Α’ ΕΛΜΕ Δ. Αττικής: Η στάση του ΠΑΜΕ για την ανακοίνωση των επιπλέον κενών από τα τυπικά οργανικά κενά από το ΠΥΣΔΕ

Στη Δυτική Αττική παλαιότερα, μετά από διεκδίκηση του συνδικαλιστικού κινήματος των εκπαιδευτικών, όλοι οι εκπαιδευτικοί καταλάμβαναν οργανική θέση ανεξαρτήτως αν υπήρχαν διαθέσιμα κενά για όλους.

Τα τελευταία χρόνια, που το πρόβλημα του αριθμού των εκπαιδευτικών που έμεναν στη Διάθεση του ΠΥΣΔΕ διογκώθηκε, οι διοικητικοί στο ΠΥΣΔΕ αποδεχόντουσαν, αντί να καταλαμβάνουν όλοι οι εκπαιδευτικοί οργανική θέση ανεξαρτήτως κενών, να αυξάνουν τα διαθέσιμα οργανικά κενά με τα λειτουργικά κενά που προκύπτουν από εκπαιδευτικούς με μακροχρόνια μείωση ωραρίου (Διευθυντές Σχολείων, Εκπαίδευσης κ.λ.π.) ή μακροχρόνια αποσπασθέντων και με μείωση των 11 ωρών, που οριοθετούν οργανικό κενό, στις 7 ή 8 ώρες.Μάλιστα αυτή η πρακτική πήρε μεγάλη διάσταση σ’ όλη την Ελλάδα και μια σειρά ΠΥΣΔΕ ακολούθησαν αυτή τη πρακτική μετά από διεκδίκηση των σωματείων των εκπαιδευτικών.

Τη φετινή σχολική χρονιά ξεκίνησε μια συζήτηση απ’ τον Διευθυντή εκπαίδευσης, αν αυτή η πρακτική πρέπει να συνεχιστεί ή να σταματήσει.

Το ότι η συζήτηση αυτή γίνεται ταυτόχρονα σ’ όλη την Αττική αλλά και σ’ άλλες περιοχές της χώρας μόνο σύμπτωση δεν είναι.

Την ώρα που εξαγγέλλονται  150000 απολύσεις στο Δημόσιο τομέα και στην εκπαίδευση, η συζήτηση αυτή αυξάνει την ανασφάλεια των εκπαιδευτικών. Η παραμονή εκπαιδευτικών στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ σε μια περίοδο με μνημόνια  που προβλέπουν απολύσεις, δημιουργεί  ανασφάλεια στους συναδέλφους, που αισθάνονται όμηροι  της εκάστοτε κυβερνητικής εξουσίας η οποία θα εκμεταλλεύεται το γεγονός  και θα επιβάλει πιο εύκολα την αξιολόγηση – χειραγώγηση που επιθυμεί.

Την ώρα που συγχωνεύουν και κλείνουν σχολικές μονάδες, την ώρα που αυξάνουν τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα ακόμη και στους 30 μαθητές, που απεργάζονται σχέδια για αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών και όλα αυτά για να εξοικονομήσουν χιλιάδες θέσεις εργασίας στην εκπαίδευση, την ίδια ώρα η Διοίκηση επιλέγει με μεγαλύτερη ένταση, οι εκπαιδευτικοί  να μην είναι στα σχολεία αλλά στη Διάθεση του ΠΥΣΔΕ.

Αυτή την πρακτική θέλουν να την εφαρμόσουν ακόμη και για τα κενά που προκύπτουν από μειώσεις ωραρίων λόγω θητείας, την στιγμή που  τα κενά αυτά υπολογίζονται απ’ το Υπουργείο Παιδείας για τις μεταθέσεις και τον διορισμό των εκπαιδευτικών.

Η παραμονή πολλών εκπαιδευτικών στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ , έχει δικαιολογημένα  προκαλέσει μεγάλη ανησυχία στους συναδέλφους, γιατί οι συνάδελφοι είναι δυνατόν να διατίθενται  σε οποιαδήποτε  περιοχή με απόφαση  του Υπουργού παιδείας. Η προηγούμενη  Υπουργός παιδείας κ. Διαμαντοπούλου έκανε χρήση σχετικής διάταξης (π.χ. στην Ε ΕΛΜΕ Ανατ. Αττικής)  και διέθεσε σε άλλο νομό  υπεράριθμους συναδέλφους, για να δείξει ότι η διοίκηση διαθέτει πυγμή , για να επιβάλει οποιαδήποτε πολιτική.

Σ’ αυτή την διαπάλη δεν φανταζόμασταν ότι αρωγός της Διεύθυνσης στη περιοχή μας θα ήταν ο εκλεγμένος εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ στο Δ.Σ. της ΕΛΜΕ.

Ο εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ στο ΔΣ της ΕΛΜΕ κατέθεσε κείμενο – πρόταση που διακήρυσσε την συμφωνία του στο να καταλαμβάνουν όλοι οι εκπαιδευτικοί οργανική θέση ανεξαρτήτως κενού, αλλά αφού πρώτα γίνει νομοθετική ρύθμιση και διαφωνούσε πλήρως με την πρακτική που ακολούθησε το ΠΥΣΔΕ τα τελευταία χρόνια, να καταλαμβάνουν δηλαδή οι εκπαιδευτικοί οργανική θέση σε κενά που προκύπτουν από μείωση ωραρίου άλλων εκπαιδευτικών (π.χ. Διευθυντές) και σε κενά με λιγότερες από 11 ώρες, σαν αποτέλεσμα της διεκδίκησης των ΕΛΜΕ της περιοχής. Μάλιστα στο κείμενο διατυπώνονται απαράδεκτες εκφράσεις όπως ότι υπάρχουν «υπόνοιες για μικροκομματισμό και ψηφοθηρία απ’ την ΕΛΜΕ», ότι οι «πραγματικά αδύνατοι θίγονται», ότι μ’ αυτή τη διαδικασία «οι επόμενοι μετατιθέμενοι δεν έχουν πιθανότητα να βρουν οργανική», ότι οι συνδικαλιστές μοιράζουν οργανικές με λίγες ώρες κ.λ.π.

Μάλιστα το κείμενο αυτό δεν το ανακοίνωσε στους συναδέλφους. Όμως το κατέθεσε στον Διευθυντή εκπαίδευσης πριν ακόμη συζητηθεί το θέμα στο Δ.Σ. της ΕΛΜΕ.

Μετά απ’ αυτήν την ενέργεια και την αλλαγή στάσης της παράταξής του ο συνάδελφος παραιτήθηκε απ’ το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ.

Θεωρούμε απαράδεκτη την πρακτική του ΠΑΜΕ που μπορεί τελικά να συμφώνησε με τις προτάσεις της ΕΛΜΕ και το κείμενο που διατυπώθηκε για το συγκεκριμένο θέμα, όμως επίσημα, με κείμενο, δεν βγήκε να πει μια λέξη τόσο για τις επίσημες θέσεις του, όσο πολύ περισσότερο για την απόσυρση του κειμένου που  κατατέθηκε στον Διευθυντή εκπαίδευσης με το λογότυπό του.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*