Σαν έτοιμο από καιρό, ήδη προτού ανακοινωθεί το κλείσιμο των σχολείων, το υπουργείο έστελνε οδηγίες για την πραγματοποίηση τηλεκπαίδευσης σε όσα σχολεία μείνουν κλειστά λόγω κακοκαιρίας. Αυτοί που έχουν αφήσει μέχρι και σήμερα κενά στα σχολεία, δείχνουν ιδιαίτερη σπουδή να καλύψουν τα κενά που θα αφήσουν οι μέρες που θα χαθούν από την κακοκαιρία.
Το υπουργείο συμπεριφέρεται σαν να μην έμαθε τίποτα από την εμπειρία της τηλεκπαίδευσης τον καιρό της πανδημίας. Όχι μόνο δεν ακούει τους εκπαιδευτικούς που μιλάνε για τα μαθησιακά και όχι μόνο κενά που άφησε αυτή η διαδικασία στους μαθητές, αλλά δεν έχουν δει ούτε μία από τις εκατοντάδες διεθνείς έρευνες που μιλάνε για τις καταστροφικές συνέπειες των κλειστών σχολείων και της τηλεκπαίδευσης στην εποχή των lockdown.
Η μοναδική έγνοια της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ είναι να παρουσιάσει την κάλπικη εικόνα μιας «κανονικότητας» στη Δημόσια Εκπαίδευση και να συγκαλύψει την πραγματικότητα της εγκατάλειψης των Δημόσιων Σχολείων. Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ αδιαφορεί πλήρως για τις καταστροφικές παιδαγωγικές και ψυχοσυναισθηματικές συνέπειες που προκαλεί η τηλεκπαίδευση στη νέα γενιά. Αδιαφορεί ακόμη και για το γεγονός ότι υπάρχουν μαθητές/τριες που δεν έχουν σύνδεση στο διαδίκτυο, δεν έχουν υπολογιστή, συνδέονται με κινητό ή και σταθερό τηλέφωνο, δεν έχουν ρεύμα ή θέρμανση στα σπίτια τους. Δεν είναι τυχαίο ότι ενώ τα προβλήματα που άφησε στους μαθητές η εποχή της πανδημίας φαίνονται καθημερινά στην εκπαίδευση, το μόνο που έδειξε να το απασχολεί ήταν πώς θα δείξει την έξοδο από το σχολείο σε χιλιάδες μαθητές μέσα από την Τράπεζα Θεμάτων και πώς με την Ε.Β.Ε. θα κλείσει την πόρτα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης για χιλιάδες άλλους.
Αυτό που πάει να κάνει το υπουργείο τις επόμενες μέρες είναι μια «καρικατούρα» εκπαίδευσης που όχι μόνο δεν προσφέρει τίποτα στους μαθητές, αλλά εντείνει και τις εκπαιδευτικές ανισότητες. Πολλοί μαθητές και μαθήτριες βρίσκονται μέσα στα παγωμένα σπίτια τους χωρίς ρεύμα, χωρίς σύνδεση στο διαδίκτυο και άρα αποκλείονται από την τηλεκπαίδευση. Πολλοί άλλοι επίσης καλούνται να κάνουν «τηλεμάθημα» σε συνθήκες που στην πραγματικότητα είναι χειρότερες από αυτές που έχουν στο σχολείο τους.
Δύο χρόνια μετά την καραντίνα λέμε ξεκάθαρα: η τηλεκπαίδευση όχι μόνο δεν προσφέρει τίποτα στους μαθητές, αλλά τους βλάπτει. Από το να κάτσουν οι μαθητές 6 και 7 ώρες στην οθόνη, υποκρινόμενοι ότι κάνουν μάθημα, θα ωφεληθούν πολύ περισσότερο αν παίξουν με το χιόνι ή απλά ξεκουραστούν! Αν το υπουργείο θεωρεί ότι υπάρχει πρόβλημα με την ύλη, ας τη μειώσει ή ας αναστείλει την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων!
Σε ό,τι αφορά τους εκπαιδευτικούς ως εργαζόμενους υπενθυμίζουμε ότι η εργασία μας και όλα τα υπηρεσιακά μας καθήκοντα εκτελούνται στον εργασιακό μας χώρο, δηλαδή στα σχολεία μας. Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν καμία υποχρέωση να μετατρέψουν το σπίτι τους σε χώρο εργασίας ούτε οφείλουν να έχουν τον απαραίτητο εξοπλισμό! Εάν δεν υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης στα σχολεία ή δεν μπορεί να υποστηριχθεί, εξαιτίας έλλειψης τεχνολογικών μέσων ή δικτύου, δηλώνουμε αδυναμία!
Φτάνει πια με την «καραμέλα» της τηλεκπαίδευσης!
Να καταργηθούν όλες οι διατάξεις που προβλέπουν το πέρασμα σε τηλεκπαίδευση, είτε ως μέσο καταστολής των καταλήψεων, είτε σε κάθε άλλη περίσταση!
Κάντε το πρώτο σχόλιο