτικής ΕΕ – ΔΝΤ -κυβέρνησης σε παιδεία, εργασία
  • για την Ανατροπή του μνημονίου

 

Σεπτέμβρης 2010

 

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ

==============================================

ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ:

Α΄ΕΛΜΕ
[ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ]
Μαρία Μαχά 6973597770

Β΄ΕΛΜΕ
[ΑΙΓΑΛΕΩ-ΧΑΪΔΑΡΙ-ΑΓ.ΒΡΑΒΑΡΑ]
Ζαχαρίας Στυλιανουδάκης 6944967951

Γ΄ΕΛΜΕ
[ΙΛΙΟΝ, ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ, ΚΑΜΑΤΕΟ, ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ]
Αντώνης Πέττας 6938853981

 

 


 

Εδώ έχουμε να ικανοποιήσουμε τους δανειστές, για την Παιδεία θα μιλούμε τώρα;

Άννα Διαμαντοπούλου, Υπουργός Παιδείας, 7/9/2010 (στη συνάντηση με την ΟΛΜΕ): «Δε θα υπάρχουν τμήματα με πάνω από 25 μαθητές, εκτός από περιπτώσεις σοβαρών κτιριακών προβλημάτων, οπότε θα έχουμε μέχρι και 27.»

Εύη Χριστοφιλοπούλου, Υφυπουργός Παιδεία, 15/9/2010 (στην «Πρωινή Ενημέρωση» της ΝΕΤ): «Δεν υπάρχουν τμήματα (στη Β/θμια) με πάνω από 30 μαθητές.»

Ποια από τις δύο «αλήθειες» να πιστέψουμε; Ποιος κοροϊδεύει ποιον τελικά;

Το έχουμε πει στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας: μάθημα ουσίας με πάνω από 25 παιδιά στη γενική παιδεία και 20 παιδιά στις κατευθύνσεις είναι αδύνατον να γίνει.

Αθήνα, 15-9-2010

Ηλίας Παπαχατζής

Εκπρόσωπος των «Παρεμβάσεων» στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ

ΓΙΑ ΤΟ ΜΗ ΣΥΝΝΟΜΟ ΚΑΙ ΑΥΘΑΙΡΕΤΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΜΑΖΙΚΩΝ ΔΙΑΘΕΣΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Αγαπητοί συν/λφοι

Όπως γνωρίζετε, η Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας, ύστερα από την επισυναπτόμενη, μη σύννομη εντολή του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής κ. Κουμέντου (με αρ. πρωτ. Φ45.1 και Φ.46.2/ 955646,2ΦΦ,46,2 της 2/9/2010) προχώρησε σε μη σύννομες, αυθαίρετες και μαζικές διαθέσεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην πρωτοβάθμια, χωρίς σχετική πρόταση του ΠΥΣΔΕ το οποίο, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, δεν είναι αρμόδιο για κάτι τέτοιο, και με απόφαση του Δ/ντή Εκπαίδευσης. Continue reading

Πώς να αντιμετωπίσετε την αναγκαστική μετακίνησή σας στην πρωτοβάθμια

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ
ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ

ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ

 

ΣΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΔΝΤ…

ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΝΑΥΤΙΛΟΜΕΝΟΥΣ

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ Νο 1

ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΚΑΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΣΣΕΣ

ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

 

Επειδή δεκάδες εκπαιδευτικοί μετακινούνται χωρίς αίτησή τους στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, χωρίς να έχει κλείσει ο κύκλος των κενών και των τοποθετήσεων στη Δευτεροβάθμια [με παράνομη απόφαση του Διευθυντή Γ’ Αθήνας Γ. Ζαφειρακίδη, κατόπιν κατάπτυστου ύφους και ήθους εγγράφου του Περιφερειάρχη Γ. Κουμέντου, βλ. «εντέλλεσθε….»], ενημερώνουμε κάθε ενδιαφερόμενο τα εξής:

 

1] Δικαιούται να καταθέσει ένσταση κατά της απόφασης, πρότυπο της οποίας σας κοινοποιούμε,

2] Κανείς μετακινούμενος συνάδελφος δεν πρέπει να παρουσιαστεί στην Πρωτοβάθμια με προφορική εντολή, απαιτείται έγγραφο με την υπογραφή του Διευθυντή εκπαίδευσης,

3] Κανένας νόμος δεν υπάρχει που να αλλάζει το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο του διατιθέμενου στην Πρωτοβάθμια εκπαιδευτικού. Επομένως από τα ΠΥΣΠΕ διεκδικούμε, σε συνεργασία με τους Διδασκαλικούς Συλλόγους, 21-19-18-16 διδακτικές ώρες, ανάλογα σε ποια κατηγορία υπαγόμαστε,

4] Διερευνούμε τη δυνατότητα ακόμη και αγωγών εναντίον όσων υπογράφουν τέτοιες παράνομες εντολές [βλ. Περιφερειάρχης, Διευθυντής εκπαίδευσης], και το σημαντικότερο όλων

5] Απευθυνόμαστε στο Σωματείο μας, στην ΕΛΜΕ της περιοχής μας, ώστε από κοινού, δυναμικά και αποφασιστικά να λυθεί το πρόβλημα. Μην επιτρέπουμε να μετατρέπουν το εργασιακό μας δικαίωμα σε ρουσφέτι και «εξυπηρέτηση» οι παρατρεχάμενοι της εξουσίας, κυβερνητοσυνδικαλιστάδες κάθε απόχρωσης, παλαιάς και νέας κοπής…

τηλ. Επικοινωνίας:

Χ. Φουσέκης [αιρετός ΠΥΣΔΕ Γ’ Αθήνας] 6974113171


[Περιστέρι] Μαχά Μαρία 6973497770, Φατούρου Α. 6974438720,

[Αιγάλεω-Χαϊδάρι-Αγ. Βαρβάρα] Στυλιανουδάκης Ζ. 6944967951

[Ιλιον-Πετρούπολη-Αγ. Ανάργυροι-Καματερό] Πέττας Α.6938853981, Τσιριγώτης Θ. 6944253743

 

 

[ΓΙΑ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΥΣΔΕ]

Με την παρούσα ενίσταμαι κατά της μη σύννομης απόφασης του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθήνας, με την οποία διατίθεμαι ολικά σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της αντίστοιχης Διεύθυνσης.

Σύμφωνα με την παρ. 5, του άρθρου 54 του Ν. 1566/1985 που είναι σε ισχύ, οι διαθέσεις των εκπαιδευτικών σε άλλα σχολεία αφορούν εκπαιδευτικούς «που δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας στα σχολεία της ίδιας κατεύθυνσης». Για να διαπιστωθεί, όμως, σύννομα, συγκεκριμένα και ονομαστικά, η αδυναμία συμπλήρωσης ωραρίου σε σχολεία της ίδιας κατεύθυνσης, θα πρέπει πρώτα να ολοκληρωθεί ο κύκλος των τοποθετήσεων του Σεπτεμβρίου, πράγμα το οποίο όχι μόνο δεν είχε γίνει όταν μου δόθηκε η εντολή να παρουσιαστώ στην Πρωτοβάθμια χωρίς σχετική αίτησή μου, αλλά και σήμερα δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί

[ ΓΙΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΟΥΣ ΑΠΟ ΑΛΛΑ ΠΥΣΔΕ]

Επιπλέον, μολονότι είμαι αποσπασμένος / η από άλλο ΠΥΣΔΕ στο ΠΥΣΔΕ Γ’ Αθήνας [ή και στο ΠΥΣΔΕ και στο ΠΥΣΠΕ Γ’ Αθήνας] δεν μου δόθηκε ούτε καν τυπικά η δυνατότητα να ασκήσω το έννομο δικαίωμά μου διεκδίκησης θέσης διδασκαλίας στα σχολεία του ΠΥΣΔΕ στο οποία αποσπάστηκα [με απόφαση ΚΥΣΔΕ και υπ. Παιδείας] πριν διατεθώ σε σχολεία του αντίστοιχου ΠΥΣΠΕ

[ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ]

Γι’ αυτό ζητώ να ανακληθεί η [χωρίς αίτησή μου] διάθεσή μου στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ώστε να μπορέσω να συμμετάσχω στη διαδικασία τοποθετήσεων της Δευτεροβάθμιας, όπως δικαιούμαι σύμφωνα με την κείμενη διαδικασία. Επιφυλάσσομαι, τέλος, για την άσκηση κάθε ένδικου μέσου προκειμένου να υπερασπίσω τα εργασιακά μου δικαιώματα

Πρόταση των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων – Συσπειρώσεων – Κινήσεων προς την ΟΛΜΕ

Ως Παρεμβάσεις – Συσπειρώσεις – Κινήσεις καταθέσαμε στο ΔΣ της ΟΛΜΕ την Τρίτη 7-9-2010, μετά τη συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας την παρακάτω πρόταση:

  • Να γίνουν γενικές συνελεύσεις του κλάδου από 15 ως 21 Σεπτέμβρη και γενική συνέλευση των προέδρων στις 22 Σεπτέμβρη με εισήγηση για 48-ωρη απεργία στο διάστημα 7-15 Οκτώβρη, οπότε και θα βρίσκονται στην Αθήνα εκπρόσωποι της τρόικας για «νέα αξιολόγηση». Αμέσως μετά τη 48-ωρη να γίνουν νέες γενικές συνελεύσεις για κλιμάκωση.

Η πρότασή μας αυτή συνδέεται με την ανάγκη διακλαδικού συντονισμού έτσι ώστε οι ημερομηνίες που θα αποφασιστούν να συμπέσουν με απεργιακές κινητοποιήσεις άλλων συνδικάτων και ομοσπονδιών. Από τα αιτήματα της 48-ωρης αναδεικνύονται ως αιχμές όσα συμβάλλουν στην ουσιαστική λειτουργία των σχολείων (π.χ. συμπληρωματικοί διορισμοί, 25-άρια τμήματα, καμία παράνομη μετακίνηση στην πρωτοβάθμια και στα ΙΕΚ, πληρωμή των δεδουλευμένων, άρνηση υπερωριών – και με κάλυψη από την ΟΛΜΕ μέσω κυλιόμενων στάσεων εργασίας, κλπ) καθώς και η έντονη αντίθεσή μας στο Μνημόνιο και η απαίτηση να φύγει η τρόικα από τη χώρα.

  • Να συμμετάσχει ο κλάδος σε 24-ωρη απεργία την 29-9-2010, που είναι η πανευρωπαϊκή ημέρα δράσης των συνδικάτων (υπάρχει σχετική εισήγηση της ΟΛΜΕ προς την ΑΔΕΔΥ.)

Καλούμε τις ΕΛΜΕ, τους συλλόγους και τις ενώσεις γονέων, και άλλους κοινωνικούς φορείς να κινητοποιηθούν αμέσως, οργανώνοντας συνελεύσεις, παραστάσεις διαμαρτυρίας, συνεντεύξεις τύπου και ό,τι άλλο κρίνουν αναγκαίο…

Αθήνα, 8-9-2010

Ηλίας Παπαχατζής

Εκπρόσωπος των «Παρεμβάσεων» στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ

Δήλωση του Ηλία Παπαχατζή για τη συνάντηση της ΟΛΜΕ με την Υπουργό Παιδείας (7-9-2010)

Η σημερινή συνάντηση της ΟΛΜΕ με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν είχε συγκεκριμένα θετικά αποτελέσματα σε σχέση με τα αιτήματα του κλάδου και τις ανάγκες του Δημόσιου Σχολείου.

Είναι αλήθεια ότι η συζήτηση έγινε σε καλό κλίμα, αλλά μόνο αυτό… Η υπουργός Παιδείας έδειξε ότι συναισθάνεται τα σοβαρά προβλήματα που έχουν ήδη ανακύψει, θεωρεί ωστόσο ότι είναι αναγκαία η κυβερνητική πολιτική που εφαρμόζεται κατ’ επιταγήν της τρόικας, επειδή – όπως υποστήριξε – μ’ αυτόν τον τρόπο γλυτώσαμε τη χρεωκοπία…

Η ΟΛΜΕ επισήμανε ότι μια τέτοια πολιτική είναι απαράδεκτη και αντιλαϊκή, δυσχεραίνει τη λειτουργία των σχολείων και ναρκοθετεί τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών μαζί με την οικονομική τους αφαίμαξη. Στις απαιτήσεις μας να δοθούν συγκεκριμένες απαντήσεις, υπήρξε διάθεση να υποβαθμιστούν τα υπάρχοντα προβλήματα. Η κα. Διαμαντοπούλου είπε ότι δεν υπάρχει πρόθεση να γίνουν υπεράριθμα τμήματα, παρά μόνο όπου υπάρχουν κτιριακά προβλήματα (ανεπάρκεια αιθουσών). Δήλωσε ότι το Υπουργείο επιθυμεί να τηρηθεί ο αριθμός των 25 μαθητών κατ’ ανώτατο όριο, την ίδια στιγμή που σε κάποιες περιοχές γίνεται προσπάθεια για 28 ή και 30 μαθητές στην τάξη. Υπερβάλλων ζήλος προϊσταμένων, άγνοια της υπουργού ή μήπως ηθελημένη απόκρυψη της πραγματικότητας; Θα επιμείνουμε με όλες μας τις δυνάμεις να τηρηθεί το όριο των 25 μαθητών και να διασφαλιστεί η όποια ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Αντίστοιχα η κα. Διαμαντοπούλου μίλησε για μη υποχρεωτικές υπερωρίες στους εκπαιδευτικούς, αλλά για εθελοντική κάλυψη κάποιων ωρών μετά από συνεννόηση με το Δ/ντή του σχολείου και το σύλλογο. Έτσι όμως αφήνει περιθώρια για πιέσεις στους συναδέλφους· σα να πιστεύει ότι μπορεί να υπάρξει Παιδεία με καταναγκαστική εργασία.

Κατά τ’ άλλα έκανε πολύ αρνητική εντύπωση η επιμονή της υπουργού για διάθεση συναδέλφων στα ΙΕΚ. Μ’ αυτόν τον τρόπο όμως αμφισβητείται η οργανικότητα και η μονιμότητα των συναδέλφων, μιας και τα ΙΕΚ με το νέο υπό ψήφιση νόμο για τη “δια βίου μάθηση” θ’ ανήκουν πια στις περιφέρειες και προοπτικά και στους Δήμους. Επιμείναμε να αποφευχθεί μια τέτοια εξέλιξη καθώς δε διαπραγματευόμαστε το εργασιακό καθεστώς των συναδέλφων μας κυρίως της Τεχνικής Εκπαίδευσης· η υπουργός δεν υπαναχώρησε τουλάχιστον έως αυτή τη στιγμή, παρόλο που τέτοιες διαθέσεις είναι σαφώς παράνομες και θ’ αγωνιστούμε ν’ αποτραπούν.

Επίσης δε δόθηκαν ουσιαστικές απαντήσεις και σε άλλα σημαντικά ζητήματα· ειπώθηκε ότι η ΠΔΣ αναμορφώνεται και επομένως δε θα λειτουργήσει έγκαιρα (ποιος επομένως έχει την ευθύνη, που παραμένουν κάποιοι μαθητές “παιδιά ενός κατώτερου Θεού”, αν όχι η ηγεσία του Υπουργείου και η πολιτική της Κυβέρνησης;)

Σε ό,τι σχετίζεται με την ταλαιπωρία των αδιόριστων, αλλά και των νεοδιόριστων συναδέλφων, καμία απάντηση· ποιος θα πληρώσει τα χρήματα και τη ταλαιπωρία των νεοδιόριστων για τα ΠΕΚ, που σχεδιάζονται για τ’ απογεύματα και τα Σαββατοκύριακα του Οκτώβρη;

Επίσης τέθηκε έντονα το ζήτημα της μη καταβολής των δεδουλευμένων στους συναδέλφους για εργασίες από τριετίας· αναγνωρίστηκε το δίκαιο των παραπόνων, αλλά αποδόθηκε σε προβλήματα που σχετίζονται με την εισαγωγή των πληρωμών από το 2008 στον κρατικό προϋπολογισμό χωρίς όμως έγκριση των αντίστοιχων πιστώσεων. Ο υφυπουργός κος Πανάρετος μίλησε για προχώρημα της διαδικασίας της πληρωμής των αμοιβών των πανελλαδικών (είπε ότι έχουν δοθεί ήδη 10.600.000 ευρώ στις Δ/νσεις αλλά δεν ανέλαβε την πολιτική ευθύνη για τη σύντομη αποπληρωμή των οφειλών, ρίχνοντάς τη σε ολιγωρία των Δ/νσεων Εκπ/σης.)

Και στα υπόλοιπα ζητήματα ακολουθήθηκε παρόμοια τακτική απ’ την πλευρά του Υπουργείου· “θλιβόμαστε” είπαν “για τη μείωση των χρηματοδοτήσεων στις σχολικές επιτροπές και θα το αντιμετωπίσουμε”. Πότε; “Δε δώσαμε νέες εκπαιδευτικές άδειες, γιατί το καθεστώς βρίσκεται υπό αναμόρφωση”. Μέχρι πότε; “Δε θα γίνουν βίαιες μετακινήσεις καθηγητών στην Α/θμια”. Πώς δεν, αφού ήδη γίνονται; “Θα δοθούν αποσπάσεις στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) και στα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης”. Για να δούμε…

Εν ολίγοις η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επιλέγει τη τακτική της υποβάθμισης των τεράστιων προβλημάτων της Β/θμιας Εκπ/σης προφανώς φοβούμενη κινητοποιήσεις και ζητώντας τη συνεργασία των εκπαιδευτικών για τη διαχείριση της κρίσης, που η ίδια συντηρεί και μάλιστα εντείνει. Χωρίς μόνιμους διορισμούς και με γενίκευση της ανασφάλειας η Κυβέρνηση δεν πείθει ότι ενδιαφέρεται για το Δημόσιο Σχολείο.

Άλλωστε εδώ έχουμε να ικανοποιήσουμε τους δανειστές, για την Παιδεία θα μιλούμε τώρα;

 

Αθήνα, 7-9-2010

Ηλίας Παπαχατζής

Εκπρόσωπος των «Παρεμβάσεων» στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ