Η λαιμητόμος του «ψηφιακού» υπουργείου Παιδείας και η εξαφάνιση χιλιάδων κενών

Η κυβέρνηση και το υπουργείο παιδείας, προσπαθώντας να αποσπάσουν τη συναίνεση ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, όλο το προηγούμενο διάστημα προσπάθησαν να παρουσιάσουν ένα πρόσωπο διαφορετικό από αυτό της προηγούμενης διοίκησης Κεραμέως με έκκληση σε διάλογο, συνδιαχείριση των καθημερινών προβλημάτων και προσπάθεια διασφάλισης της ομαλής λειτουργίας των σχολείων στην έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Όμως η πραγματικότητα, αλλά και η πολιτική που υλοποιούν και εφαρμόζουν και στην εκπαίδευση, τους χαλάει την εικόνα που θέλουν να δημιουργήσουν: 47.000 κενά δηλώθηκαν από τις διευθύνσεις στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση τα οποία μάλιστα υπολογίστηκαν με τον τρόπο του υπουργείου: πολυπληθή τμήματα, με συνάδελφους να αναλαμβάνουν 2 και 3 παιδιά, να τρέχουν σε 4 και 5 σχολεία. Γι’ αυτά τα 47.000 κενά το υπουργείο προσέλαβε σχεδόν 28.000 αναπληρωτές,  σχεδόν 20.000 λιγότερους σε σχέση με πέρυσι. Ο στόχος της κυβέρνησης είναι να λειτουργήσουν τα σχολεία με όσο το δυνατό λιγότερο προσωπικό -άρα και με λιγότερες προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Εξάλλου οι δηλώσεις εδώ και μέρες της υφυπουργού Δόμνας Μιχαηλίδου για 30.000 κενά ενώ γνωρίζει ότι τα κενά είναι πάνω από 47.000 έκαναν σαφείς τις προθέσεις τους. 

Στη Δευτεροβάθμια για 12.000 περίπου κενά σε Γενική Εκπαίδευση και Ειδική Αγωγή έγιναν περίπου 7.000 προσλήψεις, αφήνοντας έτσι σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς και χωρίς ουσιαστική λειτουργία. Ιδιαίτερα οι περικοπές στην παράλληλη στήριξη είναι ενδεικτικές του τρόπου με τον οποίο η κυβέρνηση αντιλαμβάνεται την ανάγκη για επιπλέον υποστήριξη των μαθητών που την έχουν ανάγκη.

Κανονικότητα για το υπουργείο παιδείας είναι οι μαθητές της Π.Σ. να έχουν μερική κάλυψη. Ένας μόνο εκπαιδευτικός θετικών ή θεωρητικών επιστημών πλαισιώνει τον μαθητή (κι έτσι εμφανίζεται το κενό ότι καλύφθηκε), ο οποίος εκπαιδευτικός κατά κανόνα μοιράζεται και σε άλλα σχολεία της περιοχής ακόμη και σε καθημερινή βάση! Όλα αυτά έχουν ως συνέπεια να διαμορφώνεται ένα πλαίσιο -καρικατούρα με τον εκπαιδευτικό λάστιχο και απόντα από τις πιο πολλές δραστηριότητες του μαθητή εκτός τάξης (διάλειμμα, εκδρομές κτλ). Μάλιστα με πρόσφατο έγγραφό του το υπουργείο Παιδείας (93506/Δ3/25-8-2023) κάνει χειρότερα τα πράγματα, καθώς δίνει το ελεύθερο σε κάθε διευθυντή εκπαίδευσης ή και διευθυντή σχολείου να «αξιοποιεί» την/τον συγκεκριμένο/η εκπαιδευτικό ανάλογα με τις ανάγκες της σχολικής μονάδας (εάν υπάρχει έλλειψη εκπαιδευτικών για οποιονδήποτε λόγο).

Τους όρους φοίτησης των παιδιών με ειδικές μαθησιακές και εκπαιδευτικές ανάγκες έρχεται να δυσκολέψει ακόμη περισσότερο η έλλειψη Ε.Β.Π. και Ε.Ε.Π. από τις σχολικές μανάδες, για τα κενά των οποίων ελάχιστα πράγματα έχουν γίνει.

Με αυτόν τον τρόπο υλοποιείται κατά γράμμα η πολιτική των περικοπών, της ουσιαστικής υποβάθμισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, της απαξίωσης της εργασίας των εκπαιδευτικών και της  διάλυση των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών. Έτσι χιλιάδες εκπαιδευτικούς μένουν να αναμένουν το sms για την πρόσληψή τους, εκπαιδευτικοί που έχουν βρεθεί όλα τα προηγούμενα χρόνια σε κάθε γωνιά της χώρας, και έχουν εργασθεί κάτω από δύσκολες συνθήκες εργασίας και διαβίωσης.  

Ας μην ξεχνάμε ότι η εξοικονόμηση και ο «εξορθολογισμός» του εκπαιδευτικού προσωπικού αποτελεί μόνιμο στόχο όλων των κυβερνήσεων τα τελευταία χρόνια. Από τις συγχωνεύσεις της Διαμαντοπούλου το 2010, στην αύξηση των διδακτικού ωραρίου στη Δ.Ε., στους μηδενικούς διορισμούς της δωδεκαετία; 2009-2020, στις νέες συγχωνεύσεις το 2017 και εσχάτως στις «αλχημείες» και το κόψιμο χιλιάδων κενών τη φετινή χρονιά, αλλά και τις περικοπές στην ειδική αγωγή επί Κεραμέως και επί υπουργίας Γαβρόγλου. Με αυτόν τον τρόπο το υπουργείο οδηγεί και στην ιδιωτικοποίηση πλευρών της δημόσιας εκπαίδευσης, καθώς εξαναγκάζει τους γονείς να αναζητήσουν μόνοι τους την πλήρη στήριξη των παιδιών τους με την διόγκωση των ιδιωτικών παράλληλων στηρίξεων και βοηθητικού προσωπικού μέσα στα δημόσια σχολεία, οδηγώντας και στη νομιμοποίηση της μαύρης εργασίας μέσα σε αυτά.

Ο μόνος δρόμος για τους εκπαιδευτικούς,  μόνιμους και αναπληρωτές, είναι η οργάνωση στα σωματεία και ο αγώνας για την ανατροπή της πολιτικής που στόχο έχει την μετάλλαξη του DNA και  η διάλυση του δημόσιου σχολείου εφαρμόζοντας την πολιτική της ΕΕ του ΟΟΣΑ και του Κεφαλαίου. Γίνεται φανερό ακόμη περισσότερο ότι η ΟΛΜΕ σε καμία των περιπτώσεων δεν πρέπει να συμμετέχει στη συγκρότηση της κοινής ομάδας διαχείρισης της καθημερινότητας όπως πρότεινε ο Υπουργός, δίνοντας για μία ακόμη φορά συγχωροχάρτι και συναίνεση στην πολιτική του κοινωνικού κανιβαλισμού της κυβέρνησης. 

  • Καλούμε την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ να οργανώσουν άμεσα κινητοποίηση  στο υπουργείο και να απαιτήσουν την άμεση κάλυψη όλων των κενών και φυσικά με όλα τα μεγάλα ζητήματα που αφορούν την εργασία των εκπαιδευτικών και την λειτουργία των σχολείων.
  • Καλούμε τα πρωτοβάθμια σωματεία, τις ΕΛΜΕ να οργανώσουν μαζί με τους ΣΕΠΕ κινητοποιήσεις στις ΔΙΔΕ και ΔΙΠΕ και να απαιτήσουν από τους διευθυντές εκπαίδευσης να δηλώνουν τα πραγματικά κενά και να ζητούν προσλήψεις εκπαιδευτικών.
  • Απαιτούμε:
  • Άμεση πρόσληψη αναπληρωτών για την κάλυψη όλων των πραγματικών κενών.
  • Να δημοσιοποιηθούν όλα τα κενά και να πραγματοποιηθούν οι προσλήψεις σε μία φάση, πριν την έναρξη των μαθημάτων.
  • Ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης για κάθε μαθητή/τρια που χρήζει παράλληλης στήριξης.
  • Δημιουργία Τμημάτων Ένταξης σε κάθε σχολική μονάδα και βαθμίδα εκπαίδευσης.
  • Προσμέτρηση όλων των ημερών του Σεπτεμβρίου στη μισθοδοσία. Μέτρα για την στέγαση των συναδέλφων αναπληρωτών με ευθύνη της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας.
  • Μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους κι όλες.
  • Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί τώρα – μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία– πλήρη δικαιώματα στους αναπληρωτές.
  • Όχι στο προσοντολόγιο και σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ.
  • Άμεση ακώλυτη μονιμοποίηση των 4.500 εκπαιδευτικών της ειδικής αγωγής και όλων των νεοδιόριστων του 2020, 2021, 2022 στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η διαδικασία να προχωρήσει χωρίς καθυστερήσεις, όπως συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια.
  • Καμία σύνδεση των διαδικασιών μονιμοποίησης των εκπαιδευτικών με την αξιολόγηση.
  • Να καταργηθεί η δόκιμη περίοδος. Ο/η εκπαιδευτικός να θεωρείται μόνιμος/η με όλα τα αντίστοιχα δικαιώματα με τον διορισμό του.
  • Ενιαίο δημόσιο, δωρεάν υποχρεωτικό 12χρονο σχολείο για όλους, µε δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή – εκπαίδευση! Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση ενταγμένη στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και εξ ολοκλήρου στο Υπουργείο Παιδείας. Επαγγελµατικά δικαιώματα στους τίτλους σπουδών! Όχι στην εμπορευματοποίηση, τη μαθητεία και το χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων μαθητών – εκπαιδευτικών!
  • Μείωση  του αριθμού  των μαθητών  στα τμήματα. 20 γενικής  παιδείας, 15 στον προσανατολισμό και 10 σε τομείς και ειδικότητες ΕΠΑΛ.
  • Κατάργηση των ν.4692 και 4823 της αξιολόγησης, της διάλυσης των εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων, της απαξίωσης και διάλυσης του δημοσίου χαρακτήρα του Σχολείου.
  • Επαναφορά του ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα.
  • Καμία  συγχώνευση τμημάτων και  σχολείων. Έγκριση  όλων των ολιγομελών τμημάτων χωρίς καθυστέρηση.
  • Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις. Κανένας πρώτος καθαρός μισθός στο δημόσιο κάτω από 1200 ευρώ με ανάλογη κλιμάκωση για όλες τις κατηγορίες και μείωση της ψαλίδας ανάμεσά τους), και αναπροσαρμογή όλων των ΜΚ με βάση το νέο κατώτατο καθαρό.
  • Αυξήσεις στους μισθούς. Επαναφορά του 13ου-14ου μισθού και σύνταξης. Κάλυψη των απωλειών της διετίας 2016-2017. Κάλυψη των απωλειών της μνημονιακής περιόδου και του τιμάριθμου.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*