Όλοι/ες τη Δευτέρα 29 Ιούνη, στις 11.00, στο ΥΠΑΙΘ στη νέα μαζική κινητοποίηση!

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ

Όλοι/ες τη Δευτέρα 29 Ιούνη, στις 11.00, στο ΥΠΑΙΘ στη νέα μαζική κινητοποίηση!

Δε θα περάσουν!

Κεραμέως και κυβέρνηση προχωρούν με απολύσεις χιλιάδων αναπληρωτών και απειλή διαθεσιμότητας σε χιλιάδες μόνιμους!

Γκρεμίζουν ό,τι απέμεινε όρθιο στο Δημόσιο Σχολείο! Η πρώτη εφαρμοστική του αντιεκπαιδευτικού νόμου είναι τα νέα ωρολόγια προγράμματα, που καταργούν μαθήματα, διώχνουν μαθητές, περικόπτουν θέσεις εκπαιδευτικών, υλοποιούν το φθηνό, ευέλικτο, ταξικότερο σχολείο των «λίγων κι εκλεκτών»!

Η κυβέρνηση, εφαρμόζοντας τον νόμο Κεραμέως που έφερε εν μέσω πανδημίας και ψήφισε πρόσφατα, αλλάζει το DNA της εκπαίδευσης και επιτίθεται βίαια στις δομές της, από το νηπιαγωγείο μέχρι το Πανεπιστήμιο και συνεχίζει την νεοσυντηρητική και νεοφιλελεύθερη πολιτική της βαρβαρότητας. Την ώρα που απολύονται εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενοι, μειώνονται οι μισθοί, ελαστικοποιούνται περαιτέρω οι εργασιακές σχέσεις και το Ελντοράντο των «επενδυτών» ετοιμάζεται να σαρώσει τα πάντα, στην ίδια λογική της ιδιωτικοποίησης των κοινωνικών αγαθών και της διάλυσης, το ΥΠΑΙΘ αλλάζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, επεμβαίνοντας βάναυσα στη ζωή χιλιάδων μαθητών και των οικογενειών τους, όπως και χιλιάδων εκπαιδευτικών που είναι υποψήφιοι για διαθεσιμότητα και απόλυση. Το νέο Ω. Π. για το Λύκειο διατηρεί βασικές πλευρές του προηγούμενου και ουσιαστικά ενισχύει ένα Λύκειο θάλαμο προετοιμασίας για τα ΑΕΙ, που μετατρέπεται σε γνωστικό Καιάδα για χιλιάδες παιδιά.

Οι κλάδοι κοινωνικών, οικονομικών, πολιτικών, νομικών επιστημών, καλλιτεχνικής παιδείας και αρχιτεκτόνων – πολ. μηχανικών, ουσιαστικά και τυπικά, περιορίζονται έως εξαφανίζονται από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πλήττονται ακόμη περισσότερο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και πλήθος συναδέλφων αφήνονται με ελλειμματικό ή ακόμη και μηδενικό διδακτικό ωράριο. Οι κοινωνικές επιστήμες εξαφανίζονται. Το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας συρρικνώνεται, ο Σύγχρονος Κόσμος – Πολίτης και Δημοκρατία, Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών εξοβελίζονται. Η Κοινωνιολογία καταργείται από πανελλαδικά εξεταζόμενο από την χρονιά 2021-22. Πολλά από αυτά που εξαφανίζονται, επηρεάζουν και τον κλάδο Οικονομίας ΠΕ 80, που επίσης πλήττεται. Ό,τι δεν κινείται στην σφαίρα των δεξιοτήτων (soft skills), δεν αξίζει να υπάρχει καν ως αντικείμενο διδασκαλίας στο δημόσιο σχολείο. H επιστροφή στο παρελθόν εξηγεί την νεοσυντηρητική πλευρά στο Ω.Π.

Τον αποκεφαλισμό των κοινωνικών επιστημών ακολουθεί ο εξοβελισμός των αντικειμένων της καλλιτεχνικής παιδείας. Όλα τα μαθήματα καλλιτεχνικής παιδείας καταργούνται από το Λύκειο και μένουν ως μονόωρα στο γυμνάσιο τα εικαστικά και η μουσική. Εξαφανίζουν ό,τι έχει να κάνει με την τέχνη και τον πολιτισμό. Εκτός από την καλλιέργεια, τη γνώση και την αισθητική παιδεία που θα στερείται ο μαθητής του Λυκείου, στερείται και τη διδασκαλία στο Ελεύθερο και στο Γραμμικό Σχέδιο, που αποτελούν πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και πλέον ο μόνος τρόπος επαφής με αυτά είναι τα φροντιστήρια και οι ιδιωτικές σχολές. Εξαφανίζονται επίσης ο Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός και τα Projects. Με την κατάργηση της Γεωλογίας και της Διαχείρισης φυσικών πόρων από τα μαθήματα επιλογής στα ΓΕΛ και μειώσεις ωρών στη Φυσική πλήττεται για άλλη μια φορά ο κλάδος των ΠΕ04 στο σύνολό του. Από τις ομάδες προσανατολισμού του Λυκείου και την αλλαγή του 7ωρου σε 6ωρο, χάνεται για όλες τις ειδικότητες από μία ώρα.

Με όλα αυτά η κυβέρνηση, συνεχίζοντας τις πολιτικές των προηγούμενων κυβερνήσεων, δημιουργεί μια στρατιά από υποψήφιους για διαθεσιμότητα και απόλυση εκπαιδευτικούς. Ακολουθεί το «Δόγμα του Σοκ» αποκεφαλίζοντας ολόκληρα διδακτικά αντικείμενα όπως έκανε και το 2013  με εκκαθαρίσεις τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ. Μάλιστα η Υπουργός αρνείται προκλητικά να δεχθεί τους εκπροσώπους των θιγόμενων ειδικοτήτων με την Ομοσπονδία ακολουθώντας το παράδειγμά του εισηγητή των αλλαγών, του τέως υπαλλήλου σχολαρχών Αντωνίου, προέδρου του ΙΕΠ. Ακολουθώντας και αυτή όπως και οι προηγούμενες ηγεσίες του υπουργείου τη λογιστική των στοχευμένων αυξομειώσεων, φορτώνει το Ω.Π. με επιπλέον ώρες σε αντικείμενα όπου οι εκπαιδευτικοί «περισσεύουν», ενώ από την άλλη δημιουργεί δεξαμενή «πλεοναζόντων» καθηγητών χωρίς ωράριο ή μόνιμα περιπλανώμενους σε 4 και 5 σχολεία. Χιλιάδες συνάδελφοι αναπληρωτές και συναδέλφισσες αναπληρώτριες που όλο το προηγούμενο διάστημα κάλυπταν τα κενά σε όλη την Ελλάδα από την επόμενη χρονιά μπαίνουν στην ουρά της μακροχρόνιας ανεργίας.  

 Έτσι κι αλλιώς με τον 4692 της Κεραμέως, ως συνέχεια του προσοντολόγιου-λαιμητόμου του Γαβρόγλου, πολλές χιλιάδες αναπληρωτών δεν θα προσληφθούν ξανά. Γιατί στη βάση των οδηγιών του ΟΟΣΑ αυξάνεται ο αριθμός μαθητών στα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία, από 22 σε 25, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της διδασκαλίας και η αύξηση αυτή σημαίνει νέο κύκλο υπεράριθμων εκπαιδευτικών. Σαν συνέχεια του ν. Γαβρόγλου, εκτός από τις μεγάλες ανακατατάξεις στους πίνακες, έχουμε και αύξηση των ποινών αποκλεισμού τουλάχιστον στα 2 έτη για τους αναπληρωτές που δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία ή παραιτούνται, αφού πολλοί χωρίς κίνητρα και ουσιαστικά μέτρα στήριξης της διαβίωσης εκτός του τόπου μόνιμης κατοικίας τους, είναι αδύνατο να επιβιώσουν. Έχουμε, επίσης, δραστική μείωση και περιορισμό της προϋπηρεσίας με τη διάταξη για διαφορετική προσμέτρηση προϋπηρεσίας ανά κλάδο, τη διατήρηση ορίου 120 μήνες και με 60 μήνες στα δυσπρόσιτα. Οι διατάξεις για «κατά προτεραιότητα» κάλυψη των κενών στα Ειδικά Σχολεία για την ΕΑΕ και των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων, είναι επί της ουσίας νομιμοποίηση των υπόλοιπων κενών στα σχολεία, που μπορεί να υπάρχουν μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια. Οι πολλές χιλιάδες αναπληρωτών που αποχαιρετούν τα σχολεία, φαίνονται και από τη μείωση κατά 20 εκατ του προϋπολογισμού για τις δαπάνες των αναπληρωτών.

Πρόσφατα, το ΥΠΑΙΘ ανακοίνωσε πίνακα κατάταξης για 30.000 εκπαιδευτικούς που αναγκάστηκαν να μπουν στο Γολγοθά της πιο σκληρής αξιολόγησης του αντιεκπαιδευτικού προσοντολόγιου για τους αναπληρωτές. Με βάση τη σειρά κατάταξης θα καλύψουν 3.459 θέσεις στην ειδική αγωγή, 1.642 στην Β/θμια  και 1.817 στην Α/θμια. Οι πραγματικές ανάγκες των σχολείων είναι πολύ περισσότερες, αφού οι προσλήψεις αναπληρωτών φέτος στην ειδική αγωγή ξεπέρασαν τις 19.000. Το ΥΠΑΙΘ δεν επιφυλάσσει ούτε την προσδοκία της συνέχισης της εργασίας σε όλους τους αναπληρωτές. Ο νόμος Κεραμέως, που καθορίζει την κάλυψη πρώτα των κενών στις ΣΜΕΑΕ, αδιαφορεί για τη κάλυψη των κενών στα Τμήματα Ένταξης και στην Παράλληλη στήριξη, αφού οι αναπληρωτές δεν θα προσλαμβάνονται για το σύνολο των ωρών που απαιτούνται, ούτε σε όλες τις ειδικότητες, αλλά ούτε και για όλους τους μαθητές που έχουν ειδικές μαθησιακές ανάγκες. Η αντιλαϊκή πολιτική κυβερνήσεων – ΕΕ – ΔΝΤ συνεχίζεται και εντείνεται. Μέσα σε 30 ημέρες θα πρέπει να ανακοινωθούν τα κενά για διορισμούς, να γίνουν αιτήσεις, καθώς και η πρόσληψη των εκπαιδευτικών με βάση τις επιλογές τους και τη σειρά κατάταξης στους πίνακες διορισμού. Επισημαίνουμε την αρνητική μεταχείριση των αναπληρωτών από όλες τις κυβερνήσεις στις διαδικασίες που ισχύουν τόσο στις προσλήψεις, όσο και στις τοποθετήσεις τους. Οι προσλήψεις γίνονται τυφλοσούρτης, αφού ποτέ δεν ανακοινώνονται τα κενά κατά νομό, ούτε από τις Διευθύνσεις για την τοποθέτησή τους. Ήδη πρόσφατα, το υπουργείο είχε δώσει μόνο 1.041 κενά για ΕΒΠ και ΕΕΠ, όσοι και οι διορισμοί που το ίδιο είχε προσδιορίσει για ΕΒΠ και ΕΕΠ, παρόλο που τα κενά είναι πολλαπλάσια, στερώντας έτσι τη δυνατότητα στους συναδέλφους να διοριστούν με βάση τις προτιμήσεις τους. Τα κενά που εμφανίζουν Υπηρεσιακά Συμβούλια, Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, Περιφέρειες και ΥΠΑΙΘ είναι πολύ λιγότερα, τόσο σε σύγκριση με τις προσλήψεις των αναπληρωτών, όσο και με τον προσδιορισμό τους το Νοέμβριο του 2019 για κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης και κάθε ειδικότητα. Ο νόμος Κεραμέως και η ψήφιση μιας σειράς ρυθμίσεων σε βάρος των αναπληρωτών είναι άλλη μια επιβεβαίωση ότι το καθεστώς των παραβιάσεων των εργασιακών δικαιωμάτων των αναπληρωτών συνεχίζεται.

Σε ένα σχολείο που εντείνει και πολλαπλασιάζει τους ταξικούς φραγμούς, εντατικοποιεί με αλλεπάλληλες εξετάσεις, αύξηση εξεταζόμενων μαθημάτων, βάση του 10 και τράπεζες θεμάτων, η εισαγωγή του «κόντρα μαθήματος», στα μαθήματα γενικής παιδείας της Γ΄ Λυκείου, καθιστά αυτόματα αυτά τα μαθήματα «μισητά». Η ύπαρξη γνωστικών αντικειμένων που θα αμφισβητούν, έστω ως μια σπίθα, την παντοδυναμία των κυρίαρχων αντιλήψεων και θα δίνουν μια διαφορετική χροιά και νότα στην καταθλιπτική καθημερινότητα του σχολείου των τεσσάρων τοίχων, της αποστειρωμένης γνώσης, της τυποποίησης, της «χρήσιμης  γνώσης», των δεξιοτήτων, της αποστήθισης και του ανταγωνισμού, περιορίζεται ή εξοβελίζεται. Το δημόσιο σχολείο, και ειδικά το Λύκειο, χάνει πιο πολύ τον όποιο παιδευτικό και παιδαγωγικό χαρακτήρα είχε, καθώς καταργούνται σταδιακά όλα τα μαθήματα γενικής παιδείας, της αισθητικής αγωγής, των κοινωνικών επιστημών που συμβάλλουν στην καλλιέργεια της προσωπικότητας, της κοινωνικής συνείδησης και είναι αναπόσπαστο τμήμα των άλλων γνωστικών αντικειμένων, στο έτσι κι αλλιώς ασφυκτικό ταξικό εκπαιδευτικό πλαίσιο.

Είναι φανερό πως και τα νέα ωρολόγια προγράμματα του  ΥΠΑΙΘ υπακούουν  στην αποτελεσματικότερη  δημοσιονομική πειθαρχία με την ελαχιστοποίηση του κόστους της παρεχόμενης εκπαίδευσης και τη μείωση εκπαιδευτικού προσωπικού, υπονομεύουν τη μονιμότητα στην εργασία, εναρμονίζονται με το αγοραίο εξεταστικοκεντρικό σχολείο της Κεραμέως, με λιγότερους μαθητές και εκπαιδευτικούς, λιγότερη γνώση και κυριαρχία των δεξιοτήτων,  όπως καθορίζονται από τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε. Αυτή είναι η επιλογή των «αρίστων» της κυβέρνησης Μητσοτάκη, ένα φτηνό κι ευέλικτο σχολείο αποκομμένο από την κοινωνική πραγματικότητα που προετοιμάζει φτηνούς, ευέλικτους εργασιακά και χειραγωγήσιμους εργαζόμενους. Ένα Λύκειο εξειδίκευσης, ένα Λύκειο αποστεωμένο από τέχνες, σκέψη, γνώση, που θα σπρώχνει τα παιδιά των φτωχότερων κοινωνικών στρωμάτων αποκλειστικά στην κατάρτιση, την πρώιμη εργασία-σκλαβιά.

 Σε αυτές τις συνθήκες δε χωρά καμία τεχνητή αντιπαράθεση μεταξύ των εκπαιδευτικών διαφορετικών ειδικοτήτων,  που καλλιεργεί συνειδητά η κυβέρνηση προκειμένου να μείνουν στο απυρόβλητο οι αντιδραστικές-αντιεκπαιδευτικές  ρυθμίσεις και τα μέτρα που βρίσκονται σε εξέλιξη. Καλούμε το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να οργανώσει μαζικές και δυναμικές διαμαρτυρίες και να απαιτήσει από το υπουργείο να πάρει πίσω τις νέες αυτές αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις, με πολύμορφες δράσεις, διαδηλώσεις, αποχή από τη βαθμολόγηση, αγώνα διαρκείας με απεργιακές κινητοποιήσεις κ.ά. Να αποφασίσει νέες ΓΣ των ΕΛΜΕ και ΓΣ προέδρων για να καθορίσει ο κλάδος τα αγωνιστικά απεργιακά βήματα και τις διεκδικήσεις του ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης, για την κατάργηση και μη εφαρμογή του αντιεκπαιδευτικού ν. Κεραμέως, για να μην ξεκινήσει η εφαρμογή της αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών. Καλούμε τις ΕΛΜΕ να αντιδράσουν με οριζόντιο συντονισμό, με συνελεύσεις και επιτροπές αγώνα, πληθαίνοντας τις διαμαρτυρίες, συγκεντρώσεις σε ΔΔΕ, ΠΔΕ, τις ενημερώσεις σε βαθμολογικά κέντρα, αποχή όλων από τη βαθμολόγηση, στάσεις εργασίας  κ.ά. να πάρουν ξανά την κατάσταση στα χέρια τους.

Απαιτούμε:

  • Ανάκληση της κυβερνητικής απόφασης για τα ωρολόγια προγράμματα ΤΩΡΑ.

  • Όχι στις αντιδραστικές αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα και τα προγράμματα σπουδών του σχολείου της αγοράς, των δεξιοτήτων και της αμάθειας. Όχι στην κατάργηση μαθημάτων και αντικειμένων. Αλλαγές μόνο στην κατεύθυνση του Δημόσιου, Δωρεάν, ενιαίου σχολείου των όλων, των ίσων, των διαφορετικών, όλων των μαθητών και με όλων των ειδικοτήτων εκπαιδευτικούς.

  • Όχι στον εξοστρακισμό ειδικοτήτων. Να μη χαθεί καμία οργανική θέση. Καμία ειδικότητα και κανένας συνάδελφος δεν περισσεύει. Πλήρη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων όλων των εκπαιδευτικών.

  • Όχι στην ακύρωση των μέχρι τώρα νόμιμων τοποθετήσεων σε οργανικά κενά συναδέλφων όλων των κλάδων και ειδικοτήτων, καμιά νέα συνεδρίαση των ΠΥΣΔΕ, μπλοκάρισμα κάθε απόπειρας αυτού του πραξικοπήματος επιβολής του νέου Ω.Π.

  • Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου του 2013. Επαναφορά του ωραρίου των υπεύθυνων των σχολικών εργαστηρίων.

  • Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία. Κατοχύρωση της μόνιμης σταθερής εργασίας για όλους. Να καταργηθεί ο ν. 4589 του Γαβρόγλου, το γνωστό προσοντολόγιο. Καμία απόλυση αναπληρωτή. Ανανέωση των συμβάσεων των αναπληρωτών από 1 Ιούλη για ένα έτος και συνεχώς μέχρι τη μονιμοποίηση. Εξίσωση δικαιωμάτων μονίμων/αναπληρωτών.

  • Να δοθούν ΤΩΡΑ όλα τα πραγματικά κενά για διορισμούς σε γενική και ειδική αγωγή, που θα καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.

  • Μείωση των μαθητών στα τμήματα όλων των βαθμίδων ΤΩΡΑ, με 15 μαθητές το ανώτερο.

  • Να παρθούν όλα τα υγειονομικά μέτρα προστασίας για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων για όλους τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους εργαζόμενους σε αυτά και τις υπηρεσίες της εκπαίδευσης.

  • Πλήρης και έγκαιρη λειτουργία των υποστηρικτικών δομών του σχολείου, που υπολειτουργούν, για κατ΄ οίκον διδασκαλία, ενισχυτική, πρόσθετη και παράλληλη στήριξη. Πρόσληψη τώρα του απαιτούμενου μόνιμου προσωπικού (ψυχολόγοι, προσωπικό καθαριότητας κλπ).

  • Όχι στις συμπτύξεις τμημάτων, το κλείσιμο «ολιγομελών» τμημάτων στα ΕΠΑΛ και τα ΓΕΛ και τις συγχωνεύσεις σχολείων.

  • Να δοθεί παράταση των εγγραφών τουλάχιστον μίας βδομάδας σε όλα τα σχολεία. Να έχουν τη δυνατότητα οι μαθητές στα ΕΠΑΛ να εγγράφονται σε όλα τα τμήματα μέχρι και το τέλος Σεπτέμβρη.

  • Να καταργηθεί ο αντιεκπαιδευτικός νόμος Κεραμέως 4692/2020.

Όλοι/ες τη Δευτέρα 29 Ιούνη στο ΥΠΑΙΘ, στις 11.00, στη νέα μαζική κινητοποίηση και στη συνέλευση αγώνα που θα ακολουθήσει! Ο αγώνας συνεχίζεται!

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*