Ενωτική Αγωνιστική Πρωτοβουλία Γ’ ΕΛΜΕ-Θ (Παρεμβάσεις ΔΕ): Η εκπαιδευτική μας πρόταση

4599f-25ce25a025ce259125ce25a125ce259525ce259c25ce259225ce259125ce25a325ce259525ce259925ce25a32015b2b25cf258425ce25b525ce25bb25ce25b925ce25ba25cf258c-25cf258425ceΕΝΩΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ (ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ)

Η Εκπαιδευτική μας πρόταση

Η Εκπαιδευτική μας πρόταση-αφήγηση κινείται στον αντίποδα των αντιδραστικών εκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων και των μνημονιακών πολιτικών. Διαμορφώνεται μέσα στους αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος στην βάση των μορφωτικών δικαιωμάτων της νέας γενιάς, των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, των αναγκών της κοινωνίας και της χώρας και τις δυνατότητες της εποχής μας.

ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ- ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ

Ενιαίο δωδεκάχρονο ποιοτικό,δημόσιο, δημοκρατικό και δωρεάν, ευρύχωρο και ελκυστικό για όλα τα παιδιά. Ένα σχολείο των όλων και των ίσων, που θα χωρά όλη τη γνώση, όλα τα παιδιά, όλες τις ειδικότητες και όλους τους εκπαιδευτικούς. Με λιγότερα παιδιά στο τμήμα και όλα τα παιδιά στο σχολείο.

  • Ένα σχολείο πολυτεχνικό, που θα συνδέει οργανικά και δημιουργικά την γενική με την τεχνολογική γνώση, τη θεωρία με την πράξη, τις εφαρμογές, την πραγματική ζωή και την κοινωνία, τις τέχνες και τον πολιτισμό. Ένα σχολείο που θα στοχεύει στην διαμόρφωση ανθρώπων με ισόρροπη σωματική, γνωστική, ηθική και καλλιτεχνική ανάπτυξη. Με ενιαία, δημοκρατικά αναδιαμορφωμένα προγράμματα σπουδών και βιβλία ,με βάση τις αρχές της προοδευτικής παιδαγωγικής επιστήμης που θα παίρνουν υπ’ όψη τη γνώμη και την εμπειρία των μαχόμενων εκπαιδευτικών.
  • Ένα σχολείο που θα προάγει την ολόπλευρη γνώση, την κριτική σκέψη, τον διάλογο, την ομαδική εργασία, τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των μαθητών και θα παράγει ολοκληρωμένες, μαχόμενες προσωπικότητες.
  • Ένα σχολείο που θα προσεγγίζει τα ιδανικά της αλληλεγγύης και της συντροφικότητας, που θα παλεύει για την υπέρβαση του ατομικισμού, που θα διδάσκει τον σεβασμό και την προστασία της φύσης.
  •  Ένα σχολείο που θα συμβάλλει στην μείωση των κοινωνικών ανισοτήτων και της αναπαραγωγής των εκμεταλλευτικών κοινωνικών σχέσεων.
  • Ένα σχολείο που θα αφήνει ελεύθερο τον δάσκαλο να μεγαλουργήσει, θα τον στηρίζει, θα τον επιμορφώνει, θα τον σέβεται, θα τον ενθαρρύνει, θα του επιτρέπει να αφιερωθεί αποκλειστικά στον παιδαγωγικό του ρόλο.
  • Ένα σχολείο της πλήρους παιδαγωγικής ελευθερίας, της δημοκρατικής λειτουργίας χωρίς «αφεντικά», managers, μέντορες και αξιολογητές· της άρτιας υλικοτεχνικής υποδομής και της αντισταθμιστικής εκπαίδευσης για «τα παιδιά ενός κατώτερου θεού». Ένα σχολείο που θα απορρίπτει τις εξετάσεις και όχι τους μαθητές του. Που θα απαλλάξει την κοινωνία και την εκπαίδευση από τους παραλογισμούς του φροντιστηρίου και των ιδιαιτέρων. Που θα καταργήσει και την ιδιωτική εκπαίδευση, μια που η μόρφωση αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα και πρώτιστο κοινωνικό αγαθό.

Η προοπτική ενός άλλου σχολείου  προϋποθέτει, υπηρετείται και αλληλοτροφοδοτείται από ριζοσπαστικές κοινωνικές τομές και ανατροπές:

  • κατάργηση των μνημονίων, της επιτροπείας, του χρέους, της κυριαρχίας των οικονομικών ελίτ.
  • έξοδο από την φυλακή του ευρώ και της ΕΕ,
  • εθνικοποίηση με εργατικό και κοινωνικό έλεγχο των τραπεζών, των επιχειρήσεων στρατηγικής σημασίας και κοινωνικής ωφέλειας,
  • οικονομική ανάπτυξη σε όφελος του λαού, κοινωνικές κατακτήσεις  (πχ αξιοπρεπείς αμοιβές, ανθρώπινες συνθήκες εργασίας, μείωση του χρόνου εργασίας για όλα τα επαγγέλματα, χτύπημα της ανεργίας και της μετανάστευσης των παιδιών μας)

Ξαναπιάνουμε το νήμα των μεγάλων κινητοποιήσεων και διεκδικούμε:

  • Κανείς μαθητής έξω από το σχολείο. Επέκταση της  υποχρεωτικής εκπαίδευσης στα 12 χρόνια και της προσχολικής στα δύο.
  • Διπλασιασμός των δαπανών για την παιδεία στα επίπεδα του 15%
  • 20  μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 στα εργαστήρια. Ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ
  • Λειτουργία με ουσιαστικούς  όρους της Ειδικής αγωγής, της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και της Ενισχυτικής Διδασκαλίας, των σχολικών βιβλιοθηκών.
  • Δημιουργία τμημάτων υποδοχής για πρόσφυγες και μετανάστες  σε όλα τα σχολεία, με διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών.
  • Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών. Να γίνουν ΤΩΡΑ χιλιάδες Μαζικοί Μόνιμοι Διορισμοί, ώστε να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες του δημόσιου σχολείου! Καμία απόλυση αναπληρωτών και επαναδιορισμός τους με σχέση μόνιμης εργασίας! Κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής εργασίας. Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά και ασφαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.
  • Ουσιαστική στήριξη με αλλαγές της τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης, αξιοποίηση  όλου του εκπαιδευτικού προσωπικού και των υποδομών της για να ενταχθεί στο ενιαίο 12χρονο σχολείο.
  • Θέσεις εργασίας για όλους τους συναδέλφους, με ουσιαστικές αλλαγές στην τεχνική εκπαίδευση
  • Ολιγομελή τμήματα, εξοπλισμένα εργαστήρια, αναβαθμισμένα σε περιεχόμενο βιβλία.
  • Να καταργηθούν οι ΣΕΚ (όλων των υπουργείων) και όλες οι ειδικότητες να ενταχθούν μέσα στις δομές της Δημόσιας Τεχνικής –  Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
  • Να καταργηθεί η αναχρονιστική μαθητεία από το 4ομεταλυκειακό έτος των ΕΠΑΛ και αντ΄ αυτής να υπάρχουν ενδοσχολικά μαθήματα ειδίκευσης που δεν περιέχονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Β΄ και της Γ τάξης της ειδικότητας, καθώς και πρακτική άσκηση.
  • Να καταργηθούν τα ΙΕΚ και η μεταλυκειακή αρχική κατάρτιση να ενταχθεί στις δομές της ΤΕΕ
  • Όχι σε μισθολόγιο – φτωχολόγιο.
  • Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις, ώστε να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας. Ανάκληση όλων των μειώσεων των μισθών και αναπλήρωση των μισθών στα επίπεδα του 2009. Διπλασιασμός του μισθού του πρωτοδιόριστου. Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού. Μείωση των στεγαστικών δανείων του ΤΠ&Δ  τραπεζών. Κανένα σπίτι στα χέρια  κράτους-τραπεζίτη.
  • Καθιέρωση γνήσιων, εφ’ όλης της ύλης Συλλογικών και Κλαδικών Σ. Εργασίας
  • Να καταργηθούν όλοι οι σχετικοί νόμοι και όλο το αυταρχικό – αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης.  Όχι στη νέα αξιολόγηση! Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική προαγωγή για όλους τους εργαζομένους. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.
  • Ετήσια, ουσιαστική, δημοκρατική επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών, με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, σε σχολές επιμόρφωσης και σε συνεργασία με τα ΑΕΙ.
  • Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα για όλους.
  • Οργανικές θέσεις για όλους. Κριτήρια, μόρια και διαφάνεια σε όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές
  • Όχι στην κινητικότητα που οδηγεί σε καθεστώς διαθεσιμότητας – απολύσεων και ελαστικές σχέσεις εργασίας.
  • Θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος στα 25 χρόνια υπηρεσίας για όλους και χωρίς όριο ηλικίας.  Πλήρης σύνταξη στα 30 χρόνια.
  • Σύνταξη ίση με το 80% του ύψους του τελευταίου μισθού. Αυξήσεις στις συντάξιμες αποδοχές με το υπολογισμό τους στο ύψος του σημερινού βασικού. Να σταματήσει η διάλυση της επικουρικής ασφάλισης και της μείωσης του εφάπαξ. Σύστημα υγείας, ασφάλισης και σύνταξης  αποκλειστικά Δημόσιο.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*