αρέμβαση Εκπαιδευτικών για τη Ρήξη και την Ανατροπή: Προκήρυξη για τη Γ.Σ. της Ε.Λ.Μ.Ε. Χανίων

Μπορείς να κόψεις όλα τα λουλούδια,

αλλά δεν μπορείς να εμποδίσεις την Άνοιξη να ‘ρθει.

Pablo Neruda

Χιλιάδες πρόσφυγες και μετανάστες, πνίγονται στο Αιγαίο, πεθαίνουν στα περάσματα του Έβρου. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ έχει τεράστια ευθύνη για το δράμα που βιώνουν πρώτα και κύρια γιατί εφαρμόζει την αντιμεταναστευτική πολιτική της Ε.Ε.(κανονισμός του Δουβλίνου Ι & ΙΙ, συμφωνία Σένγκεν), δίνοντας δηλαδή άσυλο σε ελάχιστους και ουσιαστικά αρνούμενη τη χορήγηση ταξιδιωτικών εγγράφων, για να φτάσουν στις χώρες του πραγματικού προορισμού τους.Τα κροκοδείλια δάκρυα της δεν μπορούν να κρύψουν τη βαρβαρότητα της πολιτικής της Ε.Ε. που συχνά (με την FRONTEX και όχι μόνο) τους πετάει στη θάλασσα ή τους δέρνει με Μ.Α.Τ. και τους ξαναστέλνει πίσω. Και τα βάσανα των ξεριζωμένων δε σταματούν εδώ, μιας και ο καπιταλισμός, για να ξεπεράσει τη βαθύτατη κρίση του υποθάλπει τον πόλεμο, ενσταλάζει στους εργαζόμενους το ρατσιστικό μίσος. Αυτές τις ώρες εμείς ως δάσκαλοι έχουμε χρέος να υψώσουμε πύργο ατίθασο για την υπεράσπιση τους. Ν’ αγωνιστούμε για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων τους ως προσφύγων που καταστρατηγούνται από τις φασίζουσες πολιτικές που θέλουν την Ε.Ε. φρούριο των πολυεθνικών και τους μετανάστες στην καλύτερη περίπτωση φτηνό, εργατικό δυναμικό-θυσία στην προσπάθεια ανάκαμψης της κερδοφορίας του ευρωενωσιακού κεφαλαίου.

Άλλωστε η καπιταλιστική βαρβαρότητα που βιώνουμε στις μέρες μας δεν αφορά μόνο “στης γης τους κολασμένους”, μα σ’ όλους τους εργαζόμενους που γίνονται στόχος άγριας επίθεσης των αστικών πολιτικών δυνάμεων ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ – ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – ΠΟΤΑΜΙ, ιδιαίτερα μετά την υπογραφή του τρίτου μνημονίου. Αυτό περιλαμβάνει ένα σύνολο από αλλαγές και μέτρα, που παίρνουν από την κοινωνική πλειοψηφία και χαρίζουν ξανά δισεκατομμύρια και δημόσιο πλούτο στους δανειστές, στις τράπεζες και στους βιομήχανους.

Η κυβέρνησηυπογράφοντας το 3ο μνημόνιο κινείται σε τροχιά διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης με την υλοποίηση των αναδιαρθρώσεων Ε.Ε.-Ο.Ο.Σ.Α. με άξονες τη μείωση του κόστους  για τη δημόσια παιδεία και τη λιτότητα σε όλα τα επίπεδα – μόνιμη κινητικότητα, την αξιολόγηση-υποταγή-χειραγώγηση, τη μαθητεία, δηλαδή απλήρωτη εργασία για την πλειοψηφία των αποφοίτων της τεχνικής εκπαίδευσης, τέλος την προώθηση της επιχειρηματικότητας. Ως συνέπεια αυτής της πολιτικής:

  • Ο Οκτώβρης  βρίσκει τα σχολεία με  χιλιάδες κενά και μηδενικούς μόνιμους διορισμούς. Γι’ αυτό το υπουργείο Παιδείας προβαίνει σε νέες αυθαίρετες αναθέσεις μαθημάτων, αυξάνει τον αριθμό των μαθητών στο τμήμα. Τα κατά τόπους Π.Υ.Σ.Δ.Ε. καλούνται να εξειδικεύσουν σε μικροκλίμακα αυτή την πολιτική, συγχωνεύοντας ή καταργώντας τμήματα, προωθώντας τη συνδιδασκαλία μαθημάτων ακόμα και στις ομάδες προσανατολισμού της Γ’ Λυκείου, αμφισβητώντας κατοχυρωμένα εργασιακά δικαιώματα (π.χ. Υ.Σ.Ε.Φ.Ε.), πιέζοντας για την ανάληψη μαθημάτων Β’ ανάθεσης χωρίς να το επιθυμούν οι συνάδελφοι, μετακινώντας τέλος εκπαιδευτικούς σε δύο-τρία ή ακόμα και τέσσερα σχολεία, προκειμένου να αντιμετωπιστούν όπως-όπως οι ανάγκες με το υπάρχουν προσωπικό. Το πρόβλημα, ωστόσο, παραμένει εκρηκτικό κυρίως στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, στην ειδική αγωγή και στα περιφερειακά σχολεία.

  • Τα χρήματα που έχουν στη διάθεσή τους οι σχολικές επιτροπές μειώθηκαν κατά 10%, γι’ αυτόσυχνά οι δήμοι δεν μπορούν να καλύψουν επαρκώς ούτε τις πάγιες ανάγκες των σχολείων σε φως, νερό, τηλέφωνο κ.λπ. Τέλος εμφανίζονται εκρηκτικά προβλήματα στην Τεχνική Εκπαίδευση. Την ίδια ώρα ο υπουργός Παιδείας μιλά για εθελοντισμό, αξιολόγηση και αύξηση ωραρίου και το προσχέδιο του προϋπολογισμού προβλέπει μείωση δαπανών για παιδεία. Το τελικό σχέδιο νόμου για το νέο μισθολόγιοπου θα ισχύει στο Δημόσιο από 01/01/2016 προβλέπει μεγάλες μειώσεις μισθών σε όσους έχουν πολλά χρόνια υπηρεσίας. Η διαφορά στις απολαβές, σύμφωνα με έγκυρες δημοσιογραφικές πληροφορίες, θα χαρακτηριστεί… προσωπική και θα καταβάλλεται για όσο διάστημα βέβαια συμφωνούν οι δανειστές!  

ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΟ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟ. ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ – ΑΓΩΝΑΣ

Το προηγούμενο διάστημα έδειξε, ότι η υποχώρηση της μαχητικότητας στους στόχους και τις μορφές πάλης του εργατικού κινήματος σε σχέση με τη διετία 2010-2012, η μετάθεση του κύριου άξονα της αντιπαράθεσης στο κοινοβουλευτικό πεδίο με την λογική της εναπόθεσης των ελπίδων σε μια συμβιβασμένη αριστερά των ευρωμονοδρόμων που ακολουθεί “υπεύθυνη” πολιτική διαπραγμάτευσης στα πλαίσια των «Θεσμών» της Ε.Ε., μόνο σε ήττες οδήγησαν το εργατικό-λαϊκό κίνημα.

Σ’ αυτές τις δύσκολες συνθήκες η “Παρέμβαση Εκπαιδευτικών για τη Ρήξη και την Ανατροπή” δεν έμεινε με σταυρωμένα τα χέρια:

  • πάλεψε στην Επιτροπή Αγώνα μαζί με τους εκπαιδευτικούς για την επαναφορά των διαθέσιμων και την επαναλειτουργία των τομέων και ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ που καταργήθηκαν το 2013,

  • υποστήριξε έμπρακτα τις μαθητικές κινητοποιήσεις εναντίον της “Τράπεζας Θεμάτων”, της “βάσης του 10” και του “νέου σχολείου” του κ. Αρβανιτόπουλου,

  • απαίτησε και τελικά επέβαλε την καταβολή οδοιπορικών στους συναδέλφους που μετακινούνταν στα περιφερειακά σχολεία για συμπλήρωση ωραρίου, όπως άλλωστε δικαιούνταν,

  • οργάνωσε τον αγώνα εναντίον της αυτοαξιολόγησης σε κάθε σχολείο με τα πρακτικά απόρριψης από τους Συλλόγους Διδασκόντων. Έριξε τον σπόρο της ανυπακοής με την κατάθεση ατομικών και συλλογικών δηλώσεων των μελών της για μη συμμετοχή στις επιτροπές για την αυτοαξιολόγηση. Συνέβαλε στην ακύρωση των σεμιναρίων της ντροπής των διευθυντών,

  • υπεράσπισε τέλος όσους συναδέλφους αντιμετώπιζαν την αυταρχική συμπεριφορά των Διευθυντών στα σχολεία που εργάζονταν.

Μα και τη φετινή χρονιά η “Παρέμβαση Εκπαιδευτικών για τη Ρήξη και την Ανατροπή” με παρουσία έντονη στις εκπαιδευτικές διαδικασίες και τα σχολεία:

  • ανέδειξε το εκρηκτικό πρόβλημα των κενών και των ελλείψεων στα σχολεία, που επιμελώς αποκρύπτονταν πριν τη διεξαγωγή των εκλογών του Σεπτεμβρίου,

  • διεκδίκησε την κατάργηση της συνδιδασκαλίας των κοινών μαθημάτων στις ομάδες προσανατολισμού στην Γ΄ Λυκείου (βλ. Λύκειο Βουκολιών), που τείνει να γενικευτεί στα σχολεία των Χανίων.

  • υπερασπίστηκε επιστημονικά και συνέβαλε στην κατοχύρωση και φέτος του τρίωρου των Υ.Σ.Ε.Φ.Ε.,

  • απαίτησε στους πίνακες των σχολείων που ανακοινώνει η Διεύθυνση και τελικά επέβαλε να αναγράφονται οι ώρες των projects σε ξεχωριστή στήλη από τις ώρες της ειδικότητας, ώστε να έχουν οι συνάδελφοι πληρέστερη εικόνα, όταν κάνουν αίτηση για συμπλήρωση ωραρίου,

  • απαίτησε να μην ανατίθενται υποχρεωτικά στους συναδέλφους μαθήματα Α΄ και Β΄ ανάθεσης, εφόσον δεν το επιθυμούν και θέλουν να συμπληρώσουν το ωράριό τους σε κάποιο άλλο σχολείο προσφέροντας τις γνώσεις τους στη βασική τους ειδικότητα,

  • υπερασπίστηκε, τέλος, μαχητικά τη συνάδελφο Κ.Κ. που αντιμετώπιζε την απειλή πειθαρχικής και ποινικής δίωξης από τον προϊστάμενο “διότι δε συνεμορφώθη προς τας υποδείξεις”.

Σίγουρα δεν κάναμε τα πάντα, αφού συχνά δράσαμε ως μειοψηφία στο Δ.Σ. που ελέγχεται από τα ΣΥΝΕΚ και τη συντηρητική ΑΟΚ. Η στόχευσή μας, ωστόσο, ήταν να αναζωογονήσουμε την εσωτερική ζωή του συνδικάτου με μαζικές, ακηδεμόνευτες κινηματικές διαδικασίες πλέριας δημοκρατίας ενάντια στον γραφειοκρατικό και υποταγμένο συνδικαλισμό του κράτους και των αστικών κομμάτων εξουσίας. Μακριά από τη λογική της ανάθεσης που θέλει τους εκπαιδευτικούς πελάτες, ψηφοφόρους και χειροκροτητές προαποφασισμένων πολιτικών επιλογών, παθητικούς θεατές των εξελίξεων. Στο επόμενο διάστημα θα προσπαθήσουμε να συμβάλλουμε στην επανίδρυση του σωματείου μας: με συλλογικές αγωνιστικές αποφάσεις, εξωστρεφείς ποικιλόμορφες αγωνιστικές δράσεις και οριζόντιο συντονισμό των πρωτοβάθμιων σωματείων για την ανατροπή της πολιτικής κυβέρνησης, ιμπεριαλισμού, κεφαλαίου, Ε.Ε., Δ.Ν.Τ. και όλων των μνημονίων. Ιδιαίτερα ξεχωρίζουμε τα μισθολογικά και τα συνταξιοδοτικά-ασφαλιστικά μας αιτήματα: Όχι σε μισθολόγιο–φτωχολόγιο.Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις, ώστε να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό.Να καταργηθούν οι αντιασφαλιστικοί νόμοι.Επαναφορά του ωραρίου, όπως ίσχυε το 2013. Για τον σκοπό αυτό παίρνουμε σαν Ε.Λ.Μ.Ε. όλα τα απαραίτητα μέτρα οργάνωσης των εκπαιδευτικών (επιτροπές αγώνα κ.λπ.) και ενημέρωσης γονιών, μαθητών και τοπικής κοινωνίας με οργάνωση και προγραμματισμό κινητοποιήσεων, αντίστοιχο της περιόδου της διαθεσιμότητας. Καλούμε την Ο.Λ.Μ.Ε. να ορίσει πανελλαδική ημέρα κινητοποίησης για τα εκρηκτικά προβλήματα της εκπαίδευσης. Την καλούμε, επίσης, να προαναγγείλει τη συνέχιση των κινητοποιήσεων καταθέτοντας νέα αγωνιστική πρόταση απεργιακής κλιμάκωσης.

20/10/2015

Παρέμβαση Εκπαιδευτικών για τη Ρήξη και την Aνατροπή

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*