Αγων. Παρέμβαση-“Γληνός”: Από την ασιτία στο “κοινωνικό σχολείο”

                             «Δεν έχουμε ανάγκη από καλούς Σαμαρείτες… το πρόβλημα είναι να πάψουν να υπάρχουν ληστές»

Μπέρναρ Σώ       

Όταν ο εθελοντισμός γίνεται ο φερετζές της ληστρικής πολιτικής της κυβέρνησης

ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΙΤΙΑ ΣΤΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»

Με φόντο την αντιλαϊκή καταιγίδα που έφερε τις δραματικές περικοπές μισθών – συντάξεων και κοινωνικών δαπανών (υγεία – πρόνοια), την πείνα και την ασιτία στις αυλές των σχολείων, εμφανίστηκαν διάφοροι παράγοντες με το πρόσωπο του «καλού Σαμαρείτη» και του εθελοντισμού για να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους… «καλύπτοντας» το κενό της κυβέρνησης που γκρέμισε κάθε υποστηρικτική δομή της εκπαίδευσης και άφησε την ασιτία στα σχολεία να θεριεύει. Σε αυτό το γκρίζο τοπίο αυξάνονται οι πρωτοβουλίες «φιλανθρωπίας» που καμιά σχέση δεν έχουν με την αναγκαία ταξική αλληλεγγύη. Από την εκκλησία και τις κρατικά εξαρτημένες και πληρωμένες Μ.Κ.Ο. μέχρι τους Δήμους (π.χ. Κερατσίνι) και του ποικιλώνυμους ιδιώτες – χορηγούς εκμεταλλεύονται ευαισθησίες και καλές προθέσεις συναδέλφων για να δημιουργήσουν το «κοινωνικό σχολείο».

   Ο «επαγγελματικός εθελοντισμός» έχει έρθει και πάλι στην επιφάνεια στις καπιταλιστικές κοινωνίες ως μία εναλλακτική λύση απέναντι στις ευρύτερες κοινωνικές πολιτικές του κράτους. Η εντύπωση που συχνά δίνεται είναι, ότι η εθελοντική ενασχόληση είναι η απάντηση στα κοινωνικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα εκατομμύρια των φτωχών σήμερα, καθώς και στις αυξανόμενες ταξικές ανισότητες και στην κοινωνική πόλωση Ο εθελοντισμός που προτείνεται σαν υποκατάστατο της δραστηριότητας του κράτους στο πεδίο της κοινωνικής πρόνοιας δεν έχει την παραμικρή πιθανότητα να αντιμετωπίσει τα αυξανόμενα και βαθιά ριζωμένα δομικά κοινωνικά προβλήματα της καπιταλιστικής κοινωνίας.

Όλοι αυτοί που χρόνια τώρα απουσιάζουν, συκοφαντούν, υπονομεύουν, αντιμάχονται λυσσαλέα τους εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς αγώνες, γίνονται υπέρμαχοι της φιλανθρωπίας και του εθελοντισμού. Δεν έχουμε αυταπάτες. Η πολιτική του «εθελοντισμού» που τεχνηέντως προωθούν όλες οι τελευταίες κυβερνήσεις της πλουτοκρατίας, έχοντας διπλό στόχο, να συγκαλύψουν από τη μια τη δραματική περικοπή των κοινωνικών δαπανών και από την άλλη να παραπλανήσουν τα λαϊκά στρώματα, επιδιώκοντας τη συναίνεσή τους στο σφαγιασμό των δικαιωμάτων τους και την ταξική συμφιλίωση.

Αυτή η πολιτική επιχειρεί -ακόμη και σε αυτή την ιστορική φάση της πλήρους ισοπέδωσης των λαϊκών δικαιωμάτων από τη συγκυβέρνηση των κομμάτων της ολιγαρχίας να αποπροσανατολίσει τους εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, και να εξευγενίσει τη ληστρική πολιτική του κεφαλαίου, φορώντας το μανδύα της …κοινωνικής ευαισθησίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Δήμος Κερατσινίου που προωθεί το λεγόμενο «κοινωνικό σχολείο» πειθαναγκάζοντας συναδέλφους να προσφέρουν απλήρωτη εργασία για να αναδεικνύεται το «κοινωνικό» και «φιλάνθρωπο» πρόσωπο της δημοτικής αρχής και των διαφόρων τοπικών παραγόντων. Την ίδια ώρα που ξεζουμίζουν τους εθελοντές συναδέλφους με την πρόσθετη απλήρωτη εργασία δίνουν στους ιδιώτες των φροντιστηρίων 10.800 ευρώ για μαθήματα ξένων γλωσσών. Η υποκρισία, η προσφορά  προς ιδιώτες και η εκμετάλλευση καλών προθέσεων, αλλά και της εργασίας συναδέλφων χαρακτηρίζουν την πολιτική του Δήμου Κερατσινίου. Πρόκειται για προκλητική υποκρισία και λαϊκό εμπαιγμό, αφού το επονομαζόμενο «κοινωνικό σχολείο»:

  • Θεμελιώνεται στη βάση της απόκρυψης της πρωτοφανούς περικοπής των δαπανών για την παιδεία.
  • Αποκρύπτει και συγκαλύπτει το ξεχαρβάλωμα υποστηρικτικών δομών του δημόσιου σχολείου, όπως η ενισχυτική διδασκαλία, η Π.Δ.Σ… τον οικονομικό στραγγαλισμό…
  • Οδηγεί στην παραίτηση από τον αγώνα και την διεκδίκηση από το κράτος βασικών δικαιωμάτων, όπως ουσιαστική μόρφωση για όλα τα παιδιά, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις
  • Αναγνωρίζει ως …ισότιμους εταίρους τους Επιχειρηματίες της Εκπαίδευσης, εισάγοντας τα ιδιωτικό-οικονομικά κριτήρια στη λειτουργία του σχολείου.
  •  Εξευγενίζει την αντιλαϊκή πολιτική που θεσπίζει το Σχολείο της Αγοράς και οδηγεί στην περιθωριοποίηση τα λαϊκά στρώματα.
  •  Προσφέρει απλήρωτη, μαύρη εργασία καλώντας συναδέλφους διορισμένους και αδιόριστους να εργαστούν αμισθί …

 Να αποτινάξουμε τις ψευδαισθήσεις για το «κοινωνικό σχολείο» που προτείνουν όλοι αυτοί που υπονομεύουν τους αγώνες μας και στηρίζουν την κυβερνητική πολιτική του μαύρου μετώπου.

Να αντισταθούμε σε κάθε προσπάθεια μετατροπής των μαθημάτων μορφωτικής στήριξης των παιδιών των εργατικών και λαϊκών περιοχών σε … ευκαιρίες εφαρμογής των αντιλαϊκών προγραμμάτων εθελοντισμού και υπονόμευσης των δικαιωμάτων μας.

Να αποκαλύψουμε τον εξευγενισμό της ληστρικής πολιτικής που ισοπεδώνει τα μορφωτικά δικαιώματα της νεολαίας.

Ωστόσο, περισσότερο από ποτέ άλλοτε είναι ανάγκη ως κλάδος έμπρακτα να εκφράσουμε την ταξική αλληλεγγύη προς τους εργαζόμενους και τα παιδιά τους στις σημερινές δύσκολες συνθήκες. Να δημιουργήσουμε δίκτυα αλληλεγγύης. Στη βάση αυτή στηρίζουμε κάθε λαϊκή πρωτοβουλία αλληλεγγύης, κάθε πρόταση για ανάληψη μιας συγκεκριμένης πρωτοβουλίας μορφωτικής στήριξης των μαθητών μας, όπως για παράδειγμα στο 10ο ΓΕΛ Πειραιά.

Πρόκειται για μια πρόταση υποστήριξης των παιδιών εκείνων ιδιαίτερα των εργατικών περιοχών, που πλήττονται περισσότερο από τη λαίλαπα της αντιλαϊκής πολιτικής. Τα πιο βάρβαρα μέτρα της τελευταίας 50ετίας επιτάσσουν τα Υποδουλωτικά Μνημόνια που συνυπογράφουν τα κόμματα της οικονομικής ολιγαρχίας, με την άμεση στήριξη των προστατών και κηδεμόνων τους, ξένων Ιμπεριαλιστών (Ε.Ε.-Δ.Ν.Τ).

Απέναντι στην αποπροσανατολιστική πολιτική του «Εθελοντισμού» και της συγκάλυψης των μέτρων που σαρώνουν τα δικαιώματά μας πρέπει να ΑΝΤΙΤΑΞΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΝ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΑΠΛΗΡΩΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ. Γιατί η πολιτική της πείνας, ανεργίας και λαϊκής εξαθλίωσης απαιτεί ΛΑΪΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΟΧΙ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΜΕΣΑΙΩΝΑ. Τις μορφωτικές ανισότητες που δημιουργεί αυτή η πολιτική μπορούμε να τις αμβλύνουμε, με τη συνεχή συλλογική πάλη και τις διεκδικήσεις μας. Αυτό το αντιστασιακό μήνυμα αποτελεί και το καλύτερο μάθημα για τους νέους, των οποίων το μέλλον αμαυρώνουν τα βάρβαρα μέτρα.

…Μπρος, στο δρόμο έξω! Αγωνίσου! 

Να περιμένεις πια δε γίνεται, είναι αργά πολύ!

Βοήθα τον εαυτό σου βοηθώντας μας:

Κάνε πράξη την αλληλεγγύη!

Μπ. Μπρεχτ

  • ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΤΗΣ ΑΠΟΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΗΣ «ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑΣ» ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΕΤΑΙΡΙΣΜΟΥ.
  • ΤΑΞΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ. ΜΕ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΤΑΞΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ
  • ΜΑΖΙΚΟΙ ΕΝΩΤΙΚΟΙ-ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ.
  • ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ΠΟΥ ΘΕΣΠΙΖΟΥΝ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ.
  • ΚΡΑΤΙΚΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΓΙΑ ΓΕΥΜΑΤΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ
  • ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
  • ΔΩΡΕΑΝ ΙΑΤΡΟΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΟΥΣ
  • ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΧΩΡΙΣ ΦΑΓΗΤΟ – ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΑΜΟΡΦΩΤΟ
  • ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΑΣ ΧΩΡΙΣ ΤΑ ΑΝΓΚΑΙΑ ΕΦΟΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ

 Η ενωτική λαϊκή πάλη θα αποκρούσει

   τον μορφωτικό-κοινωνικό και εργασιακό μεσαίωνα

Αγωνιστική ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ –  «Δ. ΓΛΗΝΟΣ»

                    ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ  – ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ – ΚΙΝΗΣΕΙΣ

                     ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ,  αρ. φ. 16, Πειραιάς, Τετάρτη, 4 – 4 – 2012

 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*