Αγωνιστική Παρέμβαση Θεσ/νίκης: Για την επιλογή υποδιευθυντών σχολείων

Πάγια θέση μας είναι  η επιλογή υποδιευθυντών να γίνεται από τους συλλόγους διδασκόντων. Μια  διαδικασία βαθιά δημοκρατική που μπορεί να  εξασφαλίζει κατά τεκμήριο την επιλογή των πιο κατάλληλων συναδέλφων.

Θέλοντας να συμβάλουμε στις συνεδριάσεις που γίνονται στους συλλόγους αυτές τις μέρες κρίνουμε αναγκαίο να υπογραμμίσουμε ορισμένα βασικά στοιχεία από τα οποία πρέπει να διέπεται ο υποψήφιος υποδιευθυντής:

  • Να αναγνωρίζει και να σέβεται το σύλλογο διδασκόντων ως βασικό όργανο λήψης αποφάσεων στο σχολείο.
  • Να συνεργάζεται με τους καθηγητές, τους οποίους να αντιμετωπίζει ως συναδέλφους ισότιμους συνεργάτες.
  • Να μπορεί να συμβάλλει στη λύση προβλημάτων που δημιουργούνται στο σχολικό χώρο.
  • Να αποφορτίζει το κλίμα σε περιπτώσεις εντάσεων και να μη δημιουργεί ο ίδιος όξυνση μεταξύ των καθηγητών ή των μαθητών.
  • Να μην παρεμποδίζει τη συνδικαλιστική δραστηριότητα άμεσα ή έμμεσα.

Προφανώς υπάρχουν και άλλα θετικά κριτήρια που μπορεί να κατατεθούν και να ληφθούν υπόψη από τους συναδέλφους. Όμως  θέλουμε να τονίσουμε την αναγκαιότητα μεταξύ άλλων οι υποδιευθυντές να λειτουργήσουν την επόμενη κρίσιμη περίοδο που διακυβεύεται ο δημόσιος χαρακτήρας του σχολείου και η δωρεάν παιδεία και ως  συμπαραστάτες του κλάδου και του σωματείου.

Σε αυτές  τις κρίσεις για να μην υπάρξουν κρούσματα αυθαιρεσίας ζητάμε από όλα τα μέλη του ΠΥΣΔΕ (στελέχη της διοίκησης και αιρετούς εκπροσώπους του κλάδου) να θεωρήσουν δεσμευτικές τις προτάσεις των συλλόγων διδασκόντων για τον ορισμό υποδιευθυντών.

Καλούμε τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ σε συνεδριάσεις  τους να πάρουν αποφάσεις και να καλέσουν το ΠΥΣΔΕ να ορίσει ως υποδιευθυντές των σχολείων, σε όλες τις περιπτώσεις, εκείνους που προτείνουν οι σύλλογοι διδασκόντων. Κάθε άλλη αντιμετώπιση μετατρέπει σε παρωδία μια ουσιαστική δημοκρατική διαδικασία του σχολείου. Οι συνάδελφοι που υπηρετούν στο ίδιο σχολείο με τους υποψήφιους είναι οι καταλληλότεροι να κρίνουν και να συνεκτιμήσουν όλα τα δεδομένα. Υπέρ αυτής της άποψης συνηγορεί η θετική εμπειρία που υπάρχει στα σχολεία από τη διεκπεραίωση με συλλογικό τρόπο του συνόλου των εκπαιδευτικών και άλλων λειτουργιών όλης της χρονιάς. Ενισχύει επίσης την ομόφωνη άποψη του κλάδου για διεύρυνση της δημοκρατίας στο σχολείο και ανάδειξη του συλλόγου διδασκόντων σε κυρίαρχο όργανο στη σχολική πραγματικότητα.

Ετικέτες , , , .Προσθέστε στους σελιδοδείκτες το μόνιμο σύνδεσμο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *