ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΤΗ ΜΕΤΑΣΥΝΕΔΡΙΑΚΗ ΓΣ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΩΝ ΕΛΜΕ

Μόνο ως έκτρωμα μπορεί να χαρακτηριστεί η νέα εγκύκλιος για την πρόσληψη αναπληρωτών και ωρομισθίων. Για άλλη μια φορά το Υπουργείο Παιδείας επέλεξε να νομοθετήσει μέσω εγκυκλίου, αποδεικνύοντας ότι πάγια στάση του είναι να αντιμετωπίζει τις ζωές τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των μαθητών ως τα ψιλά γράμματα μιας εγκυκλίου. Αναλυτικότερα:
Αναπληρωτής κανονικού και μειωμένου ωραρίου:
Ο αναπληρωτής μειωμένου ωραρίου με 5 ώρες, 270 ευρώ (Ν.1566/85), αλλά και με τις υποχρεώσεις ενός μονίμου είναι ο νέος σκλάβος που θέλουν να ευδοκιμήσει στις σχολικές αίθουσες από Σεπτέμβρη. Το Υπουργείο Παιδείας προγραμματίζει το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς με λιγότερες από 70% προσλήψεις αναπληρωτών, μειωμένους τουλάχιστον κατά 50% τους διορισμούς μονίμων και με τους μαθητές στοιβαγμένους σε τμήματα των 30 μαθητών. O δε αναπληρωτής μειωμένου ωραρίου να διεκδικεί την πρόσληψή του ως αναπληρωτής πλήρους ωραρίου την ίδια χρονιά μόνο στην περιοχή που ήδη βρίσκεται «στην περίπτωση που δεν υπάρχει ενδιαφέρον από άλλον υποψήφιο που προηγείται στην σειρά κατάταξης». Με αυτόν τον τρόπο, όμως, είναι αναμφίβολο το πώς θα διαφυλαχθεί η σειρά κατάταξης στους πίνακες με τον τρόπο αυτό; Είναι δε γνωστό ότι τέτοια κενά δε θα προκύψουν ακόμα κι αν οι ακάλυπτες ώρες τα δικαιολογούν.

Όλα τα προηγούμενα χρόνια η εκάστοτε ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έχει αποδείξει ότι πάγια πολιτική της είναι το «σπάσιμο» των κενών, προκειμένου να αποκρύπτονται οι ελλείψεις και να προσλαμβάνεται κόσμος με λιγότερα χρήματα και ασφαλιστικά δικαιώματα. Αυτό ενισχύεται και από τη δυνατότητα συμπλήρωσης των 15 ωρών του αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου με ωρομίσθια εργασία. Γιατί αλήθεια μπαίνει το πλαφόν των 15 ωρών και όχι η συμπλήρωση πλήρους ωραρίου; Γιατί επιβάλλεται η πρόσληψη να γίνεται σε επίπεδο σχολικής μονάδας και όχι Διεύθυνσης; Ποιον εξυπηρετεί η αποκέντρωση; Ένα ακόμη στοιχείο που αποδεικνύει την τιμωρό διάθεση του Υπουργείου προς τους εκπαιδευτικούς είναι η μείωση των περιοχών επιλογής τοποθέτησης του αναπληρωτή από 30 σε 20 και ο ψυχολογικός εξαναγκασμός που προκύπτει και από αυτή τη μείωση, ώστε να δηλώσει ότι επιθυμεί να εργαστεί και ως αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου .

Υπολογισμός προϋπηρεσίας: Η προϋπηρεσία που θα αποκτήσουν όσοι καταφέρουν να εργαστούν στα σχολεία κατά τη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου θα προσμετρηθεί μετά τη λήξη της και τα μόρια θα καταμετρηθούν με τον νέο επαίσχυντο τρόπο υπολογισμού (Νομικό Πλαίσιο, Κεφ. Α, παρ.2α1).

Νέο πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης (ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ, ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 1): Οι τάξεις παράλληλης στήριξης των ατόμων με αναπηρία και μαθησιακές δυσκολίες μένουν εκτός του γενικού σχεδιασμού της ειδικής αγωγής και μάλιστα υποβιβάζονται σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα χρηματοδοτούμενο από το ΕΠΕΑΚ. Επιχειρηματικοποιείται, λοιπόν, ένα πρόγραμμα που για τους μαθητές αυτούς είναι αναγκαίο. Υποβιβάζεται από πλευράς Υπουργείου, αφού παίρνει προσωρινά χαρακτηριστικά λειτουργίας, όπως προσωρινοί θα είναι οι εκπαιδευτικοί που το στελεχώνουν.

Ένταξη Σιβιτανιδείου και εκκλησιαστικών σχολείων στους πίνακες:
«Υποψήφιοι που επιθυμούν να προσληφθούν ως προσωρινοί αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί σε εκκλησιαστικά γυμνάσια και γενικά εκκλησιαστικά λύκεια, υποβάλλουν σύμφωνα με τις ειδικές διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 39 του ν. 3848/2010 μαζί με την αίτηση- δήλωση υποχρεωτικά και βιογραφικό σημείωμα και προαιρετικά συστατική επιστολή από προσωπικότητα του χώρου της Ορθοδοξίας.». Μόνο ως εμπαιγμός μπορεί να οριστεί η συγκεκριμένη διατύπωση απέναντι στην εκπαιδευτική κοινότητα , η οποία ως πάγιο αίτημά της είχε την πρόσληψη όλων των εκπαιδευτικών σε όλα τα σχολεία με ενιαίο τρόπο

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
Απόσυρση του αντιεκπαιδευτικού νόμου
– Μόνιμους μαζικούς διορισμούς στο δημόσιο σχολείο. Κατάργηση των ελαστικών μορφών εργασίας (ωρομίσθιοι, αναπληρωτές)-Καμία εφαρμογή του αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου.