ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ – ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΠΟΥ ΚΑΛΕΙ Η ΕΛΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ – ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ , ΤΩΝ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΛΥΨΗΣ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 31/3 στις 8μμ στο 3ο Λύκειο.
Συνάδελφοι,
Στο περασμένο Δ.Σ (Δευτέρα 23/3) θέσαμε τα ζητήματα που αφορούν στους διορισμούς και σχετίζονται με την εργασιακή αποκατάσταση των αναπληρωτών-ωρομισθίων και αδιόριστων συναδέλφων. Όπως γνωρίζουμε, η νέα κυβέρνηση προτίθεται να προβεί σε αλλαγές στον τρόπο διορισμού, αν και έχει αποδεχτεί το ασφυκτικό πλαίσιο –των ελάχιστων διορισμών- που επιβάλλουν οι «θεσμοί», δηλαδή η Ε.Ε και το Δ.Ν.Τ. Έτσι, σε συναντήσεις της ΟΛΜΕ και συλλόγων Π.Ε και Δ.Ε με εκπροσώπους του υπουργείου έχει λεχθεί ότι:
Α) Οι διορισμοί την επόμενη χρονιά θα είναι και πάλι πολύ λίγοι –πολύ λιγότεροι από τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης, αφού τα κενά στην εκπαίδευση υπολογίζονται πάνω από 22.000 (χωρίς τις φετινές συνταξιοδοτήσεις) για το 2015-2016. Η κυβέρνηση μιλά για 15.000 διορισμούς (όπως προέβλεπε ο προηγούμενος προϋπολογισμός) σε όλο το δημόσιο, οι οποίοι όμως θα είναι ακόμη λιγότεροι – περίπου 11.000-, αφού θα αφαιρεθούν 3.900 που αφορούν στην επαναφορά των διαθέσιμων. Από αυτούς το υπουργείο «βλέπει» περίπου 3.000-5.000 στην εκπαίδευση (Π.Ε και Δ.Ε) , χωρίς όμως να έχει οριστικοποιηθεί τίποτα, ενώ τα πάντα είναι υπό αίρεση, αν δεν εξυπηρετηθούν πρώτα οι δημοσιονομικοί στόχοι που επιβάλλουν οι δανειστές…
Β) Τα πράγματα τη νέα χρονιά θα είναι ακόμη δυσκολότερα και για τους αναπληρωτές, αφού το ΕΣΠΑ μειώθηκε κατά 40% και η κυβέρνηση «αναζητά τρόπους αναπλήρωσης αυτής της μείωσης». Στο πάγιο αίτημα των σωματείων να καλύπτονται οι ανάγκες σε εκπαιδευτικούς από τον κρατικό προϋπολογισμό και όχι από τα ΕΣΠΑ μέσω των οποίων προωθούνται διάφορες κατηγορίες αναπληρωτών με απαράδεκτες εργασιακές σχέσεις, η απάντηση της ηγεσίας του Υπουργείου ήταν αρνητική.
Γ) Για τον τρόπο διορισμού το υπουργείο προσανατολίζεται για την επόμενη χρονιά, στο διορισμό αρχικά των διοριστέων του ΑΣΕΠ του 2008, των υπολοίπων 24μηνου και 30μηνου και έπειτα με βάση την προϋπηρεσία. Γενικότερα το υπουργείο προσανατολίζεται σε μια ενιαία λίστα διορισμών με βάση την προϋπηρεσία, την επιτυχία σε έναν διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και στη μοριοδότηση άλλων προσόντων, που θα προκύψει από διαβούλευση με την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ το επόμενο διάστημα.
Δ) Το πάγιο αίτημα του σωματείου για άνοιγμα των πινάκων από το 2010 και προσμέτρησης όλης της προϋπηρεσίας, φαίνεται να γίνεται δεκτό.
Ε) Στο αίτημα για μείωση του εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών, του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, της ακώλυτης βαθμολογικής/μισθολογικής εξέλιξης και της αντιμετώπισης της φτωχοποίησης των εκπαιδευτικών το υπουργείο δήλωσε ότι αυτά παραπέμπονται στις καλένδες, αφού έχουν δημοσιονομικό κόστος και εξαρτώνται από τις δεσμεύσεις και τις συμφωνίες με την ΕΕ.
ΣΤ) Το υπουργείο προσανατολίζεται στη μετατροπή της ποινής των αναπληρωτών σε περίπτωση άρνησης διορισμού σε ένα από δύο χρόνια που είναι σήμερα. Τα εκπαιδευτικά σωματεία ανέπτυξαν με επιμονή την ανάγκη να αφαιρεθεί εντελώς η ποινή ειδικά για τους αναπληρωτές, οι οποίοι βιώνουν εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες πρόσληψης και εργασίας.
Συνάδελφοι, με βάση αυτά αλλά και άλλα ζητήματα που αφορούν στους αναπληρωτές-ωρομίσθιους –και όχι μόνο- (π.χ το ζήτημα των αδειών) προτείναμε στο Δ.Σ της ΕΛΜΕ – όπως επανειλημμένα έχουμε θέσει – να καλέσει συνάντηση, που ορίστηκε τελικά την Τρίτη 31/3 στο 3ο Λύκειο, ώστε να συζητηθούν αυτά τα φλέγοντα ζητήματα, να ενημερωθούμε και να οργανώσουμε παραπέρα τον αγώνα μας στη βάση των θέσεων του κλάδου και συσπειρωμένοι στο σωματείο μας. Η πρόταση αυτή ψηφίστηκε από εμάς (ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ-ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ) και την ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ, ενώ την καταψήφισε το ΠΑΜΕ και η ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ (στη λογική ότι έχει θέσεις ο κλάδος και οι παρατάξεις και δε χρειάζεται παραπέρα συζήτηση…)
Ως παράταξη θεωρούμε ότι: α) για κάθε ζήτημα που αφορά τον κλάδο θα πρέπει να ενημερώνεται, να συζητά και να αποφασίζει ο ίδιος ο κλάδος, οι ίδιοι οι εργαζόμενοι που υφίστανται τα προβλήματα και όχι να παρακολουθούν αμέτοχοι από τον καναπέ. Να μην αφήνουμε κανένα, να αποφασίζει για μας, χωρίς εμάς.
β) Η πολιτική επιλογή της κυβέρνησης και του Υπουργείου να θέσει ως κριτήριο για την αντιμετώπιση των αιτημάτων του εκπαιδευτικού κινήματος το όριο της δημοσιονομικής προσαρμογής και του οικονομικού κόστους υπονομεύει την υπεράσπιση και ενίσχυση του δημόσιου δωρεάν σχολείου, την οικονομική και εργασιακή αποκατάσταση των εκπαιδευτικών καθώς τα πάγια αιτήματά μας ως κλάδου δεν μπορούν να υλοποιηθούν όσο η κυβέρνηση κινείται κάτω από τα ασφυκτικά όρια που θέτουν Ε.Ε.-ΔΝΤ-δανειστές. Η ανασυγκρότηση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, ακόμα και τα μέτρα άμεσης και επείγουσας ανάγκης, όπως οι προσλήψεις για την κάλυψη των κενών ή μέτρα αυτονόητης οικονομικής ανακούφισης, όπως η ακώλυτη βαθμολογική/μισθολογική εξέλιξη και πολύ περισσότερο, οι εκπαιδευτικές πολιτικές που θα κάνουν πράξη το σχολείο των λαϊκών αναγκών και δικαιωμάτων, έρχονται σε ευθεία σύγκρουση και ρήξη με τις μνημονιακές πολιτικές, την εξυπηρέτηση του χρέους των δανειστών-τοκογλύφων και τις απαιτήσεις της Ε.Ε. Όλα αυτά απαιτούν τη συνέχιση σκληρών αγώνων του εκπαιδευτικού και λαϊκού κινήματος για την υλοποίηση τους. Σ΄ αυτήν την κατεύθυνση, καλούμε τους συναδέλφους στη συνάντηση-συζήτηση την Τρίτη στις 8μμ στο 3ο Λύκειο, στις ΓΣ που θα ακολουθήσουν, στον αγώνα για τη δικαίωση των αιτημάτων μας, για το δημόσιο δωρεάν σχολείο των όλων και των ίσων.
ΝΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΟΥΜΕ ΤΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ!
-
Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί ΤΩΡΑ ΜΕ ΣΥΝΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΗΣ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΛΗΨΗΣ ΠΤΥΧΙΟΥ με βάση τις πραγματικές ανάγκες με τη αναλογία 1:1. Άμεση κατάργηση της μνημονιακής αναλογίας 1:5. Άμεσος διορισμός όλων των διοριστέων. Κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ που ακυρώνει τις σπουδές και τα πτυχία μας. Άμεσος διπλασιασμός του εισαγωγικού μισθού για τον πρωτοδιόριστο εκπαιδευτικό.
-
Προσλήψεις αναπληρωτών αποκλειστικά για τα λειτουργικά κενά με δωδεκάμηνες συμβάσεις και πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Κατάργηση της ωρομισθίας, του θεσμού των ΑΜΩ και της ελαστικής εργασίας. Καμιά σκέψη για εισαγωγή του θεσμού του voucher στο χώρο της εκπαίδευσης. Πλήρης υπολογισμός ενσήμων σε ημέρες απεργίας, αναρρωτικές άδειες και άδειες εγκυμοσύνης. Μέτρα προστασίας της μητρότητας των αναπληρωτριών συναδελφισσών με πλήρη καταβολή του μισθού τους.
-
Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών, ειδικού επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού στις δομές ειδικής αγωγής (ΣΜΕΑΕ) από το Σεπτέμβριο με αδιάβλητο και διαφανή τρόπο.
-
Άμεση αρση της διετούς τιμωρητικής διαγραφής μας από τους πίνακες σε περίπτωση άρνησης ανάληψης υπηρεσίας ή παραίτησης. Άμεση κατάργηση της ρύθμισης Αρβανιτόπουλου για μεταφορά των αναπληρωτών σε άλλη διεύθυνση από αυτήν της πρόσληψης και τοποθέτησης. Άμεση κατάργηση του ενδεχομένου απόλυσης – με απόφαση των οικείων ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ – των αναπληρωτών σε περίπτωση εξάντλησης της δεκανθήμερης αναρρωτικής άδειας λόγω ασθένειας ή προβλημάτων υγείας.
-
Έγκαιρες υπηρεσιακές μεταβολές (συνταξιοδοτήσεις – παραιτήσεις – αποσπάσεις) και πλήρης διαφάνεια στην καταγραφή και ανακοινοποίηση των λειτουργικών κενών και τις συνακόλουθες προσλήψεις. Υπολογισμός των κενών με βάση τις πρώτες αναθέσεις για κάθε ειδικότητα.
– Άνοιγμα των πινάκων από το 2010 και έπειτα και καταμέτρηση όλης της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών κατά τα τέσσερα τελευταία σχολικά έτη. Κατάργηση του νόμου 3848/2010 (Διαμαντοπούλου) που απαξιώνει και κονιορτοποιεί την προϋπηρεσία δεκάδων χιλιάδων αναπληρωτών.
– Όχι στον ατομικό φάκελο προσόντων. Προσμέτρηση των μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων των αναπληρωτών για τη βαθμολογική και μισθολογική τους κατάταξη. Ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη. Ούτε κουβέντα για Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας. Παιδαγωγική επιμόρφωση μετά τον διορισμό.
-
Επαναλειτουργία των αντισταθμιστικών προγραμμάτων της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και της Ενισχυτικής Διδασκαλίας από την αρχή του σχολικού έτους. Πλήρης διαφάνεια στις προσλήψεις αναπληρωτών στα προγράμματα αυτά από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών.
-
Επίδομα ανεργίας χωρίς όρους και προϋποθέσεις για τους ελαστικά εργαζόμενους εκπαιδευτικούς και για όλους τους ανέργους.
-
Όχι στο «Νέο» Λύκειο της κατάρτισης, της μαθητείας και της εξεταστικής απόρριψης. Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων. Ενιαίο υποχρεωτικό δωδεκάχρονο σχολείο με πλήρη μόρφωση για όλα τα παιδιά και γενναία αύξηση των δαπανών. Κανένα παιδί εκτός εκπαιδευτικών δομών, κανένας νέος χωρίς απολυτήριο λυκείου. Επαναλειτουργία των καταργημένων τομέων στα ΕΠΑΛ. Μπλόκο στις καταργήσεις σχολικών μονάδων και συγχωνεύσεις τμημάτων και στο μηχανισμό κατασκευής πλεοναζόντων εκπαιδευτικών. 20 μαθητές ανά τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις, 10 στα εργαστήρια για στοιχειωδώς καλύτερα παιδαγωγικά και μαθησιακά αποτελέσματα.
-
Παιδαγωγική ελευθερία και εργασιακή δημοκρατία στο σχολείο. Κατάργηση ολόκληρου του αντιδημοκρατικού πλαισίου της αξιολόγησης-χειραγώγησης-μισθολογικής καθήλωσης-απόλυσης.
-
Μείωση του διδακτικού ωραρίου και επαναφορά του στα προηγούμενα επίπεδα. Όχι στις υποχρεωτικές υπερωρίες.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ- ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ
Αντιγόνη Τρούλη (αναπληρώτρια)
Μέλος ΔΣ ΕΛΜΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Κάντε το πρώτο σχόλιο