Παρεμβάσεις ΔΕ: αιτία πολέμου τα μέτρα κυβέρνησης-“Θεσμών”

ΑΙΤΙΑ ΠΟΛΕΜΟΥ ΤΑ ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ – «ΘΕΣΜΩΝ»

Παρεμβάσεις ΔΕ: αιτία πολέμου τα μέτρα κυβέρνησης-"Θεσμών"Έκλεισε  η συμφωνία του Υπουργείου Παιδείας με την τρόικα και τον ΟΟΣΑ για τα προαπαιτούμενα της τρίτης αξιολόγησης για την εκπαίδευση. Μεταξύ άλλων συμφωνήθηκαν α) Νέες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, β) Αξιολόγηση για όλους μέσα στο 2018, γ) Υποχρεωτικό εργασιακό 30ωρο για όλους δ) Συμμετοχή του ΑΣΕΠ στην επιλογή στελεχών

Η συμφωνία περιλαμβάνει όλα όσα δεν έχουν προλάβει να υλοποιήσουν οι προηγούμενες κυβερνήσεις  ΠΑΣΟΚ και ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ και έχουν ήδη προγραμματιστεί και εξαγγελθεί να υλοποιηθούν απ’ τη σημερινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, σύμφωνα με τις επιταγές και τα προαπαιτούμενα του τρίτου μνημονίου.

Στην οχτάχρονη μνημονιακή λαίλαπα όλες οι κυβερνήσεις υλοποίησαν με απόλυτη συνέπεια τις επιταγές ΕΕ-ΔΝΤ-ΟΟΣΑ για την συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου (συγχωνεύσεις, αύξηση ωραρίου εκπαιδευτικών , διαθεσιμότητες, ωρολόγια προγράμματα κ.λ.π).  Η κυβέρνηση  ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έρχεται όχι μόνο  να ολοκληρώσει της αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις, αλλά και να μετατρέψει το δημόσιο σχολείο σ’ ένα οργανισμό εκπαιδευτικών υπηρεσιών, με το κράτος από εγγυητή σε συντονιστή αυτού του «Νέου Σχολείου».

Όλα αυτά που συμφωνήθηκαν έχουν εξαγγελθεί ήδη απ’ το υπουργείο Παιδείας  ή βρίσκονται ήδη στο στάδιο της υλοποίησης.

Στο στάδιο της υλοποίησης βρίσκεται η προσπάθεια συρρίκνωσης των σχολικών μονάδων που με μαθηματική ακρίβεια οδηγεί σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων.

  • Η λειτουργία τμημάτων με αριθμό περισσότερων των 27 μαθητών είναι προαπαιτούμενο τα τελευταία χρόνια.
  • Η κατάργηση ολιγομελών τμημάτων προσανατολισμού και κατεύθυνσης στα ΓΕΛ, καθώς και τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, αποτελεί πολιτική του Υπουργείου Παιδείας τα τελευταία χρόνια, που την υλοποιεί μέσω νομοθετικής κατοχύρωσης βήμα-βήμα κάθε χρόνο. Φέτος λειτουργούν χιλιάδες ολιγομελή τμήματα (1400 περίπου στα ΕΠΑΛ και άγνωστος αριθμός στα ΓΕΛ)…. παρά το νόμο με υπουργικές αποφάσεις. Του χρόνου;
  • Οι εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας για το Νέο Λύκειο μεταξύ άλλων θα συρρικνώσουν  το Λύκειο, θα προξενήσουν με μαθηματική ακρίβεια συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και θα οδηγήσουν χιλιάδες εκπαιδευτικούς στους δρόμους της ελαστικής εργασίας, των απολύσεων και της εργασιακής περιπλάνησης.

Η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων βρίσκεται ήδη σε φάση εξαγγελίας στα πλαίσια της αυτονομίας της σχολικής μονάδας.

  • Έχει ήδη εξαγγελθεί η παιδαγωγική αυτονομία της σχολικής μονάδας που θα …. «επιτευχθεί» μέσω της μεταφοράς αρμοδιοτήτων ως προς τη λήψη αποφάσεων σε περιφερειακό επίπεδο (διοικητική αυτονομία), όπου «οι γονείς και κηδεμόνες καθώς και η τοπική κοινωνία δύνανται να συμμετέχουν ουσιαστικά ….. πλαισιώνοντας  ουσιαστικά το Σχολικό Συμβούλιο της σχολικής μονάδας».  «Το Σχολικό Συμβούλιο συμμετέχει στις διαδικασίες προγραμματισμού και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας …..».   Επίσης ιδρύονται στα πλαίσια των νέων δομών  τα « Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.), με έργο τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό, …. και της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων της περιοχής ευθύνης τους.»   Όλα αυτά στα πλαίσια του «Προγραμματισμού και της Αποτίμησης του Εκπαιδευτικού Έργου» της σχολικής μονάδας.
  • Επιπρόσθετα ουδέποτε καταργήθηκε ο νόμος για την ΑΔΙΠΔΕ για την εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, ούτε το ΠΔ152 για την ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, παρά τις εξαγγελίες του ΥΠΠΕΘ περί του αντιθέτου. Επίσης η ατομική αξιολόγηση επανέρχεται  και μέσα απ΄ τις προτάσεις  του ΙΕΠ για την «Παιδαγωγική Επάρκεια» του εκπαιδευτικού, μέσω των διαδικασιών που προτείνονται  μετά τον διορισμό του.
  • Η συμφωνία με τους «Θεσμούς» καταργεί και το όποιο φύλλο συκής απέμεινε στο Υπουργείο Παιδείας και σε όσους διαλαλούν, ακόμη κι’ απ’ το ΔΣ της ΟΛΜΕ, ότι η «Αποτίμηση του Εκπαιδευτικού Έργου» θα έχει άλλο ρόλο απ΄ την αξιολόγηση  που προωθεί ό ΟΟΣΑ και ο ΣΕΒ, δηλαδή στην κατεύθυνση της χειραγώγησης, της κατηγοριοποίησης και της ιδιωτικοποίησης του Δημόσιου Σχολείου.

Το υποχρεωτικό 30ωρο που συμφώνησε το Υπουργείο Παιδείας με την Τρόικα για τους εκπαιδευτικούς οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών, είτε άμεσα με στόχο την μείωση των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό, είτε έμμεσα μέσω εκπαιδευτικών δράσεων όπως οι Δημιουργικές και οι Ερευνητικές εργασίες. Το γεγονός εξάλλου ότι δεν υπάρχουν στις σχολικές μονάδες συνθήκες και υποδομές (γραφεία για όλους, εξοπλισμός με Η/Υ)  για να αξιοποιηθεί αυτός ο χρόνος  για την επιπλέον εργασία που ο εκπαιδευτικός εκ των πραγμάτων πραγματοποιεί στο σπίτι του για την προετοιμασία του και την διόρθωση των εργασιών των μαθητών του, θα προκαλέσει ασφυξία στους συλλόγους διδασκόντων. Ο κος Γαβρόγλου ζήλεψε  την δόξα του Κοντογιαννόπουλου…..

Η συμμετοχή του ΑΣΕΠ στη επιλογή στελεχών συμβαδίζει με την διακηρυγμένη εξαγγελία της κυβέρνησης για αξιολόγηση των στελεχών και τη δημιουργία σώματος τεχνοκρατών μάνατζερ που θα αναλάβουν τη διοίκηση των σχολικών μονάδων στα πλαίσια της λειτουργίας τους με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.  Άλλωστε το «Νέο Σχολείο» του ΟΟΣΑ και του ΣΕΒ που έχει εξαγγελθεί και υλοποιείται βήμα βήμα, καθορίζει και τον ρόλο του Διευθυντή ως μάνατζερ επιχείρησης και αξιολογητή των υφισταμένων του εκπαιδευτικών.

Συνάδελφοι να σηκώσουμε ΑΝΑΣΤΗΜΑ

Αυτές οι αναδιαρθρώσεις δεν πρέπει να περάσουν

ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΣ 14ΗΣ ΔΕΚΕΜΒΡΗ ΚΑΙ ΤΑ ΑΠΕΡΓΙΑΚΑ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΑ

Η ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΥΤΗ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΡΧΗ

Άμεσα έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις και Γενική Συνέλευση Προέδρων  για κλιμάκωση του αγώνα

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*