ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ-ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
Για τη Θεματική Εβδομάδα και τη στάση των παρατάξεων στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΜΕ Βοιωτίας
φοι-σες Από τότε που στάλθηκε η εγκύκλιος του Υπουργείου, προτείναμε στο ΔΣ της ΕΛΜΕ να πάρει απόφαση να μην εφαρμοστεί η εγκύκλιος με το σκεπτικό ότι η «Θεματική Εβδομάδα» αποτελεί εμπαιγμό για τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές των Γυμνασίων αλλά και τους γονείς και το σύνολο της κοινωνίας. Κι αυτό γιατί:
- Μειώθηκαν οι ώρες της Βιολογίας, ΑΛΛΑ τα παιδιά καλούνται μέσα στη θεματική εβδομάδα να μάθουν για λεπτά θέματα που άπτονται της αναπαραγωγής, του σώματος, των βιολογικών λειτουργιών.
- Η Οικιακή Οικονομία δε διδάσκεται καν σε πολλά Γυμνάσια, τα παιδιά κάνουν κενό ή έχει αλλάξει το πρόγραμμα σε εξάωρα ή πεντάωρα (τη στιγμή που με περισσό θράσος, το Σεπτέμβριο, οι κυβερνητικοί αντιπρόσωποι εμφανίζονταν στο ΣΚΑΙ, τον ΑΝΤ1 και τα άλλα κανάλια, λέγοντας ότι πρώτη φορά τα σχολεία άρχισαν χωρίς κανένα κενό και πρόβλημα!!!!). Την ίδια στιγμή, οι Γυμναστές στην αρχή της χρονιάς βρέθηκαν με έλλειμμα ωρών και με άγχος έψαχναν τάξη για να διδάξουν, ΑΛΛΑ…, η υγιεινή διατροφή, το fitness, ο υγιής τρόπος διαβίωσης, ο τρόπος κατανάλωσης των αγαθών θα διδαχθούν μέσα στη… θεματική εβδομάδα (προεόρτια αποτελούσαν και οι εκδηλώσεις της ημέρας αθλητισμού του Οκτωβρίου).
- Μείωσαν τις ώρες, από τρεις σε δύο, της Ιστορίας της Γ΄ Γυμνασίου, της σύγχρονης δηλαδή ΙΣΤΟΡΙΑΣ της Ελλάδας και του Κόσμου οι οποίες, και όσες ήταν παλαιότερα, δεν επαρκούσαν, διότι ποτέ δεν καλυπτόταν η ύλη. Ακροθιγώς και ασθμαίνοντας καλυπτόταν η ύλη έως και το Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο. ΑΛΛΑ η θέση της γυναίκας και οι αγώνες για την ισότητα «πρέπει να διδαχθούν στους μαθητές μέσα από δράσεις στη Θεματική Εβδομάδα». Δράσεις που ούτως ή άλλως προσφέρονται, προβλέπονται και καλύπτονται ΜΕΣΑ στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας ,λ.χ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ, Ενότητα 3 : Η έκρηξη και η εξέλιξη της Γαλλικής επανάστασης, ΠΗΓΗ: 2: «Τα δικαιώματα των γυναικών αγνοήθηκαν από τους επαναστάτες» και αντίστοιχη ερώτηση του βιβλίου,
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ: ΕΝΟΤΗΤΑ 13η , «Το κίνημα για τη χειραφέτηση της γυναίκας» κ.α.
Ας κόψουν εντελώς λοιπόν, πρώτη φορά αριστερά, και το μάθημα της Νεότερης Ιστορίας. Θα καλύπτουμε την ύλη στις ΕΘΝΙΚΕΣ ΕΟΡΤΕΣ 28ης Οκτωβρίου, 25ης Μάρτη καθώς και στη 17η του Νοέμβρη.
- Μείωσαν τις ώρες των Αρχαίων Ελληνικών ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΥΞΑΝΟΥΝ ταυτόχρονα τις ώρες είτε της Κοινωνικής Αγωγής είτε τις ώρες των θεμάτων της Σχολικής και Κοινωνικής Ζωής που κόπηκαν, είτε τη δυνατότητα διάθεσης δύο διδακτικών ωρών από το διδακτικό ωράριο των καθηγητών για σχολικά προγράμματα Αγωγής Υγείας, πολιτιστικά, περιβαλλοντικά. Είτε της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, όπου τόσο στην Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ όσο και ΣΤΗ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ και στη Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ (βλ. περιεχόμενα σχολικών βιβλίων και αναλυτικών οδηγιών για τα φιλολογικά μαθήματα 2016-2017), οι μαθητές ενημερώνονται , συζητούν, έρχονται σε επαφή με τα θέματα της διατροφής, των ΜΜΕ και της λειτουργίας της ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ, των κοινωνικών προβλημάτων, των εθισμών (λ.χ. στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές), της αγάπης, της διαφορετικότητας και της φιλίας και τόσα άλλα θέματα) που, με δημιουργικό και παιδαγωγικά αποτελεσματικό τρόπο, ευαισθητοποιούν τους μαθητές μέσα από διαθεματικές και άλλες δράσεις που ΟΥΤΩΣ Η ΑΛΛΩΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΙ και αναγράφονται και στα βιβλία ύλης, κυριότερα όμως στις καρδιές και το μυαλό των μαθητών. ΟΧΙ ΟΜΩΣ ΣΕ ΕΝΑ ΔΙΩΡΟ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΟΥΤΕ ΣΕ ΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ανά πόσα χρόνια άραγε; ΓΙΑΤΙ Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ διευκρινίζει ότι τα θέματα της εβδομάδας θα αλλάζουν κάθε έτος.
Η υποκρισία ΛΟΙΠΟΝ περισσεύει. Στα πλαίσια της δημοσιονομικής προσαρμογής και της εξοικονόμησης προσωπικού, βασικές ενότητες μαθημάτων, κλάδους ολόκληρους, τους μετατρέπει σε «προγράμματα», «μέρες», «εβδομάδες.
Ο διαχωρισμός σε θεματική εβδομάδα στο Γυμνάσιο και δημιουργικές εργασίες στο Λύκειο δεν πρέπει να εξαπατά τους συναδέλφους στις λεπτομέρειές του, γιατί στην ουσία πρόκειται για την ίδια πρόχειρη και υποκριτική παρέμβαση του Υπουργείου στο ήδη επιβαρυμένο με καθήκοντα πρόγραμμα του εκπαιδευτικού, προκειμένου να χρυσώσει το χάπι της ανικανότητας του να αλλάξει όλα όσα υποσχόταν ότι θα αλλάξει στον πυρήνα της εκπαίδευσης και στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών πριν από το Γενάρη του 15 που εκλέχτηκε η… Πρώτη φορά Αριστερά.
Ούτε πρέπει να εξαπατούμαστε με την ιδέα ότι αυτές είναι «καλές πρακτικές» άλλων χωρών. Από τις «καλές πρακτικές» της δημόσιας εκπαίδευσης, λοιπόν, στην Ευρώπη κι όχι μόνο, αντιπροτείνουμε, να καλυφθούν σε βάθος χρόνου, μακροπρόθεσμα κι αποτελεσματικά τα θέματα της περιβόητης εβδομάδος με την εξής «καλή πρακτική» των Ευρωπαίων κι όχι μόνο: Να αρχίσουμε με το να έχουμε ΣΧΟΛΙΚΟ ΙΑΤΡΟ και ΨΥΧΟΛΟΓΟ σε κάθε σχολείο, κουζίνες όπου μαγειρεύουν όλοι οι μαθητές, αγόρια και κορίτσια μαζί στο μάθημα της οικιακής οικονομίας, όπως γίνεται στα υπόλοιπα σχολεία, γυμναστήρια κλειστά και κολυμβητήρια, όπου εξειδικευμένο προσωπικό θα ασχολείται με τις εξειδικευμένες ανάγκες των μαθητών μας. Αυτό, θα ήταν πραγματικά μια εξέλιξη ουσιαστική και αποτελεσματική.
- Τελευταίο ,αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, η θεματική εβδομάδα με όλη τη γραφειοκρατική δουλειά που την ακολουθεί και την υποκρισία που τη διακρίνει έρχεται ως πείραμα, προεόρτιο και προετοιμασία των εκπαιδευτικών για την Εβδομάδα αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων στο τέλος της χρονιάς έτους, θεσμού που οι νυν φιλοκυβερνητικοί συνδικαλιστές της Βοιωτίας πολέμησαν σθεναρά τα προηγούμενα χρόνια. Κι ακολουθεί αργά- αργά και σταθερά η εξωτερική αξιολόγηση από το Διευθυντή, το σχολικό σύμβουλο κλπ, στα ασφυκτικά πλαίσια του νομοσχεδίου το οποίο η πλειοψηφία της εκπαιδευτικής κοινότητας έκρινε τα προηγούμενα χρόνια ως ανεδαφικό, ως προς την πληθώρα των απαιτήσεων και τον τιμωρητικό χαρακτήρα του και υποκριτικό, γιατί στοχοποιούσε για τα δεινά της ΠΑΙΔΕΙΑΣ αποκλειστικά τους εκπαιδευτικούς κι όχι τα αναλυτικά προγράμματα, την υλικοτεχνική υποδομή, τη διάρθρωση και τους στόχους της εκπαίδευσης, τις ελαστικές σχέσεις εργασίας που αναπτύσσονται με τους καθηγητές ενός κατώτερου θεού, αναπληρωτές ή διατιθέμενους σε τρία σχολεία. Αυτά που προέρχονται από τους κεντρικούς σχεδιασμούς της κάθε Κυβέρνησης, έμεναν στο απυρόβλητο της ουσιαστικής αξιολόγησης και άρα αλλαγής.
Για αυτούς τους λόγους στο Δ.Σ. που έγινε την Τρίτη 14 Φεβρουαρίου, λόγω της έκτακτης γενικής συνέλευσης που είχε καλέσει η ΕΛΜΕ, προτείναμε η ΕΛΜΕ Βοιωτίας να ψηφίσει στη Γενική Συνέλευση Προέδρων που θα γίνει το Σάββατο, συνδικαλιστική κάλυψη στους συναδέλφους που δεν επιθυμούν να συμμετέχουν στη Θεματική Εβδομάδα, στις ΕΛΜΕ που δεν έχουν πάρει απόφαση συνδικαλιστικής κάλυψης. Τονίσαμε ότι ήδη τριάντα περίπου ΕΛΜΕ έχουν πάρει απόφαση να μην συμμετέχουν στη Θεματική Εβδομάδα.
ΕΛΜΕ Ρεθύμνου Γ΄ΕΛΜΕ Θεσ/νικης , Άνω Λιόσια- Ζεφύρι- Φυλή, Ευβοίας , Β ΕΛΜΕ Έβρου, Ιωαννίνων, Σάμου, Πάρου- Αντίπαρου, Ηρακλείου, Ν. Αθήνας, Καβάλας, Γ ΕΛΜΕ Αθήνας. Ε ΕΛΜΕ Αθήνας, Ελευσίνας, Καλλιθέας- Ν Σμύρνης, Χανίων, Ικαρίας, Κέρκυρας, Γ ΕΛΜΕ Δυτ. Αθήνας, Ε΄ ΕΛΜΕ Αν. Αττικής, Α΄Αιτωλοακαρνανίας, Δ ΕΛΜΕ Θες/νικης, Λάρισας, και μέχρι τη Γ.Σ. των Προέδρων Α ΕΛΜΕ Αχαΐας, Β΄ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου, Α΄-Γ΄Αν. Αττικής, ΕΛΜΕ ΛΗΜΝΟΥ, Β ΈΛΜΕ Αχαΐας
Οι παρατάξεις Ενωτική, Μέτωπο και Πρωτοβουλία ενώθηκαν και φυσικά πλειοψήφησαν, ώστε να απορρίψουν την πρότασή μας. Δεν υπάρχει συνδικαλιστική κάλυψη από την ΟΛΜΕ, διατείνονται. ΜΑ Η ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΚΑΛΥΨΗ ΘΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΕΙ ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΑ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 18 ΦΛΕΒΑΡΗ ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΙ Η ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΩΝ ΕΛΜΕ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ και φυσικά εκεί θα τεθεί πάλι το ζήτημα των θεματικών εβδομάδων.
Την πρόταση μας στήριξε το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών.
Δυστυχώς οι Ενωτικοί, το Μέτωπο και η Πρωτοβουλία, σε πλειοψηφία στο ΔΣ της ΕΛΜΕ, στηρίζοντας στην ουσία τις κυβερνητικές μεθοδεύσεις, επιλέγουν την τακτική του στρουθοκαμηλισμού λέγοντας πως δε γνώριζαν για τις αποφάσεις των άλλων ΕΛΜΕ, παρότι και καθήκον τους είναι να ενημερώνονται αλλά κι εμείς είχαμε εγκαίρως γνωστοποιήσει για τις αποφάσεις αυτές στέλνοντας ενδεικτικά και την απόφαση της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων.
Κάντε το πρώτο σχόλιο