Αγων. Παρέμβαση Λέσβου: Ενημερωτικό για τη συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ με τον προϊστάμενο Β’βάθμιας

 Τη Δευτέρα 25/9 πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λέσβου με τον προϊστάμενο β’βάθμιας εκπαίδευσης Β. Κοντάρα.  Τα θέματα που τέθηκαν ήταν τα παρακάτω:

  1. Κενά και ελλείψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία: Τονίσαμε πως το ζήτημα αυτό παρουσιάζεται σε πολλά σχολεία κυρίως στην περιφέρεια του νησιού και την τεχνική εκπαίδευση. Ο προϊστάμενος απάντησε ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμοι εκπαιδευτικοί αυτή τη στιγμή, καθώς όλοι οι διορισθέντες, αναπληρωτές κ.λπ. είναι ήδη τοποθετημένοι και οι υπάρχουσες ελλείψεις θα καλυφθούν το νωρίτερο στην επόμενη φάση πρόσληψης αναπληρωτών.  
  2. Μεγάλα και μη λειτουργικά τμήματα: Στην παρατήρηση πως φέτος υπήρξε μεγαλύτερη πίεση για συμπτύξεις τμημάτων με περισσότερους από 25 μαθητές ακόμα και σε τμήματα της Γ΄ Λυκείου, ο προϊστάμενος έθεσε, όπως αναμενόταν, το ζήτημα της μη διαθεσιμότητας προσωπικού. Ισχυρίστηκε επίσης πως «όπου επιτρέπουν οι συνθήκες» τα τμήματα χωρίζονται.
  3. Κατάχρηση της δυνατότητας της β’ ανάθεσης: Ζητήθηκε από τον προϊστάμενο ενημέρωση για τη διαδικασία ανάθεσης των μαθημάτων, καθώς πολλές φορές δίνονται μαθήματα σε δεύτερη -ή ακόμα χωρίς καν δεύτερη- ανάθεση χωρίς να έχει εξαντληθεί η δυνατότητα κάλυψης των ωρών αυτών με καθηγητές του συγκεκριμένου αντικειμένου. Ενώ σε μερικές περιπτώσεις η χρήση της δυνατότητας αυτής είναι θεμιτή και εξυπηρετεί εκπαιδευτικούς και σχολεία, σε άλλες είναι από παιδαγωγική σκοπιά κατακριτέα. Η απάντηση που δόθηκε ήταν ότι «τηρείται η σχετική νομοθεσία».
  4. Χορήγηση αδειών: Στην καταγγελία πολλών συναδέλφων για την ιδιαίτερη αυστηρότητα κατά τη χορήγηση αδειών (κανονικών αδειών μονίμων και αναπληρωτών, εκλογικών αδειών κ.λπ.) ακόμα και σε οφθαλμοφανέστατα δικαιολογημένες περιπτώσεις, ο προϊστάμενος απάντησε πως τηρείται η σχετική νομοθεσία, αν και αναγνώρισε πως κατά περιπτώσεις γίνονται κακές εκτιμήσεις. Στο ερώτημα γιατί απαιτεί η διεύθυνση ολοκληρωμένο πρόγραμμα αναπλήρωσης μαθημάτων σε κάθε περίπτωση αίτησης για άδεια, αφού αυτό δεν προβλέπεται σε καμία νομική διάταξη, απάντησε πως ο ίδιος «είναι υπεύθυνος για την αναπλήρωση όλων των ωρών που χάνονται».
  5. Πρόσθετες αμοιβές – οφειλές: Ζητήσαμε ενημέρωση για τα οφειλόμενα από διάφορες υπηρεσίες των εκπαιδευτικών και πήραμε κατά περίπτωση τις παρακάτω απαντήσεις:
  • Για τα οδοιπορικά: Για τις οφειλές από το έτος 2010-11 που είναι ακόμα ανεξόφλητες απαιτείται ξεκαθάρισμα του νομικού πλαισίου για το ποιοι κατοχυρώνουν δικαίωμα είσπραξης αποζημίωσης. Μία ανάγνωση του σχετικού νόμου αναγνωρίζει δικαίωμα μόνο σε μετακινούμενους από πόλη σε χωριό (και όχι από χωριό σε χωριό, π.χ. από Θερμή σε Μανταμάδο).
  • Για τους αξιολογητές ΠΔΣ: Το ζήτημα έχει πάρει τη δικαστική οδό.
  • Για τις υπερωρίες: Τα χρήματα έχουν σταλεί αλλά δεν έχουν ακόμα πιστωθεί.
  • Για τις αποζημιώσεις των πανελληνίων εξετάσεων: Θα πληρωθούν σύντομα.
  • Για τις προαγωγές (βαθμούς αλλά και κλιμάκια) και τις οικονομικές διαφορές που προκύπτουν από τις καθυστερήσεις αναγνώρισής τους: Δεν έχει ακόμα διαμορφωθεί το πλαίσιο για τις προαγωγές και όλες οι σχετικές διαδικασίες εκκρεμούν.
  • Για τα ΠΕΚ και τα οδοιπορικά τους: Δεν υπήρξε κάποια απάντηση καθώς δεν είναι στη δικαιοδοσία τους.
  1. Θέματα που πλέον ανήκουν στην αρμοδιότητα του δήμου: Για διάφορα ζητήματα που τέθηκαν πήραμε την απάντηση ότι ανήκουν πια στην αρμοδιότητα της σχολικής επιτροπής. Τονίστηκε ότι δεν υπάρχει ουσιαστική συνεργασία μεταξύ Δευτεροβάθμιας και Δήμου, με το πρόβλημα να εντοπίζεται κυρίως στη μεταφορά των μαθητών, στη διαχείριση των δωρεών, σε διάφορες πιστώσεις που δεν έχουν φτάσει ακόμα στα σχολεία (όπως τα χρήματα από τις περυσινές φωτοτυπίες της Διαμαντοπούλου), στο κτηριακό (με ιδιαίτερη αναφορά, κατόπιν ερώτησης, στην Άντισσα, όπου η λύση προσωρινής στέγασης του Γυμνασίου σε άλλο χώρο θεωρείται πρακτικά αδύνατη λόγω του αριθμού των μαθητών).
  2. Εξελίξεις στην ΕΔΕ Πέτρας: Ρωτήθηκε ο προϊστάμενος γιατί καθυστερεί να εκδώσει απόφαση για  το ΓΕΛ Πέτρας (ΕΔΕ) και για ποιο λόγο κλήθηκε σε απολογία εκπαιδευτικός του σχολείου, ο οποίος ήταν αυτός που (μαζί με τον Σύλλογο Γονέων, άλλους εκπαιδευτικούς και μαθητές) κατήγγειλε τις παρατυπίες και την κακοδιοίκηση του σχολείου. Η κλήση του αυτή δημιουργεί οπωσδήποτε μια αίσθηση συγκάλυψης και συμψηφισμού ενός προβλήματος που χρονίζει εις βάρος των μαθητών του σχολείου, τη στιγμή που η τοπική (κι όχι μόνο) κοινωνία βοά… Η απάντηση του προϊστάμενου ότι δεν είναι διατεθειμένος «να ανοίγει συνέχεια διαδικασίες ΕΔΕ και να τιμωρεί» δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή, τη στιγμή που αφήνει ένα σχολείο έρμαιο στον ετσιθελισμό, τον αυταρχισμό και την παιδαγωγική καθυστέρηση.

Μυτιλήνη, 26/9/2012

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*