Δήλωση της Αγγελικής Φατούρου, μέλους του ΔΣ της ΟΛΜΕ
Εκπροσώπου των ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ – ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ – ΚΙΝΗΣΕΩΝ
Πληροφορηθήκαμε μόλις προχθές από συναδέλφους φιλολόγους που διδάσκουν στα σχολεία του Περιστερίου ότι τους κοινοποιήθηκε έγγραφο στο οποίο αναφέρονται τα εξής :
«
Στο πλαίσιο της επιμόρφωσης των φιλολόγων του 3ου Γραφείου σε θέματα διδακτικής και μεθοδολογίας, η Σχολική Σύμβουλος, Αιμιλία Βλαχογιάννη, σε συνεργασία με τη φιλόλογο, κ. Α. Δεκάζου, διοργανώνει δειγματική διδασκαλία στο μάθημα της ιστορίας Α΄ Γυμνασίου, στο πλαίσιο του έργου «Ψηφιακή τάξη», για τους καθηγητές των Γυμνασίων του Περιστερίου, που έχουν αναλάβει το μάθημα (υποχρεωτικά) και όσοι επιθυμούν να παρακολουθήσουν (προαιρετικά).
Η δειγματική διδασκαλία θα πραγματοποιηθεί στη Σύγχρονη Σχολή Αυγουλέα …την Τετάρτη 17-2-2010 και ώρα 12.00 έως 14.00.
Παρακαλώ να λάβουν γνώση ενυπόγραφα οι φιλόλογοι και μέχρι την Παρασκευή 12-2-2010 να δηλωθούν τα ονόματα των φιλολόγων που θα παρακολουθήσουν τη δειγματική στο Γραφείο Συμβούλων (210 5987693 και 210 5987696) και να αναμορφωθεί το πρόγραμμα, ώστε οι καθηγητές να παρακολουθήσουν τη δειγματική, χωρίς να διαταραχθεί η λειτουργία των σχολείων”.
Επ’ αυτού οφείλουμε να επισημάνουμε ότι :
1] Η πολιτική αρκετών σχολικών συμβούλων να πραγματοποιούν σεμινάρια, δειγματικές διδασκαλίες ή άλλες δραστηριότητες για καθηγητές της ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ σε ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, αποτελεί απαράδεκτη ΕΜΜΕΣΗ διαφήμιση της ιδιωτικής εκπαίδευσης, δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή από το εκπαιδευτικό κίνημα και οφείλει να καταγγελθεί. Δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία γι’ αυτήν την πρακτική.
Το σαθρό επιχείρημα περί υλικοτεχνικής υποδομής δεν ευσταθεί. Ανάμεσα στα 20 Γυμνάσια και τα 14 Λύκεια του Περιστερίου έχουμε πολλά που πληρούν όλες τις προδιαγραφές για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε επιμορφωτικής διαδικασίας.
Αλλά ακόμη και αν τα πράγματα δεν ήταν έτσι, οι δειγματικές έχουν νόημα όταν σχετίζονται με την πραγματικότητα των σχολείων, αυτήν που βιώνει και καλείται να αντιμετωπίσει ο μάχιμος εκπαιδευτικός κάθε μέρα-κάθε ώρα, στη «δύσκολη» περιοχή, στο «δύσκολο» σχολείο, στο προβληματικό κτίριο κλπ και όχι όταν αφορούν ιδεατές – ακαδημαϊκές ή ελιτίστικες προσεγγίσεις των ζητημάτων.
2] Από πουθενά δεν προκύπτει η υποχρέωση παρακολούθησης, παρά μόνον αν την ίδια ώρα ο εκπαιδευτικός έχει μάθημα και πάρει άδεια από τη διεύθυνση του σχολείου του. Εκτός ωρών διδασκαλίας οποιαδήποτε ενασχόληση είναι προαιρετική.
Ως εκ τούτου, και επειδή δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι ανάλογο, καλούμε τους Σχολικούς Συμβούλους, να σέβονται το δημόσιο σχολείο στο οποίο και υπηρετούν και να ΜΗΝ ΕΠΑΝΑΛΑΒΟΥΝ τέτοιου είδους ατοπήματα.
Σε αντίθετη περίπτωση θα καλέσουμε τους συναδέλφους μας εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων να απέχουν από κάθε δραστηριότητα επιμορφωτικού ή άλλου χαρακτήρα που πραγματοποιείται σε ιδιωτικά σχολεία.
Περιμένουμε και την επίσημη τοποθέτηση του Υπ. Παιδείας στο ζήτημα αυτό, προκειμένου να προβούμε στις νόμιμες -…και ηθικές- ενέργειες υπεράσπισης του ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, πράγμα που μας επιβάλλει η συνείδηση, η θέση μας και … η κοινή λογική.
ΑΘΗΝΑ, 14/2/2010
6974438720, agelikifatourou@gmail.com