Γ΄, Δ΄, Ε΄ ΕΛΜΕ –Θ: Ανακοίνωση για την αξιολόγηση των Διευθυντών και την αυτοαξιολόγηση

Το Υπ. Παιδείας με εγκυκλίους που εξέδωσε στις 20-10-2014 και στις 7.11.2014 καθορίζει τις διαδικασίες της αξιολόγησης των διευθυντών των σχολείων. Την ίδια περίοδο η κυβέρνηση ετοιμάζεται για την προώθηση και νέων βάρβαρων μέτρων: Νέο μισθολόγιο, που θα προβλέπει νέες μειώσεις των μισθών. Νέο ασφαλιστικό, με στόχο την συμπίεση των συντάξεων και την δραματική αύξηση των ορίων ηλικίας. Νέο συνδικαλιστικό νόμο που θα καταργεί συνδικαλιστικά δικαιώματα. Προωθεί 6.000 απολύσεις Δ.Υ ως τα τέλη του 2014, ενώ η τρόικα απαιτεί την τήρηση μιας σειράς ψηφισμένων αντιλαϊκών μέτρων (προώθηση ιδιωτικοποιήσεων, πλειστηριασμούς κατοικιών, νέων φοροεπιβαρύνσεων, κ.ά.) ως προαπαιτούμενα για την εκταμίευση της νέας δόσης!

Οι πρόσφατες εξαγγελίες για πρόσληψη εθελοντών αναπληρωτών με δέλεαρ τα μόρια, εάν υλοποιηθούν θα έχουν συνέπειες στα εργασιακά δικαιώματα των μονίμων. Να μην το επιτρέψουμε. Οι νέοι συνάδελφοι που τους υπολογίζουν για δούλους είναι τα παιδιά μας!

Η κυβέρνηση στα πλαίσια της νέας και εφ’ όλης της ύλης επίθεση προς όλους τους εργαζόμενους εντείνει την επίθεσή της και για την εφαρμογή της αξιολόγησης, τόσο σε επίπεδο σχολικής μονάδας, όσο και στο επίπεδο της ατομικής αξιολόγησης. Οι δεσμεύσεις της απέναντι στην πολιτική της Ε.Ε., της Τρόικας και των επιχειρήσεων είναι να ξεκινήσουν την ατομική αξιολόγηση από τις αρχές Γενάρη.

Τα Δ. Σ. των Γ’, Δ’, Ε’ ΕΛΜΕ επισημαίνει τα εξής:

Η μάχη του εκπαιδευτικού κινήματος και των εργαζόμενων στον ευρύτερο δημόσιο τομέα ενάντια στην αξιολόγηση έχει απονομιμοποιήσει πλήρως την πολιτική τους και τους έχει φέρει σε δύσκολη θέση σε σχέση με τα χρονοδιαγράμματά τους. Οι αποφάσεις του ΥΠΑΙΘ και του ΙΕΠ είναι ένα συνονθύλευμα αλληλοαναιρούμενων εγκυκλίων. Επιβεβαιώνουν ότι το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να περπατήσει «άρον άρον» η αξιολόγηση, ώστε να εμπεδωθεί ο φόβος στη συνείδηση και τη ζωή της εκπαιδευτικής κοινότητας και να υποκύπτει στις εντολές της εξουσίας. Το υπουργείο και η κυβέρνηση θέλουν να αποδείξουν την αποτελεσματικότητά τους στην εφαρμογή της πολιτικής των Μνημονίων, της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, ιδιαίτερα τώρα που η κυβέρνηση είναι πολιτικά στριμωγμένη. Ένα από τα προαπαιτούμενα που θέτει η Τρόικα για να επιστρέψει αρχές Νοέμβρη, είναι 6.000 απολύσεις Δ.Υ ως τα τέλη του 2014. Η αξιολόγηση είναι το μέσο για να το πετύχει, γι’ αυτό και Τρόικα και ΜΜΕ εγκαλούν την κυβέρνηση γιατί μέχρι τώρα δεν τα έχει καταφέρει. Είναι απαραίτητος κρίκος στη συνολική της πολιτική και στην εφαρμογή του νέου μισθολογίου, το οποίο, εκτός από τις νέες περικοπές για όλους , προϋποθέτει την αξιολόγηση για να εφαρμοστεί.

Η διοίκηση καλεί τους/τις διευθυντές/ντριες να καταχωρίσουν οι ίδιοι στο σύστημα τα ονόματα των αξιολογητών τους, όταν τα στοιχεία αυτά είναι στη διάθεση της υπηρεσίας. Η πρόσκληση αυτή στοχεύει στη συναίνεση της εκπαιδευτικής κοινότητας για την αξιολόγηση. Μ’ αυτό τον τρόπο το Υπουργείο αποφεύγει και πιθανές ενστάσεις επί της διαδικασίας.

Το ΠΔ προβλέπει με σαφήνεια τη διαδικασία της αξιολόγησης των διευθυντών και προϊσταμένων και φυσικά δεν επιτρέπει αξιολόγηση σε μέρος των δεικτών, αλλά σε όλους. Η εγκύκλιος έχει αξιολόγηση σε τρεις από τους πέντε δείκτες. Ουδείς μπορεί να βγάλει τελικό βαθμό χωρίς όλους τους δείκτες. Η εγκύκλιος αυτή “κλείνει το μάτι” στους Δ/ντες προκειμένου να γίνουν ο “δούρειος ίππος” για την προώθηση της αξιολόγησης, αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα κριθούν όλοι άριστοι, όπως όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης το περασμένο καλοκαίρι. Βέβαια οι πολυάριθμες ενστάσεις που κατατέθηκαν διαψεύδουν κάτι τέτοιο. Ταυτόχρονα εγείρονται και πολλά προβλήματα: Ποια θα είναι η τύχη αυτών που δεν έχουν αυξημένα τυπικά προσόντα; Η όλη διαδικασία μόνο αντικειμενικότητα και διαφάνεια δεν εξασφαλίζει. Αλλά αυτό δεν είναι το μείζον. Το Υπουργείο αρχίζει την αξιολόγηση των διευθυντών για να καταλήξει στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς, υλοποιώντας έτσι τις απαιτήσεις της τρόικας για απολύσεις. Κανένας εκπαιδευτικός δεν πρέπει να νομιμοποιήσει την πολιτική καρατόμησης συναδέλφων. Τη μάχη αυτή πρέπει να τη δώσουμε ενωμένοι ,με αίσθημα ευθύνης απέναντι στον κλάδο, τα παιδιά και το μέλλον του Δημόσιου σχολείου. Καλούμαστε να σταθούμε όρθιοι και να υπερασπιστούμε τη ζωή μας, τη δουλειά μας, το μέλλον που στερούν από μας και τα παιδιά μας.

Καλούμε τους διευθυντές και τις διευθύντριες να αξιοποιήσουν την απεργία – αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης που έχει κηρύξει η ΟΛΜΕ-ΔΟΕ και να μην κάνουν καμία από τις ενέργειες που ζητά η νέα εγκύκλιος. Να δηλώσουν ότι συμμετέχουν στην απεργία – αποχή της ΑΔΕΔΥ και της ΟΛΜΕ και ΑΠΕΧΟΥΝ από κάθε αξιολογική διαδικασία.

Τι σημαίνει απεργία – αποχή: Σημαίνει ότι απέχουμε από το συγκεκριμένο έργο και όχι από κάθε έργο. Δεν είναι στάση εργασίας. Εκτελούμε όλα τα υπόλοιπα καθήκοντά μας (διδακτικά και άλλα διοικητικά και εκπαιδευτικά) εκτός από αυτά που σχετίζονται με τις διαδικασίες της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης.

Ακόμη το επόμενο διάστημα σε συνεδριάσεις στους Συλλόγους Διδασκόντων που θα πραγματοποιούνται, για ζητήματα που αφορούν την αυτοαξιολόγηση, κάνουμε το πρώτο βήμα, δηλώνουμε συμμετοχή στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΟΛΜΕ. Η συμμετοχή μας στην απεργία-αποχή αφορά το συγκεκριμένο και μόνο θέμα, της ημερήσιας διάταξης. Επιδιώκουμε σε κάθε σύλλογο διδασκόντων η συμμετοχή στην απεργία-αποχή να είναι πλειοψηφική ώστε η έλλειψη απαρτίας να ακυρώνει οποιαδήποτε συμμετοχή στην αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ με νέο εξώδικο προς το Υπουργείο Παιδείας και το Υπουργείο Οικονομικών, κήρυξε ΞΑΝΑ απεργία-αποχή ως 23/12/2014 από όλες τις διαδικασίες υλοποίησης της ατομικής αξιολόγησης (ΠΔ 152/13) των εκπαιδευτικών, αλλά και της αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και κάθε διαδικασία αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου που πραγματοποιείται σε υλοποίηση του σχετικού νομοθετικού πλαισίου (ν. 4024/11, ν. 4142/13, ΠΔ 152/13, ν. 3848/10, ν. 3679/10).

Επίσης, ΟΛΜΕ και ΔΟΕ έχουν εκδώσει ειδική επιστολή για το θέμα της αξιολόγησης όπου :

α) Καλούν σε απεργία – αποχή από κάθε αξιολογική διαδικασία. Η απεργία – αποχή είναι μορφή απεργίας όχι με χρονικά χαρακτηριστικά, αλλά αποχή πάνω σε συγκεκριμένα καθήκοντα.

β) Αναφέρουν ότι οι βαθμολογικές προαγωγές είναι παγωμένες.

Συγκεκριμένα, με βάση τα παραπάνω, προχωράμε συλλογικά κι οργανωμένα:

  1. Καλούνται τα εκπαιδευτικά στελέχη να σταθούν δίπλα στους συναδέλφους και να μην μετατραπούν σε αξιολογητές τους. Αυτό σημαίνει:

  • Να μην συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως επιμόρφωση.

  • Να μην ορίσουν ομάδες εργασίας.

  • Να μην αναρτήσουν προγραμματισμό δράσης και να μην προγραμματίσουν σχέδια δράσης.

  • Να μην συμμετέχουν στις διαδικασίες αξιολόγησής τους.

  • Να μην αξιολογήσουν εκπαιδευτικούς.

Β. Οι εκπαιδευτικοί :

  • Δεν μπαίνουμε σε ομάδες εργασίας.

  • Δεν δηλώνουμε σχέδιο εργασίας και δεν παραδίδουμε οτιδήποτε μπορεί να αναρτηθεί στο παρατηρητήριο της αξιολόγησης.

  • Δεν κάνουμε αίτηση για εθελοντική αξιολόγηση.

  • Δεν παραδίδουμε έκθεση ατομικής αξιολόγησης.

  • Δεν δεχόμαστε κανέναν αξιολογητή στην τάξη.

  • Δε συμβάλλουμε στη διαφοροποίηση του σχολείου μας με οποιονδήποτε τρόπο.

Καλούμε το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΜΕ να καλέσει άμεσα Γ. Σ. των και Γ.Σ. των Προέδρων και να οργανώσει τον αγώνα για την αποτροπή της αξιολόγησης. Να αποφασίσει την πανελλαδική συγκέντρωση υπογραφών «Δεν αξιολογούμαι – Δεν αξιολογώ», να συντονιστεί με όλο τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα για αποφασιστική απεργιακή αναμέτρηση απέναντι στο σύνολο της πολιτικής κυβέρνησης, ΕΕ-ΔΝΤ, που λεηλατεί όλες τις πτυχές της ζωής του εργαζόμενου, άνεργου λαού και της νεολαίας.

Υπερασπιζόμαστε τον ενιαίο χαρακτήρα της εκπαίδευσης, το δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά. Δεν υποχωρούμε απέναντι σε πιέσεις που τυχόν ασκούνται, στην κατεύθυνση υλοποίησης της αξιολόγησης! Τα Δ.Σ.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*