Αμέσως μετά την πραξικοπηματική μετατροπή του συγκλονιστικού ΟΧΙ του εργαζόμενου λαού στα μνημόνια διαρκείας σε ΝΑΙ, από τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και την πανηγυρική ψήφιση του 3ου επαίσχυντου μνημονίου εισοδηματικής και φορολογικής αφαίμαξης των λαϊκων στρωμάτων, των νέων μειώσεων σε μισθούς και συντάξεις, των σαρωτικών ιδιωτικοποίησεων και της υποθήκευσης του δημόσιου πλούτου, επαναφέρεται το νομοθετικό πλαίσιο Λοβέρδου στην επικείμενη εγκύκλιο πρόσληψης αναπληρωτών-ωρομισθίων. Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΠΑΙΘ, μετά το πεντάμηνο θέατρο της διαβούλευσης του πολυνομοσχεδίου, ισχυρίζεται τώρα ότι δεν προλαβαίνει πλέον να το ψηφίσει και ενδεχομένως να το αποσύρει, καθώς οι δεσμεύσεις είναι μόνο οι μνημονιακές. Με τη νέα εγκύκλιο βάσει του νόμου Λοβέρδου:
– Δεν αναγνωρίζεται συνολικά η προϋπηρεσία των αναπληρωτών συναδέλφων κατά την περίοδο 2010-2015 αλλά μόνο για το διάστημα 2012-2015, μοριοδοτώντας στο διπλάσιο (για δυσπρόσιτα) την προϋπηρεσία μόνο κατά την ίδια περίοδο. Άλλωστε η προηγούμενη πολιτική ηγεσία Λοβέρδου επικαλούνταν το «κλείδωμα» των πινάκων με βάση τον νόμο 3848/2010 και νομοθέτησε την αναγνώριση της προϋπηρεσίας κατά τα έτη 2012-2014, με πρόσχημα την μη διενέργεια διαγωνισμού ΑΣΕΠ, δηλαδή οι συνάδελφοι που κράτησαν όρθια τα σχολεία από τον Έβρο μέχρι την Κρήτη καταδικάζονται σε μόνιμες ελαστικές εργασιακές σχέσεις, ανασφάλεια και περιπλάνηση.
– Συνακόλουθα, οι συνάδελφοι θα καταταγούν παράτυπα στους πίνακες αναπληρωτών – εφόσον πέρα κι έξω από κάθε εκπαιδευτική νομοθεσία το ΥΠΟΠΑΙΘ κλέβει και καταστρατηγεί την προϋπηρεσία, επιφέροντας κατάφωρες αδικίες και ανατροπές, κατατάσσοντας με βάση τον βαθμό πτυχίου αντί του χρόνου κτήσης του (στους πίνακες μηδενικής προϋπηρεσίας), εισάγοντας έτσι άλλο ένα κριτήριο αξιολόγησης.
– Διατηρείται ο τιμωρητικός διετής αποκλεισμός από τους πίνακες σε περίπτωση παραίτησης ή άρνησης ανάληψης υπηρεσίας. Άλλωστε, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα τελευταία χρόνια αρκετοί συνάδελφοι αναπληρωτές και μάλιστα και μειωμένου ωραρίου οδηγήθηκαν σε αναγκαστική παραίτηση ή άρνηση ανάληψης υπηρεσίας, καθώς κατά κανόνα καλούνταν να εργαστούν σε απομακρυσμένα ή δυσπρόσιτα σχολεία στο μέσο της σχολικής χρονιάς, πέρα από κάθε οικογενειακό προγραμματισμό και όταν πολλές φορές ήδη ετεροπασχολούνταν ή αδυνατούσαν οικονομικά να επιβιώσουν συντηρώντας και την οικογένειά τους.
ΤΟ ΝΕΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΕΠΙΦΕΡΕΙ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ
ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ:
– ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ, δηλαδή 30 μαθητές ανά τμήμα και σχολεία χωρίς χρήματα για θέρμανση, φωτοτυπίες και αναλώσιμα, χωρίς την παραμικρή πιθανότητα επαναλειτουργίας των καταργημένων σχολικών μονάδων και νέες θέσεις εργασίας.
– ΜΗΔΕΝΙΚΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ, δηλαδή χρεοκοπία του δημόσιου σχολείου με πάνω από 25.000 κενά και 32.000 λιγότερους εκπαιδευτικούς τα τελευταία χρόνια, πιθανότατα νέα αύξηση του ωραρίου, φαντάρους να καλύπτουν τα κενά μεταξύ σκοπιάς και αγγαρείας, διά βίου αδιοριστία, μέγιστη προσδοκία και κατόρθωμα για κάθε ελαστικά εργαζόμενο εκπαιδευτικό να δουλεύει ως αναπληρωτής εφ’ όρου ζωής σε συνθήκες γαλέρας στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα σαν λάστιχο. Ένας αναλώσιμος εκπαιδευτικός με νέα μείωση μισθού και αβέβαιη την έγκαιρη καταβολή του, με κανιβαλισμό μεταξύ των αδιόριστων εκπαιδευτικών για το ποιος θα έχει τον καλύτερο φάκελο προσόντων για μια θέση στον ήλιο των 670 ευρώ με τα σημερινά δεδομένα.
– ΑΠΕΙΛΕΙ ΜΕ ΝΕΕΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΛΗΦΘΕΝΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΤΩΝ ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ ΑΝ ΔΕΝ ΕΞΕΥΡΕΘΟΥΝ ΙΣΟΔΥΝΑΜΑ ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ, δηλαδή πάγωμα νέων διορισμών, νέες μειώσεις κοινωνικών δαπανών και αιματηρή λιτότητα.
– ΝΕΑ ΟΡΙΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΣΤΑ 67 Ή ΣΤΑ 62 ΜΕ 40 ΧΡΟΝΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΔΗΛΑΔΗ ΔΙΑΡΚΗ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ, εκτός και αν οι συνάδελφοι ξεψυχούν στην τάξη.
– ΝΕΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ-ΠΕΙΝΟΛΟΓΙΟ.
– ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ ΜΟΝΙΜΟΥ ΦΟΒΟΥ-ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΘΗΛΩΣΗΣ-ΑΠΟΛΥΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΟ ΧΤΥΠΗΜΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΩΝ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ, με τη ρητή απαίτηση για επανεξέταση του πειθαρχικού δικαίου και της απαίτησης για «αποπολιτικοποίηση του δημόσιου τομέα»(!).
– ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ, καθώς θα μορφώνονται μόνο όσοι μαθητές μπορούν να αντέξουν το κόστος σε ένα σχολείο οξυμμένων κοινωνικών ανισοτήτων και πεινασμένων μαθητών χωρίς αντισταθμιστικά προγράμματα (Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, Ενισχυτική Διδασκαλία)…
Το επόμενο διάστημα να πάρουμε όλοι θέση μάχης: μπροστά στη συνέχιση της μνημονιακής κοινωνικής καταστροφής να παλέψουμε για το σύνολο των διεκδικήσεών μας και να συμμετάσχουμε μαζικά και αποφασιστικά σε όλες τις κινητοποιήσεις για να περιφρουρήσουμε και να κατοχυρώσουμε τα αναφαίρετα εργασιακά μας δικαιώματα, να υπερασπιστούμε το δημόσιο σχολείο και να βάλουμε φραγμό στον εργασιακό, μορφωτικό και κοινωνικό μεσαίωνα του ευρωμονοδρόμου βαδίζοντας στο δρόμο της ρήξης.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
ΟΙ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΜΕ ΑΝΟΙΧΤΑ ΑΝΑΚΟΙΝΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΥΣΔΕ–ΠΥΣΠΕ, ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΩΝ ΜΕΤΑΒΟΛΩΝ, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ ΑΠΟΚΡΥΨΗΣ ΚΑΙ ΣΠΑΣΙΜΑΤΟΣ ΚΕΝΩΝ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΠΕΛΑΤΕΙΑΚΩΝ ΔΙΑΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ. ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΖΗΤΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΟΥΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ, ΩΣ ΥΠΟΛΟΓΟΙ ΣΕ ΑΥΤΟΝ, ΝΑ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΣΕ ΟΛΜΕ ΚΑΙ ΔΟΕ ΚΑΙ ΣΤΑ ΜΕΛΗ ΤΩΝ ΔΣ ΤΩΝ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΩΝ ΟΛΑ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ ΄ΩΣΤΕ ΝΑ ΠΡΟΒΟΥΝ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ
– Καμιά σκέψη για νέες απολύσεις. Γενναία αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση μέσω κρατικού προϋπολογισμού και για το σύνολο των μονάδων και των βαθμίδων. Όχι στην αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης. Πλήρης σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας.
– Άμεσους μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών ΜΕ ΣΥΝΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΗΣ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΚΤΗΣΗΣ ΠΤΥΧΙΟΥ με βάση τις πραγματικές λαϊκές και εκπαιδευτικές ανάγκες με τη αναλογία 1:1. Κατάργηση της μνημονιακής αναλογίας 1:5.
– Άμεσος διορισμός όλων των διοριστέων. Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών, ειδικού επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού στις δομές ειδικής αγωγής (ΣΜΕΑΕ) από το Σεπτέμβριο για το επόμενο σχολικό έτος με αδιάβλητο και διαφανή τρόπο.
– Προσλήψεις αναπληρωτών αποκλειστικά για τα λειτουργικά κενά με δωδεκάμηνες συμβάσεις και πλήρη εργασιακά ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα μέσω του κρατικού προϋπολογισμού. Κατάργηση της ωρομισθίας, του θεσμού των ΑΜΩ και της ελαστικής εργασίας. Καμιά σκέψη για εισαγωγή του θεσμού του voucher στο χώρο της εκπαίδευσης. Πλήρης υπολογισμός ενσήμων σε ημέρες απεργίας, αναρρωτικές άδειες και άδειες εγκυμοσύνης. Μέτρα προστασίας της μητρότητας των αναπληρωτριών συναδελφισσών με πλήρη καταβολή του μισθού τους και υπολογισμού της προϋπηρεσίας. Έγκαιρες υπηρεσιακές μεταβολές (συνταξιοδοτήσεις – παραιτήσεις – αποσπάσεις) και πλήρης διαφάνεια στην καταγραφή και ανακοινοποίηση των λειτουργικών κενών και τις συνακόλουθες προσλήψεις. Υπολογισμός των κενών με βάση τις πρώτες αναθέσεις για κάθε ειδικότητα. Κανένας διαχωρισμός γενικής – ειδικής αγωγής, αναγνώριση ολόκληρης της προϋπηρεσίας σε όποια δομή του δημόσιου σχολείου κι αν έχει αυτή προσφερθεί.
– Επαναλειτουργία όλων των συγχωνευμένων και καταργημένων σχολικών μονάδων. Άμεση ανάκληση των υπό συγχώνευση σχολικών μονάδων. Επαναλειτουργία των αντισταθμιστικών προγραμμάτων της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και της Ενισχυτικής Διδασκαλίας από την αρχή του σχολικού έτους. Πλήρης διαφάνεια στις προσλήψεις αναπληρωτών στα εν λόγω προγράμματα από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών.
– ΟΧΙ σε νέο μισθολόγιο-πεινολογιο. Άμεσες αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις ώστε να ζούμε αξιοπρεπώς από την εργασία μας. Παιδαγωγική ελευθερία και εργασιακή δημοκρατία στο δημόσιο σχολείο. Όχι στην αξιολόγηση-χειραγώγηση. Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη.
– Ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο με όλη τη μόρφωση για όλα τα παιδιά. Κανένα παιδί εκτός εκπαιδευτικών δομών, κανένας νέος χωρίς απολυτήριο λυκείου. 15 μαθητές ανά τμήμα σε νηπιαγωγείο, Α΄ και Β΄ τάξη δημοτικού, 20 μαθητές ανά τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις, 10 στα εργαστήρια για στοιχειωδώς καλύτερα παιδαγωγικά και μαθησιακά αποτελέσματα. Διετή προσχολική, εκπαίδευση, δημόσια και δωρεάν.
– Αύξηση του βασικού μισθού. Επίδομα ανεργίας χωρίς όρους και προϋποθέσεις και πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για τους ελαστικά εργαζόμενους εκπαιδευτικούς και για όλους τους ανέργους σε όλο το διάστημα της ανεργίας τους. Ένταξη των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που υπηρετούν εκτός της μόνιμης κατοικίας τους σε οποιοδήποτε πρόγραμμα επιδότησης ενοικίου, θέρμανσης, σίτισης, μείωσης του κόστους μεταφοράς σε κάθε μέσο μεταφοράς.
-Ζητάμε από το ΔΣ της ΕΛΜΕ να καταδικάσει την εγκύκλιο και να προβεί σε άμεση διαμαρτυρία στον Περιφερειακό διευθυντή.
Καλούμε όλους τους αναπληρωτές και αδιόριστους συναδέλφους ΣΕ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ, 23, ΙΟΥΛΙΟΥ 2015 ΣΤΟ ΥΠΟΠΑΙΘ,
ΩΡΑ 12:00 Μ.Μ.!
ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΛΜΕ ΚΑΙ ΤΗ ΔΟΕ,
ΤΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΛΜΕ ΝΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΠΤΥΣΤΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΗΣ, ΝΑ ΚΑΛΕΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΟΥΝ ΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ!
ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ – ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ
εκπαιδευτικών νομού Ηρακλείου
Κάντε το πρώτο σχόλιο