Παρεμβάσεις ΔΕ: Εισήγηση προς τις Γενικές Συνελεύσεις [Γ.Σ Προέδρων των ΕΛΜΕ 7-10-2017]

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ-ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ-ΚΙΝΗΣΕΙΣ

Εισήγηση προς τις Γενικές Συνελεύσεις [Γ.Σ Προέδρων των ΕΛΜΕ 7-10-2017]

Για τη γενική πολιτική κατάσταση

Βαδίζουμε για 8ο χρόνο μέσα στο μάτι του μνημονιακού κυκλώνα. Το μπαράζ αντιλαϊκών μέτρων που έφεραν οι απαιτήσεις των δανειστών και επέβαλε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με τη διαβόητη 2η αξιολόγηση σημαίνουν φτώχεια, εξαθλίωση και ανεργία διάρκειας. Σημαίνουν μειώσεις συντάξεων και μισθών των πιο χαμηλόμισθων με πρωτοφανή μείωση του αφορολόγητου, ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, χτύπημα των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων, ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου, περικοπές στα επιδόματα τέκνων/φτώχειας/θέρμανσης, νέα αξιολόγηση και κινητικότητα στο Δημόσιο. Το νέο υπερμνημόνιο αόριστης διαρκείας δεν είναι τίποτα άλλο παρά η επιβεβαίωση του καθεστώτος της επιτροπείας και της εξάρτησης από την ΕΕ και την αντιλαϊκή πολιτική που υπαγορεύει.

Αν από τη μια μεριά ο ΣΥΡΙΖΑ αποτελεί την καλύτερη εφεδρεία της αστικής τάξης, της ΕΕ και του ΔΝΤ, οι τελευταίες διακηρύξεις του Κυρ. Μητσοτάκη στη ΔΕΘ επιβεβαιώνουν πως η ΝΔ αποτελεί την “άλλη” όψη της ίδιας πολιτικής με απροκάλυπτα κυνικό και νεοφιλελεύθερο πρόσημο.

Παλεύουμε για την ανατροπή της αντιδραστικής πολιτικής που εφαρμόζει η κυβέρνηση στα πλαίσια των κατευθύνσεων των ΕΕ-ΔΝΤ-ΟΟΣΑ-ΣΕΒ. Αγωνιζόμαστε για αξιοπρεπή εργασία και ζωή – εκπαίδευση δημόσια και ουσιαστική για όλα τα παιδιά.
Παλεύουμε για την ανατροπή της αντιδραστικής πολιτικής που εφαρμόζει η κυβέρνηση στα πλαίσια των κατευθύνσεων των ΕΕ-ΔΝΤ-ΟΟΣΑ-ΣΕΒ. Αγωνιζόμαστε για αξιοπρεπή εργασία και ζωή – εκπαίδευση δημόσια και ουσιαστική για όλα τα παιδιά.

Η «δίκαιη ανάπτυξη» που διατυμπανίζει σήμερα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, στηρίζεται στη δραστική μείωση των μισθών και του εργασιακού κόστους. To παραπλανητικό αφήγημα της κυβέρνησης, που εκφράστηκε και με τις δηλώσεις Τσίπρα στη ΔΕΘ, για την «οριστική έξοδο της χώρας από την κρίση και τα μνημόνια τον Αύγουστο του 2018», αποκρύπτει επιμελώς το καθεστώς επιτροπείας και εφαρμογής σκληρών αντιλαϊκών πολιτικών στο διηνεκές που συνεπάγεται η συμφωνία της 15ης Ιούνη και ότι εάν ο στόχος των πλεονασμάτων δεν εκπληρωθεί, θα περικοπούν κατ’ αρχήν οι προσωπικές διαφορές στις συντάξεις και τους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων!

Οι κυβερνητικές διαπραγματεύσεις με την ΕΕ και το ΔΝΤ στα πλαίσια της γ΄ αξιολόγησης, θα φέρουν με βεβαιότητα νέα βάρη στις πλάτες των εργαζομένων και των πλατιών λαϊκών στρωμάτων.  Ο Μακρόν ήταν σαφής κατά την επίσκεψή του στην Αθήνα: η κυβέρνηση «θα πρέπει να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις της και να ενισχυθούν οι μεταρρυθμίσεις». Με άλλα λόγια, προϋπόθεση για τη μετατροπή της χώρας σε «επενδυτικό Ελ Ντοράντο» είναι η ισοπέδωση των λαϊκών δικαιωμάτων και η καταλήστευση του φυσικού πλούτου. Η καθημαγμένη κοινωνία, που βλέπει το παρόν της να διαλύεται και το μέλλον της να καταστρέφεται, δεν έχει τίποτε θετικό να περιμένει από αυτούς. Ακόμη και η ανάπτυξη που όλο υπόσχονται, αφορά τα κέρδη τους, εκτινάζοντας την ανεργία και επιβάλλοντας την εξαθλίωση των ανθρώπων. Είναι ανάγκη το εργατικό και λαϊκό κίνημα να μπει ξανά σε τροχιά αντίστασης και αγωνιστικής ανασύνταξης για να αντιμετωπίσει, να αναχαιτίσει και να ανατρέψει το νέο κύμα αντιλαϊκών και αντεργατικών μέτρων που προετοιμάζουν κυβέρνηση – ΕΕ – ΔΝΤ –κεφάλαιο.

Το Δημόσιο σχολείο στο επίκεντρο των νεοφιλελεύθερων αναδιαρθρώσεων

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και το υπουργείο Παιδείας, δίνουν τα χέρια με τα επιτελεία του ΟΟΣΑ της ΕΕ και του ΣΕΒ και επελαύνουν με τον πιο αντιδραστικό τρόπο στο DNA της δημόσιας εκπαίδευσης! Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είχε δηλώσει πως όλες οι αλλαγές και οι “παρεμβάσεις” στην εκπαίδευση θα γίνουν “μέσα στο πλαίσιο που επιβάλλουν οι μνημονιακές δεσμεύσεις της κυβέρνησης απέναντι στους δανειστές”. Το αυτόνομο σχολείο (κατά ΟΟΣΑ-ΣΕΒ), με «ελευθερία» στη διαχείριση πόρων (και στην εξεύρεσή τους), στην οργάνωση, ακόμη και στην επιλογή του διδακτικού προσωπικού (κατά ΝΔ), είναι η νέα στρατηγική που οδηγεί στην κατηγοριοποίηση του δημόσιου σχολείου και εν τέλει στην ιδιωτικοποίηση του. Κατηγοριοποίηση που θα πραγματοποιηθεί μέσω της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων που βασικό της κριτήριο θα αποτελούν οι επιδόσεις των μαθητών μέσω «αντικειμενικών εθνικών εξετάσεων» (κατά ΟΟΣΑ). Πάμφθηνη και χωρίς δικαιώματα εργασία με 300 ευρώ, αμορφωσιά, «ευέλικτες καταρτίσεις», διαρκές κυνήγι «προσόντων», αυτό είναι το όραμα για το Νέο Σχολείο του ΣΕΒ, της ΕΕ και όλων των κυβερνήσεων που υπηρετούν αυτή τη στρατηγική.

Οι αναδιαρθρώσεις και οι θεσμικές μεταβολές, που υπηρέτησαν όλες οι μνημονιακές κυβερνήσεις που προηγήθηκαν και υπηρετεί σήμερα η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, είναι απαραίτητες για να περάσουν οι περικοπές και η λιτότητα σε κάθε επίπεδο και  εκπαιδευτική βαθμίδα. Η εφαρμογή τους θα έχει ως συνέπεια την αύξηση ωραρίου, αναγκαστική κινητικότητα, απολύσεις (που προς το παρόν αναχαιτίστηκαν κάτω από την πίεση και τους αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος), συρρίκνωση τομέων, ειδικοτήτων και μονάδων σχολείων, ΕΠΑΛ κ.ά., δηλαδή την βίαιη επέλαση στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, στο δημόσιο σχολείο και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Οι εξαγγελίες της κυβέρνησης για το Νέο Λύκειο

Οι εξαγγελίες του υπουργού Παιδείας για το «Νέο Λύκειο» και την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια δείχνουν ότι η κυβέρνηση έχει στα σκαριά μια από τις πιο αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις, ένα έκτρωμα για τη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Η ενίσχυση της ταξικής κατηγοριοποίησης από την Α΄ Λυκείου, η φροντιστηριοποίηση και η επιλογή με πολλαπλές εξετάσεις των μαθητών για ΑΕΙ-ΤΕΙ, ο περιορισμός των γνωστικών αντικειμένων και της γενικής παιδείας που τα παιδιά παίρνουν από το σχολείο, η αμφισβήτηση του παιδαγωγικού ρόλου δασκάλου και σχολείου, οι νέες στρατιές υπεράριθμων και πλεοναζόντων συναδέλφων, η πλήρης ευελιξία και κινητικότητα, η κατάργηση κάθε εργασιακού δικαιώματος, είναι μόνο μερικά από αυτά που συνεπάγονται οι διακηρύξεις του Υπουργείου.  Συγκεκριμένα:

Επιχειρούν να  εξοστρακίσουν διά παντός από το Γενικό Λύκειο τη γνώση, που από μόνη της είναι δύναμη για το λαό. Ακριβώς τότε που οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να κρίνουν, να συγκρίνουν, να συνθέτουν προγενέστερες γνώσεις, να αναγνωρίζουν τον εαυτό τους, τον κόσμο και την κοινωνία, ακριβώς τότε – στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου – το υπουργείο διαγράφει γνωστικά αντικείμενα που – με άλλο αναλυτικό πρόγραμμα και άλλα βιβλία (και όχι μόνο) – θα μπορούσαν να εμφυσήσουν στους μαθητές το ενδιαφέρον για μάθηση και μειώνει δραστικά τα μαθήματα από 18 στη Β΄ Λυκείου σε 10 και από 15 στη Γ΄ Λυκείου σε 7(!). Με την επιλογή όλων των μαθημάτων εκτός από τέσσερα, το ενιαίο πρόγραμμα σπουδών καταργείται και τα σχολεία οδηγούνται σε ακόμη πιο ταξική κατηγοριοποίηση. Με τις διπλές πανελλαδικές ή «κεντρικά οργανωμένες» εξετάσεις και την εκπόνηση των εργασιών το υπουργείο βομβαρδίζει το Λύκειο, μετατρέποντας ουσιαστικά τη Γ΄ Λυκείου σε εξεταστική αρένα και επιδρώντας καταλυτικά, βεβαίως, και στις υπόλοιπες τάξεις. Τσακίζει τη μαθητική εφηβεία επιβάλλοντας την απόλυτη πειθαρχία που προϋποθέτει ο απίστευτος φόρτος εργασίας που επωμίζονται οι μαθητές και εξαχνώνει τις όποιες ανάσες έχουν απομείνει στο Λύκειο (πολιτιστικές δραστηριότητες, εκπαιδευτικές επισκέψεις, ακόμη περίπατοι και εκδρομές).

«Κατασκευάζουν» ένα πιο σκληρό ταξικό Λύκειο, φθηνό και αποκλειστικά προσανατολισμένο στη διαδικασία πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση! Η αξιολόγηση των μαθητών θα είναι ανελέητη, συνεχής και στο μεγαλύτερο ποσοστό από εξωτερικούς αξιολογητές. Οι μαθητές θα προσφεύγουν στην παραπαιδεία νωρίτερα και για περισσότερα διδακτικά αντικείμενα. Πλάι, μάλιστα, στα φροντιστήρια ή και μέσα σ’ αυτά θα αναπτυχθούν γραφεία συγγραφής εργασιών. Στην πραγματικότητα, το Λύκειο αντικαθίσταται από το «αέναο κυνήγι» των βαθμών μέσω ατομικών διαδρομών και προγραμμάτων σπουδών, διαφοροποιημένης μάθησης,  ευελιξίας, με προφανή τα αρνητικά μορφωτικά και κοινωνικά αποτελέσματα για τους μαθητές. Η δυνατότητα πρόσβασης στα ΑΕΙ απομακρύνεται ακόμη περισσότερο για τους πολλούς, ενώ η μαθητεία και η φθηνή κατάρτιση είναι το «κοστούμι» για τους περισσότερους έφηβους.

Για τους καθηγητές το περιβάλλον που διαμορφώνεται είναι η απομείωση του παιδαγωγικού τους ρόλου και η κατάργηση κάθε έννοιας εργασιακού δικαιώματος. Πλήρης ευελιξία και κινητικότητα για όλους. Προεξοφλούν μετακινήσεις προσωπικού, απώλεια του γνωστικού αντικειμένου και ανάγκη κατάρτισης και επιμόρφωσης για τη διδασκαλία νέων αντικειμένων. Η αξιολόγηση του προσωπικού και του σχολείου είναι το επόμενο βήμα  και θα συνδέεται άμεσα με τα μαθησιακά αποτελέσματα των μαθητών. Με κυνικό και ωμό  τρόπο (από το πόρισμα Λιάκου, που αντιγράφουν στα βασικότερα σημεία του) έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα, πως για «όσους είτε δεν μπορούν είτε δεν επιθυμούν να ενταχθούν στο νέο πλαίσιο, τότε να μεταταγούν σε άλλες υπηρεσίες εκτός σχολικής τάξης». Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται πως δεν υπάρχει   «καλή αξιολόγηση» χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα.

Η Επαγγελματική Εκπαίδευση στα πλαίσια της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

Η μαζική στροφή στο σύστημα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ) και της μαθητείας, στα πλαίσια των επιταγών της ΕΕ, είναι το μέλλον που επιφυλάσσει η κυβέρνηση για την πλειοψηφία των 16άρηδων. Αυτό δείχνει η θεσμική ενοποίηση σε πολιτικό και διοικητικό επίπεδο του ΕΠΑΛ με όλες τις δομές της Δια Βίου Μάθησης και της μη τυπικής εκπαίδευσης (ΟΑΕΔ, ΣΕΚ, ΙΕΚ κλπ), για την καλύτερη προώθηση της μαθητείας. Όσο και αν διατυμπανίζει η κυβέρνηση πως ενισχύει την επαγγελματική εκπαίδευση, στην πραγματικότητα οδηγεί τα ΕΠΑΛ σε συρρίκνωση, κλείνοντας ολιγομελή τμήματα τομείς και ειδικότητες, ενώ μετακινεί τους μαθητές σε άλλο σχολείο ή άλλη ειδικότητα, στερώντας τους το στοιχειώδες δικαίωμα  να παρακολουθούν στο σχολείο τους τον τομέα και την ειδικότητα που επιθυμούν, οδηγώντας τους με αυτό τον τρόπο στην εγκατάλειψη του σχολείου. Οι ηλεκτρονικές εγγραφές, ως συνέχεια της εγκυκλίου των «μη παρακολουθούντων», της συρρίκνωσης, συγχώνευσης, κατάργησης τμημάτων, τομέων, ειδικοτήτων και σχολικών μονάδων, έρχονται να σηματοδοτήσουν την μετάλλαξη της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε μαζική και φτηνή κατάρτιση, χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα για τους μαθητές, σε συνεργασία με τους ιδιώτες της «μαθητείας». Η κυβέρνηση με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας έχει ήδη αναγορεύσει τις επιχειρήσεις ως «εκπαιδευτικές δομές» στα πλαίσια της μαθητείας.

Με την εφαρμογή του μέτρου της μαθητείας, το υπουργείο Παιδείας προορίζει να παραδώσει το μεγαλύτερο μέρος των μαθητών βορά στην αγορά εργασίας ως το ευέλικτο και πιο επισφαλές και χωρίς δικαιώματα εργατικό δυναμικό, σε εργασιακές συνθήκες που θυμίζουν γαλέρα. Η αμοιβή με βάση το 75% του υπό-κατώτατου μισθού κινείται στα πλαίσια της  β΄ αξιολόγησης για την είσοδο των νέων στην εργασία.

Είναι ανάγκη να μπει φραγμός στο νέο μαθησιακό και εργασιακό μεσαίωνα στον οποίο οδηγεί η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας τη νέα γενιά μέσω της μαθητείας. Παράλληλα προορίζει τους εκπαιδευτικούς για συντονιστές – επόπτες, οι οποίοι θα παρακολουθούν και, υποτίθεται, θα επιβλέπουν και θα ελέγχουν την εργοδοσία! Με τον τρόπο αυτό απομακρύνει  ακόμη μεγαλύτερο αριθμό εκπαιδευτικών από την τυπική εκπαίδευση και το σχολείο στα πλαίσια της κινητικότητας προς τη Δια Βίου Μάθηση και την Κατάρτιση με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα εργασιακά τους δικαιώματα (π.χ ΔΙΕΚ).

 

Η οικονομική και εργασιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών

Βαδίζοντας στα οκτώ χρόνια μέσα στην έρημο των μνημονίων οι εκπαιδευτικοί έχουν έρθει αντιμέτωποι με δραματικές μειώσεις στους μισθούς τους που φτάνουν ακόμα και στο 40%. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ με το νέο «ενιαίο μισθολόγιο» από τις αρχές του 2016 επιβάλλει για μια ακόμα φορά τη φτώχεια διάρκειας για το σύνολο των εκπαιδευτικών. Διατηρεί το καθεστώς της καθήλωσης και του παγώματος στους μισθούς, εναρμονιζόμενη με το ευρωπαϊκό δόγμα «καμία μονομερής ενέργεια». Ταυτόχρονα με την εφαρμογή των νέων ασφαλιστικών κρατήσεων από τις αρχές του 2017 και του νέου αφορολόγητου ορίου ήρθαν και νέες περικοπές στους μισθούς των εκπαιδευτικών μέσα στο καλοκαίρι ιδιαίτερα για όσους είχαν αρκετά χρόνια υπηρεσίας.

Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επί των ημερών του ΣΥΡΙΖΑ, βαδίζοντας στα χνάρια των προκατόχων της, επιβάλλει μέτρα μνημονιακής κοπής και έμπνευσης για να «περιορίσει» τα δραματικά κενά που παράγει το καθεστώς της διαρκούς αδιοριστίας. Πέρα από την αύξηση του ωραρίου η οποία παραμένει, το υπουργείο Παιδείας, εφαρμόζει κάθε είδους μέτρα (υπεύθυνοι εργαστηρίων, αύξηση μαθητών στα τμήματα κλπ) που βάλλουν ευθέως ενάντια στα εργασιακά δικαιώματα και κατακτήσεις των εκπαιδευτικών. Έτσι τείνει να γίνει «κανονικότητα» η μετακίνηση και η περιπλάνηση ενός πολύ μεγάλου τμήματος των εκπαιδευτικών σε δύο, τρία ή ακόμα και πέντε σχολεία για να καλυφθεί το πολύπαθο ωράριό τους.

Την ίδια στιγμή οι απατηλές και δημαγωγικές κυβερνητικές εξαγγελίες περί «20.000 μονίμων διορισμών» γίνονται φύλλο και φτερό. Οι στρατιές των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που κάθε χρόνο βρίσκονται σε καθεστώς εργασιακής ομηρίας, αναπληρώνοντας επί της ουσίας «τους εαυτούς τους» αποτελούν μόνιμο φαινόμενο. Οι άθλιες συνθήκες στέγασης και διαβίωσης των αναπληρωτών, αλλά και των μόνιμων εκπαιδευτικών, που υπηρετούν κάθε χρόνο στις εσχατιές της χώρας μακριά, τις περισσότερες φορές, απ’ τις οικογένειές τους είναι ένα δείγμα της εφαρμογής αυτών των πολιτικών.

Η πολιτική των μηδενικών μόνιμων διορισμών, η χρόνια υποχρηματοδότηση και η ευθυγράμμιση των κυβερνήσεων με τις αντιλαϊκές ντιρεκτίβες Ε.Ε.-ΔΝΤ-ΟΟΣΑ φέρνει τη Δημόσια Εκπαίδευση σε πλήρες αδιέξοδο και καταρρίπτει την πλασματική εικόνα του Υπουργείου ότι όλα έγιναν στην ώρα τους, στη μνημονιακή «κανονικότητα». Οι επιλογές του υπουργείου Παιδείας υπηρετούν τους στόχους της δημοσιονομικής προσαρμογής και του περίφημου δημοσιονομικού “κόφτη”. Ο αντιασφαλιστικός νόμος «Κατρούγκαλου» οδηγεί χιλιάδες συναδέλφους σε νέα εργασιακή ομηρία καταδικάζοντάς τους στη δουλειά μέχρι τα 67 χρόνια. Ως Εκπαιδευτικοί πρέπει να ζούμε και να εργαζόμαστε με αξιοπρέπεια. Οφείλουμε να επαναφέρουμε στο προσκήνιο των αγωνιστικών διεκδικήσεών μας τις πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς, τη σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους. Η υπόθεση αυτή μας αφορά όλους.

Αυτή η κατάσταση ούτε μας αρμόζει ούτε είναι ανεκτή!

Είναι ζωτική ανάγκη να ανασυγκροτήσουμε αγωνιστικά και να ενισχύσουμε τα σωματεία μας και τις συλλογικές μας διαδικασίες. Βασική μας επιδίωξη είναι η αναζωογόνηση των ΕΛΜΕ, η αγωνιστική ανάταση των Γενικών μας Συνελεύσεων, ο πραγματικός συντονισμός των πρωτοβάθμιων σωματείων. Με αυτές τις προϋποθέσεις μπορεί ο κλάδος των εκπαιδευτικών και η Ομοσπονδία μας  να αποτελέσει πραγματικό όπλο αντίστασης και διεκδίκησης των άμεσων, ζωτικών, αλλά και των μακροπρόθεσμων αιτημάτων μας, για ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ – κεφαλαίου.

Ούτε βήμα πίσω από τις διεκδικήσεις μας!!!  Πιάνουμε το νήμα από τους μεγάλους αγώνες της εκπαίδευσης, που έβαλαν σφραγίδα ανάσχεσης και ανακοπής στη συντηρητική αναδιάρθρωση της δημόσιας παιδείας.

Οι αγώνες που προτείνουμε θα είναι γέννημα των Γ.Σ., της οργάνωσης με επιτροπές αγώνα και θα δεθούν με τις αγωνίες και τις προσδοκίες της νέας γενιάς και της κοινωνικής πλειοψηφίας. Συμβάλλουμε στη διαμόρφωση, ενός ευρύτερου μορφωτικού κινήματος για το ενιαίο δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά και όλους τους εκπαιδευτικούς. Υπερασπιζόμαστε το σχολείο ως δημόσιο αγαθό και όχι ως εργαλείο του κεφαλαίου. Αντιτασσόμαστε στην πράξη στο ρατσισμό και το φασισμό. Τολμάμε να αναμετρηθούμε με τα λάθη και τις αδυναμίες μας.

Αιτήματα πάλης

Παλεύουμε για την ανατροπή της αντιδραστικής πολιτικής που εφαρμόζει η κυβέρνηση στα πλαίσια των κατευθύνσεων των ΕΕ-ΔΝΤ-ΟΟΣΑ-ΣΕΒ.  Αγωνιζόμαστε για αξιοπρεπή εργασία και ζωή – εκπαίδευση δημόσια και ουσιαστική για όλα τα παιδιά. Τα αιτήματα και οι αγώνες μας δεν στριμώχνονται στη «μνημονιακή κανονικότητα». Παραμένουν σε ισχύ όλα τα αιτήματα και οι διεκδικήσεις του κλάδου όπως διαμορφώθηκαν από το 16ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ, ψηφίστηκαν από τις ΓΣ Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ του Σεπτεμβρίου του  2013 από χιλιάδες εκπαιδευτικούς, επιβεβαιώθηκαν στο 17ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ.

ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Να μην ανεχτούμε στο 21ο αιώνα η παιδεία των παιδιών μας να γυρίσει χρόνια πίσω, ενώ μπορούν να έχουν ολόπλευρη μόρφωση. Να παλέψουμε για:

  • Να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο Γαβρόγλου για το «Νέο Λύκειο».
  • Ριζική αύξηση της χρηματόδοτησης για την παιδεία προσανατολισμένη στις κοινωνικές ανάγκες. Σχολεία στον τόπο κατοικίας κάθε μαθητή. Μαζικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών.
  • Σχολείο που μορφώνει και απελευθερώνει τη νέα γενιά. Όχι στην τυποποιημένη και αποσπασματική γνώση, την παπαγαλία, τον εγκλωβισμό σε καταρτίσεις και δεξιότητες μιας χρήσης. Όχι στη διάχυση των γνωστικών αντικειμένων και την υποκατάσταση της εκπαιδευτικής διαδικασίας από τυποποιημένες «δράσεις». Όχι στη μαθητεία-φτηνή εργασία.
  • Να μην ανεχθούμε  η μισή ζωή- μισή δουλειά  χωρίς δικαιώματα να είναι το μέλλον των παιδιών μας.
  • Ενιαίο, δημόσιο, δωρεάν 12χρονο σχολείο με δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά χωρίς αποκλεισμούς.
  • Ανατροπή όλου του πλαισίου της αξιολόγησης, εσωτερικής – εξωτερικής και αυτοαξιολόγησης που ανοίγει το δρόμο σε απολύσεις, βαθαίνει τη φτώχεια των εκπαιδευτικών και οδηγεί τα σχολεία στην κατηγοριοποίηση και στο κλείσιμο. Όχι στη μισθολογική καθήλωση μέσω της αξιολόγησης. Παιδαγωγική ελευθερία σχολείο. Περιοδική επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών!
  • Όχι στην αυτονομία και αποκέντρωση των σχολείων.
  • Καμιά συγχώνευση – κατάργηση σχολείου. Να ανοίξουν όλα τα σχολεία που έκλεισαν!
  • 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια! Ανατροπή των Υ.Α. για τη συγκρότηση τμημάτων τομέων και ειδικοτήτων ΕΠΑΛ, Ο.Π. στα ΓΕΛ, για τη συγκρότηση των ξενόγλωσσων τμημάτων και των τμημάτων παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες/ΕΑΕ.
  • Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και Ενισχυτική Διδασκαλία σε όλα τα σχολεία, με διορισμούς εκπαιδευτικών και προσλήψεις αναπληρωτών από την αρχή της χρονιάς.
  • Κάλυψη των εκρηκτικών αναγκών σε υποδομές, εκπαιδευτικούς, ειδικό προσωπικό κλπ της ειδικής αγωγής.
  • Πλήρη ένταξη των προσφυγόπουλων στην πρωινή ζώνη στα σχολεία με όλες τις υποστηρικτικές δομές. Κατάργηση των ΔΙΕΠ.
  • Αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση στο 5% του ΑΕΠ ή το 15% του προϋπολογισμού. Έκτακτη επιχορήγηση τώρα για την ουσιαστική αντιμετώπιση των εξόδων των σχολείων, για τη σίτιση, ασφάλιση – υγεία των μαθητών μας!

Πιο ειδικά για τη ΤΕΕ

  • Να σταματήσει η υπονόμευση των ΕΠΑΛ και της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης (κλείσιμο ολιγομελών τμημάτων, πρόωρος χαρακτηρισμός φοίτησης, μαθητεία).
  • Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση ενταγμένη στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και εξ ολοκλήρου στο Υπουργείο Παιδείας. Επαγγελματικά δικαιώματα στους τίτλους σπουδών! Όχι στην κερδοσκοπία των πιστοποιήσεων και το χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων!
  • Να μπει φραγμός στην ιδιωτικοποίηση της Επαγγελματικής εκπαίδευσης μέσω της μαθητείας και της θεσμοθέτησης των επιχειρήσεων ως εκπαιδευτικών δομών. Φραγμός στο νέο εργασιακό μεσαίωνα μέσω μαθητείας και της υποχρεωτικής κινητικότητας των εκπαιδευτικών στη «μη τυπική» εκπαίδευση.
  • Να αποσυρθεί η ρύθμιση για τον ενδιάμεσο χαρακτηρισμό παρακολουθούντων που οδηγεί σε νέο κλείσιμο τμημάτων και πλεονάσματα εκπαιδευτικών. Να αποσυρθεί άμεσα το νέο σύστημα εγγραφών, που συντελεί επιπλέον στα μέτρα συρρίκνωσης του ΕΠΑΛ. Όχι σε άμεση ή έμμεση κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων στην ΤΕΕ και διώξιμο των μαθητών από το σχολείο. Κάθε μαθητής να έχει δυνατότητα παρακολούθησης της ειδικότητας που επιλέγει στο ΕΠΑΛ της περιοχής του.
  • Όλοι οι τομείς και οι ειδικότητες σε όλα τα ΕΠΑΛ με βάση τις ανάγκες των μαθητών και όχι της αγοράς και των επιχειρηματικών συμφερόντων. Κατάργηση των Περιφερειακών Συμβουλίων ΕΕΚ που υποτάσσει τα ΕΠΑΛ στις επιταγές της αγοράς. Όχι στη διοικητική και εκπαιδευτική σύνδεση των ΕΠΑΛ με ΔΒΜ. ΕΠΑΛ αποκλειστικά ενταγμένα στην τυπική εκπαίδευση.
  • Επαγγελματικά δικαιώματα στους τίτλους σπουδών. Όχι στην κερδοσκοπία των πιστοποιήσεων.

 

ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ

  • Όχι στο μισθολόγιο – φτωχολόγιο και τους δημοσιoνομικούς κόφτες.
  • Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς μας. Κανένας εργαζόμενος με λιγότερα από 1000€. Κάλυψη των απωλειών στο εισόδημα. Άμεση επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού. Αναδρομικός επανυπολογισμός των μισθολογικών κλιμακίων από 1/1/2016 χωρίς εξαφάνιση του μισθολογικού χρόνου του 2016 και 2017. Άμεση ενσωμάτωση της προσωπικής διαφοράς στο μισθό.
  • Φραγμός στην ανελέητη φοροληστεία και τη λεηλασία του εισοδήματός μας! Καμία νέα μείωση του αφορολόγητου ορίου. Να επανέλθει στα 12.000€ τώρα.

ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ–ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟ

  • Γενναία οικονομική ενίσχυση των ασφαλιστικών μας ταμείων. Να επιστραφούν στα ταμεία όλα τα κλεμμένα αποθεματικά. Ανατροπή του ν. Κατρούγκαλου και όλων των αντιασφαλιστικών νόμων. Θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος στα 25 χρόνια υπηρεσίας. Σύνταξη με 30 χρόνια δουλειάς χωρίς όριο ηλικίας. Αυξήσεις στις συντάξεις και τα επικουρικά ταμεία. Να σταματήσει η διάλυση της επικουρικής ασφάλισης, του μετοχικού ταμείου και της μείωσης του εφάπαξ. Ενσωμάτωση της προσωπικής διαφοράς στην κύρια σύνταξη.
  • Ούτε ένα ευρώ από τα ασφαλιστικά μας ταμεία για τις δόσεις του ΔΝΤ και της ΕΚΤ!
  • Αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν σύστημα κοινωνικής ασφάλισης, υγείας και περίθαλψης για όλους.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ.

 Με επίκεντρο:

Α) Να μην κατατεθεί σχέδιο νόμου με βάση τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για το Νέο Λύκειο. Καμιά συμμετοχή της ΟΛΜΕ σε τέτοιο διάλογο.

Β) Την απόκρουση των αρνητικών εξελίξεων στα ΕΠΑΛ (ολιγομελή – μαθητεία).

Γ) Την απαίτηση για άμεσους μαζικούς διορισμούς.

Δ)Την απαίτησή μας για αξιοβίωτη ζωή απ’ το μισθό μας και με άμεσους στόχους α) το «ξεπάγωμα» των ΜΚ, β) την επιστροφή του 13ου και 14ου μισθού, γ) σύνταξη με τριάντα χρόνια δουλειάς χωρίς όριο ηλικίας.

Ε) Την επαναφορά του ωραρίου στα προ του ’13 επίπεδα

Αναπτύσσουμε παρατεταμένες αγωνιστικές κινητοποιήσεις που θα εναλλάσσονται στις μορφές (συλλαλητήρια, εκδηλώσεις με γονείς και μαθητές, απεργιακές κινητοποιήσεις). Άμεσα προτείνουμε:

  • Καμπάνια ενημερώσεων στα σχολεία με ευθύνη των ΕΛΜΕ και του ΔΣ της ΟΛΜΕ για τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για το νέο λύκειο, αλλά και τις γενικότερες εξελίξεις στην εκπαίδευση.
  • Ανάρτηση πανό σε κάθε σχολείο, με ευθύνη των ΕΛΜΕ, που να καταδεικνύει την αντίθεση του κλάδου στις εξαγγελίες της κυβέρνησης.
  • Καμπάνια ενημέρωσης με συγκεντρώσεις και εκδηλώσεις, των γονιών των μαθητών και της κοινωνίας για τους στόχους του νέου λυκείου που εξάγγειλε η κυβέρνηση
  • Αποτρέπουμε κάθε απόπειρα να χρησιμοποιηθούν πλεονάζουσες ώρες για να καλυφθούν ώρες σε παράλληλη στήριξη και ειδική αγωγή σε ΔΙΕΠ κλπ
  • Μπλοκάρισμα αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης. Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία.
  • Απεργιακό βήμα μέσα στον Οκτώβρη (24ωρη ή 48ωρη) με νέες Γενικές Συνελεύσεις για προγραμματισμό νέων πολύμορφων κινητοποιήσεων που θα περιλαμβάνουν και απεργιακή κινητοποίηση.
  • Άμεση προκήρυξη απεργιακών κινητοποιήσεων σε κάθε περίπτωση ανακοίνωσης και προσπάθειας εφαρμογής των μνημονιακών αντιεκπαιδευτικών μέτρων (αύξηση ωραρίου, αύξηση μαθητών ανά τμήμα, νέο λύκειο, ΕΠΑΛ και τμήματα, αξιολόγηση κλπ).
  • Συμμετέχουμε και συμβάλλουμε σε πανεργατικό, αγωνιστικό, απεργιακό συντονισμό για την ανατροπή των αντεργατικών και αντιλαϊκών πολιτικών, με πρώτο βήμα το συντονισμό με τους δασκάλους.
  • Ειδικά μέτρα ενίσχυσης της συνδικαλιστικής δράσης και της συμμετοχής στις ΕΛΜΕ των ελαστικά εργαζόμενων συναδέλφων, όπως καμπάνια εγγραφής, μείωση συνδρομής σε 10 ευρώ, επιτροπές στα πλαίσια των ΕΛΜΕ κλπ. Αγωνιστική κινητοποίηση για πλήρη δικαιώματα εργασιακά, ασφαλιστικά, εκπαιδευτικά.
  • Η εξέλιξη του αγώνα θα καθορίζεται κάθε φορά από τις ΓΣ.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ, 26/9/2017

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*