ΜΕ 776 ΕΥΡΩ ΔΕΝ ΖΟΥΜΕ! ΞΕΣΗΚΩΝΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΖΩΗ!
Ο μισθός των 776 ευρώ των νεοδιόριστων με ΜΚ1 είναι μνημείο ντροπής και εξευτελισμού ολόκληρου του κλάδου! Οι αυξήσεις-κοροϊδία των 40 ευρώ από 1/1/2024, έπειτα από μια δεκαετία μισθολογικών μειώσεων κατά 40%, γίνονται καθημερινά αέρας κοπανιστός από την πρωτοφανή ακρίβεια, τις αχαλίνωτες κερδοσκοπικές ανατιμήσεις σε ενοίκια-τρόφιμα-ρεύμα-καύσιμα και τους αυξημένους κατά 6,2 δις φετινούς φόρους φωτιά. H κυβέρνηση έχει αυξήσει κατά 30% τους μισθούς των στελεχών εκπαίδευσης, τη στιγμή που οι νεοδιόριστοι συνάδελφοι και συναδέλφισσές μας υπηρετούν κατά κανόνα μακριά από τον τόπο μόνιμης κατοικίας και οικογενειακών τους υποχρεώσεων, συντηρώντας πολλές φορές δύο σπίτια με διπλά νοίκια και λογαριασμούς. Συγχρόνως, χαρίζει απλόχερα κάθε χρόνο πακτωλούς δημοσίου χρήματος και νέες φοροαπαλλαγές σε μεγαλοεπιχειρηματίες, εργολάβους, καναλάρχες, εφοπλιστές και σε πολεμικούς εξοπλισμούς. Tα έργα και οι ημέρες «αριστείας» βοούν. Αντί για φθηνά σπίτια και φθηνό ρεύμα, επιδότηση ενοικίου και συγκοινωνιακών μετακινήσεων, επαρκή και στελεχωμένα σχολεία και νοσοκομεία έχουμε αεροσκάφη RAFALE και F35 των 16 δις και «απρόσμενα κέρδη» 10 δις των μεγαλοεπιχειρηματιών της ενέργειας! Η κυβέρνηση, μάλιστα, προτίθεται να μοιράσει 8,5 εκατομμύρια ευρώ στην αεροπορική εταιρία Sky Express και άλλα 50 εκατομμύρια στην υπεύθυνη για το κρατικό έγκλημα των Τεμπών Hellenic Train λόγω μείωσης των αμύθητων κερδών τους! Σε πείσμα της κυβερνητικής βαρβαρότητας που μας εύχεται «εις υγείαν των κορόιδων», απαιτούμε:
- 200 ευρώ εισαγωγικό μισθό στους νεοδιόριστους και γενναίες αυξήσεις για όλο τον κλάδο για να ζούμε με αξιοπρέπεια από την εργασία μας! Άμεση επαναφορά 13ου-14ου μισθού, του ωραρίου πριν το 2013 και του κλεμμένου κλιμακίου μας 2016-2017.
- Κατά προτεραιότητα δωρεάν ιατρικές εξετάσεις στα δημόσια νοσοκομεία και δομές για τον διορισμό και προσκόμισή τους εν ευθέτω χρόνο. Ούτε 1 ευρώ από την τσέπη μας. Δυνατότητα ηλεκτρονικής ανάληψης υπηρεσίας.
- Γενναία επιδότηση ενοικίου και συγκοινωνιακών μετακινήσεων. Άμεση ανέγερση από το κράτος κατοικιών εκπαιδευτικών και άλλων δημοσίων υπαλλήλων στις ορεινές και νησιωτικές περιοχές διορισμού και διάθεση υπαρχόντων κτηρίων για τη στέγασή τους.
- Αυτοδίκαιη εγγραφή των παιδιών των νεοδιόριστων και αναπληρωτών/τριών στο δημόσιο σχολείο και τους παιδικούς σταθμούς με κατάργηση των τροφείων τους.
- Διαφανείς τοποθετήσεις και αποσπάσεις με βάση τα μόρια των συναδέλφων -ισσών.
- Φθηνό ρεύμα και φθηνά τρόφιμα. Παιδεία-υγεία-ρεύμα-νερό-ασφάλιση-συγκοινωνίες-πολιτισμός αποκλειστικά δημόσια αγαθά για όλο τον λαό.
ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΝΔ – ΕΕ –ΟΟΣΑ: ΣΥΜΠΤΥΞΕΙΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ – ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ – ΙΔΙΩΤΕΣ ΠΑΝΤΟΥ
ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΤ’ ΟΝΟΜΑ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΧΩΡΑΕΙ ΟΛΟΕΝΑ ΚΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΜΟΡΦΩΣΗ – ΜΑΘΗΤΕΣ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ!
Η κυβέρνηση, υπηρετώντας πιστά τις απαιτήσεις του κεφαλαίου σύμφωνα με την έκθεση Πισσσαρίδη-ΟΟΣΑ-ΣΕΒ για την ελληνική εκπαίδευση, έχει ψηφίσει με ομοβροντία νόμων-υπουργικών αποφάσεων-εγκυκλίων τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, την αξιολόγηση, την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, την Τράπεζα Θεμάτων και την παράδοση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στα επιχειρηματικά συμφέροντα. Παράλληλα, έχει εξοστρακίσει τις κοινωνικές επιστήμες, το σχέδιο και γενικά την εικαστική αγωγή από τα ωρολόγια προγράμματα του λυκείου, ενώ με τον πρόσφατο νόμο για το «ψηφιακό σχολείο» μέσα στο κατακαλόκαιρο γενικεύει την τηλε-«εκπαίδευση» και συρρικνώνει την Ειδική Αγωγή. Έχοντας πάρει τη σκυτάλη από το προσοντολόγιο και τις δομές αξιολόγησης Γαβρόγλου, η κυβέρνηση της ΝΔ προσπαθεί με κρεσέντο αυταρχισμού και διώξεων εναντίον εκπαιδευτικών και μαθητών να επιβάλει σιγή νεκροταφείου για να ολοκληρώσει ανενόχλητη την αντιεκπαιδευτική αναδιάρθρωση του δημόσιου σχολείου:
– Αποσκοπεί στη σταδιακή εκδίωξη των μαθητών των λαϊκών στρωμάτων από τη δημόσια εκπαίδευση, εξωθώντας δεκαπεντάχρονα παιδιά στις μεταγυμνασιακές Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης και μετατρέποντάς τα σε φθηνό και αναλώσιμο εργατικό δυναμικό.
– Στοχεύει στην άμεση παρέμβαση και τον έλεγχο του περιεχομένου σπουδών από την αγορά μέσω των περιβόητων «ήπιων δεξιοτήτων» έναντι της ολόπλευρης μόρφωσης και της επιστημονικής σε βάθος γνώσης των αντικειμένων. Γι’ αυτό και απαιτεί εκπαιδευτικούς ανασφαλείς, πειθαρχημένους, υπάκουους, χωρίς κοινωνική αντίληψη, με τυποποιημένο ρόλο, χωρίς λόγο στο «τι» και στο «πώς» θα διδαχθεί, χωρίς παιδαγωγική ελευθερία και σε καθεστώς διαρκούς αξιολόγησης και φόβου.
– Την ίδια στιγμή χαρίζει στα επιχειρηματικά συμφέροντα τον επαγγελματικό προσανατολισμό, την επιμόρφωση, τα βιβλία και το ψηφιακό σχολείο, ενώ μειώνει ασφυκτικά την κρατική χρηματοδότηση για την αναζήτηση πόρων από επιχειρήσεις–χορηγούς. Το βαρέλι δεν έχει πάτο με τις εκατοντάδες περικοπές και συμπτύξεις τμημάτων σε Γυμνάσια, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ και ειδικά σχολεία μέσα στο καλοκαίρι στο όνομα του «εξορθολογισμού» και βγάζοντας υπεράριθμους χιλιάδες εκπαιδευτικούς. Και όλα αυτά σε συνέχεια πολιτικών της προηγούμενης δεκαετίας, κατά την οποία κατήργησαν και συγχώνευσαν εκατοντάδες σχολεία, αύξησαν τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα και το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών.
ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ!
Η αξιολόγηση είναι το εργαλείο για την υλοποίηση του σχολείου της αγοράς. Γι’ αυτό κυβέρνηση και υπουργείο έχουν σύρει αλλεπάλληλες φορές στα δικαστήρια τα εκπαιδευτικά σωματεία (ΕΛΜΕ,ΣΕΠΕ), τις ομοσπονδίες (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ) και την ΑΔΕΔΥ, κηρύσσοντας παράνομη την απεργία-αποχή από την αξιολόγηση κι εκβιάζοντας τους νεοδιόριστους. Παρά την προσπάθεια τρομοκράτησης από την ηγεσία του υπουργείου, ο κλάδος μας δίνει εδώ και μια τριετία με μαζικότητα, αποφασιστικότητα και αλληλεγγύη έναν τιτάνιο αγώνα για να μην περάσει η αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση σχολείων-μαθητών-εκπαιδευτικών. Η πρόσφατη απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών για την άμεση αυτοδίκαιη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων συναδέλφων και συναδελφισσών μας του 2020 χωρίς αξιολόγηση είναι ηχηρό χαστούκι σε όλη την πολιτική ηγεσία του υπουργεόυ και την κυβέρνηση. Καταρρέουν οι πρωτοφανείς εκβιασμοί, οι διαρκείς δικαστικές προσφυγές και οι παράνομες προφορικές εντολές και εγκύκλιοι, με τις οποίες πασχίζουν εδώ και μια τριετία να επιβάλουν την αξιολόγηση. Την ίδια στιγμή, ανοίγει ο δρόμος της μονιμοποίησης και για τους συναδέλφους του 2021 και 2022.
Η συγκεκριμένη δικαστική απόφαση έχει τη σφραγίδα της περήφανης στάσης των χιλιάδων νεοδιόριστων συνάδελφων και συναδελφισσών σε όλη τη χώρα, που αψήφησαν το όργιο απειλών και της χυδαίας τρομοκρατίας της ηγεσίας του υπουργείου, κατήγγειλαν από την πρώτη στιγμή την παράνομη εργασιακή τους ομηρία επί τρία και τέσσερα χρόνια ως «δοκίμων» και συμμετείχαν μαζικά στη διαρκώς επαναπροκηρυσσόμενη απεργία-αποχή των ΟΛΜΕ-ΔΟΕ-ΑΔΕΔΥ-ΕΛΜΕ-ΣΕΠΕ. Γιατί, η πλειονότητα της νέας γενιάς του κλάδου έχει απορρίψει την αξιολόγηση απαιτώντας την έκδοση διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης μετά την παρέλευση της διετούς δόκιμης περιόδου και υπερασπιζόμενη την παιδαγωγική ελευθερία, τη δημοκρατία και το δημόσιο δωρεάν σχολείο για την ολόπλευρη μόρφωση όλων των παιδιών, σε πείσμα των σειρήνων του φόβου και της υποταγής. Άλλωστε, όπου οι συνάδελφοι/ισσες αξιολογήθηκαν λόγω φόβου, εξαναγκάστηκαν μέσα σε καθεστώς έντονου άγχους και ιδιόμορφης εργασιακής κακοποίησης να οργανώσουν 45λεπτες «θεατρικές παραστάσεις» αναξιοπρέπειας με κομπάρσους τους μαθητές και τις μαθήτριές μας. Κόντρα σε κάθε έννοια παιδαγωγικής δεοντολογίας και επιστημονικής αρχής οι τάξεις σημαιοστολίζονταν, παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες εξαφανίζονταν, στο βωμό της «υποδειγματικής διδασκαλίας» που προετοιμαζόταν βδομάδες με πρόβες για να ανταπεξέλθουν όλοι-ες στο σόου ενώπιον των νέο-επιθεωρητών, συμβούλων αλλά και διευθυντών-ντριών.
Γενικότερα, όπου εφαρμόστηκε η αξιολόγηση, ιδιωτικοποίησε τη δημόσια εκπαίδευση, οδηγώντας σε λουκέτα και σε μαζικές παραιτήσεις συναδέλφων λόγω επαγγελματικής εξουθένωσης και παιδαγωγικής ανελευθερίας, ενώ μετέτρεψε τους διευθυντές σε managers και τους προϊσταμένους σε φόβητρο σε σχολεία-εξεταστικά κάτεργα. Η κυβέρνηση, όπως και οι προκάτοχοί της, επιχειρεί με αυτές τις καταστροφικές συνταγές των ΕΕ-ΟΟΣΑ για την αξιολόγηση να ενοχοποιήσει τους εκπαιδευτικούς ως αποδιοπομπαίους τράγους για όλα τα συσσωρευμένα προβλήματα του δημόσιου σχολείου, παριστάνοντας την αθώα περιστερά, ενώ είναι η ίδια αποκλειστικά υπεύθυνη: για τις εκατοντάδες χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες κάθε χρόνο λόγω των αιματηρών περικοπών σε διορισμούς-προσλήψεις, τα υπερπληθή τμήματα των 28-30 μαθητών, την έναρξη της ενισχυτικής διδασκαλίας και των τάξεων υποδοχής στην καλύτερη περίπτωση κάθε Δεκέμβρη, την ακαταλληλότητα των σχολικών βιβλίων και την θλιβερή υλικοτεχνική υποδομή του σημερινού εξετασιοκεντρικού σχολείου, που απορρίπτει μορφωτικά τους πολλούς με την Τράπεζα Θεμάτων και την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Πολύ περισσότερο, κυβέρνηση και ΟΟΣΑ, με το δόγμα «κακός μαθητής = κακός καθηγητής», θέλουν να διαγράψουν μονοκοντυλιά όλες τις ιδιαίτερες οικονομικές, κοινωνικές, πολιτισμικές και γεωγραφικές συνθήκες ζωής των μαθητών/τριών μας που καθορίζουν καταλυτικά τη σχολική τους επίδοση σ’ ένα σχολείο-εξεταστικό μαραθώνιο. Απαιτούμε:
- Ακώλυτη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων (του 2020 και του 2021 και 2022) χωρίς αξιολόγηση, με την άμεση έκδοση διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης. Κατάργηση της «δόκιμης» περιόδου.
- Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη. Καμία σύνδεση μισθού-αξιολόγησης.
- Κατάργηση της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικού και κατάργηση όλου του θεσμικού πλαισίου της. Γενναίες δαπάνες, ολόπλευρη μόρφωση, παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο. Μαζικοί διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών.
- Κατάργηση της Τράπεζας θεμάτων και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο πραγματικά δημόσιο και δωρεάν, που θα χωρά όλη τη γνώση και όλα τα παιδιά. Ριζική μείωση των μαθητών ανά τμήμα. Ούτε κουβέντα για «Εθνικό Απολυτήριο».
- Επαγγελματική εκπαίδευση εξ ολοκλήρου δημόσια υπό το Υπουργείο Παιδείας. Κανένα παιδί ως τα 18 εκτός δημόσιου σχολείου και χωρίς απολυτήριο λυκείου. Ενισχυτική Διδασκαλία με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Κατάργηση των μεταγυμνασιακών Σχολών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, και της μαθητείας. Εργαστηριακή και επαγγελματική εκπαίδευση εξ ολοκλήρου στο σχολείο.
Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΜΑΣ ΧΩΡΑΕΙ! ΘΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ!
Απέναντι στην κυβερνητική βαρβαρότητα της φτώχειας, της πείνας και του αυταρχισμού καλούμε όλους τους νεοδιόριστους συναδέλφους και συναδέλφισσες να συμμετέχουν ενεργά στα σωματεία μας, τις επιτροπές αγώνα, τις κινητοποιήσεις του κλάδου και την απεργία- αποχή.
για μόρφωση – εργασιακή και μισθολογική αξιοπρέπεια – δημοκρατία!
για το δημόσιο σχολείο “των όλων και των ίσων”, των αναγκών και των οραμάτων μας,
ενάντια στην αξιολόγηση και τον ολοκληρωτισμό στην εκπαίδευση μέχρι τη ΝΙΚΗ ΜΑΣ!
Κάντε το πρώτο σχόλιο