Η Δημόσια, καθώς και Μειονοτική εκπαίδευση αντιμετωπίζει σήμερα μια πολύ δύσκολη κατάσταση. Η σημερινή δραματική εικόνα των σχολείων μας είναι αποτέλεσμα των αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων και πολιτικών που ξεκίνησαν από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 και κορυφώθηκαν τα τελευταία 5 χρόνια της καπιταλιστικής κρίσης και των μνημονιακών αντιεκπαιδευτικών πολιτικών.
Το πολυδιαφημιζόμενο «Νέο σχολείο» που οικοδομήθηκε τα τελευταία χρόνια κάτω από τη μέγγενη της καπιταλιστικής κρίσης και των μνημονίων έχει σαν κύριο χαρακτηριστικό τα συγχωνευμένα σχολεία, τα πληθωρικά τμήματα, την υπολειτουργία των ολοήμερων σχολείων και της αντισταθμιστικής αγωγής, το κλείσιμο τμημάτων ένταξης και τη σαλαμοποίηση της παράλληλης στήριξης, τις τεράστιες περικοπές στη χρηματοδότηση και κυρίως τις μεγάλες ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό!
Το «νέο» σχολείο της αγοράς, εκτός των δεκάδων χιλιάδων εκπαιδευτικών που εργάζονται με χαμηλούς μισθούς και με εργασιακά δικαιώματα που αμφισβήτησε έντονα και έπληξε η μνημονιακή πολιτική της προηγούμενης περιόδου, έχει επίσης χιλιάδες εκπαιδευτικούς ελαστικά εργαζόμενους, να γυρνούν από σχολείο σε σχολείο σε όλη την Ελλάδα για 400 και 700 ευρώ, να απολύονται κάθε Ιούνιο και να προσλαμβάνονται όποτε λάχει!…
Τα τελευταία χρόνια συνολικά στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση συνταξιοδοτήθηκαν 32.000 εκπαιδευτικοί και διορίστηκαν μόλις 1.800. Η φετινή χρονιά ξεκίνησε με 3.000 κενά.
Αποτέλεσμα είναι να έχει δημιουργηθεί μια εκρηκτική κατάσταση στον χώρο της Δημόσιας και της Μειονοτικής εκπαίδευσης με την υποστελέχωση των σχολείων, τα κλεισίματα και τις συγχωνεύσεις, το πέταγμα των προνήπιων έξω από την προσχολική εκπαίδευση, την επικίνδυνη υποβάθμιση της ειδικής αγωγής.
Οι εκπαιδευτικοί που δίνουμε καθημερινό αγώνα να κρατήσουμε όρθιο το Δημόσιο και Μειονοτικό σχολείο για όλα τα παιδιά, αφού νικήσαμε το κλίμα φόβου, απειλών και εκβιασμών που επιχειρήθηκε να επιβληθεί μέσω της εφαρμογής της αξιολόγησης, στηριζόμενοι στις συλλογικές μας αποφάσεις και στο συλλογικό μας αγώνα, θα εντείνουμε την προσεχή περίοδο τους αγώνες, για ενιαία δημόσια και δωρεάν 12χρονη εκπαίδευση.
Για ένα σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα όλα τα παιδιά, αμβλύνοντας τις κοινωνικές ανισότητες
Ένα σχολείο όπου μαθητές και εκπαιδευτικοί θα δουλεύουν συλλογικά σε πνεύμα ελευθερίας και δημοκρατίας
Ένα σχολείο, όπου ο εκπαιδευτικός θα εργάζεται γνωρίζοντας ότι το δικαίωμά του στην εργασία είναι εξασφαλισμένο.
Απαραίτητη προϋπόθεση για να γίνει το Δημόσιο και Μειονοτικό σχολείο καλύτερο και ποιοτικότερο είναι να ενισχυθεί από την πολιτεία με ικανή χρηματοδότηση, μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό και κατάλληλες υποδομές. Αυτά είναι τα σημαντικά ζητήματα που πρέπει να προτάξει σήμερα η κυβέρνηση στην ατζέντα της, αν θέλει ειλικρινά να υλοποιήσει μια διαφορετική εκπαιδευτική πολιτική και να οικοδομήσει ένα καλύτερο, Δημόσιο και Μειονοτικό σχολείο.
Αποτελεί πεποίθησή μας ότι η νέα κυβέρνηση, προκειμένου να ανταποκριθεί στις ανάγκες των καιρών, πρέπει να έχει ως αδιαπραγμάτευτη πυξίδα την ικανοποίηση των αναγκών της εργαζόμενης πλειοψηφίας, ιδιαίτερα στους ευαίσθητους τομείς της δημόσιας υγείας και της παιδείας, και όχι τις απαιτήσεις των δανειστών – τοκογλύφων. Δεν μπορεί οι κοινωνικές ανάγκες των λαϊκών στρωμάτων να εξακολουθήσουν να πνίγονται από τη μέγγενη των μνημονιακών δεσμεύσεων και τους εκβιασμούς της Ε.Ε. και του Δ.Ν.Τ.
Συνεχίζουμε αταλάντευτα τους αγώνες μας για ενιαίο 12χρονο, Δημόσιο και δωρεάν σχολείο και απαιτούμε:
-
ΑΜΕΣΟΥΣ ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΚΕΝΩΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ
-
ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΕΛΑΣΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ, ΣΤΑ ΚΟΙΝΩΦΕΛΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΩΡΟΜΙΣΘΙΑ
-
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ , ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
-
ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ. Υπάρχουν εκπαιδευτικοί –ιδιαίτερα στην ειδική αγωγή και Μουσουλμάνοι στα Μειονοτικά Σχολεία – που εργάζονται ως αναπληρωτές συνεχόμενα για πάνω από 7 ή και 10 χρόνια, αναπληρώνοντας ουσιαστικά τους εαυτούς τους και έχοντας μετατραπεί σε αιώνιους αναπληρωτές….
-
ΝΑ ΠΡΟΣΛΗΦΘΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΜΗ ΔΙΟΡΙΣΤΕΟΙ ΠΑΛΑΙΩΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ ΤΟΥ ΑΣΕΠ.
-
ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ Ν.3848/2010 ΚΑΙ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΠΙΝΑΚΩΝ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΣ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΑΠΟ 30/6/2010
-
ΠΛΗΡΗ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ-ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΚΕΝΟ ΣΕ ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΡΩΙΝΑ, ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ, ΟΛΟΗΜΕΡΑ, ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝΤΑΞΗΣ, ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΤΗΡΙΞΕΙΣ, ΕΙΔΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΚΑΙ ΑΜΕΣΗ-ΜΟΝΙΜΗ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΤΩΝ ΚΕΔΔΥ ΜΕ ΤΟ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΡΟ ΣΩΠΙΚΟ
-
ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ 2ΕΤΟΥΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΠΟΥ ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ
-
ΕΞΙΣΩΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΑΔΕΙΩΝ
-
Η ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ
-
ΠΡΟΣΜΕΤΡΗΣΗ ΤΩΝ ΕΝΣΗΜΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΣΕ ΜΕΡΕΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ
-
ΣΥΝΗΠΗΡΕΤΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
-
Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΣ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ 1,2 ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΥΠΟΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΙ ΜΗΝΕΣ
-
ΟΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΠΥΣΠΕ ΚΑΙ ΠΥΣΔΕ
-
ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ
-
ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΜΕΘΟΡΙΟΥ ΠΕΡΙΧΗΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΞΑΝΘΗΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΕΠΑΘ
ΕΛΜΕ ΞΑΝΘΗΣ
Κάντε το πρώτο σχόλιο