Πρόταση Αγώνα για τις Γ.Σ. των ΕΛΜΕ και τη Συνέλευση των Προέδρων της 11/03/2023

Το δυστύχημα – έγκλημα στα Τέμπη δεν ήταν μια «κακιά στιγμή», ένα ανθρώπινο λάθος που θα μπορούσε να αποφευχθεί αν ο σταθμάρχης του ΟΣΕ ήταν πιο προσεκτικός ή πιο έμπειρος, αλλά το αποτέλεσμα μιας πολιτικής που συστηματικά υποβαθμίζει και μετατρέπει σε εμπόρευμα τα δημόσια αγαθά, αδιαφορώντας για τις συνέπειες στις ζωές των ανθρώπων. Οι σιδηροδρομικές συγκοινωνίες υποβαθμίστηκαν και απαξιώθηκαν συστηματικά τα προηγούμενα χρόνια. Το προσωπικό τους μειώθηκε και οι υποδομές τους συρρικνώθηκαν με στόχο να πουληθούν φθηνά σε ιδιώτες. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πουλήθηκε από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ σε εταιρία ιταλικών συμφερόντων – η οποία και μετά την πώληση συνέχισε να επιδοτείται από το κράτος -, τη συντήρηση και την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου αναλαμβάνουν εργολάβοι και τελικά σήμερα έχουμε βρεθεί με χειρότερες υποδομές από αυτές που υπήρχαν πριν 20 χρόνια. Το αποτέλεσμα το είδαμε στα Τέμπη: τουλάχιστον 57 άνθρωποι πλήρωσαν με τη ζωή τους την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ και τα κέρδη των εταιρειών.

Όμως αυτό που συνέβη στους σιδηρόδρομους δεν είναι «μεμονωμένο» περιστατικό. Είτε πρόκειται για την ιδιωτικοποίηση της ενέργειας, είτε για τη διάλυση του δημόσιου συστήματος υγείας, οι επιχειρήσεις είναι αυτές που θα αποκομίσουν τα κέρδη, ενώ η κοινωνία αυτή που θα φορτωθεί και θα πληρώσει τις ζημιές.

Από την πολιτική απαξίωσης και εμπορευματοποίησης των δημόσιων αγαθών δεν μπορεί να γλυτώσει η εκπαίδευση. Το δημόσιο σχολείο συστηματικά απαξιώνεται και μετατρέπεται σε ένα πιο ταξικό σχολείο για όλο και λιγότερους, με τα μορφωτικά δικαιώματα της νεολαίας συρρικνώνονται διαρκώς. Γι’ αυτό και η Ν.Δ θεσμοθέτησε την Ελάχιστη Βάσης Εισαγωγής, που αφήνει χιλιάδες μαθητές έξω από τα πανεπιστήμια, ενώ με την Τράπεζα Θεμάτων και τη σταδιακή και όλο και πιο σκληρή εφαρμογή της, δεκάδες χιλιάδες μαθητές θα εκδιωχθούν από το Λύκειο. Παράλληλα, η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας θα είναι ο μηχανισμός που θα οδηγήσει στην ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων. Όμως, για να γίνουν όλα αυτά πρέπει να αλλάξει το κλίμα στο σχολείο και να αλλάξουν οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών. Η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών έρχεται να επιβάλει κλίμα αυταρχισμού και εργοδοτικής αυθαιρεσίας στα σχολεία, να καταργήσει κάθε έννοιας παιδαγωγικής ελευθερίας, να διαλύσει τους συλλόγους διδασκόντων και να κάνει τους εκπαιδευτικούς, αντί για συναδέλφους, ανταγωνιστές.

Ο κόσμος της εκπαίδευσης για δεκαετίες δεν έχει αφήσει την αξιολόγηση να περάσει.

Έτσι θα γίνει και τώρα!

Μπορεί το υπουργείο να προσπαθεί να απομονώσει τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, ώστε να προωθήσει την αξιολόγηση χωρίς αντιστάσεις, όμως η απεργία της 15ης του Φλεβάρη και οι μεγάλες διαδηλώσεις εκπαιδευτικών σε όλη την Ελλάδα, έδειξαν ότι ο κόσμος της εκπαίδευσης είναι εδώ και αντιστέκεται! Με την απεργία – αποχή από την αξιολόγηση, με τις στάσεις εργασίας όταν πηγαίνουν οι αξιολογητές στα σχολεία και μέσα από έναν παρατεταμένο και πολύμορφο απεργιακό αγώνα, ο κόσμος της εκπαίδευσης θα απαντήσει στην αξιολόγηση.

Αυτή την περίοδο οι δικοί μας αγώνες συμπίπτουν με την οργή της κοινωνίας για την εγκληματική πολιτική που οδήγησε στο δυστύχημα στα Τέμπη και που εκφράζεται με μεγάλες κινητοποιήσεις που απαιτούν δικαιοσύνη και την προστασία των δημόσιων αγαθών. Η αντίδραση της κυβέρνησης είναι ο αυταρχισμός και η καταστολή. Από τη συγκέντρωση στο Μέγαρο Μουσικής στις 20 Φλεβάρη μέχρι τις επιθέσεις της αστυνομίας στη μεγάλη συγκέντρωση στο Σύνταγμα την Κυριακή 05/03, τα ΜΑΤ και τα χημικά είναι η απάντηση της κυβέρνησης στα αιτήματα των διαδηλωτών. Στόχος της είναι βέβαια να βάλει φραγμό στις αγωνιστικές διαθέσεις των εργαζομένων.

Τώρα όμως είναι ώρα να κλιμακώσουμε και τους δικούς μας αγώνες! Μπορεί να βρισκόμαστε σε προεκλογική περίοδο, όμως μέρα με τη μέρα κυβέρνηση και αντιπολίτευση ξεκαθαρίζουν ένα πράγμα: χωρίς μεγάλες μαζικές κινητοποιήσεις, χωρίς διαδηλώσεις και απεργίες, η πολιτική που διαλύει τα δημόσια αγαθά και τις ζωές μας δεν θα σταματήσει. Η εβδομάδα που ξεκινάει οφείλει να είναι μια εβδομάδα κινητοποίησης και αγώνα με ορόσημο της απεργία της 8ης Μάρτη και τις γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ στις οποίες θα σχεδιάσουμε τη συνέχεια και την κλιμάκωση το αγώνα:

 Συγκεκριμένα προτείνουμε στις Γ.Σ. των ΕΛΜΕ που θα πραγματοποιηθούν εν όψει της Γ.Σ. των προέδρων της 11/03 το ακόλουθο πρόγραμμα δράσης:

  • 48ωρη απεργία στις 16 – 17/03 για το σύνολο των εκπαιδευτικών αιτημάτων, με ιδιαίτερη αιχμή το μπλοκάρισμα της αξιολόγησης, αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις, μέτρα ενάντια στην ακρίβεια, για τα ζητήματα των μονιμοποιήσεων των νεοδιόριστων, τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και το προσοντολόγιο, για μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία, για τη μείωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, για την υπογραφή γνήσιας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας εφ’ όλης της ύλης. Την πρώτη μέρα της απεργίας οργανώνουμε κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα και τη δεύτερη μεγάλες πανεκπαιδευτικές διαδηλώσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κρήτη.
  • Πολύμορφες δράσεις με αποκλεισμούς των διευθύνσεων, καταλήψεις, κινητοποιήσεις και συλλαλητήρια. Ειδικά για την άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων, την εβδομάδα 20 – 24/03 πανελλαδικές κινητοποιήσεις και καταλήψεις στις διευθύνσεις εκπαίδευσης.
  • Κηρύσσουμε απεργία αποχή από όλες τις δομές αξιολόγησης που προωθούνται (ομάδες δράσης, ενδοσχολικούς συντονιστές, μέντορες), που αποτελούν τον προθάλαμο της ατομικής αξιολόγησης και της κατηγοριοποίησης των σχολείων και σταματάμε παντού την αξιολόγηση.
  • Νέες Γ.Σ. κλιμάκωσης του αγώνα την εβδομάδα 27/03 – 31/03 και Γ.Σ. προέδρων στην 01/04.
  • Η ΓΣ των προέδρων αποφασίζει με περιφερειακές συσκέψεις των ΕΛΜΕ να στηρίζονται οι συνάδελφοι από όλες τις ΕΛΜΕ της κάθε περιφέρειας για να μην προχωρήσει πουθενά η ατομική αξιολόγηση σε όποια σχολεία και σε όποια ΕΛΜΕ το επιχειρήσουν.
  • Ο αγώνας επιδιώκουμε να πάρει πανεκπαιδευτικά χαρακτηριστικά. Πραγματοποιούμε συναντήσεις με τη ΔΟΕ, τους Συλλόγους Π.Ε., τους συλλόγους γονέων και τους φοιτητικούς συλλόγους. Με απόφαση της Γ.Σ. των προέδρων να οργανωθεί συνάντηση συντονισμού όλης της εκπαίδευσης, αμέσως μετά τη ΓΣ προέδρων στην Αθήνα από την ΟΛΜΕ και σε όλη τη χώρα από τις ΕΛΜΕ.
  • Στηρίζουμε τοπικούς συντονισμούς ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ για την οργάνωση αγώνα ακύρωσης του διαγωνισμού της «ελληνικής PISA» που συνδέεται με την αξιολόγηση των σχολείων σε κάθε περιοχή. Στηρίζουμε όλες τις κινητοποιήσεις που θα γίνουν με αφορμή την τραγωδία στα Τέμπη και για την προστασία των δημόσιων αγαθών. Επιδιώκουμε το συντονισμό όλων όσων βιώνουν τις συνέπειες της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων και διάλυσης των δημόσιων αγαθών.

Στις Γ.Σ. καλούμε τις ΕΛΜΕ να προχωρήσουν σε αποφάσεις για την άμεση κήρυξη Απεργίας – Αποχής από όλες τις αξιολογικές διαδικασίες του 4823/21 σε περίπτωση που το υπουργείο πάει στα δικαστήρια και βγάλει παράνομη την Απεργία – Αποχή.

Αν η Γ.Σ. των προέδρων δεν αποφασίσει κανένα πρόγραμμα δράσης, οι ΕΛΜΕ με βάση την εμπειρία του συντονισμού των 77 ΕΛΜΕ – ΣΕΠΕ ενάντια στην αξιολόγηση και των 28 προέδρων των ΕΛΜΕ ενάντια στις ηλεκτρονικές εκλογές, να προωθήσουν συντονισμό των εκπαιδευτικών σωματείων και να υλοποιήσουν πρόγραμμα αγώνα για το σταμάτημα της αξιολόγησης και την προώθηση των διεκδικήσεων του κλάδου. Οι πρόεδροι των ΕΛΜΕ, με αποφάσεις των Γ.Σ. στη Γ.Σ. των προέδρων, να συντονιστούν για την οργάνωση κινητοποιήσεων με τοπικά και πανελλαδικά χαρακτηριστικά.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*