ΡΑΣ Αιτωλοακαρνανίας: Με αφορμή την απόφαση της απερχόμενης δημοτικής αρχής Αγρινίου για τη στέγαση του 6ου Λυκείου σε ιδιωτικό κτήριο

Είναι απορίας άξιον, πως είναι δυνατόν μια Δημοτική Αρχή καίτοι βρίσκεται σε διακοπές ή σε παροπλισμό, δεδομένου ότι από 1/9 παραδίδει τα ηνία της πόλης στη νέα υπό τον κ. ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ Δημοτική Αρχή, να συνεχίζει ακόμα και στο «ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ» της θητείας της, να απαξιεί την επιλογή της μεγάλης πλειοψηφίας των δημοτών του διευρυμένου Δήμου Αγρινίου, για νέο σχεδιασμό και να προσπαθεί να δημιουργήσει τετελεσμένα στο χώρο της εκπαίδευσης, όσον αφορά τη στέγαση και γενικότερα τη λειτουργία των σχολικών μονάδων στο Δήμο.

Πληροφορηθήκαμε ότι το υπουργείο παιδείας ενέκρινε, από τη νέα σχολική χρονιά (2014-15) την ίδρυση του 6ου Γενικού Λυκείου (για αποσυμφόρηση των Λυκείων της πόλης…), εσπερινού ΕΠΑ.Λ (πρόταση της Β’ ΕΛΜΕ Αιτωλ/νίας από το 2004!) καθώς και ειδικού ΕΠΑ.Λ στην πόλη του Αγρινίου. Βλέπουμε όμως στα ψιλά γράμματα της πρότασης της ΔΕΠ Αγρινίου να δεσμεύεται προς την κεντρική εξουσία – υπουργείο παιδείας – ότι το κόστος αυτής της πρότασης δηλαδή της στέγασης και των λειτουργικών εξόδων των σχολείων αυτών αναλαμβάνει ο Δήμος Αγρινίου, δηλαδή οι δημότες… Ποιον ρώτησαν γι’ αυτές τις τοκογλυφικές τους δεσμεύεις; Αν αυτό δεν είναι η ουσία της μνημονιακής πολιτική που χαρατσώνει και βάζει μαύρο στην ζωή μας τότε τι είναι; Τώρα πως μπορεί στο παρά πέντε η απερχόμενη δημοτική αρχή νομιμοποιείται και χαρατσώνει τους δημότες τόσο απροκάλυπτα για μια ακόμη φορά αυτά μόνο οι ίδιοι οφείλουν να απαντήσουν στους δημότες.

Τα μνημόνια και τα μεσοπρόθεσμα που ψήφισαν οι συγκυβερνήσεις τους(ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ), με εντολή της κ. Μέρκελ και των διεθνών τοκογλύφων δανειστών… ακριβώς αυτό το πράγμα επιδιώκουν. Αυτό που δέχθηκε να υλοποιήσει ο Δήμος Αγρινίου, δηλαδή να πληρώνει ο πολίτης-πελάτης τις υπηρεσίες που πρέπει να του παρέχονται και που δεν είναι και οι καλύτερες στις περισσότερες περιπτώσεις! Εκτός των άλλων φόρων πληρώνει στους Θεοχάρηδες με τα ποτάμια των δακρύων, που χύθηκαν στη σκλαβωμένη χώρα μας, τώρα μας χρεώνουν και τη στέγαση του σχολείων για να μάθουν τα παιδιά γράμματα. Θέλουν να στεγάσουν το 6ο Λύκειο Αγρινίου σε ακατάλληλο ιδιωτικό κτήριο, όταν μάλιστα υπάρχει δημόσιο διδακτήριο στην πόλη και δε χρησιμοποιείται για τον σκοπό που κατασκευάστηκε. Η απόφαση αυτή αμφισβητείται νομικά, παιδαγωγικά και ηθικά. Ζητήματα που ο Γραμματέας της αποκεντρωμένης Διοίκησης οφείλει να ελέγξει, ενώ η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση Δυτ. Ελλάδας δεν πρέπει να εγκρίνει αυτή την προκλητική σπατάλη-αφαίμαξη των δημοτών- των δημόσιων πόρων. Να δοθεί η δυνατότητα – άμεσα – στη νέα δημοτική αρχή και τα θεσμοθετημένα όργανα του δήμου καθώς και στο νέο Δ/ντή β/θμιας εκπαίδευσης του νομού για να επανεξετάσουν το ζήτημα αυτό της στέγασης, όσο και της συνολικής χωροταξικής κατανομής των μαθητών στα σχολεία της πόλης του Αγρινίου, αλλά και της λειτουργίας εξακτινωμένων τμημάτων του εσπερινού ΕΠΑΛ, που θα λειτουργήσει από φέτος.

Αν υπολογίσουμε την ανεργία, τη φτώχεια, τον υποσιτισμό και την ελλιπή ιατρική περίθαλψη λιτότητας, αυτή η νέα ανταποδοτική εισφορά που θα μας χρεώσει ο δήμος Αγρινίου, για να στεγαστεί και λειτουργήσει κυρίως το 6ο Λύκειο σε ιδιωτικό κτήριο είναι πρόκληση για την μεγάλη πλειοψηφία των δημοτών, που ζει μέσα στη «σύγχρονη» φτώχεια.

Δηλαδή τι κάνουν; Για να υλοποιήσουν τα αυτονόητα με συγκαλυμμένο τρόπο για μια ακόμη φορά μετακυλύουν το κόστος της ίδρυσης και λειτουργίας αυτών των δημόσιων σχολείων στα δημοτικά τέλη. Μια συνταγματική υποχρέωση του κράτους να παρέχουν στους πολίτες δωρεάν εκπαίδευση, την μετατρέπουν σε ιδιωτική υπόθεση του κάθε δημότη-πελάτη με επιπλέον χαράτσωμα σε εφαρμογή της αντιδραστικής εργαλειοθήκης του ΟΟΑΣΑ.

Ποιος ο απώτερος σκοπός τους; Μα φυσικά οι περικοπές των δημόσιων δαπανών για το υπουργείο Παιδείας, που από το έτος 2013 ως και σήμερα έχουν φθάσει στο 50% το ελλιπούς προϋπολογισμού πριν τα μνημόνια. Στην ίδια ένταση και οι περικοπές στις δημόσιες δαπάνες μισθοδοσία, σύνταξη, υγεία, κοιν. Πρόνοια κ.α., ώστε τα ποσά αυτά που περικόπτονται να πηγαίνουν απ΄ ευθείας στους τοκογλύφους. Τότε γιατί κάποιοι εξ αυτών των παραγόντων της μέχρι τώρα πλειοψηφίας του Δήμου Αγρινίου προσπαθούν να μεταμφιεστούν και ως αντιμνομονιακοί; Όταν οι ίδιοι άνθρωποι έχουν κάνει πράξη (με τις αποφάσεις τους) τα μνημόνια στην εκπαίδευση και σε άλλους ευαίσθητους κοινωνικούς τομείς, όπως, το ρεύμα (ΔΕΗ), το νερό και μάλιστα υπέδειξαν προς την συγκυβέρνηση των τροϊκανών έναν «αξιοζήλευτο» ζήλο εφαρμογής των μνημονιακών νόμων.

Ας ξεδιπλώσουμε λίγο τον «μίτο της Αριάδνης» στην υπόθεση, ώστε να καταλάβουν και οι πιο αδαείς τι κρύβεται πίσω από την αθώα εισήγηση-απόφαση (βλέπε πανηγυρισμούς)- της ίδρυσης νέων σχολικών μονάδων στο Αγρίνιο και ποιες είναι οι στοχεύσεις της συγκυβέρνησης και των ντόπιων εκφραστών τους.

Η Β’ ΕΛΜΕ πριν αρκετά χρόνια με επιμονή ζητούσε να λειτουργήσει και στην πόλη του Αγρινίου εσπερινό ΤΕΕ μετέπειτα ΕΠΑΛ, ως εκπαιδευτική και κοινωνική αναγκαιότητα. Με στόχο να καλυφτεί ένα μεγάλο τμήμα της τεχνικής παραγωγής και των υπηρεσιών του τριτογενή τομέα, δίνοντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα σε εργαζόμενους πολίτες να αποκτήσουν πτυχία ειδικοτήτων τεχνικών γνώσεων για την αναβάθμιση της θέσης τους τόσο στο εργασιακό τους περιβάλλον, όσο και στη τοπική παραγωγική οικονομία. Μάλιστα έλεγε η τότε εισήγηση της ΕΛΜΕ …»η ζήτηση τεχνικών στα σχεδιαζόμενα για κατασκευή και συντήρηση των έργων υποδομής στη Δυτική Στερεά Ελλάδα, που έχουν προγραμματιστεί θα απαιτούν όλο και περισσότερο ειδικευμένο δυναμικό από την περιοχή μας…».Για αρκετά χρόνια η εισήγηση-πρόταση απευθυνόταν σε «ώτα μη ακουέτω». Η ΔΕΠ Αγρινίου, η διοίκηση της εκπαίδευσης του νομού και το Υπουργείου Παιδεία προσπαθούσαν να κλείσουν σχολεία αντί να ανοίξουν. Θυμόμαστε τις κινητοποιήσεις των κατοίκων του Παναιτωλίου στην Ερμίτσα, των Καλυβιών, Φυτείες, Μαλεσσιάδα κ.α.

Αιτίες αυτής της άρνησης ήταν: α) ο ανορθολογικός και παραγοντίστικος τρόπος ίδρυσης σχολικών μονάδων από Νομαρχίες- δήμους και τη διοίκηση Ν. 1566/85, β) οι προωθούμενες πολιτικές οριζόντιων συγχωνεύσεων – κλεισίματος σχολείων γ) η «ναρκοθέτηση» της ΤΕΕ από μια καθεστωτική και φαύλη διοίκηση της Δ/θμιας εκπ/σης του νομού για πολλά χρόνια, που διέλυσε την εργαστηριακή υποδομή των σχολών εργοδηγών στο διδακτήριο στο Βοηδολίβαδο για να υπηρετήσουν τις κομματικές τους δεσμεύσεις προς το ΤΑΣΕ (εποχή ΓΑΠ στο υπουργείο), του ταμείου που χρηματοδότησε την ύπαρξη συγκροτημάτων σχολείων-βλέπε Πολυκλαδικό και ΣχολικάΕργαστηριακάΚέντρα με την ταυτόχρονη κατάργηση των αυτόνομων σχολικών μονάδων της ΤΕΕ!, δ) η απαξίωση της εσπερινής επαγγελματικής εκπαίδευσης ε) το περιβόητο κόστος αυτών των σχολείων και στ) η ενίσχυση των ιδιωτικών σχολείων και σήμερα με σκανδαλώδη τρόπο των κολεγίων του κ. Αρβανιτόπουλου οπαδού του κ. Μαρινάκη.

Η ΡΑΣ διαπιστώνει για μια ακόμα φορά ότι το σύστημα εξουσίας είναι φειδωλό στα εσπερινά σχολεία, φοβούμενο τον υψηλό βαθμό συνειδητοποίησης των μαθητών, ένεκα της ηλικίας τους και της συμμετοχής τους στην παραγωγή και της ανάπτυξης ελεύθερης συνδικαλιστικής δράσης, που ένα τέτοιο μίγμα είναι «επικίνδυνο» στην εκπαίδευση των φρονίμων, που θέλουν να επιβάλουν οι νεοφιλελεύθεροι ευρωσκεπτικιστές στο νότο της Ευρώπης, ενώ ο δήμος μας απλόχερα δεν διστάζει να συμβάλει στο χαράτσωμα για άλλη μια φορά των δημοτών και με αυτόν το τρόπο.

Όσον αφορά το 6ο Γενικό Λύκειο.

Ένα επιπλέον Λύκειο στη Πόλη του Αγρινίου με τα σημερινά δεδομένα φαίνεται ότι οι Πάτρωνες της ιδέας αυτής μάλλον το τελευταίο που τους ενδιαφέρει είναι η καλλίτερη εκπαίδευση των μαθητών. Αυτό δεν ήταν αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος, εφευρέθηκε στη πορεία από ορισμένους θεσιθήρες. Αντίθετα η εκπαιδευτική κοινότητα ζητούσε τη λειτουργήσει το 8ου Γ/σιο Αγρινίου που έχει ιδρυθεί εδώ και πολλά χρόνια αλλά η διοίκηση και ο Δήμος Αγρινίου ποτέ δεν το λειτούργησαν, με την δικαιολογία της μη ύπαρξη διδακτηρίου. Ήταν η εποχή που τα ιδιωτικά φάνταζαν ως η εναλλακτική λύση της μεσοαστικής τάξης της πόλης! Χαρακτηριστικά η πρόταση τότε της Β’ ΕΛΜΕ ήταν για το 8ο Γ/σιο Αγρινίου να στεγαστεί σε δημόσιο κτήριο, που θα έπρεπε η δημοτική αρχή με την περιφέρεια Δυτ. Ελλάδας να είχαν εξασφαλίσει για χρηματοδότησή του, στη νοτιοδυτική πλευρά – περιοχή της πόλης (παλιές και νέες εργατικές κατοικίες Δοκιμίου-Σταδίου στο Βοηδολίβαδο). Ένα γυμνάσιο δίπλα στο στάδιο, που θα κάλυπτε και τις ανάγκες των αθλητικών τμημάτων ΤΑΔ, όπως είχαν την άποψη οι συνάδελφοι Φ.Α. – ΠΕ16, καθώς και τους αποκλεισμένους της περιοχής από την εκπαίδευση.

Βέβαια υπήρχαν και άλλες προτάσεις κατά περιόδους, από την ΕΛΜΕ, ιδρύσεων σχολικών μονάδων τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, όπως για παράδειγμα για Επαγγελματικές Σχολές γαλακτοκομίας-τυροκομίας στην Αμφιλοχία (διδακτήριο πρ. γυμνασίου Σαρδινίων), αντίστοιχα και στο Δήμο Θέρμου κ.α. αλλά μάταια οι αυτοδιοικητικοί άρχοντες «κολλημένοι» με τη λάσπη των δομικών υλικών δε πρόκαναν – από το «τεράστιο» έργο των τσιμεντοστρώσεων – να ασχοληθούν με το μέλλον των παιδιών της περιοχής τους. Στο ίδιο μήκος κύματος και οι λεγόμενοι κοινωνικοί φορείς και η τοπική κοινωνία που στη «ραθυμία» τους ξέχασαν ότι η εκπαίδευση της νέας γενιάς, κόντρα στην αμάθεια, που προωθούν οι ισχυροί, είναι το ύψιστο καθήκον κάθε δημόσιου λειτουργού και καθενός προσωπικά πολίτη!

Ιδρύουν 6ο Λύκειο στο Αγρίνιο όταν είναι γνωστό ότι:

  1. Με την Τράπεζα θεμάτων που εφαρμόστηκε στην Α’ Λυκείου και του χρόνου στη Β’ τάξη τα υπάρχοντα Λύκεια της πόλης θα συρρικνωθούν από μαθητικό δυναμικό πάνω από 25%!

  2. Επίσης η οικονομική κατάσταση των μεσαίων και λαϊκών οικογενειών είναι τέτοια που λειτουργεί αποτρεπτικά για προετοιμασία εξετάσεις και σπουδές σε ΑΕΙ – ΑΤΕΙ άρα φοίτηση σε Λύκειο και έτσι θα περιορίζεται σε ποιο χαμηλές προσδοκίες.

  3. Η ίδρυση των ΣΕΚ – άτυπης κατάρτισης – μετά το γυμνάσιο, που με την καθολική τους διαφήμιση (προπαγάνδα) με χρήματα του ΕΣΠΑ γίνεται μεγάλη προσπάθεια από τα εδώ παπαγαλάκια του κ. Ράϊνχεμπαχ να σπρώξουν το μαθητικό δυναμικό προς τις σχολές αυτές ώστε να μεταλλάξουν την συνείδηση της νέας γενιάς – των αυριανών απασχολήσιμων – από εργαζόμενους foultime σε καταρτιζόμενους δια βίου από τα «σπάργανα έως τα σάβανα»!

  4. Αυτό το νέο Λύκειο ποιο κενό επί της ουσίας θα καλύψει στην πόλη; Μήπως των ενδιαφερόμενων κομματικών για διευθυντές κ.λ.π. συναποτελούμενους νέους «αξιωματούχους»; Ή μήπως στοχεύει στην απορρόφηση των περιφερειακών μαθητών και στο κλείσιμο των Λυκείων Παναιτωλίου, Ματαράγκας και Παραβόλας;

  5. Που θα στεγαστεί το 6ο Λύκειο; Στο μόνιμο ιδιωτικό-δημόσιο κτήριο που δεν μένει ποτέ ξενοίκιαστο; Και γι’ αυτό δικαιωνόμαστε, που κάποιοι φωνάζαμε (βλέπε Β’ ΕΛΜΕ Αρ. Πρωτ. 45-22/6/2005), για την υφαρπαγή του δημόσιου διδακτηρίου (πρώην Μουσικού) το οποίο έκαναν «γαργάρα» οι δυνάμεις της «δημοκρατικής» παράταξης, που τώρα μάλιστα προσπαθούν να κλίνουν και προς τα αριστερά!

Όταν έδινε παράνομα ο Δήμος Αγρινίου, με την συναίνεση του κ. Κατσιφάρα, το διδακτήριο στο Αϊ Γιάννη Ρηγανά για να στηρίξει, όπως έλεγαν το Πανεπιστήμιο το οποίο έφυγε… ξανά για την Πάτρα, όπου αφορούσε ένα σχεδιασμό εν κρυπτό της κ. Προέδρου της ΔΕΠ (Παρασκευή 18/6/2010), όπου προέβλεπε παράλληλα την αξιοποίηση του ιδιωτικού κτηρίου (4 χρόνια πριν!!!). Να μην μείνει «ορφανό» από μίσθωμα, μετά την αποχώρηση του 1ου Λυκείου, ο πιθανός ψηφοφόρος. Γιατί το συνδικαλιστικό-εκπαιδευτικό κίνημα διεκδικούσε καινούργιο δημόσιο διδακτήριο για το 1ο Λύκειο Αγρινίου, κύριοι της απερχόμενης δημοτικής αρχής; Μήπως γιατί ήταν ικανοποιημένοι οι συνάδελφοί μας από τις συνθήκες που παρείχε η ακαταλληλότητα του ιδιωτικού του κτηρίου που εσείς θέλετε και πάλι να το «ρίξετε» στην αγορά; Ποιος ενημέρωσε τον ιδιώτη να προχωρήσει σε κάποιον εξωραϊσμό του κτηρίου, προκειμένου αυτό να ενοικιαστεί ξανά; Οι πρόσφατες δηλώσεις της κ. Αντιδημάρχου και Προέδρου της ΔΕΠ καθώς και του συναδέλφου Προέδρου της τοπικής ΔΑΚΕ ως μέλος του ιδίου οργάνου, όπου θεωρούν ότι το ιδιωτικό κτήριο είναι κατάλληλο να στεγάσει το νέο Λύκειο, ενώ όλοι γνωρίζουμε την λειτουργική ανεπάρκεια αυτού του κτηρίου, καθώς και το έτος κατασκευής του, εκτός ότι μας προβληματίζουν οι δηλώσεις αυτές, δεν μπορούμε να εξηγήσουμε σε τι αποσκοπούσαν σε αυτή τη χρονική στιγμή (εφημερίδα ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ 5-7-2014 και εδώ: 6ο Λύκειο στο Αγρίνιο- αντιδράσεις για το κτήριο που πρόκειται να το στεγάσει), και εάν λειτουργούν υπέρ του δημόσιου σχολείου γενικότερα.

  1. Μας προβληματίζει το γεγονός ότι κάποιοι παραγοντίσκοι της δημόσιας εκπαίδευσης μετατρέπονται σε άρον άρον τεχνικοί σύμβουλοι καταλληλότητας του ιδιωτικού κτηρίου! Είδες με τι προγραμματισμό δούλευαν οι άνθρωποι τόσα χρόνια στο Δήμο; Βέβαια πολλά τα χρόνια στην τοπική εξουσία και γνώριζαν πολύ καλά τους «πελάτες» τους.

  2. Ο σχεδιασμός των εκπαιδευτικών για τον χώρο της εργασίας τους ήταν και παραμένει ως αίτημα της Β’ ΕΛΜΕότι στο ανενεργό ουσιαστικά διδακτήριο στον Αϊ Γιάννη Ρηγανά, που ανήκει στη β/θμια εκπ/ση (Ν. 1894/1990), όπου σήμερα στεγάζεται ένα γραφείο ενός τμήματος των σχολών του Πανεπιστημίου Πατρών ενώ δεσμεύουν ταυτόχρονα τις 18 αίθουσες του διδακτηρίου , πρέπει να μεταφερθεί σε αυτό το 5ο Γενικό Λύκειο (βοηδολίβαδο) Αγρινίου. Αφού στη θέση του θα στεγαστεί το εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Παράλληλα θα υπάρξει η ανάγκη εξ αντικειμένου να ιδρυθεί και στεγαστεί, στο ίδιο κτήριο, παρά του ότι είναι γερασμένα και ασυντήρητα, ενώ συγχρόνως θα λειτουργήσει και 2ο Εργαστηριακό Κέντρο Αγρινίου αφού θα πρέπει να οργανωθούν σε αυτό το διδακτήριο νέα εργαστήρια των ειδικοτήτων των μαθητών του 2ου ΕΠΑΛ και του εσπερινού ΕΠΑΛ.

Όσον αφορά για το ειδικό ΕΠΑ.Λη λειτουργία του φαντάζει «τοπίο στην ομίχλη». Εκφράζουμε τους φόβους μας ότι μπορεί να μείνει στα χαρτιά ή στην «καλύτερη» περίπτωση αυτό να «αλωθεί» από τους ιδιώτες (ΣΔΙΤ), όπως γίνεται συνήθως στη χώρα μας με την ιδρυματοποίηση της ειδικής αγωγής, που αμφισβητείτε μάλιστα ευθέως από τους τροϊκανούς ως δημόσια εκπαιδευτική δομή διότι κοστίζει, όπως λένε! Στην Ευρώπη των «λαών» αυτές τις ειδικές δομές τις έχουν καταργήσει και ενσωματώσει στις κανονικές δομές με την ανάλογη υποδομή και στελέχωση σε εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό.

Ικανοποιείτε το αίτημα για εσπερινό ΕΠΑΛ στο Αγρίνιο;

Η λειτουργία των ΕΠΑΛ, μετά την κατάργηση των πολυπληθέστερων ειδικοτήτων όπως αυτών του τομέα Υγείας-Πρόνοιας και αισθητικής κομμωτικής, με την απόλυση των εκπαιδευτικών των ειδικοτήτων αυτών, καθώς και των τεχνικών βοηθών εργαστηρίων, έχοντας υπόψη και τα νέα αναλυτικά προγράμματα, όλα αυτά δεν προσδίδουν τα εχέγγυα ότι θα υπάρξει ένα ολοκληρωμένο σχολείο τεχνικής παιδείας, περί του αντιθέτου μάλιστα πρέπει να γίνεται λόγος. Δηλαδή στοχεύουν στην μετατροπή τους σε προθάλαμο τηςαπλήρωτης μαθητείαςκαι της εμπλοκής τους με την αγορά των Ζωνών Οικονομικού Ελέγχου του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, που προωθούν Γερμανικοί όμιλοι με την σύμπραξή τους με τα Υπουργεία Παιδείας και Εργασίας. Άλλωστε οι ομοτράπεζοι Δήμαρχοι και Περιφερειάρχες του κ. Ράινχεμπαχ για το θέμα της κατάρτισης διατείνονται πολύ φιλικά μαζί του και συμφωνούν για την εκθεμελίωση της δημόσιας ΤΕΕ, εκτός και εάν δεν γνωρίζουν τι κρύβεται κάτω από το χαλί. Τους ενημερώνουμε και αυτούς ότι στόχος της γερμανικής ελιτ είναι να κατεβάσουν ακόμα περισσότερο το επίπεδο των γενικών γνώσεων στη νέα γενιά στη χώρα μας, με την επιβολή της γενικευμένης αμάθειας μέσω των προγραμμάτων κατάρτισης (ΣΕΚ) των δήθεν ωφέλιμων ειδικών γνώσεων του δυϊκού συστήματος μαθητείας. Μέσα από τα αναλυτικά προγράμματα των ΕΠΑΛ σχεδιάζεται ο νέος απασχολήσιμος τύπου «βίδας»-μιας χρήσης!

Από αυτή την εξέλιξη ως θεσμός το μαζικό σχολείο που γνωρίσαμε στη ΤΕΕ θα δεχθεί σοβαρό πλήγμα, αφού και η χρηματοδότησή του θα αποδεσμευθεί από της δημόσιες δαπάνες, με απώτερο στόχο να διοχετεύεται ο μαθητικός πληθυσμός στη δια βίου άτυπη κατάρτιση των πιστωτικών μονάδωνECTS.

Αποτρέποντας μάλιστα, όσους μπορούν να αποφοιτούν από τα ΕΠΑ.Λ, ακόμα και από την τριτοβάθμια εκπαίδευση αφού θα πρέπει να πιστοποιούν τις ικανότητές τους στα επιμελητήρια της περιοχής για να μπορούν να αποκτήσουν επαγγελματικά δικαιώματα πρόσβασης είτε για ΤΕΙ ή για την αγορά (!) εργασίας…

Δυστυχώς οι δομές της επαγγελματικής εκπαίδευσης στο νομό δεν συνοδεύονται και με ειδικότητες αιχμής αφού τόσο το φυσικό αέριο δεν έχει φθάσει στο νομό μας ως βασική και φθηνή πηγή ενέργειας όσο και η αγροτική οικονομία εκτός ότι έχει σχεδόν εξαφανιστεί η απόκτηση δεξιοτήτων σε νέες τεχνικές εφαρμογές μεταφέρθηκαν σε εφήμερα κέντρα κατάρτισης έξω από το τυπικό σύστημα της ΤΕΕ, γι’ αυτό θεωρούμε ότι και τα ΕΠΑ.Λ θα απολέσουν έναν σοβαρό αριθμό μαθητών προς τις ΣΕΚ.

Στις σημερινές οικονομικές και κοινωνικές συγκυρίες υπάρχει ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα από την κατάργηση της δωρεάν μετακίνησης των μαθητών προς το Αγρίνιο, τόσο για το εσπερινό ΕΠΑΛ αφού απευθύνεται υποτίθεται σε εργαζόμενους και ενήλικες μαθητές, αλλά και των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης, διότι οι σχολές αυτές δεν υπάγονται στις υποχρεώσεις του κράτους αφού είναι άτυπη κατάρτιση και όχι δομή του τυπικού συστήματος της ΤΕΕ. Θα δυσκολευτούν αρκετοί μαθητές που κατοικούν εκτός της πόλης να μετακινηθούν με δικά τους μέσα για να φοιτήσουν ούτε θα μπορούν να μετοικήσουν στο Αγρίνιο… Συνεπώς υπάρχουν δομικά, θεσμικά και προπαντός οικονομικά εμπόδια, που δεν θα μπορούν να φοιτήσουν πολλοί μαθητές από αυτούς που για τους οποίους ιδρύεται έστω και με καθυστέρηση κάποιων χρόνων, το εσπερινό ΕΠΑΛ Αγρινίου.

Αξίζει να σημειώσουμε επ΄ευκαιρία, πως ο Υπουργός Παιδείας όφειλε και φρονούμε πως ακόμη και σήμερα οφείλει ναδιασφαλίσει τη χρηματοδότησηγια εργαστηριακό και γενικό εξοπλισμό καθώς και τη δωρεάν μεταφορά των μαθητών του εσπερινού ΕΠΑΛ και ΣΕΚ Αγρινίου και να πάψει τα «κουβαρνταλίκια» η απερχόμενη δημοτική αρχή και μάλιστα με ξένα (των δημοτών) «κόλλυβα».

Παράλληλα είναι απαραίτητο να λειτουργήσουν νέοι θεσμοί στην επαγγελματική εκπαίδευση, όπως τα εξακτινομένα τμήματα του εσπερινού ΕΠΑ.Λ Αγρινίου και της Σχολής Επαγγελματικής Κατάρτισης (που πρέπει να ενταχθεί στο τυπικό σύστημα εκπαίδευσης) και στα δύο περιφερειακά ΕΠΑΛ Καινουργίου και Μακρυνείας του Δήμου Αγρινίου. Στα δυο περιφερειακά ΕΠΑΛ υπάρχει η εργαστηριακή υποδομή και το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό. Αυτό το νέο σχήμα θα ελαττώσει την μετακίνηση και το κόστος για όλους και θα δίνεται η δυνατότητα να απορροφηθεί το σύνολο των ενδιαφερόμενων μαθητών για την απογευματινή και εσπερινή ΤΕΕ ενώ θα αποφευχθεί ένα πιθανό κλείσιμό τους.

Τέτοιες δομές στη β/θμια ΤΕΕ θα έπρεπε χρόνια τώρα να υπήρχαν αντί της κατάργησης σχολείων, όταν σήμερα όλο και περισσότερο έδαφος κερδίζει η εκπαίδευση εξ αποστάσεως.

Οι μεγάλες μετακινήσεις, από όλες τις περιοχές του νομού, των ενδιαφερόμενων πολιτών να φοιτήσουν στο εσπερινό ΕΠΑΛ Αγρινίου θα έχουν μεγάλο κόστος, όπου δύσκολα θα μπορούν να ανταπεξέλθουν και θα λειτουργεί αποτρεπτικά για να παρακολουθήσουν τα μαθήματα και μάλιστα 4 χρόνια! Για τις μικρότερες ηλικίες ελλοχεύουν διάφοροι κίνδυνοι και δύσκολα θα τολμήσει η οικογένεια να μπει σε δοκιμασία καθημερινής μετακίνησης από και προς τον τόπο διαμονής τους, και του σχολείου και μάλιστα με δικό τους ιδιωτικό μεταφορικό μέσο καθημερινά. Είναι γνωστά τα οικονομικά κ.α. προβλήματα κάθε οικογένειας. Βιώνει μια βάρβαρη εξαθλίωση που έχουν φέρει τα μνημόνια και τα δυσβάσταχτα χαράτσια που επιβάλλονται καθημερινά με πολλούς τρόπους!

Θα περιμέναμε από την απερχόμενη δημοτική αρχή και ειδικότερα την αρμόδια Αντιδήμαρχο παιδείας να μας δικαιολογήσουν έναν τέτοιο αμφίσημο προγραμματισμό. Πρακτικές που υπηρέτησαν την συρρίκνωση-κατάργηση του Πανεπιστημίου Δυτικής Στερεάς, ενώ η ιδιωτική πρωτοβουλία στην εκπαίδευση ήταν από τις προτεραιότητές τους. Πότε υπήρξε ένας στρατηγικός σχεδιασμός πολιτικής ορθολογικής χώροθέτησης και στέγασης σχολικών μονάδων σε μια πόλη που το κενό και ο παιδαγωγικός ανορθολογισμός είναι ολοφάνερος τόσο στη Π/θμια, όσο και στην Δ/θμια εκπαίδευση.

Αντίθετα παρατηρούμε μια ευκαιριακή και πελατειακή τακτική, οικειοποίησης κατασκευής σχολείων άλλων φορέων, ενώ τα οικόπεδα που είχαν δεσμευθεί για ανέγερση σχολικών μονάδων από το παλαιότερο ΓΠΣ του Αγρινίου σε αρκετές περιπτώσεις δεν πραγματοποιήθηκαν ποτέ αφού εξέπνεαν (σκόπιμα;) οι προθεσμίες του αποχαρακτηρισμού τους, σε άλλες περιπτώσεις δε γίνονταν περίεργες «συναλλαγές» με τους ιδιοκτήτες των οικοπέδων, όπου η πόλη έχανε δημόσιους κοινωνικούς χώρους (υπάρχουν πολλά παραδείγματα), είτε για σχολεία ή για πλατείες και οι κατασκευαστές αποκτούσαν μια νέα αντιπαροχή.

Απέναντι στα ως άνω ερωτήματα και διλήμματα μπορεί ο κάθε δημότης να βγάλει τα συμπεράσματά του ακόμα και εκείνη η μερίδα πολιτών που τους ψήφιζε επί 20 συνεχή χρόνια προκειμένου να διαχειριστούν χρηστά και υπεύθυνα τις τύχες της πόλης μας, για τους λόγους που το προαναφερόμενο θέμα, παραμένει μέχρι σήμερα σε εκκρεμότητα. Και τούτο γιατί λογικό είναι να ανησυχούν, γονείς μαθητές και καθηγητές μιας και η ημερομηνία περαίωσης των αποφάσεων τους πιέζει και τη νέα δημοτική αρχή και όλους εμάς τους δημότες και όχι μόνον, όπου πρέπει να παρθούν οι σώφρονες λύσεις με γνώμονα το καλό της δημόσιας εκπαίδευσης και των δημοτών, μακριά από ιδιοτελή μικροσυμφέροντα, που οδήγησαν τον τόπο στις εσχατιές των διεθνών τοκογλύφων.

Άς ελπίσουμε, ή άς ευχηθούμε, ότι κάποιος αρμόδιος από τη Δημοτική Αρχή του κ. ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ, υπεύθυνα [και μην μου πείτε πως όλοι τώρα προέκυψαν ανεύθυνοι;], να γνωρίσει στον εκπαιδευτικό κόσμο της πόλης, σχετικά με το ως άνω θέμα άν ασχολήθηκε και πού βρίσκεται η υπόθεση στέγασης των σχολείων (το 80% των νηπιαγωγείων στεγάζονται σε ιδιωτικά μαγαζιά), ή όχι και τι έχει να απολογηθεί επ΄αυτού, δεδομένου ότι το πρόβλημα ήταν γνωστό στη νυν Δημοτική Αρχή, πολύ πριν τη λήξη της θητεία της, σύμφωνα με όσα είδαν τελευταία την δημοσιότητα. Με την ευκαιρία θα θέλαμε και τον σχολιασμό-απάντηση της απελθούσης αντιδημάρχου επί της παιδείας για την ουσία της δικιάς μας παρέμβασης, όπου αντί να αρέσκεται μόνο στην ενοικίαση των δημόσιων διδακτηρίων σε ιδιωτικές σχολές (με την συνεπικουρία ορισμένων «ματαιόδοξων» που φέρουν τον τίτλο του «διευθυντή» δημοσίων σχολείων), γράφοντας στα παλαιά των υποδημάτων τους Συλλόγους γονέων, ΕΛΜΕ και συνολικά το δημόσιο αίσθημα, αξίες που η αριστερά δεν τις διαπραγματεύεται, να μας ενημερώσει επίσης εάν έχει καταθέσει απαραίτητες μελέτες στο ΕΣΠΑ και στο ΕΠΠΕΡΑΑγια ένταξη του δήμου Αγρινίου σε πρόγραμμα ανέγερσης πράσινων σχολείων (Βιοκλιματικά σχολεία) ή και για αναβάθμισης των παλαιών, όπως έπραξαν άλλοι δήμοι, όπως Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο (Ένα νηπιαγωγείο μοντέρνο και βιοκλιματικό (VIDEO), Τρίπολη (Εγκαινιάστηκε το πρώτο «πράσινο» νηπιαγωγείο της ) κ.λ.π.

Τετελεσμένα γεγονότα και νέα χαράτσια δεν γίνονται αποδεκτά από κανέναν δημότη-πολίτη.

Πόσο δε μάλλον, όταν μια νέα δημοτική αρχή που αναλαμβάνει αύριο θα πρέπει αυτή να καθορίσει, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς φορείς, συνολικά το στεγαστικό πρόβλημα στα σχολεία της πόλης του Αγρινίου.

Αυτή η αντίληψη της μιζέριας και της διαχείρισης της φτώχιας για τα δημόσια-δημοτικά πράγματα, ιδιαίτερα στα θέματα παιδείας, ας γίνει παράδειγμα προς αποφυγή της νέας δημοτικής αρχής Αγρινίου.

Η τύχη της νέας δημοτικής αρχής θα εξαρτηθεί και από τις αποφάσεις της για το δημόσιο σχολείο, διότι η συντριπτική πλειοψηφία των δημοτών που γύρισαν την πλάτη στο χθες, δεν θα ανεχθούν νέους χαλίφηδες στη θέση των χθεσινών, αλλά ούτε και νέους Καουμπόηδες….

ΥΓ. Κανένας εκπαιδευτικός δεν μπορεί να είναι αντίθετος στο άνοιγμα ενός νέου σχολείου, αρκεί όμως με το άνοιγμά του να μην κινδυνεύουν να κλείσουν τα διπλανά σχολεία, που ήδη λειτουργούν.

Αγρίνιο 1η Αυγούστου 2014

Από τη Ρ.Α.Σ.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*