Συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση, για την υπεράσπιση
του δημόσιου σχολείου και της εργασίας μας
Δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί σε όλη τη χώρα υλοποιούν τις αποφάσεις του κλάδου, συνεχίζουν στο δρόμο του αγώνα, συντάσσονται με την απεργία – αποχή. Δίνουμε τη μάχη κατά της αξιολόγησης, αρνούμαστε να αποδεχθούμε τα αντιεκπαιδευτικά τους μέτρα (τράπεζα θεμάτων, βάση εισαγωγής για τα ΑΕΙ, δίχρονες επαγγελματικές μεταγυμνασιακές σχολές κατάρτισης, αυτονομία σχολικής μονάδας, διαγωνισμό ΑΣΕΠ, κ.ά.) που μαζί με την αξιολόγηση των σχολείων οδηγούν στην αποδόμηση του δημόσιου σχολείου και στην κατάργηση δικαιωμάτων.
Το υπουργείο παιδείας, μπροστά στο κύμα διαρκούς αντίστασης και αγανάκτησης των εκπαιδευτικών, δεν σταμάτησε να πρωτοστατεί σε απειλές και εκβιασμούς. Με συνεχείς δικαστικές προσφυγές και με πανομοιότυπες αποφάσεις των δικαστηρίων και προσχηματικούς λόγους (δεν προηγήθηκε διάλογος, φαλκιδεύουμε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, στρεφόμαστε κατά των νόμων, πολιτική απεργία) προσπαθεί να σταματήσει τον αγώνα κατά της αξιολόγησης.
Γίνεται πλέον ξεκάθαρο ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να επιβάλει την πολιτική της με απαγόρευση θεμελιωδών δικαιωμάτων όπως η απεργία. Αποτελεί μνημείο αυταρχικής διακυβέρνησης η εγκύκλιος του γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας στην οποία αυτοαναγορεύεται σε δικαστή και αποφασίζει ότι στο εξής όλες οι απεργίες κατά της αξιολόγησης είναι παράνομες. Το ίδιο απαράδεκτη είναι η στάση του ΥΠΑΙΘΑ που για να τρομοκρατήσει τους εκπαιδευτικούς στέλνει σε όλα τα σχολεία τη δικαστική απόφαση κατά της ΕΛΜΕ Χανίων ότι είναι παράνομη η απεργία αποχή που κήρυξε. Η προσπάθειά τους να ανακόψουν το μαζικό κύμα κήρυξης απεργίας αποχής από τα πρωτοβάθμια σωματεία, καταδεικνύει και το φόβο τους, αλλά και τη δυνατότητα των πρωτοβάθμιων σωματείων να καλύπτουν τα μέλη τους, καθώς και τον καθοριστικό τους ρόλο κατά της αξιολόγησης.
Την ίδια στιγμή το ΥΠΑΙΘΑ δια της κ. Μακρή, υφυπουργού παιδείας, προσκάλεσε σε συνάντηση το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ τη Δευτέρα 1/3 σε μια εκ των προτέρων προσχηματική συνάντηση σκοπιμοτήτων, αφού όλα τα προηγούμενα χρόνια όχι μόνο δεν αποδέχθηκαν ούτε ένα από τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις του κλάδου, αλλά αρνήθηκαν και οποιοδήποτε διάλογο με την ΟΛΜΕ και τις ΕΛΜΕ. Ο κος Πιερρακάκης ανοιχτά και δημόσια να πάρει θέση για τα αιτήματα του κλάδου που είναι γνωστά στην κυβέρνηση. Από τα θέματα συζήτησης που καθόρισε το υπουργείο, απουσιάζει το σύνολο των μέτρων που ψήφισε η κυβέρνηση με σειρά νομοσχεδίων τα οποία ο κλάδος τα έκρινε ως αντιεκπαιδευτικά και ζητά την απόσυρση και μη εφαρμογή τους.
Ως Παρεμβάσεις χαιρετίζουμε τους/τις χιλιάδες εκπαιδευτικούς, ιδιαίτερα τους νεοδιόριστους/στες, που αντιστέκονται στις πιέσεις και τους εκβιασμούς και συνεχίζουμε τον αγώνα κατά της αξιολόγησης. Καλούμε τους συναδέλφους να συνεχίσουν τη μάχη με τη συγκέντρωση υπογραφών στη συλλογική δήλωση της απεργίας αποχής της ΕΛΜΕ σε όλα τα σχολεία, να χρησιμοποιούν τις στάσεις εργασίας όταν οι αξιολογητές επιδιώκουν να μπουν στις τάξεις για να προχωρήσουν την αξιολόγηση. Η αγωνιστική ενότητα του κλάδου που επιτεύχθηκε αποτελεί μεγάλη παρακαταθήκη για τη συνέχιση του αγώνα. Για να μην προχωρήσουν τα σχέδια της κυβέρνησης για την αξιολόγηση, την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης. Για να ανατραπεί, να μην ισχύσει και να μην εφαρμοστεί όλο το αντιεκπαιδευτικό νομοθετικό πλαίσιο.
Απαιτούμε και διεκδικούμε
- Να σταματήσουν οι δικαστικές προσφυγές κατά των αγώνων του κλάδου, τη τρομοκρατία και τον εκφοβισμό. Να σταματήσουν οι διώξεις και τα πειθαρχικά κατά εκπαιδευτικών.
- Να σταματήσει τώρα κάθε σχετική με την αξιολόγηση, την αυτοαξιολόγηση, τους μέντορες και συντονιστές διαδικασία.
- Να καταργηθεί όλο το θεσμικό πλαίσιο για την αξιολόγηση (ν. 4823/2021 και ν. 4692/20).
- Να καταργηθεί και να μην εφαρμοστεί όλο το θεσμικό πλαίσιο σχετικά με την Τράπεζα θεμάτων, τη Βάση εισαγωγής για ΑΕΙ, την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση που αφορούν τις δίχρονες σχολές κατάρτισης, τα Campus, τα ιδιωτικά ΑΕΙ.
- Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις. 1.200 ευρώ καθαρά κατώτατος μισθός και αναλογικές αυξήσεις σε όλους.
- Άμεση απόδοση συντάξεων, να σταματήσει η απαξίωση του καθεστώτος των έναντι, διπλασιασμός του εφάπαξ.
- 000 διορισμοί τώρα στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Όχι στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών με βάση την ημερομηνία κτήσης του πτυχίου και την προϋπηρεσία.
- Ενισχυτική και πρόσθετη διδασκαλία από την αρχή της χρονιάς σε όλα τα Γυμνάσια, τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ.
- 20 μαθητές στο τμήμα. Καμία συγχώνευση σχολείων.
- Όχι στο νέο σχολείο των ταξικών φραγμών. Κατάργηση εξεταστικών πλεγμάτων (ΕΒΕ, Τράπεζα Θεμάτων, PISA), καμία προώθηση νέων με το Εθνικό Απολυτήριο, τη γονεϊκή επιλογή σχολείων.
- Κατοχύρωση γνήσιας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για εφ’ όλης της ύλης διεκδικήσεις.
- Επαναφορά του ωραρίουστα προ του 2013 επίπεδα.
- Άμεση μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
- Εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με αυτά των μονίμων.
- Να σταματήσει η υποχρηματοδότηση της παιδείας. Αύξηση των δαπανών για την παιδεία. Έκτακτη γενναία χρηματοδότηση των σχολείων για να καλύψουν τις ανάγκες τους.
Προτείνουμε
- Η ΟΛΜΕ να διαμορφώσει υπόμνημα το οποίο θα απευθύνει δημόσια πριν τη συνάντηση με την κ. Μακρή και στο οποίο θα καταγραφεί με σαφήνεια η αντίθεση του κλάδου σε όλο το νομοθετικό πλαίσιο και τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα με δραματικές συνέπειες για το δημόσιο σχολείο και την εργασία μας.
- Το υπόμνημα της ΟΛΜΕ να κατατεθεί δημόσια για να είναι ο κλάδος που δίνει τη μάχη συμμέτοχος, αλλά και για να αποκαλυφθούν οι επικοινωνιακές στοχεύσεις του υπουργείου.
- Αν δεν γίνει αποδεκτό να σταματήσουν οι δικαστικές προσφυγές και η τρομοκρατία του υπουργείου, το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να αποχωρήσει από τη συνάντηση.
- Συνεχίζουμε τον αγώνα με όπλο την απεργία-αποχή, τις στάσεις εργασίας που να συνοδευτούν από αποφάσεις συνέχισης και κλιμάκωσης του αγώνα για την ανατροπή των αντιεκπαιδευτικών μέτρων του υπουργείου και για να γίνουν δεκτά τα αιτήματα του κλάδου.
- Προχωράμε σε απεργιακά βήματα που θα αποφασίζονται από τις Γενικές Συνελεύσεις των εκπαιδευτικών και θα συνεχιστούν μέχρι το τέλος της χρονιάς και μέσα στις εξετάσεις.
Κάντε το πρώτο σχόλιο