Αγων. Πρωτοβουλία για την Ανατροπή Α’ Αθήνας: Απολογισμός των απερχόμενων αιρετών

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΣΤΟ ΠΥΣΔΕ Α΄ ΑΘΗΝΑΣ

Απολογισμός των απερχόμενων αιρετών Νικολάου Σταμάτη – Θόδωρου Μαλαγάρη

Δυο χρόνια έχουν περάσει από τις εκλογές για το ΠΥΣΔΕ, όπου για πρώτη φορά εκλέχτηκε αιρετός με το ψηφοδέλτιο ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΣΤΟ ΠΥΣΔΕ Α΄ ΑΘΗΝΑΣ. Μέσα σ’ αυτή την θυελλώδη,για τα εργασιακά δικαιώματα και κατακτήσεις,περίοδο, με την μνημονιακή επίθεση κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ να μαίνεται, μας εμπιστευθήκατε την προσπάθεια για την ανατροπή της επικρατούσας κατάστασης στο ΠΥΣΔΕ, για την περιφρούρηση των δικαιωμάτων των συναδέλφων, την καταπολέμηση της πελατειακής σχέσης και της παροχής εκδουλεύσεων, το άνοιγμα των διαδικασιών και την πληροφόρηση για όσα συμβαίνουν στις συνεδριάσεις, τη διευκόλυνση της παρέμβασης του συνδικαλιστικού εκπαιδευτικού κινήματος σε όλα τα ζητήματα που απασχολούν τους συναδέλφους και τα σχολεία.

    Η παρουσία μας και η δράση μας στο ΠΥΣΔΕ είχε δύο βασικούς άξονες.

Να συμβάλλουμε στην αντιμετώπιση όλων των ζητημάτων που αντιμετώπιζαν οι συνάδελφοι, με διαφάνεια, ισότητα και δικαιοσύνη.

Να συμβάλλουμε στην ορθολογική οργάνωση της δουλειάς του ΠΥΣΔΕ, ώστε να περιοριστούν στο ελάχιστο οι παρεμβάσεις και το “μαγείρεμα” καταστάσεων,και να εξασφαλιστεί η έγκαιρη και καλή λειτουργία των σχολείων, με πλήρες προσωπικό και σταθερότητα  από την αρχή της χρονιάς.

Και στις δυο αυτές κατευθύνσεις, με την παρουσία μας και την προσπάθειά μας και στηριγμένοι στις ΕΛΜΕ και στο εκπαιδευτικό κίνημα,  έγιναν σημαντικά βήματα, αλλού περισσότερο και αλλού λιγότερο. Όσοι συνάδελφοι ήρθαν σε επαφή με τις διαδικασίες του ΠΥΣΔΕ, πιστεύουμε ότι μπόρεσαν να διακρίνουν και τη διαφορά στο ύφος αλλά και στη λειτουργία του υπηρεσιακού συμβουλίου και στη στάση της διοίκησης.

Φυσικά πολλά μένουν να γίνουν ακόμα για τη βελτίωση της κατάστασης.

   Εξ’ αρχής   προσπαθήσαμε  να έχουμε μια στάση αρχών σε όλα τα ζητήματα και ζητήσαμε για όλες τις εργασίες του ΠΥΣΔΕ να διαμορφωθούν κριτήρια με βάση τα οποία θα παίρνονταν οι αποφάσεις. Δώσαμε μάχη για να μπορούν οι συνάδελφοι να προσφεύγουν εναντίον αποφάσεων που θεωρούσαν ότι τους έθιγαν. Υποστηρίξαμε κάθε δίκαιη ένσταση ή αίτημα.

 Όμως για τη λειτουργία του ΠΥΣΔΕ μπορεί να γίνει μια βασική παρατήρηση. Λειτουργούσε (σκόπιμα ίσως 😉 με ένα χαοτικό τρόπο. Δεν προετοίμαζε καλά τις συνεδριάσεις του ( όχι με ευθύνη των υπαλλήλων του ΠΥΣΔΕ που εργάζονταν με πολλή μεγάλη ένταση ), απέφευγε να συγκροτήσει κριτήρια για τον τρόπο που θα αντιμετώπιζε τα διάφορα ζητήματα. Λειτουργούσε σε πολλές περιπτώσεις στα όρια των νόμων και των διατάξεων (πχ δύο μέτρα για την επιλογή υποδιευθυντών). Όπου συναντούσε δική μας αντίθεση κατέφευγε με μεγάλη ευκολία στην ψηφοφορία, θεωρώντας δεδομένο το 3-2 ή το 4-1 σε πολλές περιπτώσεις.

Τα βασικά ζητήματα που μας απασχόλησαν την περίοδο που εξετάζουμε ήταν :

  Τοποθετήσεις, μετακινήσεις, κενά, πλεονάσματα, κάλυψη λειτουργικών κενών και γενικώς θέματα αξιοποίησης του προσωπικού.

    Κάναμε από την αρχή προσπάθεια να συγκεκριμενοποιηθεί ο χάρτης των σχολείων στην Α΄ Αθήνας  (αριθμός τμημάτων ανά σχολείο, αριθμός μαθητών ανά τμήμα, όχι μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε περισσότερα από δύο σχολεία, όχι αέναες μετακινήσεις κλπ, αιτήματα που είχαν θέσει και οι ΕΛΜΕ της Α΄ Αθήνας)

Με διάφορες προφάσεις και προσχήματα,  η διοίκηση δεν έκανε καμιά προσπάθεια γι’ αυτό, παρά τις επανειλημμένες απαιτήσεις μας. Έτσι είχαμε μετακινήσεις συναδέλφων,  συγχωνεύσεις τμημάτων που έφταναν μέχρι τον Απρίλιο. Αρνηθήκαμε να ψηφίσουμε οποιαδήποτε μετακίνηση μετά τον Δεκέμβριο. Απαιτήσαμε να καλύπτονται τα όποια κενά δημιουργούνταν εκτάκτως, με αναπληρωτές. Η απάντηση της διοίκησης ήταν 3-2 ή 4-1.

   Δεν εγκρίναμε την πρόταση της διεύθυνσης για  τον προσδιορισμό κενών – πλεονασμάτων για τις μεταθέσεις. Αναδείξαμε την παντελή έλλειψη προγραμματισμού στη διαδικασία μεταθέσεων, αφού το ΠΥΣΔΕ κλήθηκε να δώσει κενά “εν μια νυκτί”.Στην πραγματικότητα επρόκειτο για μια προσχεδιασμένη κατάσταση ώστε να είναι αδύνατος ο έλεγχος από συλλόγους διδασκόντων, ΕΛΜΕ και αιρετούς.  Θεωρήσαμε αυθαίρετη και ανεξέλεγκτη αυτή τη διαδικασία. Απαιτήσαμε να γίνει πραγματική καταμέτρηση. Συναντήσαμε πλήρη άρνηση. Η απάντηση ήταν πάλι 4-1.

   Ίδια στάση κράτησαν και στα ζητήματα του προγραμματισμού και της προετοιμασίας για το επόμενο σχολικό έτος. Με διάφορες αιτιάσεις και προσχήματα αρνούνταν να δεχτούν τις προτάσεις του εκπαιδευτικού κινήματος (έγκαιρη προετοιμασία,μέχρι 25 μαθητές στο τμήμα, οργανικά κενά με κάτω από 11 ώρες, διευθυντικά κενά)  και στην πράξη άρχιζε το ΠΥΣΔΕ να ασχολείται με τα διάφορα προβλήματα, ουσιαστικά μετά τις 10/09.

 Προτείναμε κατά την τοποθέτηση μετά τους υπεράριθμους και τις ειδικές κατηγορίες ή κατηγορίες με σοβαρά προβλήματα υγείας και κοινωνικούς λόγους, να ακολουθήσουν οι ευρισκόμενοι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ ή τουλάχιστον να συνεξεταστούν με τις αποσπάσεις εντός ΠΥΣΔΕ, με βάση τα μόρια μετάθεσης. Το ΠΥΣΔΕ αρνήθηκε αυτή την πρόταση και πρόταξε τις αποσπάσεις εντός ΠΥΣΔΕ έναντι των ευρισκομένων στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ. Θεωρήσαμε ότι αυτό δεν ήταν σωστό από τυπική και ουσιαστική άποψη και μειοψηφήσαμε (4-1). Γενικά έγινε προσπάθεια να τοποθετηθούν οι συνάδελφοι με τα μόριά τους. Σε μεγάλο βαθμό έγινε έτσι. Όσο μας αφορά, κρατήσαμε μια επιφύλαξη, γιατί δεν ήταν πάντοτε δυνατό να έχουμε προσωπική άποψη για προβλήματα που εμφανίστηκαν. Γι’ αυτό και επιδιώξαμε να ικανοποιηθούν οι ενστάσεις που ήταν βάσιμες. Είχαμε βέβαια και περιπτώσεις που υπήρξε ευθεία παρέμβαση της διοίκησης και εκ των υστέρων προσπάθεια τυπικής κάλυψης των ζητημάτων. Φυσικά καταψηφίσαμε και καταγγείλαμε τέτοιες ενέργειες.

   Επιδιώξαμε να καθιερωθεί ένα αξιόπιστο σύστημα τοποθετήσεων στα λειτουργικά κενά. Λειτούργησε φέτος, κυρίως για τους ευρισκόμενους στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ. Στόχος μας ήταν να τοποθετούνται οι συνάδελφοι με τα μόριά τους και τη σειρά προτίμησής τους, μειώνοντας στο ελάχιστο “μαγειρέματα” και ρουσφετολογικές διευθετήσεις.

Προφανώς δεν μπορούμε να ισχυριστούμε ότι όλα έγιναν στην εντέλεια, και δεν υπήρξαν λάθη, παραλείψεις ή και πιθανές “τακτοποιήσεις”. Όσο όμως αφορά εμάς, προσπαθήσαμε να λειτουργήσουμε όσο πιο αντικειμενικά μπορούσαμε, αποτρέψαμε προσπάθειες για λαθροχειρίες, αντιταχθήκαμε σε προσπάθειες επιβολής καταστάσεων. Δεν προσπαθήσαμε να πουλήσουμε εκδούλευση σε κανένα. Κάναμε απλά όσο καλύτερα μπορούσαμε το καθήκον μας. Φυσικά ανεπάρκειες και αδυναμίες είχαμε.

Μοναδικός τρόπος να ξεπεραστούν είναι η στενότερη σύνδεση, η πληροφόρηση και ο έλεγχος των αιρετών από τα συλλογικά όργανα ( ΕΛΜΕ και Συλλόγους Διδασκόντων), πράγματα που εμείς επιζητούμε και πρέπει να οργανώσουμε συστηματικά.

   Αντιταχθήκαμε στην υποχρεωτική μετακίνηση συναδέλφων στην α΄βάθμια και σε άλλα ΠΥΣΔΕ. Οργανώσαμε μάλιστα μαζί με τις ΕΛΜΕ κινητοποίηση στη Δ/ση για το ζήτημα αυτό.

   Επιλογές διευθυντών.

Ο τρόπος που έγινε η δουλειά αυτή επιβεβαίωσε και τις αρχικές μας επιφυλάξεις και δικαίωσε τη στάση μας να μη συμμετέχουμε στην αξιολογική διαδικασία. Η δήθεν αντικειμενική διαδικασία της συνέντευξης ήταν ένα σκηνικό για να αποκτήσουν εγκυρότητα αποφάσεις εν πολλοίς προειλημμένες. Βαθμολογήσαμε με μονάδα ( τον ελάχιστο δυνατό βαθμό ) 4 μόνο υποψηφίους για τους οποίους είχαμε καταγγελίες από ΕΛΜΕ και Συλλόγους Διδασκόντων.

    Επιλογές υποδιευθυντών

Ζητήσαμε και επιβλήθηκε να γίνουν αποδεκτές οι προτάσεις των Συλλόγων. Εκεί όμως που οι Σύλλογοι απέφυγαν να κάνουν προτάσεις, η κατάσταση δεν ήταν δυνατό να ελεγχθεί. Σ’ αυτές τις περιπτώσεις εμείς χρησιμοποιήσαμε σαν κριτήριο την προϋπηρεσία. Αντίθετα, η διοίκηση αξιοποίησε την μη ύπαρξη πρότασης και προχώρησε στις επιλογές χωρίς κανένα σταθερό κριτήριο. Αλλού χρησιμοποίησε την προϋπηρεσία, αλλού τις σπουδές και τα πτυχία των υποψηφίων. Λειτούργησε δηλαδή κατά περίπτωση και αυθαίρετα.

Τέλος στο ΠΥΣΔΕ έφτασαν πολλά ιδιαίτερα ζητήματα συναδέλφων που από τη μεριά μας επιδιώξαμε να αντιμετωπιστούν μέσα στα πλαίσια του νόμου και σε συνεννόηση με τις ΕΛΜΕ και τους ίδιους τους συναδέλφους.

Είναι φανερό πως έχουμε ακόμα πολύ δρόμο να διανύσουμε ώστε να λειτουργήσουν τα ΠΥΣΔΕ αξιοκρατικά, να μην θεωρούνται αυτονόητα δικαιώματα ως ρουσφετολογική εκδούλευση για  δέσμευση ψήφων και συνειδήσεων.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους, μέσα από τις γραμμές του  οργανωμένου εκπαιδευτικού  κινήματος, σε επαγρύπνηση και διαρκή παρέμβαση για την απόκρουση της βάρβαρης επίθεσης που διαλύει το δημόσιο σχολείο και εξαθλιώνει τους εκπαιδευτικούς.

Οι αιρετοί Μαλαγάρης Θόδωρος – Νικολάου Σταμάτης                                                                                                                            

Οκτώβριος 2012

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*