Δυο χρόνια έχουν περάσει από τότε που η μεγάλη πλειοψηφία των συναδέλφων επέλεξε το ψηφοδέλτιο ΑΓΩΝΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΣΤΟ ΠΥΣΔΕ Α΄ ΑΘΗΝΑΣ, για την εκπροσώπησή τους στο ΠΥΣΔΕ Α΄ Αθήνας. Χωρίς αυταπάτες για τις δυνατότητες του αιρετού να ανατρέψει τις καταστάσεις που για χρόνια επικρατούσαν στο υπηρεσιακό συμβούλιο και διαμορφώνονταν,όχι μόνο από τις επιδιώξεις της διοίκησης και τη εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής αλλά και από τη μικροκομματική στάση των άλλων αιρετών, θεωρήσαμε ότι άξιζε τον κόπο να δώσουμε αυτή τη μάχη προς όφελος της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών, στηριγμένοι στην παρουσία και παρέμβαση του οργανωμένου συνδικαλιστικού κινήματος και των ΕΛΜΕ. Και σε σημαντικό βαθμό επιβεβαιωθήκαμε γι’ αυτό.
Από την πρώτη στιγμή της παρουσίας μας στο ΠΥΣΔΕ κινηθήκαμε σε δυο κατευθύνσεις.
Να συμβάλλουμε στην αντιμετώπιση όλων των ζητημάτων που αντιμετώπιζαν οι συνάδελφοι, με διαφάνεια, ισότητα και δικαιοσύνη.
Να συμβάλλουμε στην ορθολογική οργάνωση της δουλειάς του Συμβουλίου ώστε να περιοριστεί στο ελάχιστο δυνατό η χαοτική κατάσταση και η ρευστότητα που επικρατούσε στα σχολεία μας, και να ελαχιστοποιηθούν οι παρεμβάσεις και το “μαγείρεμα” των καταστάσεων .
Και στις δυο αυτές κατευθύνσεις προσκρούσαμε τις περισσότερες φορές στην άρνηση και την επιφύλαξη όχι μόνο της διοίκησης αλλά και των άλλων αιρετών. Οι αποφάσεις για τα περισσότερα σοβαρά ζητήματα παίρνονταν με ψήφους 4 έναντι 1.
Για να υπάρξουν θετικές αποφάσεις απαιτούνταν πολύ μεγάλη προσπάθεια στο ΠΥΣΔΕ και η κινητοποίηση των ΕΛΜΕ των συλλόγων διδασκόντων, των μαθητών και των γονέων. Αυτή είναι και η μοναδική εγγύηση για την θετική έκβαση των διαφόρων προβλημάτων που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση και το σχολείο. Σ’ αυτή την κατεύθυνση πρέπει να κινηθούμε με μεγαλύτερη ένταση και στο επόμενο διάστημα.
Πιστεύουμε πάντως ότι όσοι συνάδελφοι ήρθαν σ’ επαφή με τις διαδικασίες του ΠΥΣΔΕ, μπόρεσαν να διακρίνουν τη διαφορά,σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, στο ύφος και στη λειτουργία του Συμβουλίου,που επηρέασε και τη στάση της διοίκησης.
Οι εκλογές για το ΠΥΣΔΕ γίνονται σε μια περίοδο όπου οι εκπαιδευτικοί, όλοι οι εργαζόμενοι Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με την άγρια επίθεση του μεγάλου μονοπωλιακού κεφαλαίου, ντόπιου και ξένου και των εκπροσώπων του, κυβέρνησης – ΕΕ – ΕΚΤ – ΔΝΤ. Με τα αλλεπάλληλα μέτρα, μνημόνια, δανειακές συμβάσεις, εκποίηση της δημόσιας περιουσίας, καταστροφή κάθε εργατικού και κοινωνικού δικαιώματος, διάλυση των δομών του κοινωνικού κράτους πρόνοιας, έχουν ένα και μοναδικό σκοπό. Να ξεκαθαρίσουν το πεδίο ώστε ο καπιταλισμός,αν και όταν ξεπεράσει την βαθιά κρίση του, να συνεχίσει ακάθεκτος την πορεία του προς την ανάπτυξη της κερδοφορίας του. Έχοντας μετατρέψει στο μεταξύ, τη χώρα σε κοινωνικό, οικονομικό και πολιτιστικό ερειπιώνα. Είναι φανερό πως πρέπει να αμφισβητηθεί η γενική πολιτική γραμμή κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ – μονοπωλιακών συμφερόντων και οι δεσμεύσεις που προκύπτουν από τη σχέση της χώρας μας με την ΕΕ και το Ευρώ. Άλλες “ενδιάμεσες λύσεις” δεν υπάρχουν. Στην πραγματικότητα εξωραΐζουν την καπιταλιστική επίθεση.
Μόνος δρόμος για τους εργαζόμενους είναι η ανάπτυξη επίμονων, πολύμορφων, ενωτικών αγώνων για την ανατροπή αυτής της πολιτικής.
Μέσα σ’ αυτό το γενικό κλίμα κινείται και η εκπαίδευση σ’ όλες της τις βαθμίδες.
Περικοπές δαπανών, συρρίκνωση, κενά, χαμένες ώρες, βάθεμα της ιδιωτικοποίησης, αδιαφορία για την ποιότητα της δουλειάς, ασφυκτική πίεση (συγχωνεύσεις, μεγάλα τμήματα…), αυταρχισμός, καταστρατήγηση εργασιακών σχέσεων, κατακερματισμός προγραμμάτων. Και στον ορίζοντα είναι οι συγχωνεύσεις δεκάδων σχολικών μονάδων,η αναμόρφωση – για άλλη μια φορά – του εκπαιδευτικού τοπίου (Νέο Λύκειο, Τεχνολ. Λύκειο).
Κεντρικό στοιχείο για την εφαρμογή αυτής της πολιτικής και στην εκπαίδευση είναι η αξιολόγηση.
Ξέρουμε καλά πως η επίκλησή της δεν είναι παρά ένα λαϊκίστικο πρόσχημα για την επιβολή της αντιλαϊκής, αυταρχικής, αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που τσακίζει τα εργασιακά δικαιώματα, προσαρμόζει το δημόσιο τομέα πιο αποτελεσματικά στις σημερινές ανάγκες του κεφαλαίου, καθιστά ενόχους τους εργαζόμενους για κάθε δυσλειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών, είναι το μέσο για την κατηγοριοποίηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών, για τη μισθολογική καθήλωση αλλά και την απόλυση χιλιάδων δημοσίων υπαλλήλων – και εκπαιδευτικών ανάμεσα σ’ αυτούς.
Μέσα σ’ αυτό το περιβάλλον γίνεται πιο ακόμα πιο έντονη η ανάγκη, ώστε οι αιρετοί εκπρόσωποί μας στα Υπηρεσιακά Συμβούλια, να φέρνουν μέσα σ’ αυτά τον αέρα και το πνεύμα του μαχητικού εκπαιδευτικού διεκδικητικού κινήματος. Να στηρίζονται στην κινητοποίηση των συναδέλφων και των ΕΛΜΕ, μαχητικοί υπερασπιστές των συμφερόντων των εκπαιδευτικών, μακριά από λογικές συνδιαχείρισης, αδιαφάνειας, πελατειακών σχέσεων, εκδουλεύσεων και εξυπηρετήσεων.
Πιστεύουμε ότι με συνέπεια, ειλικρίνεια, ανιδιοτέλεια και διαφάνεια επιχειρήσαμε να εκπροσωπήσουμε τα ιδιαίτερα και γενικότερα συμφέροντα των εκπαιδευτικών και της εκπαίδευσης, και προφανώς είμαστε ανοιχτοί στην καλοπροαίρετη και δημιουργική κριτική, που θα εντοπίζει και τις δικές μας αδυναμίες και λάθη.
Με τη δίχρονη εμπειρία μας, μπορούμε πια με σιγουριά να πούμε ότι χρειάζεται, στα Υπηρεσιακά Συμβούλια να εκλεγούν ξανά αιρετοί :
-που μοναδική τους δέσμευση θα είναι η εξυπηρέτηση των συμφερόντων και δικαιωμάτων των συναδέλφων και της εκπαίδευσης
-που θα ελέγχουν, θα αποκαλύπτουν και θα καταγγέλλουν κάθε παρατυπία, θα αποκαλύπτουν το ρουσφέτι και την αδιαφάνεια
-που θα καταργούν στην πράξη το απόρρητο των συνεδριάσεων του ΠΥΣΔΕ
-που θα απέχουν από κάθε αξιολογική διαδικασία και θα παρεμποδίζει την εφαρμογή της, όπου και αν επιχειρείται
-που θα αντιπαλεύουν την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων
-που θα λειτουργούν σε στενή σχέση με τις ΕΛΜΕ, θα συνεργάζονται στενά με το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα και θα απολογούνται σ’ αυτό,θα βοηθούν και θα διευκολύνουν την παρέμβαση του μαζικού κινήματος σ’ όλα τα επίπεδα
-που θα υπόκεινται στην κρίση των γενικών συνελεύσεων του κλάδου, μέχρι και του σημείου της ανάκλησής τους
Μ’ αυτή την κατεύθυνση λειτουργήσαμε την προηγούμενη διετία, όταν συγκροτήσαμε το ψηφοδέλτιο ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΣΤΟ ΠΥΣΔΕ Α΄ ΑΘΗΝΑΣ, δυνάμεις από το χώρο της εκπαιδευτικής αριστεράς, των Παρεμβάσεων – Συσπειρώσεων – Κινήσεων και της Αγωνιστικής Συνεργασίας Εκπαιδευτικών – Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις, διατηρώντας τις πολλές και σημαντικές διαφορετικές απόψεις και εκτιμήσεις για τα γενικότερα πολιτικά και εκπαιδευτικά ζητήματα.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους να πάρουν μέρος στον αγώνα για την περιφρούρηση και την ανάπτυξη της δημοκρατίας στην εκπαίδευση, να ψηφίσουν :
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΣΤΟ ΠΥΣΔΕ Α΄ΑΘΗΝΑΣ
Δεν συνδιαχειριζόμαστε με τη διοίκηση, συμπορευόμαστε με τα συνδικάτα μας, στηρίζοντας και προωθώντας τις θέσεις του κλάδου
Αρνούμαστε την αξιολόγηση – χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων
Καταγγέλλουμε και αντιπαλεύουμε τις καταργήσεις – συγχωνεύσεις σχολίων
Καταγγέλλουμε τις διακρίσεις, το ρουσφέτι και τις πελατειακές σχέσεις
Στηρίζουμε τους άδικα διωκόμενους συναδέλφους
Παλεύουμε για τη διαφάνεια στο ΠΥΣΔΕ καταργώντας στην πράξη το απόρρητο
Λογοδοτούμε τακτικά στα σχολεία και τις γενικές συνελεύσεις
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΣΤΟ ΠΥΣΔΕ Α΄ΑΘΗΝΑΣ
ΔΥΝΑΜΗ ΕΝΟΤΗΤΑΣ – ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ – ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ
ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ – ΕΕ – ΔΝΤ
ΠΟΥ ΔΙΑΛΥΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ
ΤΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ ΤΗΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΣΤΟ ΠΥΣΔΕ Α΄ ΑΘΗΝΑΣ | ||
Αδαμόπουλος Αδάμ (Μάκης )του Αθανασίου | ΠΕ02 | 3ο ΓΕΛ Γαλατσίου |
Αδαμοπούλου Ιουλία του Γεωργίου | ΠΕ06 | 6ο Γυμν. Αθήνας |
Αλεξίου Κωνσταντίνος του Σωτηρίου | ΠΕ11 | 5ο Γυμν. Ηλιούπολης |
Ανδριώτης Νικόλαος του Δημητρίου | ΠΕ02 | ΠΣΠΑ |
Αντωνόπουλος Παύλος του Δημητρίου | ΠΕ04 | 1ο ΓΕΛ Ταύρου |
Γανιάρη Ιφιγένεια του Κων/νου | ΠΕ19 | 6ο ΕΠΑΛ Αθήνας |
Γαρουφαλιάς Ιωάννης του Δήμου | ΠΕ02 | 2οΓΕΛ Γαλατσίου |
Γουνά – Γουναροπούλου Μαρία του Αριστείδη | ΠΕ19 | Διάθεση ΠΥΣΔΕ |
Δάβος Γεώργιος του Ευσταθίου | ΠΕ19 | 62ο Γυμν. Αθήνας |
Θεριανός Κωνσταντίνος του Νικολάου | ΠΕ10 | Διάθεση ΠΥΣΔΕ |
Καλαντζή Ουρανία (Ράνια) του Παναγιώτη | ΠΕ19 | 1ο ΕΠΑΛ Γαλατσίου |
Κατερίνη Αδαμαντία του Ανδρέα | ΠΕ02 | 14ο Γυμνάσιο Αθήνας |
Κεχαγιά Ελένη του Κωνσταντίνου | ΠΕ19 | 5ο ΓΕΛ Ζωγράφου |
Κλωνάρη Λεμονιά του Νικολάου | ΠΕ04 | 1ο Γυμν. Βύρωνα |
Μαλαγάρης Θεόδωρος του Δημητρίου | ΠΕ10 | 56ο ΓΕΛ Αθήνας |
Μαυροματάκη Δέσποινα του Μιχαήλ | ΠΕ05 | 6οΓυμν. Ζωγράφου |
Μήνα Μαρία του Γεωργίου | ΠΕ02 | 5ο ΓΕΛ Ζωγράφου |
Μποφυλάτος Σταύρος του Σπυρίδωνα | ΠΕ02 | Πειρ. Γυμν. Αγ. Αναργύρων |
Νικολάου Σταμάτης του Παναγιώτη | ΠΕ03 | 12ο ΓΕΛ Αθήνας |
Ξυπολιά Θεοδώρα του Χρήστου | ΠΕ19 | Διάθεση ΠΥΣΔΕ |
Παπαλεωνίδα Παναγιώτα (Γιούλη) του Τριαντάφυλλου | ΠΕ19 | 10ο ΕΠΑΛ Αθηνας |
Πετράκης Γεώργιος του Ευαγγέλου | ΠΕ13 | Διάθεση ΠΥΣΔΕ |
Πρωτονοταρίου Άννα (Μαριάννα) του Αντωνίου | ΠΕ02 | 21ο Γυμν. Αθήνας |
Στασινός Σωτήριος του Τηλέμαχου | ΠΕ18 | ΕΠΑΣ Γαλατσίου |
Στεργιόπουλος Κωνσταντίνος του Δημητρίου | ΠΕ04 | 2ο Πειρ. Γυμν. Αθήνας |
Τζανετουλάκου Γεωργία του Κωνσταντίνου | ΠΕ04 | 43ο Γυμν. Αθήνας |
Τριβιζάκης Γεώργιος του Μιχαήλ | ΠΕ03 | 1ο ΓΕΛ Υμηττού |
Τσατούρας Ευάγγελος του Κωνσταντίνου | ΠΕ03 | 56ο ΓΕΛ Αθήνας |
Φάσσαρης Ιωάννης του Σταύρου | ΠΕ04 | 42ο Γυμν. Αθήνας |
Φραγκεδάκη Αντωνία (Τόνια) του Γεωργίου | ΠΕ04 | 43ο Γυμν. Αθήνας |
Φύτρος Πέτρος του Παντελή | ΠΕ02 | Διάθεση ΠΥΣΔΕ |
Χαραμής Παύλος του Δημητρίου, | ΠΕ02 | 50ο ΓΕΛ Αθήνας |
Κάντε το πρώτο σχόλιο