Αξιολόγηση και εκπαίδευση

Του Παύλου Αντωνόπουλου

  1. Η αξιολόγηση ως μοχλός βελτίωσης της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Το βασικό επιχείρημα των μέχρι τώρα Κυβερνήσεων στην προσπάθεια τους να επιβάλλουν ένα σύστημα ελέγχου και τιμωρίας στους εκπαιδευτικούς είναι η ανάγκη βελτίωσης της εκπαίδευσης. Από μόνο του αυτό φέρνει άμεσα σε πλεονεκτική θέση τους γραφειοκρατικούς μηχανισμούς στη μέση συνείδηση των πολιτών, καθώς βάζει αυτούς τους μηχανισμούς στη θέση του κριτή και αποκλειστικά ενδιαφερόμενου για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, ενώ αυτόματα οι εκπαιδευτικοί μπαίνουν στη θέση του απολογούμενου, για όσα στραβά ο καθένας επιρρίπτει στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Είναι όμως έτσι;

Α) Η βασική αρχική πρόταση περιέχει δυο λέξεις που χρήζουν εννοιολογικής επεξήγησης. Αυτές είναι ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ και ΒΕΛΤΙΩΣΗ. Οι δυο αυτές λέξεις είναι άμεσα συνδεδεμένες ως στόχος και μέθοδος. Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι το Υπουργείο Παιδείας (δηλαδή ο υπεύθυνος Υπουργός που εκφράζει την πολιτική της κυβέρνησης) θέλει να βελτιώσει την παρεχόμενη εκπαίδευση.

Ο εκπαιδευτικός είναι ένας από τους συντελεστές της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ένας ωστόσο, ακόμη βασικός συντελεστής με πολλές διαστάσεις είναι η υλικοτεχνική υποδομή. Που βρίσκεται το ενδιαφέρον του υπουργού όταν οι δαπάνες για την εκπαίδευση συρρικνώνονται σε τέτοια επίπεδα που η λειτουργία των σχολείων καθίσταται από προβληματική μέχρι αδύνατη. Continue reading

Κάλεσμα σε ευρεία σύσκεψη από το Συντονιστικό ενάντια στη διάλυση κοινωφελών Δημοσίων φορέων, στις απολύσεις-εφεδρεία και το «ενιαίο» μισθολόγιο-φτωχολόγιο

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ 

Το Συντονιστικό καλεί σε ευρεία σύσκεψη την  ΠΕΜΠΤΗ 30 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ  ώρα  2.30 μ.μ. στα γραφεία του Ο.Σ.Κ (Φαβιέρου 30 – Μετρό Μεταξουργείο)

Το Συντονιστικό καλεί σε ευρεία σύσκεψη την ΠΕΜΠΤΗ 30 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ώρα 2.30 μμ στον ΟΣΚ, προκειμένου να συζητήσουμε και να διαμορφώσουμε πρόγραμμα δράσης για την αντιμετώπιση του νέου κύκλου κατάργησης-συρρίκνωσης-ιδιωτικοποίησης Δημοσίων φορέων, γενικευμένων απολύσεων (είτε τις ονομάζουν προσυνταξιοδοτική εφεδρεία, είτε διαθεσιμότητα μέσω «αξιολόγησης»), δραστικών περικοπών μισθών-συντάξεων-εφάπαξ και υποβάθμισης Δημόσιας Υγείας-Πρόνοιας & Ταμείων, που επιχειρούν να προωθήσουν «δια πυρός και σιδήρου» Συγκυβέρνηση – ΤΡΌΪΚΑ-επιχειρηματικοί όμιλοι. Continue reading

Ένας Μπράτης να τον… Τρέμης ή όταν οι εκπρόσωποι του κλάδου γίνονται δημοσιογράφοι…

Της Χρυσούλας Παπαγεωργίου, αδιόριστης εκπαιδευτικού
Τώρα που με το ΠΑΣΟΚ δε φαίνεται πια να υπάρχει μέλλον (αν και όπως όλα δείχνουν ακόμα κατέχει το κράτος), ο κ. Μπράτης, έχοντας στο μυαλό του την ακεραιότητα και την αξιοζήλευτη εγκυρότητα των τηλεπαραθυροδημοσιογράφων, μας ενημερώνει εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα για το τι κυκλοφορεί στους διαδρόμους –και όχι μόνο– του Υπουργείου, κάνει προβλέψεις και στατιστικές αναλύσεις, μας προτείνει αιτήματα κ.λπ. Τελευταία ενημέρωση ήταν αυτή που αφορά τον αριθμό των πιστώσεων των αναπληρωτών που ζητήθηκαν φέτος, καθώς και η κοινοποίηση της φοβερής απάντησης του Υπουργείου για τις 7μηνες συμβάσεις και τον μέσο όρο…
Λίγα λόγια και συγκεκριμένα:
1.Οι εκπρόσωποι του κλάδου οφείλουν να εκπροσωπούν τα συμφέροντά του, να τα διεκδικούν και όχι να είναι δημοσιογράφοι. Δε μας νοιάζει τι ζητήθηκε… Μας νοιάζει τι χρειάζεται, με ποιους όρους και πώς θα το αποκτήσει το σχολείο. Όχι αυτό που βάλατε διάφοροι τα δυνατά σας για να γίνει, αυτό που θέλει τα παιδιά μας αγράμματα και εμάς δουλοπάροικους. Και πείτε μας επιτέλους τι σκοπεύετε να κάνετε… Να στείλετε ένα γράμμα, μία επιστολή, ένα άρθρο ή μήπως να φτιάξετε και κανένα πανό; Continue reading

Αξιολόγηση και κατεδάφιση του δημόσιου σχολείου

Του Γιώργου Κ. Καββαδία,  http://gkavadias.blogspot.com

Με ταχύτατους ρυθμούς προωθεί η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας τις διαδικασίες για την αξιολόγηση δασκάλων και καθηγητών. Σύμφωνα με την κυβερνητική πολιτική η αξιολόγηση είναι το μέσο για την ποιότητα της εκπαίδευσης που είναι και ο στόχος σύμφωνα με τις διακηρύξεις των τελευταίων κυβερνήσεων. Επικαλούνται την ποιότητα , ενώ ταυτόχρονα με την πολιτική τους … κατεδαφίζουν το δημόσιο σχολείο. Ποια ποιότητα θα φέρει η αξιολόγηση σε ένα δημόσιο σχολείο με απίστευτες ελλείψεις εκπαιδευτικών, με υποσιτιζόμενους μαθητές, κακοπληρωμένους εκπαιδευτικούς, χωρίς κρατική χρηματοδότηση που αναπαράγει τις κοινωνικές ανισότηττες και αδικίες;

Την ώρα που οι συνταξιοδοτήσεις των εκπαιδευτικών ανέρχονται σε 5.000, οι προσλήψεις στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκαίδευση είναι μόλις 225!. Προ Μνημονίων οι προσλήψεις κυμαίνονταν από 6 έως 7 χιλιάδες. Το 2010 μειώθηκαν σε 2.850 και το 2011 μόλις 600! Ταυτόχρονα οι καταργήσεις σχολείων βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη. Με 1.100 περίπου σχολεία λιγότερα ξεκίνησε η σχολική χρονιά 2011/12 και έπεται συνέχεια . Σύμφωνα με τις πιο επιεικείς εκτιμήσεις κατά τον αγιασμό θα λείπουν 3.000 καθηγητές, ενώ στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση καταγράφονται 6.500 λειτουργικά κενά και αναμένεται να ξεπεράσουν τις 10.000.  Continue reading

Παρεμβάσεις ΔΕ: Λευτεριά στον Τούρκο αγωνιστή Nevzat Kalayci! Να του δοθεί πολιτικό άσυλο!

  • ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΗ NEVZAT KALAYCI!
  • ΝΑ ΑΦΕΘΕΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥ ΔΟΘΕΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΑΣΥΛΟ!

 Ο NEVZAT KALAYCI, που βασανίστηκε και για πολλά χρόνια έμεινε έγκλειστος στις φυλακές της Τουρκίας, «τιμωρούμενος» για τη δράση του στους πολιτικούς αγώνες και στους αγώνες του συνδικαλιστικού κινήματος, με σοβαρά προβλήματα υγείας και λόγω της απεργίας πείνας μέχρι Θανάτου, ζει εδώ και 7 χρόνια ως πολιτικός πρόσφυγας στην Ελλάδα. Η Τουρκία ζητεί την έκδοσή του και οι ελληνικές αρχές τον συνέλαβαν στις 7 Αυγούστου. Εάν τελικά εκδοθεί ο 53χρονος αγωνιστής θα μεταφερθεί στα λευκά κελιά, στα κελιά του θανάτου, όπου τα τελευταία δέκα χρονιά σε κατάσταση απομόνωσης 1758 κρατούμενοι δολοφονήθηκαν. Continue reading