Οι Παρεμβάσεις ΠΕ για το μάθημα της θεατρικής αγωγής

Όλοι και όλες  στην παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας

την Δευτέρα 30 Ιανουαρίου και ώρα 11:00 π.μ..

Στις 22/12/2011 δημοσιεύθηκε το υπ’ αριθμ. 124662/Γ2/1-11-2011 έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ. με θέμα «Έγκριση Προγραμμάτων Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την πιλοτική τους εφαρμογή του επιστημονικού πεδίου Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης». Στο συγκεκριμένο έγγραφο αναφέρεται ότι θα διδάσκονται μόνο τα μαθήματα της Μουσικής και των Εικαστικών τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Με αφορμή το Πρόγραμμα «Νέο σχολείο- Σχολείο του 21ου αιώνα» το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής  πλέον θα είναι απλά δεξιότητα – δραστηριότητα στα πιλοτικά Δημοτικά Σχολεία με σκοπό πιθανά να γίνεται από δασκάλους. Το μάθημα του Θεάτρου δε θα ενταχθεί στα πιλοτικά Γυμνάσια, ενώ έχει ήδη καταργηθεί από τον Σεπτέμβρη του 2011 το μάθημα Στοιχεία Θεατρολογίας στο Νέο Λύκειο. Μια δραστηριότητα που θα είναι σε τρίμηνη ή εξάμηνη διδασκαλία και αποκομμένο από την μαθησιακή διαδικασία. Με αυτή τη λογική  οι προσλήψεις  των εκπαιδευτικών εξαρτώνται από αυτά.

Στην εποχή των μνημονίων, των περικοπών, των απολύσεων, του ΔΝΤ, της διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης και κάθε κοινωνικού αγαθού, στο «νέο» σχολείο της αγοράς που ευαγγελίζεται η υπουργός Παιδείας δεν έχουν θέση τα γνωστικά αντικείμενα  πολιτισμού παρά μόνο μέσω της εξάρτησης από τα προγράμματα των ΕΣΠΑ και όσο διαρκούν αυτά.

Η ύπαρξη των συναδέλφων των ειδικοτήτων (θεατρολόγοι, μουσικοί, πληροφορικοί, εικαστικοί) είναι εκ των ουκ άνευ απαραίτητη. Είναι απαραίτητη όχι στη βάση της ελαστικής εργασίας, αλλά με βάση τη μονιμότητα και την αρχή «οργανικές θέσεις  για κάθε εκπαιδευτικό παρεχόμενο έργο»

Πολλοί σύλλογοι διδασκόντων και σύλλογοι Π.Ε. έχουν διατυπώσει την αντίθεσή τους στην ύπαρξη των σχολείων αυτών, αλλά και την ταυτόχρονη αναγκαία ύπαρξη των ειδικοτήτων αυτών στα σχολεία και μάλιστα σε συνδυασμό με τους συναδέλφους δασκάλους σε συνδιδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων. Γεγονός που σημαίνει ότι όχι μόνο χρειάζονται τόσοι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων που εργάζονται σήμερα, αλλά πολλοί περισσότεροι.

 

Με βάση αυτά:

Εκφράζουμε  την αντίθεσή μας  και απαιτούμε να καθιερωθεί σε όλα τα δημοτικά σχολεία και σε όλες τις τάξεις το μάθημα της θεατρικής αγωγής και να διοριστούν τώρα μόνιμοι εκπαιδευτικοί .

  • Να μην απολυθεί κανένας συνάδελφος. Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους
  • Την σύσταση ανάλογου κλάδου στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και την δημιουργία οργανικών θέσεων – Ένας θεατρολόγος ανά σχολική μονάδα.
  • Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 15% του Γ.Κ.Π.
  • Όχι στο «νέο σχολείο» της αγοράς. Ενιαίο Δημόσιο Δωρεάν 12χρονο Υποχρεωτικό Σχολείο. Δίχρονη δημόσια και δωρεάν υποχρεωτική προσχολική αγωγή.
  • Καμία συγχώνευση/κατάργηση σχολείου. Καμία περικοπή δαπανών, διορισμών, προσλήψεων, μισθών και επιδομάτων.
  • Σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους. Κατάργηση της ωρομισθίας, του αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου, του αναπληρωτή και του αναπληρωτή ΕΣΠΑ. Όχι στην ελαστική εργασία και στην άρση της μονιμότητας. Κάλυψη όλων των αναγκών, πραγματικών και λειτουργικών, με νέες οργανικές θέσεις και με μόνιμους μαζικούς διορισμούς. Κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, μαζικοί διορισμοί με βάση το χρόνο λήψης πτυχίου. Μόνιμος διορισμός όλων των εκπαιδευτικών που έχουν εργαστεί στο δημόσιο σχολείο. Να καταργηθεί το νέο βαθμολόγιο – μισθολόγιο. Αξιοπρεπείς μισθούς με αυξήσεις για όλους. Όχι στην αξιολόγηση-ιδεολογική χειραγώγηση. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στα σχολεία

Όλοι και όλες  στην παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας

την Δευτέρα 30 Ιανουαρίου και ώρα 11:00 π.μ..

ΚΑΝΕΝΑΣ ΜΟΝΟΣ – ΚΑΜΙΑ ΜΟΝΗ

                                                                                               20/01/2012 

ανεξάρτητες αυτόνομες αγωνιστικές ριζοσπαστικές

           ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ  ΚΙΝΗΣΕΙΣ  ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.

www.paremvasis.gr                                                          

 

 

 

 

 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*