Β΄ΕΛΜΕ Αθήνας: Κινητοποιήσεις ενάντια στην αξιολόγηση στα πρότυπα σχολεία

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι

Η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για «τα κριτήρια αξιολόγησης των εκπαιδευτικών στα πρότυπα σχολεία» (Φ.361.22/116672/Δ1), αποτελεί υλοποίηση του περσινού νόμου 3699/2011, καθορίζει ότι:

  • Η αξιολόγηση λειτουργεί σα μηχανισμός ανατροπής των εργασιακών σχέσεων. Ο εκπαιδευτικός δεν έχει πια οργανική  θέση. Κρίνεται κάθε πέντε χρόνια για το αν θα παραμείνει στο σχολείο, με μέγιστο χρόνο παραμονής τις δύο πενταετίες (εξωτερική αξιολόγηση). Κρίνεται επίσης και κάθε δυο χρόνια (εσωτερική αξιολόγηση).
  • Ο σχολικός σύμβουλος της ειδικότητας μπαίνει στην τάξη και βαθμολογεί. Τον εκπαιδευτικό αξιολογούν επίσης και ο σχολικός σύμβουλος του σχολείου καθώς και ο διευθυντής, με βάση τον ατομικό φάκελο του κάθε εκπαιδευτικού (portfolio).
  • Κριτήριο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού αποτελούν και οι επιδόσεις των μαθητών (νόμος 3699/2011). Άρα τα σχολεία κατηγοριοποιούνται σε «καλά» και σε «κακά», σε αυτά με καλές επιδόσεις και σε αυτά με άσχημες επιδόσεις μαθητών.
  • Κριτήριο επίσης «θετικής αξιολόγησης» (απαιτείται η συγκέντρωση 55 μορίων και άνω) είναι η συμμόρφωση και η προώθηση του νέου σχολείου. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα 60 στα 100 μόρια δίνονται αποκλειστικά από διευθυντή και σχολικούς συμβούλους, με βάση την συμμετοχή στα ευρωπαϊκά προγράμματα, στις καινοτόμες δράσεις (περιβαλλοντικά, πολιτιστικά προγράμματα, προγράμματα αγωγής υγείας), στα προγράμματα αυτοαξιολόγησης, αλλά και από την περιβόητη συνέντευξη που βαθμολογείται με 25 μόρια! Επίσης, «συνεκτιμάται η συνεργατικότητα, η συνέπεια στην εκτέλεση των καθηκόντων, η συμβολή στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου». Δηλαδή, καλός εκπαιδευτικός είναι ο φρόνιμος εκπαιδευτικός, αυτός που «τρέχει» τα ευρωπαϊκά προγράμματα, που αναπαράγει αυτούσιο το αντιδραστικό περιεχόμενο των νέων αναλυτικών προγραμμάτων.

Πλέον δεν χωράνε αυταπάτες! Αυτή είναι η αξιολόγηση και εκεί στοχεύει.

Ο εκπαιδευτικός να διαδραματίσει πιο αποφασιστικό ρόλο στην προώθηση ενός νέου αντιδραστικού σχολείου που θα διαχωρίζει τους μαθητές:

  • σε αυτούς που «παίρνουν τα γράμματα» και άρα δικαιούνται μόρφωση και
  • σε αυτούς που «δεν παίρνουν τα γράμματα», άρα ας καταρτιστούν σε κάποιες δεξιότητες και εμπρός για δουλειά «ήλιο με ήλιο».

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς στα πρότυπα σχολεία, με συλλογικές αποφάσεις, να αντιδράσουν. Αν περάσουν τα μέτρα αυτά στα συγκεκριμένα σχολεία, ανοίγει ο δρόμος για τη γενίκευση της εφαρμογής τους σε όλη τη δημόσια εκπαίδευση. Να μην δεχτούν όσα προβλέπει η απόφαση του Υπουργείου και συγκεκριμένα:

  • Να μη γίνει αποδεκτή η παρουσία των σχολικών  συμβούλων στην τάξη.
  • Να μην δοθούν συνεντεύξεις σε κανέναν αξιολογητή.
  • Να μην υποβληθούν  ατομικό φάκελοι.

Η Β΄ΕΛΜΕ στηρίζει τις αντιρρήσεις, τις αντιστάσεις των συλλόγων στα πρότυπα πειραματικά σχολεία και τις πρωτοβουλίες συντονισμού τους,  για να απαντήσουν στα επιχειρούμενα σχέδια. Για το σκοπό αυτό προκηρύσσουμε σταθερά τρίωρες στάσεις εργασίας προκειμένου να καλύψουμε συνδικαλιστικά τους συναδέλφους που υπηρετούν στα πρότυπα και δεν θα υπακούσουν στη διαδικασία της σφαγής, τόσο της δικής τους όσο και του κλάδου.

                                                     Αθήνα,23-10-2012

Ο Πρόεδρος                                                                                                  ο Γραμματέας

Βαγγέλης Τσατούρας                                                                                   Κώστας Αλεξίου

ΔΣ Β΄ΕΛΜΕ 

Π.Κυριακού 10, Αμπελόκηποι – Αθήνα

Τηλ/Φαξ 210-6443741, email:belmeath@gmail.com

 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*