ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ- ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ εκπ. ν. Ηρακλείου
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΣΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ. την Τρίτη 5/12/2017 και τη στάση της νεοεμφανιζόμενης παράταξης «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΜΠΡΟΣΤΑ»
Συναδέλφισσες, -φοι, την περασμένη Τρίτη 5/12/2017 το ΔΣ της ΕΛΜΕ και συνάδελφοι αναπληρωτές που παραβρέθηκαν, πραγματοποιήσαμε παράσταση διαμαρτυρίας για τα προβλήματα των αναπληρωτών στη Δ.Δ.Ε μετά από σύσκεψη που είχε προηγηθεί μεταξύ ΔΣ ΕΛΜΕ και αναπληρωτών. Κατά την παράσταση στο Διευθυντή Δευτερ. κ. Γιγουρτάκη, τέθηκαν τα προβλήματα της αδιοριστίας και των κενών που εξακολουθούν να υπάρχουν στο νομό, ενώ φτάσαμε ήδη στο Δεκέμβρη. Επίσης διεκδικήσαμε τη δημοσιοποίηση ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΦΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ, πάγια θέση του σωματείου άλλωστε, και καταγγείλαμε το γεγονός της μη απόδοσης των κενών κάτω των 10 ωρών από το ΠΥΣΔΕ μετά τη Β΄φάση. Διεκδικήσαμε την άμεση απόδοση των ΜΚ για όλους τους συναδέλφους, καθώς και την απόδοση τους από την αρχή της χρονιάς και καταγγείλαμε τη γραφειοκρατία και τον επανυπολογισμό της προϋπηρεσίας μας κάθε χρόνο. Διεκδικήσαμε για άλλη μια φορά την εξίσωση των αδειών μονίμων και αναπληρωτών, καθώς και αίτημα συναδέλφισσας με σοβαρό πρόβλημα υγείας. Ζητήσαμε επίσης τη συνδρομή της Διεύθυνσης στη διεκδίκηση από κοινού με το σωματείο, σίτισης για τους αναπληρωτές, και μειωμένου εισιτηρίου στα ΜΜΜ. (λεωφορεία, πλοία). Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας από την πλευρά της Διοίκησης:
- Αναγνώρισε την ανάγκη κάλυψης όλων των κενών, και τις …προσπάθειες του υπουργείου να τα καλύψει και με την τελευταία φάση πριν λίγες μέρες… ( κενά εξακολουθούν να υπάρχουν στο νομό στα 12 περ. στη γενική και περ. 35 στην ειδική- παράλληλη και ειδικότητες.)
- Υπεραμύνθηκε της απόφασης του ΠΥΣΔΕ για τη μη απόδοση των κενών κάτω των 10 ωρών μετά τη β΄φάση, για λόγους «καλύτερης διαχείρισης, ώστε να λειτουργήσουν …στοιχειωδώς τα σχολεία με πολλά κενά. Από πλευράς μας καταγγείλαμε αυτή τη λογική που φορτώνει στις πλάτες των αναπληρωτών τις ευθύνες του υπουργείου με τη χρόνια αδιοριστία, δημιουργώντας αδικίες . Ζητήσαμε διαφάνεια και απόδοση ΟΛΩΝ των κενών και δημοσιοποίηση τους σε ΟΛΕΣ τις φάσεις.
- Δεσμεύτηκε για απόδοση των ΜΚ σε όλους τους αναπληρωτές ως το Φλεβάρη και μας είπε ότι ο επανυπολογισμός της προϋπηρεσίας κάθε χρόνο είναι απαίτηση του ΕΣΠΑ …(για τους αναπληρωτές με ΠΔΕ και ΕΣΠΑ)
- Αποδέχτηκε το αίτημα μετακίνησης της συναδέλφισσας για σοβαρούς λόγους υγείας και δεσμεύτηκε να το προωθήσει στο Υπουργείο. Για το θέμα των αδειών αναγνώρισε την αδικία της μη εξίσωσης με τους μόνιμους και είπε ότι θα προωθήσει τη διεκδίκηση.
- Συμφώνησε στην ανάγκη παροχής σίτισης για τους αναπληρωτές και εκπτώσεων στα ΜΜΜ και δεσμεύτηκε συνδράμει στη διεκδίκηση του σωματείου για σίτιση σε δομές του δήμου ή στη λέσχη των ΤΕΙ και για μειώσεις στα εισιτήρια των ΚΤΕΛ και των ακτοπλοϊκών εταιρειών (ΜΙΝΩΙΚΕΣ, ΑΝΕΚ)
Από την παράσταση για τη διεκδίκηση αυτών των τόσο σοβαρών αιτημάτων για τους αναπληρωτές, απουσίαζαν οι εκπρόσωποι των παρατάξεων από ΠΕΚ (ΠΑΣΚ) και ΑΚΕ (ΔΑΚΕ). Εντύπωση επίσης μας προκαλεί η εκκωφαντική απουσία της νεοεμφανιζόμενης παράταξης «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΜΠΡΟΣΤΑ» για τη διεκδίκηση αιτημάτων που αφορούν αναπληρωτές, αφού στην πλειοψηφία της η εν λόγω παράταξη αποτελείται από αναπληρωτές και μάλιστα ειδικής αγωγής και γνώριζε πολύ καλά για την κινητοποίηση αυτή. Ωστόσο δεν παραβρέθηκε ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ. Πώς λοιπόν εννοούν το συνδικαλισμό και τη διεκδίκηση οι συνάδελφοι «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΜΠΡΟΣΤΑ» όταν γίνεται διαμαρτυρία με απόφαση του σωματείου και απουσιάζουν ; Μόνο διεκδικώντας έδρες στο ΔΣ για να τις χρησιμοποιήσουν, πώς άραγε;;; Και με τι θέσεις κατεβαίνουν οι συνάδελφοι; Απ΄ότι είδαμε στην πρώτη τους εμφάνιση ως «Σύμπραξη αναπληρωτών» μιλούν για «Τροποποίηση του Νόμου 3848/2010» της Διαμαντοπούλου, που εισάγει το προσοντολόγιο για διορισμούς και προσλήψεις, βάζει πλαφόν 60 μηνών στην αναγνώριση της προϋπηρεσίας και θεσμοθετεί την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και ειδικά των νέων. Οι αναπληρωτές στην πλειοψηφία τους έχουν απορρίψει αυτόν τον απαράδεκτο νόμο που απαξιώνει τα πτυχία και την προϋπηρεσία και ζητούν μαζί με την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ την κατάργηση του – και με υπόμνημα που έχει σταλεί στο υπουργείο-. Οι συνάδελφοι λοιπόν, τι εννοούν ζητώντας τροποποίηση του ν. 3848; Μήπως περισσότερα μόρια για τα σεμινάρια και κάθε λογής μεταπτυχιακά έναντι της προϋπηρεσίας;;; Μεγαλύτερο ή μικρότερο το πλαφόν στην προϋπηρεσία;;; Για την αξιολόγηση ποια είναι η θέση τους; Και τι έχουν να πουν για τους διορισμούς και τις προσλήψεις συναδέλφων που δουλεύουν χρόνια σε κάθε γωνιά της Ελλάδας και δεν έχουν τα ανάλογα… «προσόντα»; Εξάλλου είναι γεγονός ότι επιδίωξη του υπουργείου εδώ και χρόνια είναι να αλλάξει τον τρόπο διορισμού (τώρα βέβαια τους έχει καταργήσει μέχρι τουλ. το 2019) και προσλήψεων, ώστε να προσλαμβάνει λίγους και «φθηνούς» …που δε θα έχουν το … «προσόν» της προϋπηρεσίας, αλλά άλλα (προσόντα) που να μπορούν να αλλάζουν και να αυξάνονται …κάθε χρόνο, για να ανακυκλώνεται η ανεργία και να μην αποκτά κανείς δικαιώματα…(Βλ. προσπάθεια εισαγωγής του Πιστ. Παιδαγωγικής Επάρκειας τώρα με πρόταση του ΙΕΠ). Επίσης με το προσοντολόγιο η κυβέρνηση τροφοδοτεί τον κανιβαλισμό μεταξύ των αναπληρωτών και επιτείνει το διαρκές κυνήγι προσόντων για μια θέση στην ανακυκλούμενη ελαστική εργασία της αναπλήρωσης…. Αλήθεια, αυτά υποστηρίζουν οι συνάδελφοι «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΜΠΡΟΣΤΑ» όταν μάλιστα μιλάνε και για ….τοποθετήσεις με ακαδημαϊκά κριτήρια;;; !!!
Και ποιες είναι οι θέσεις τους για την γενικότερη επίθεση που δέχεται η δημόσια εκπαίδευση με το Νέο Λύκειο, τη Μαθητεία, την αυτονομία- αυτοαξιολόγηση της σχολ. μονάδας, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας;;; Τι λένε για την περίφημη «συμπερίληψη» των παιδιών με ειδικά μαθησιακά προβλήματα και ανάγκες στην κανονική τάξη και τη σταδιακή μείωση των τμημάτων ένταξης, όπως επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση; Τι έχουν να πουν για το «νέο» σχολείο – επιχείρηση, που θα λειτουργεί με voucher και θα αξιολογείται ανάλογα με τα μαθησιακά αποτελέσματα , όπως γίνεται στην Αγγλία, όπου πολλά σχολεία δε δέχονται τα παιδιά με μαθησιακά προβλήματα, γιατί ρίχνουν το μέσο όρο των αποτελεσμάτων; ( και επιχειρείται τώρα να εφαρμοστεί και εδώ με τα «ΠΕΚΕΣ»;)
Και πόσο «χωρίς κόμμα και χωρίς χρώμα» είναι όλα αυτά; Πάντως από όσο γνωρίζουμε τόσο το ΠΑΣΟΚ όσο και η ΝΔ συμφωνούν με αυτά και τώρα προσπαθεί να τα εφαρμόσει και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ. Και ο κυβερνητικός συνδικαλισμός πρώην και νυν από κοντά. Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Παπαχρήστος (ΔΑΚΕ), γράφοντας στα παλιά του τα παπούτσια τις αποφάσεις των συνεδρίων 15ου και 16ου ενάντια στην αξιολόγηση και επιχειρηματικό σχολείο και εκφράζοντας την πλειοψηφία του ΔΣ (ΣΥΝΕΚ, ΔΑΚΕ, ΠΕΚ) συμφώνησε με τις πρόσφατες δηλώσεις του για την αυτοαξιολόγηση…
Επειδή λοιπόν, δεν πάσχουμε από… αχρωματοψία και είμαστε πολιτικά όντα, αναγνωρίζουμε πολύ καλά ότι τα προβλήματα στην εκπαίδευση έχουν «χρώμα», όπως και αυτοί που συναινούν ή αντιμάχονται. Η πολιτική που ακολουθείται στοχεύει σε ένα σχολείο-επιχείρηση, φθηνό, για λίγους, των δεξιοτήτων και της κατάρτισης για τις επιχειρήσεις –και όχι της ολόπλευρης γνώσης-, χωρίς εργασιακά δικαιώματα για τους εκπαιδευτικούς. Και αυτή η πολιτική υπαγορεύεται και επιβάλλεται από τα συμφέροντα του κεφαλαίου, της ΕΕ, του ΟΟΣΑ και του ΔΝΤ, όπως άλλωστε ξεκάθαρα βλέπουμε από τις μνημονιακές δεσμεύσεις και τις εκθέσεις τους. Όποιος λοιπόν προσπαθεί να αποκρύψει αυτήν την πραγματικότητα και τις αιτίες που τη γεννούν, γίνεται συνένοχος ηθελημένα ή αθέλητα…
Να θυμίσουμε επίσης ότι οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ήμασταν η παράταξη που προβάλαμε τις ανάγκες των ελαστικά εργαζόμενων με εκλεγμένους συνέδρους στα τελευταία τρία συνέδρια της ΟΛΜΕ, όσο και με εκπρόσωπο αναπληρωτή στην ΟΛΜΕ. Σε τοπικό επίπεδο με εκπρόσωπο μας αναπληρώτρια στο ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηρακλείου τα τελευταία 4 χρόνια, προβάλλουμε κάθε μικρό ή μεγάλο πρόβλημα των αναπληρωτών, με συνεχή αγωνιστική παρουσία και διεκδίκηση.
ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ. ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΣ.
ΜΑΖΙΚΟΣ ΕΝΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.
Κάντε το πρώτο σχόλιο