Αγωνιστική Παρέμβαση Περιστερίου: Απεργία την Τρίτη 7/2

 ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΡΙΤΗ 7/2

  • ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ Η ΝΕΑ ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑ
  • ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ Η ΔΑΝΕΙΑΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΚΑΙ ΤΟ PSI

ΜΕ ΕΓΚΥΚΛΙΟ  ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΕΙ ΝΕΕΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ – ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΧΑΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ «ΕΝΤΟΣ ΥΛΗΣ»

Με Εγκύκλιό του το Υπουργείο Παιδείας (10112 /Δ4 – 30/1/2012) με Θέμα «Μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2012-2013» προχωρά σε νέες συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων. Τα κριτήρια συγχώνευσης είναι «οι κτιριακές υποδομές-εγκαταστάσεις και οι δυνατότητες ανάπτυξης αιθουσών διδασκαλίας, βιβλιοθήκης και λοιπών βοηθητικών χώρων και εξοπλισμού στο σχολείο μετακίνησης. Επιπλέον εκτιμάται η χιλιομετρική απόσταση για το νέο σχολείο λαμβάνοντας υπόψη τη συγκοινωνιακή κάλυψη της περιοχής, το οδικό δίκτυο, τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες και τη διάρκεια κάλυψης της διαδρομής για την άφιξη στο νέο σχολείο, η οποία για τις δύσκολες και δυσπρόσιτες περιοχές δε μπορεί να υπερβαίνει τη μισή ώρα για τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και τα ¾ της ώρας για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Σχολικές μονάδες που λειτουργούν σε ενιαίο χώρο ως ξεχωριστές σχολικές μονάδες της ίδιας βαθμίδας ενοποιούνται σε μία σχολική μονάδα, τηρουμένων των παραπάνω κριτηρίων».   ΚΑΜΙΑ ΑΥΤΑΠΑΤΗ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥΣ!     «Κατασκευάζουν» βήμα-βήμα «περισσεύματα» εκπαιδευτικών για να μονιμοποιήσουν τα σχέδια για μείωση των οργανικών θέσεων, δηλαδή την απόλυση όσων περισσεύουν. Το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης υλοποιεί βήμα βήμα την μείωση κατά 30% των δομών όλων των υπουργείων. Ήδη στο χώρο της εκπαίδευσης άρχισαν το 2011 με τη συγχώνευση σχολείων που έδωσε ταμείο 1050 σχολεία λιγότερα το 2011, περισσότερους μαθητές στο τμήμα και κάμποσες εκατοντάδες εκπαιδευτικούς να ψάχνουν οργανική θέση. Εκατοντάδες νέες οργανικές θέσεις θα σβήσουν από το χάρτη, εκατοντάδες εκπαιδευτικοί θα βρεθούν ξαφνικά στο πουθενά.        Πρόκειται ουσιαστικά και τυπικά για «εκτέλεση συμβολαίου θανάτου» με αυστηρώς λογιστικά κριτήρια, του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα (όποιου είχε απομείνει) της σχολικής εκπαίδευσης, των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, των διορισμών και των προσλήψεων. Η επιχείρηση των καταργήσεων και συγχωνεύσεων σχολείων συνδέεται άμεσα με τη μείωση των θέσεων εργασίας, με την παύση των διορισμών αλλά και τις μαζικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών, την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων με την «αξιολόγηση» – χειραγώγηση και τη σύνδεση του μισθού των εκπαιδευτικών με τις επιδόσεις των μαθητών, την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, την κατάργηση κάθε θεσμού στήριξης της μαθησιακής προσπάθειας, καθώς και με τη δραστική μείωση των κονδυλίων για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων. Η πολιτική αυτή δεν αφήνει κανέναν εκπαιδευτικό έξω. Αν απέναντι σε αυτό το μακελειό δεν υψωθεί τείχος καθολικής αντίστασης, δεν θα περάσει πολύς καιρός που χιλιάδες εκπαιδευτικοί θα χάσουν τη δουλειά τους και όσοι απομείνουν θα εργάζονται σε εργασιακό καθεστώς γαλέρας με μισθούς που δεν θα ξεπερνούν το 50% του μισθού του 2009.

ΜΑΣ ΑΦΗΝΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΙΑΤΡΟΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ! Το Δημόσιο Σύστημα Υγείας εξαιτίας των μνημονιακών πολιτικών βρίσκεται μπροστά στον κίνδυνο της κατάρρευσης. • Για τον καινούριο ασφαλιστικό οργανισμό, τον ΕΟΠΥΥ, προβλέπεται κρατική επιδότηση ύψους 0,6% του ΑΕΠ για να καλύψει 9,5 εκατομμύρια ασφαλισμένους, όταν τα προηγούμενα χρόνια μόνο για το ΙΚΑ, με τους μισούς ασφαλισμένους, η επιδότηση ήταν 1,4% του ΑΕΠ.
• Ο αριθμός των συμβεβλημένων γιατρών, όλων των ειδικοτήτων, πανελλαδικά είναι μόνο 4.953 μέχρι στιγμής, δηλαδή 1 ανά 2.000 ασφαλισμένους! • Ο κάθε συμβεβλημένος γιατρός έχει μέγιστο αριθμό επισκέψεων ασφαλισμένων του ΕΟΠΥΥ, μέχρι 200 το μήνα και 50 την εβδομάδα.
•Εγκρίνονται παρακλινικές εξετάσεις, αλλά σε όλο και μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα. Αν π.χ. μια εξέταση αίματος γινόταν κάθε χρόνο, τώρα επιτρέπεται κάθε δυο χρόνια!
• Η αποζημίωση του κάθε γιατρού θα είναι 6,5 ευρώ καθαρά ανά επίσκεψη!

Με τον κανονισμό παροχών του ΕΟΠΥΥ προωθούνται μέτρα με τα οποία: α) Περιορίζονται οι δωρεάν δημόσιες παροχές, αυξάνονται οι περικοπές στις παροχές σε είδος και σε χρήμα προς τους ασφαλισμένους.  Ενδεικτικά ορισμένα παραδείγματα:

– Καθιερώνεται συμμετοχή 15% όλων των ασφαλισμένων για εξετάσεις που πραγματοποιούνται σε εργαστήρια του ιδιωτικού τομέα, που είναι συμβεβλημένα με τον ΕΟΠΠΥ και συμμετοχή 10% όλων των ασφαλισμένων σε διάφορα διαγνωστικά σκευάσματα απεικονιστικών εξετάσεων (σκιαγραφικά).

– Συμμετοχή 25 % σε αναλώσιμο υγειονομικό υλικό.

– Εκατοντάδες φάρμακα (περίπου 1.300 φαρμακευτικά σκευάσματα) εξαιρέθηκαν από την κάλυψη των ασφαλιστικών ταμείων και οι ασθενείς αντί να πληρώνουν όπως πριν το 25% ή το 10% της συμμετοχής (ανάλογα με την ασθένεια), πληρώνουν τώρα το 100% της τιμής του φαρμάκου.

– Στον κανονισμό του ΕΟΠΥΥ ως «πρόληψη» προβλέπονται μόνο ορισμένες εξετάσεις και αυτές χωρίς την κρατική συμμετοχή αφού τις χρεώνονται τα ασφαλιστικά ταμεία.

ΤΟ «ΝΕΟ» ΛΥΚΕΙΟ ΤΩΝ ΤΑΞΙΚΩΝ ΦΡΑΓΜΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΜΑΘΕΙΑΣ. Αυτό που αντιμετώπισαν πρώτα οι μαθητές φέτος ήταν ένα φθηνό Λύκειο, με περισσότερους μαθητές στην τάξη, χωρίς Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη (ΠΔΣ), με εκπαιδευτικούς πιεσμένους από τη μείωση των μισθών και την δραματική αλλαγή των εργασιακών τους σχέσεων, χωρίς βιβλία, με εξαιρετικά περιορισμένες λειτουργικές δαπάνες,( δραματική κατρακύλα του προϋπολογισμού για την παιδεία, από το 3,1 στο 2,7%) και με ένα ωρολόγιο πρόγραμμα υποταγμένο πλήρως στο νέο σύστημα εισαγωγής – παραλλαγή χρησιμοποιημένων και χιλιοαποτυχημένων συστημάτων πρόσβασης. Το «Νέο Λύκειο» αποτελεί μια βαθμίδα δεμένη απ’ το λαιμό με την πρώιμη εξειδίκευση, τη βαθμοθηρία, την παραπαιδεία, την εισαγωγή στην τριτοβάθμια. Αν κανείς ανιχνεύσει το «σώμα» της πρότασης για το Λύκειο και την πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση, θα διαπιστώσει ότι κεντρική θέση είναι: πανελλαδικού τύπου εξετάσεις σε όλες τις τάξεις του Λυκείου. Σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του Λυκείου, από την Α΄ έως την Γ΄ Λυκείου),οι μαθητές θα διαγωνίζονται στο τέλος της χρονιάς σε εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα σε όλα τα μαθήματα με κοινά θέματα που θα έρχονται από το λεγόμενο “Ανεξάρτητο Εθνικό Οργανισμό Εξετάσεων” και όποιος καταφέρει και «επιζήσει σχολικά» και ενδιαφέρεται να διεκδικήσει την εισαγωγή του στην Ανώτατη εκπαίδευση, στην τελευταία τάξη του Λυκείου, περνάει από έναν ακόμη γύρο πανελλαδικών εξετάσεων σε 3-4 μαθήματα (τα οποία στην πραγματικότητα θα είναι τα διπλάσια, καθώς το Υπουργείο παιδείας, ως μέγας αλχημιστής, προσφέρει τρία σε ένα τα φιλολογικά μαθήματα, τις φυσικές και μαθηματικές επιστήμες).  Με τις πανελλαδικού τύπου εξετάσεις το Υπουργείο Παιδείας επιδιώκει να καλλιεργήσει την αυταπάτη ότι το σύνολο της διαδικασίας θα είναι απόλυτα αντικειμενικό και αξιοκρατικό, αποκρύπτοντας έντεχνα το γεγονός ότι όσο «αντικειμενικό» κι αν είναι το διαδικαστικό μέρος, δεν μπορούν να ¨αφαιρεθούν οι χίλιοι δυο εκπαιδευτικοί και, κυρίως, κοινωνικοί παράγοντες που καθορίζουν τη σχολική επίδοση και εν τέλει την επιτυχία στις εξετάσεις. Παράλληλα, η κρυφή ενσωμάτωση του συστήματος επιλογής στην καρδιά της λυκειακής βαθμίδας, με τις ετήσιες πανελλαδικές εξετάσεις από την Α΄ τάξη -που όλοι γνωρίζουν πόσο εύκολα μπορεί να απλώσουν τη «σκιά τους» στην ημερήσια διάταξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας- μεταμφιέζεται από το Υπουργείο Παιδείας σε «απελευθέρωση του λυκείου ως αυτόνομης μορφωτικής βαθμίδας». Ωστόσο, τα αποτελέσματα στις ετήσιες εξετάσεις πανελλαδικού τύπου δεν θα φωτογραφίζουν, δεν θα αποτιμούν απλώς την απόδοση και την πρόοδο του μαθητή από τάξη σε τάξη, αλλά θα καθορίζουν (νωρίς – νωρίς) ποιες σχολές θα «ανοίξουν» γι’ αυτόν στο μέλλον και αν θα «ανοίξουν». [Αξίζει να τονίσουμε ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι τα τεστ τύπου πολλαπλής επιλογής προάγουν την κριτική σκέψη και άλλες συναφείς δραστηριότητες, καθώς δέχονται σοβαρές αμφισβητήσεις. Τι ελέγχεται, αλήθεια, με αυτά που παρουσιάζονται σαν τη λυδία λίθο της αξιολόγησης των μαθητών; Θραύσματα γνώσεων και επιλεκτικής μνήμης που δεν είναι παρά μία από τις μορφές που παίρνει η ικανότητα συγκράτησης πληροφοριών, η οποία δρομολογείται στα ίδια ίχνη της αποστήθισης που υποτίθεται έρχεται να αναιρέσει.]. Το “Νέο Λύκειο” αποτελεί οργανικό τμήμα του “Νέου Σχολείου” της ημιμάθειας, του κατακερματισμού, των αποσπασματικών γνώσεων, της μεγάλης διαφοροποίησης. Αυτό που κυρίως αμφισβητείται και υπονομεύεται είναι η γενική μόρφωση, με την έννοια ενός επαρκούς και συνεκτικού σώματος γνώσεων που θα παρέχει στο μαθητή τη δυνατότητα να κατανοεί την πολυπλοκότητα των προβλημάτων του φυσικού και του κοινωνικού περιβάλλοντος και να αντιμετωπίζει τις προκλήσεις του. Και βέβαια η ανάγκη γενικής, συγκροτημένης γνώσης και η ισότητα ευκαιριών δεν αναφέρονται πια ούτε προσχηματικά ως περιεχόμενο του νέου σχολείου. Αντίθετα οι δείκτες της PISA (κατηγοριοποίηση με βάση δείκτες του ΟΟΣΑ) και η ανάγκη απόκτησης ενός αθροίσματος βασικών δεξιοτήτων γίνεται σημαία, κριτήριο, κεντρική κατεύθυνση. Το «νέο Λύκειο» δένεται με ένα νήμα με την πολιτική των συγχωνεύσεων και της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών με βάση τις επιδόσεις των μαθητών. Γιατί είναι φανερό ότι το Υπουργείο Παιδείας σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τις διαφοροποιημένες επιδόσεις των Λυκείων στις πανελλαδικού τύπου εξετάσεις στα όρια των τριών τάξεων για να νομιμοποιήσει την απορριπτική αξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών, καθώς θα τους συνδέει με τα αποτελέσματα των μαθητών. Από την άλλη με το επιχείρημα της ανάπτυξης των προγραμμάτων επιλογής μαθημάτων θα επιχειρήσει να δικαιολογήσει την πρόθεσή του για συνένωση λυκείων, δηλαδή για κατάργηση σχολικών μονάδων ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα.

ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ! – Ή ΑΥΤΟΙ Ή ΕΜΕΙΣ – ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ – ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ

Μας έλεγαν, θα νικήσετε όταν υποταχτείτε

Υποταχτήκαμε… και βρήκαμε στάχτη…

Μένει να ξαναβρούμε τη ζωή μας,τώρα που δεν έχουμε πια τίποτα

                                                                                                                                    Γ. Σεφέρης

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*