Αναπλήρωση μαθημάτων εξ αιτίας των μαθητικών καταλήψεων. Έγνοια για τη μόρφωση ή επιβολή για την συμμόρφωση;

Ανακοίνωση του Ενιαίου Μέτωπου Αντίστασης Καθηγητών στην Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας:

Από τη δεκαετία του 90 το υπουργείο παιδείας αντί να «ακούει» τις νεανικές ανησυχίες, να επιλύει τα προβλήματα της εκπαίδευσης που οφείλονται αποκλειστικά σε δικές του παραλείψεις και πολιτικές και αντί να κατανοεί τις  αντικειμενικές αιτίες του φαινομένου των μαθητικών καταλήψεων, «κουνά το δάκτυλο» και επιδίδεται σε «επιχειρήσεις» και εγκυκλίους για την αναπλήρωση των μαθημάτων, με χαρακτήρα καθαρά απειλητικό και τιμωρητικό.Ναι! Είναι αλήθεια ότι χάνεται κάθε σχολική χρονιά  κρίσιμος και χρήσιμος εκπαιδευτικός χρόνος: καθυστέρηση πλήρωσης θέσεων εκπαιδευτικών, διανομής βιβλίων (φέτος δεν δόθηκαν ακόμα όλα τα βιβλία και ακόμα δεν έχουν καλυφτεί ώρες από το Σεπτέμβρη ακόμη και για πτυχίο στη Γ΄ ΕΠΑΛ!!!), εκλογές, άδειες, μαθητικές καταλήψεις και κυρίως αυθαίρετη περικοπή του διδακτικού έτους για τον προγραμματισμό των πανελληνίων εξετάσεων.

Από όλη αυτήν την απώλεια εκπαιδευτικού χρόνου το υπουργείο επιλεκτικά, αλλά αποκαλυπτικά «ανησυχεί» μόνο για τις μέρες των μαθητικών καταλήψεων. Προφανώς  δεν τους νοιάζει αν η μόρφωση των παιδιών συντελείται ομαλά. Προφανώς δεν μπορούν να ξεχάσουν ούτε και να συγχωρήσουν τις μεγάλες μαθητικές κινητοποιήσεις που ακύρωσαν τις συντηρητικές νεοφιλελεύθερες «μεταρρυθμίσεις» Κοντογιαννόπουλου, Αρσένη στη δεκαετία του ‘90. Η θυσία του συναδέλφου μας Νίκου Τεμπονέρα και το «κάτσε καλά Γεράσιμε» εγγράφηκε ως μόνιμος εφιάλτης του υπουργείου.

Στην ουσία θέλουν να αναστείλουν και να παρεμποδίσουν στη γέννηση της, την νεανική αμφισβήτηση συμμετοχή και ενεργοποίηση. Στοιχεία βέβαια των εφήβων που μπορεί και να εκδηλώνονται ακόμα ακατέργαστα, αδιαμόρφωτα με κενά και αδυναμίες. Αλλά όχι άλλη μεγαλίστικη υποκρισία. «Ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω».

Οι εκπαιδευτικοί και το εκπαιδευτικό κίνημα, ξέρουμε πολύ καλά τη δουλειά μας. Ξέρουμε πώς με υπευθυνότητα να αντιμετωπίζουμε και καλύπτουμε ουσιαστικά, ποιοτικά, και με επάρκεια τον εκπαιδευτικό χρόνο που για κάθε λόγο χάνεται. Δεν περιμένουμε  τις εγκυκλίους για να το πράξουμε. Έχουμε ακόμα εκπαιδευτικό φιλότιμο.

Αρνούμαστε συνολικά την τιμωρητικού χαρακτήρα εγκύκλιο του υπουργείου. Δεν καταργούμε εκπαιδευτικές εκδρομές και επισκέψεις, αργίες και Σάββατα. Δεν ακυρώνουμε την παιδευτική διαδικασία του σχολείου γιατί είναι πολύτιμη. Δεν εντατικοποιούμε την μάθηση γιατί αποβαίνει σε βάρος των μαθητών μας.

Ιδιαίτερα σήμερα, την περίοδο της συνολικής κρίσης που δημιουργεί επί πλέον άγχος, ανασφάλεια και φόβο στους μαθητές μας δεν τους προσθέτουμε ένταση και δυσφορία. Τους κατανοούμε και είμαστε δίπλα τους στην διαδικασία μάθησης, διαμόρφωσης της προσωπικότητάς τους, στα ερωτήματα, τις ανησυχίες και στην προσπάθεια τους να ερμηνεύσουν τον κόσμο και να βρουν τη σωστή θέση τους στην κοινωνική πραγματικότητα.

Δεν προσθέτουμε οριζόντια και αόριστα μέρες που δεν θα αντιμετωπίζουν το θέμα ουσιαστικά. Αναπληρώνουμε την εκπαιδευτική ύλη, την ουσία μάθησης και αφομοίωσής της από τους μαθητές, με εσωτερικές διευθετήσεις του χρόνου και του ωρολογίου προγράμματος, με αληθινή έγνοια για την ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία του σχολείου.

Εντέλει, προτείνουμε στο υπουργείο, να μην σταματήσει  βίαια και πρόωρα και φέτος κοντά στις 5 Μαΐου τη διδασκαλία των μαθημάτων, καταστρέφοντας και θυσιάζοντας κρίσιμο και χρήσιμο εκπαιδευτικό χρόνο δύο μηνών, στο βωμό της λογιστικής και της λιτότητας. Η όποια ποιοτική αναπλήρωση εκεί μόνο μπορεί να γίνει.

 Συναδέλφισσες, -οι

Ήρθε η ώρα να ξανασηκώσουμε το ανάστημά μας. Να αρνηθούμε να συναινέσουμε στη τιμωρητική λογική του τροϊκανού Υπουργείου μας. Να σταθούμε δίπλα στη νέα γενιά που της στερούν το δικαίωμα στο όνειρο και στη ζωή. Να αντισταθούμε σε παράτυπες και παράνομες «απειλές» προϊσταμένων και «μικρών διευθυντών». Κανένας να μη πάει για μάθημα Σάββατο. Καλυπτόμαστε από τα συνδικαλιστικά μας όργανα: Όσο δεν καλύπτονται οι αντίστοιχοι κωδικοί πληρωμής πιθανές τέτοιες αποφάσεις μπορούν να γίνουν τόσο μπούμεραγκ για τους συμμετέχοντες: παρανομία για  όλη την διοικητική ιεραρχία όσο και φρούδες ελπίδες για επί πλέον «υπερωρίες» για τους πληττόμενους πανταχόθεν συναδέλφους και με τους μαθητές «απέναντι» σε εποχή που οφείλουμε νάμαστε δυο φορές μαζί τους: και παιδαγωγικά και κοινωνικά.

Σε κάθε περίπτωση για τις δήθεν «υπερωρίες» πέραν του πενθημέρου έχουν ήδη υπάρξει πλήρης συνδικαλιστική κάλυψη – χωρίς οικονομικό κόστος γιατί είναι Σάββατο – από το ΔΣ ΟΛΜΕ και ΔΣ ΕΛΜΕ (2 τρίωρες στάσεις για τις δήθεν υπερωρίες). Σε όποια σχολεία παρά ταύτα προκύψει επομένως τέτοιο θέμα να ενημερώνουμε την ΕΛΜΕ. Συγκεντρώσεις έξω από αυτά τα σχολεία Σάββατο πρωί.

Όσοι Διευθυντές σχολικών μονάδων διολισθαίνουν σε τέτοιο ατόπημα να γνωρίζουν ότι διαλέγουν λάθος δρόμο. Να μην ενδίδουν στις τηλεφωνικές πιέσεις των προϊσταμένων, χωρίς προηγουμένως να έχουν διαπιστώσει την κάλυψη των κωδικών, αλλά και το παράλογο αυτής της δήθεν «αναπλήρωσης». Εσκεμμένα δεν στέλνουν γραπτό «εντέλλεστε», ακριβώς λόγω της έλλειψης των απαραίτητων χρημάτων στους κωδικούς!!! Δεν μπορεί να είναι συνετή η διοίκηση και να μην είναι οι εκπαιδευτικοί που είμαστε «οι μάχιμοι της τάξης». Γιατί λοιπόν να μεταβιβάζουν εντέχνως τις ευθύνες τους (από τους διευθυντές των σχολείων έως το Υπουργείο) απέναντι στις οικονομικές απαιτήσεις που προκύπτουν από τις πιθανές υπερωρίες, στους υφισταμένους τους στου εκπαιδευτικούς που οδεύουν στην οικονομική εξαθλίωση σήμερα και τις απολύσεις αύριο;

Να πάρει πίσω τη συγκεκριμένη εγκύκλιο η διοικητική ιεραρχία.

Ή …μήπως  όμως η εγκύκλιος είναι μέτρο της τρόικας που τα ξέρει όλα και φροντίζει για μας; Αλλά τότε πρέπει να ανατρέψουμε και την τρόικα.

Πάτρα 25/01/2012

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*