Να αποσυρθούν τώρα οι αντιεκπαιδευτικές αλλαγές στο Λύκειο

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις Δ.Ε.

Να αποσυρθούν τώρα οι αντιεκπαιδευτικές αλλαγές στο Λύκειο

Όλοι – όλες στις Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ

Να πάρουμε αποφάσεις συνέχισης και κλιμάκωσης του αγώνα

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να συμμετέχουν μαζικά στις Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ και να πάρουμε αποφάσεις αγώνα ενάντια στο νσχ. για το νέο Λύκειο, για όλα τα προβλήματα του κλάδου. Για να ανακόψουμε τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα κυβέρνησης – ΕΕ – ΟΟΣΑ σε βάρος του δημόσιου σχολείου και του εκπαιδευτικού. Για να προωθήσουμε τις βασικές διεκδικήσεις και τα αιτήματα του κλάδου.

Αντιεκπαιδευτικές οι αλλαγές της κυβέρνησης για το Λύκειο

Αφαιρείται μια τάξη από την αναγκαία εκπαίδευση όλων των παιδιών, η  Γ τάξη του Γενικού Λυκείου που μετατρέπεται σε «προπαρασκευαστική» για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αντί για τη γενική, σύγχρονη και ολοκληρωμένη εκπαίδευση όλων των παιδιών στα πλαίσια ενός ενιαίου, δημόσιου και δωρεάν, δωδεκάχρονου σχολείου, βαθαίνει ακόμη περισσότερο ο διαχωρισμός του διπλού δικτύου γενικής – τεχνικής εκπαίδευσης,  ενώ διαμορφώνεται νέος διχασμός εντός των μαθητών της γενικής εκπαίδευσης.

Ως μοναδικά μαθήματα γενικής παιδείας που διδάσκονται όλοι οι μαθητές της Γ Λυκείου παραμένουν μόνο η Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, τα θρησκευτικά και η φυσική αγωγή, ενώ  αυξάνει η ύλη των μαθημάτων προσανατολισμού, πράγμα που στερεί τα παιδιά από την παροχή των απαραίτητων επιστημονικών γνώσεων αλλά και καθιστά δύσκολη την παρακολούθηση τους από όλα. Ταυτόχρονα η πρόταση αυτή θα επιφέρει αλλαγές στην Α και Β Λυκείου,  στα μαθήματα και τη διδασκαλία τους.

Πιο λίγοι μαθητές θα μπορούν να αποκτήσουν το απολυτήριο αφού προστίθενται νέοι εξεταστικοί φραγμοί. Το 40% του βαθμού του απολυτηρίου του Γενικού Λυκείου, θα προκύπτει από εξετάσεις στα τέσσερα εξάωρα μαθήματα των πανελλαδικών με θέματα εξωτερικά του σχολείου, σε ομάδες σχολείων (ανά Διεύθυνση), που θα επιτηρούνται και θα βαθμολογούνται από καθηγητές άλλων σχολείων.

Διαμορφώνεται η βάση για την υποβάθμιση του απολυτηρίου των ΕΠΑΛ, αφού αναφέρεται ότι ο παραπάνω τρόπος εξετάσεων για την απόκτηση του απολυτηρίου στα Γενικά Λύκεια, του δίνει «τη σοβαρότητα που του αξίζει» ώστε με αυτό «να αναζητήσουν μια θέση στο Δημόσιο ή και στον ιδιωτικό τομέα». Και επιπλέον γιατί το απολυτήριο των ΕΠΑΛ δεν θα μπορεί να οδηγήσει στην εισαγωγή σε κάποιο τμήμα (ΤΕΠ), χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις. Οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ θα πηγαίνουν στα διετή προγράμματα που δημιουργούνται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση επιπέδου 5 και όσοι θέλουν να εισαχθούν σε κάποιο Τμήμα μιας Σχολής θα μπορούν μόνο μέσω πανελλαδικών εξετάσεων.

Ο χωρισμός των πανεπιστημιακών τμημάτων ουσιαστικά «σε χαμηλής και υψηλής ζήτησης, όχι μόνο αντίκειται σε όποια μορφωτική διάσταση αλλά γίνεται με αγοραίους όρους προσφοράς και ζήτησης.

Ο ρόλος των εκπαιδευτικών μέσα σε αυτό το τοπίο θα επιδεινωθεί και στο διδακτικό και στο εργασιακό επίπεδο. Στην υπάρχουσα εργασιακή υποβάθμιση θα προστεθεί και η εργασιακή ομηρία με τη μείωση ωρών και αντικειμένων. Επιπλέον η απόσπαση της Γ τάξης από το Λύκειο και τη γενική παιδεία και η πλήρης διαφοροποίηση του Γενικού Λυκείου από τα ΕΠΑΛ, διαμορφώνει τη βάση  και για την κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών.

Οι νέοι εξεταστικοί φραγμοί και ο εντεινόμενος ανταγωνισμός θα οδηγήσουν στη νέα γιγάντωση των φροντιστηρίων και της παραπαιδείας.

Η πρόταση του υπουργείου παιδείας για τη Γ Λυκείου, αντιστοιχίζεται στις κατευθύνσεις των συνολικότερων αντιδραστικών αλλαγών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που ξεκίνησαν με το νόμο Γαβρόγλου και θα ολοκληρωθούν το Σεπτέμβριο του 2019, με την αλλαγή του χάρτη των σχολών και τη δημιουργία σχολών, τμημάτων, προγραμμάτων και πτυχίων πολλών ταχυτήτων.

Το αντιεκπαιδευτικό νσχ συνδέεται άμεσα με τις αντιδραστικές αλλαγές συνολικά στην εκπαίδευση και την εργασία των εκπαιδευτικών

Οι ομάδες σχολείων για τις απολυτήριες εξετάσεις είναι και η βάση που θα γίνεται η αυτοαξιολόγηση των σχολείων από το Σεπτέμβρη, αλλά και μοχλός αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης  των εκπαιδευτικών αργότερα. Μικρότερο Γενικό Λύκειο είναι ένα Λύκειο προσαρμοσμένο στις περικοπές για να βγαίνουν τα δημοσιονομικά πλεονάσματα. Η αδυναμία συγκρότησης τμημάτων Ομάδων Προσανατολισμού με βάση και την Υ.Α για συγκρότηση τμημάτων με ελάχιστο αριθμό μαθητών θα οδηγήσει στη συρρίκνωση τμημάτων- σχολείων και τη μείωση θέσεων εργασίας. Το αντιεκπαιδευτικό νσχ συνδέεται με την υπονόμευση των ΕΠΑΛ, το Προσοντολόγιο – λαιμητόμο αξιολόγησης και υπόσχεση διορισμών, με τη μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών. Την ίδια στιγμή τα συνεχή γιούρογκρουπ και οι μεταμνημονιακές αξιολογήσεις των δανειστών που εντείνονται αποδεικνύουν ότι η κυβέρνηση είναι εποπτευόμενη από την ΕΕ, οι αντιλαϊκές πολιτικές καλά κρατούν, ενώ τα σκληρά προαπαιτούμενα (πλειστηριασμοί, ιδιωτικοποιήσεις, μεταρρυθμίσεις, λιτότητα σε μισθούς και συντάξεις και κοινωνικές δαπάνες, κ.ά.), την εφαρμογή των οποίων απαιτούν  επιβεβαιώνουν ότι πολιτική της κυβέρνησης είναι σε βάρος της κοινωνικής πλειοψηφίας. Είναι η ίδια πολιτική που φέρνει ξανά τις βασικές διεκδικήσεις του κλάδου στην πρώτη γραμμή.

Με πανεκπαιδευτικό μέτωπο με γονείς, μαθητές, αναπληρωτές, αδιόριστους και φοιτητές μπορούμε να νικήσουμε !

Τον περσυνό Μάρτιο και το φετινό Ιανουάριο με πρωτοβουλία αναπληρωτών, ΕΛΜΕ, Συλλόγων Π.Ε., και φοιτητικών συλλόγων δόθηκαν μεγάλοι αγώνες ενάντια στο προσοντολόγιο που διεκδίκησαν το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή εργασία, μόνιμους μαζικούς διορισμούς αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Έγιναν κινητοποιήσεις σε όλες τις πόλεις, Γ. Σ. μέσα στο υπουργείο,  κατάληψη της Πρυτανείας στην Αθήνα μετατρέποντάς την σε κέντρο του αγώνα κόντρα στην τυπική διαμαρτυρία για την “τιμή των όπλων” και ανέδειξαν για το κίνημα τις δυνατότητές του όχι μόνο να διατυπώνει σχέδια αγώνων, αλλά και να τα υλοποιεί. Αυτοί οι αγώνες είναι ελπιδοφόροι και ανοίγουν δρόμους.

Οι εκπαιδευτικοί να γίνουμε πρωταγωνιστές στις διεκδικήσεις του κλάδου

Αν δεν ανακόψουμε την εφ’ όλης της ύλης επίθεση που δέχονται το δημόσιο σχολείο και οι εκπαιδευτικοί, κινδυνεύουμε ως εργαζόμενοι, όχι μόνο να βρεθούμε σε δυσμενέστερη θέση, αλλά και να δυσκολέψουν οι όροι ανάπτυξης του κινήματος. Δυνατότητες για μια αποφασιστική απάντηση μπορούν να υπάρξουν μόνο αν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί γίνουν πρωταγωνιστές και πάρουν την υπόθεση των αγώνων στα χέρια τους.

Το προηγούμενο διάστημα επανειλημμένα είχαμε ασκήσει κριτική στην πλειοψηφία της ΟΛΜΕ, των ΔΑΚΕ–ΣΥΝΕΚ με τη στήριξη και της ΠΕΚ, για συγκάλυψη της αντιλαϊκής και αντιεκπαιδευτικής πολιτικής Κυβέρνησης – ΕΕ – ΟΟΣΑ. Αυτή η πολιτική δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με τις προτάσεις διαμαρτυρίας του ΠΑΜΕ. Θέλει συνολική πρόταση αγώνα και αποφασιστική διάταξη δυνάμεων. Η πρόταση Γαβρόγλου για το Λύκειο είναι γνωστή από το Σεπτέμβρη. Με την απραξία του το ΔΣ της ΟΛΜΕ έδωσε πολιτικό χρόνο στην κυβέρνηση, αφήνοντας τον κλάδο απροετοίμαστο. Επιπλέον τώρα όλοι μαζί καταψήφισαν την πρόταση των Παρεμβάσεων να τεθούν στη συνάντηση με τον Γαβρόγλου (20/3) και τα άλλα αιτήματα του κλάδου και να συμπεριληφθούν στην εισήγηση, ώστε να προταχθούν μαζί με την απόσυρση του νσχ, στις κινητοποιήσεις.

Να ξεπεράσουμε την κατάσταση της απραξίας που επικρατεί στον κλάδο. Δεν μας αντιστοιχεί η «άνευ όρων παράδοση» που μας οδηγεί η ηγεσία της ΟΛΜΕ. Η κυβέρνηση επέλεξε την προώθηση αντιεκπαιδευτικών μέτρων αυτή την περίοδο. Δεν έχουμε την πολυτέλεια  επιλογής του χρόνου. Η μάχη πρέπει να δοθεί τώρα!

Να πάρουμε μαζικά μέρος  στις Γ.Σ. και να ψηφιστεί η εισήγηση της ΟΛΜΕ, σαν το πρώτο βήμα για να ξεκινήσει ο αγώνας. Να στηριχτούν στην πράξη η 24ωρη απεργία και τα συλλαλητήρια από όλους .

Η εισήγηση της ΟΛΜΕ που απαιτεί την απόσυρση του  νσχ, πρέπει να συμπληρωθεί με τα αιτήματα για:

Μαζικούς μόνιμους διορισμούς όλων των αναπληρωτών με βάση αποκλειστικά το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία, καμιά απόλυση αναπληρωτή. Όχι στο προσοντολόγιο

20 μαθητές στο τμήμα – 15 στις Ομάδες Προσανατολισμού -10 στα εργαστήρια.

Όχι στην αξιολόγησηαυτοαξιολόγηση – οργανώνουμε απεργία – αποχή.

Επαναφορά του ωραρίου στα προ του 2013.

Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις, επαναφορά του 13ου-14ου μισθού και απόδοση των αναδρομικών, να γίνουν δεκτά τα αιτήματα για τους πρώην διαθέσιμους.

Κατάργηση του ν. Κατρούγκαλου – αντιασφαλιστικών νόμων, σύνταξη στα 30 χρόνια δουλειάς χωρίς όριο ηλικίας, όχι περικοπές στους συνταξιούχους μετά το 2016.

Όλα τα προσφυγόπουλα στην πρωινή ζώνη των σχολείων.

Ενιαίο δωδεκάχρονο, δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά και όλους τους εκπαιδευτικούς.

Η 24ωρη απεργία, οι συγκεντρώσεις και τα συλλαλητήρια πρέπει να πετύχουν. Συμβολή στην επιτυχία τους θα είναι οι Γ.Σ. να αποφασίσουν αγωνιστική κλιμάκωση, νέες Γ.Σ. των ΕΛΜΕ  και Γ.Σ. προέδρων, μετά την 24ώρη απεργία και τις οποίες η ΟΛΜΕ αρνήθηκε να συμπεριλάβει στην εισήγησή της. Ο αγώνας να κλιμακωθεί όλες τις μέρες συζήτησης του νσχ. για το Λύκειο, στη Βουλή με συγκεντρώσεις και πανελλαδική συγκέντρωση στην Αθήνα, καταλήψεις, απεργίες αλλά και με νέα κλιμάκωση αμέσως μετά τις γιορτές του Πάσχα και μέσα στις εξετάσεις, αν η κυβέρνηση συνεχίσει να μην δεσμεύεται στις διεκδικήσεις του κλάδου.

Οι εκπαιδευτικοί να πάρουμε την υπόθεση του αγώνα στα χέρια μας!

Εκδήλωση της ΑΡΙΣΤΕΡΗΣ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ για τις μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία στην Ελλάδα και τις ΗΠΑ

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Μεταρρυθμίσεις και περικοπές στην εκπαίδευση στην Ελλάδα

πως προχωρούν και πως την επηρεάζουν.

Το παράδειγμα των ΗΠΑ και οι συνέπειες εκεί της εφαρμογής

ανάλογων με την Ελλάδα μεταρρυθμίσεων.

Θα προβληθεί αποκαλυπτικό οπτικοακουστικό υλικό εστιασμένο

 στις αλλαγές και την επίδρασή τους στην Δημόσια Εκπαίδευση στις ΗΠΑ.

 Θα ακολουθήσει ανοικτή συζήτηση με σκοπό να ανιχνεύσουμε δρόμους

για το ρόλο και την παρέμβαση του εκπαιδευτικού κινήματος.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ-ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΓΙΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ

                ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ                             

ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΟΥΝ ΤΩΡΑ ΟΙ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ

ΠΟΥ ΠΡΟΩΘΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΥΡΙΖΑ ΠΡΟΣ ΨΗΦΙΣΗ

ΑΜΕΣΗ ΣΥΓΚΛΙΣΗ ΕΚΤΑΚΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΚΑΙ ΓΣ–ΓΣ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΓΙΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

         14/03/2019

Η σημερινή συνάντηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ με τον υπουργό Παιδείας, την υφυπουργό και τους επιτελείς τους, έδειξε για μια ακόμη φορά ότι ο περίφημος «διάλογος» είναι ένα πρόσχημα για την εξασφάλιση της ανοχής των εκπαιδευτικών για το πέρασμα των αντιεκπαιδευτικών μέτρωναπό την κυβέρνηση, των κατευθύνσεων της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, που είχαν αποτυπωθεί και στις μελέτες του ΣΕΒ και του ΙΟΒΕ. Στην Ομοσπονδία που προσήλθε στη συνάντηση με δημοσιοποιημένη  την αντίθεσή της στις εξαγγελίες για τις αλλαγές στη Γ Λυκείου και στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση -που είχαν γίνει το Σεπτέμβριο- καθώς και το αίτημά της για απόσυρσή τους, επιδόθηκε  σχέδιο που ελάχιστα διαφέρει από αυτές. Ενώ για μια ακόμη φορά δόθηκαν αόριστες απαντήσεις χωρίς δεσμεύσεις σε αιτήματα του κλάδου που έχουν από καιρό κατατεθεί.Το ΔΣ της ΟΛΜΕ κλήθηκε να απαντήσει επί του σχεδίου την επόμενη εβδομάδα, την ίδια στιγμή που το χρονοδιάγραμμα που δόθηκε στους εκπαιδευτικούς συντάκτες θέλει η ψήφιση του να γίνεται πριν τις γιορτές του Πάσχα.

Παραμένει η ουσία των αντιεκπαιδευτικών αλλαγών που προτείνει η κυβέρνηση

Στην πρόταση για το Λύκειο – σύστημα εισαγωγής, οι αλλαγές σχετικά με τις προηγούμενες εξαγγελίες του υπουργείου, αφορούν σε τρία σημεία. Ο συνυπολογισμός του βαθμού απολυτηρίου στη διαμόρφωση του βαθμού πρόσβασης των πανελλαδικών εξετάσεων δεν θα ισχύσει για το 2020 και μετατίθεται στα επόμενα σχολικά έτη.Το πρώτο μηχανογραφικό, όπου οι μαθητές θα δηλώσουν 10 συγκεκριμένα Τμήματα Σχολώνθα συμπληρωθεί από τους μαθητές που θα πάνε στην Γ Λυκείου,τέλη Σεπτέμβρη – αρχές Οκτώβρη κι όχι τον Ιούλιο, δηλαδήμετά το πέρας της προθεσμίας για αλλαγή Ομάδας Προσανατολισμού. Πρόκειται για τα μηχανογραφικάπου με βάση αυτά και τον αριθμό εισακτέων ανά Τμήμα, θα οριστούν τα «πράσινα» και «κόκκινα» Τμήματα.Και τέλος τα Λατινικά ορίζονται ως μάθημα επιλογής.

Η ουσία των κυβερνητικών εξαγγελιών παραμένει. Αφαιρείται μια τάξη από την αναγκαία εκπαίδευση όλων των παιδιών, η  Γ τάξη του Γενικού Λυκείου που μετατρέπεται σε «προπαρασκευαστική» για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αντί για τη γενική, σύγχρονη και ολοκληρωμένη εκπαίδευση όλων των παιδιών στα πλαίσια ενός ενιαίου, δημόσιου και δωρεάν, δωδεκάχρονου σχολείου, βαθαίνει ακόμη περισσότερο ο διαχωρισμός του διπλού δικτύου γενικής – τεχνικής εκπαίδευσης,  ενώ διαμορφώνεται νέος διχασμός εντός των μαθητών της γενικής εκπαίδευσης.

Ως μοναδικά μαθήματα γενικής παιδείας που διδάσκονται όλοι οι μαθητές της Γ Λυκείου, παραμένουν μόνο η Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, τα θρησκευτικά και η φυσική αγωγή. ενώ  αυξάνει η ύλη των μαθημάτων προσανατολισμού, πράγμα που στερεί τα παιδιά από την παροχή των απαραίτητων επιστημονικών γνώσεων αλλά και καθιστά δύσκολη την παρακολούθηση τους από όλα. Ταυτόχρονα η πρόταση αυτή θα επιφέρει αλλαγές στην Α και Β Λυκείου,στα μαθήματα και τη διδασκαλία τους, που θα ισχύσουν από το σχολικό έτος 2020-21, αλλά το υπουργείο δεν μας ανακοινώνει ακόμη (!).

Πιο λίγοι μαθητές θα μπορούν να αποκτήσουν το απολυτήριο αφού προστίθενται νέοι εξεταστικοί φραγμοί. Το 40% του βαθμού του απολυτηρίου του Γενικού Λυκείου, θα προκύπτει από εξετάσεις στα τέσσερα εξάωρα μαθήματα των πανελλαδικών με θέματα εξωτερικά του σχολείου, σε ομάδες σχολείων (ανά Διεύθυνση), που θα επιτηρούνται και θα βαθμολογούνται από καθηγητές άλλων σχολείων.

Διαμορφώνεται η βάση για την υποβάθμιση του απολυτηρίου των ΕΠΑΛ, αφού αναφέρεται ότι ο παραπάνω τρόπος εξετάσεων για την απόκτηση του απολυτηρίου στα Γενικά Λύκεια, του δίνει «τη σοβαρότητα που του αξίζει» ώστε με αυτό «να αναζητήσουν μια θέση στο Δημόσιο ή και στον ιδιωτικό τομέα». Και επιπλέον γιατί το απολυτήριο των ΕΠΑΛ δεν θα μπορεί να οδηγήσει στην εισαγωγή σε κάποιο τμήμα (ΤΕΠ), χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις. Οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ θα πηγαίνουν στα διετή προγράμματα που δημιουργούνται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση επιπέδου 5 και όσοι θέλουν να εισαχθούν σε κάποιο Τμήμα μιας Σχολής θα μπορούν μόνο μέσω πανελλαδικών εξετάσεων.

Ο χωρισμός των πανεπιστημιακών τμημάτων ουσιαστικά «σε χαμηλής και υψηλής ζήτησης», ασχέτως του ονόματος που θα τους δοθεί, όχι μόνο αντίκειται σε όποια μορφωτική διάσταση αλλά γίνεται με αγοραίους όρους προσφοράς και ζήτησης. Τμήματα και επιστημονικά αντικείμενα που «δεν παίζουν στην αγορά» και δεν «προσελκύσουν» εισακτέους θα έχουν ορατό το ενδεχόμενο της κατάργησης τους.

Ο ρόλος των εκπαιδευτικών μέσα σε αυτό το τοπίο θα επιδεινωθεί και στο διδακτικό και στο εργασιακό επίπεδο. Στην υπάρχουσα εργασιακή υποβάθμισηθα προστεθεί και η εργασιακή ομηρία με τη μείωση ωρών και αντικειμένων. Επιπλέον η απόσπαση της Γ τάξης από το Λύκειο και τη γενική παιδεία και η πλήρης διαφοροποίηση του Γενικού Λυκείου από τα ΕΠΑΛ, διαμορφώνει τη βάση  και για την κατηγοριοποίησητων εκπαιδευτικών.

Οι νέοι εξεταστικοί φραγμοί και ο εντεινόμενος ανταγωνισμός θα οδηγήσουν στη νέα γιγάντωση των φροντιστηρίων και της παραπαιδείας.

Η πρόταση του υπουργείου παιδείας για τη Γ Λυκείου, αντιστοιχίζεται στις κατευθύνσεις των συνολικότερων αντιδραστικών αλλαγών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που ξεκίνησαν με το νόμο Γαβρόγλου και θα ολοκληρωθούν το Σεπτέμβριο του 2019, με την αλλαγή του χάρτη των σχολών και τη δημιουργία σχολών, τμημάτων, προγραμμάτων και πτυχίων πολλών ταχυτήτων.

Τέλος καμιά δέσμευση δεν υπήρξε από την πλευρά του υπουργείου παιδείας στα υπόλοιπα αιτήματα των εκπαιδευτικών. Σχετικά με την αποκατάσταση των συναδέλφων της πρώην διαθεσιμότητας, το υπουργείο επανέλαβε ότι είχε πει το Νοέμβριο, χωρίς να έχει κινηθεί καμιά διαδικασία.Επιβεβαιώθηκε η τακτική της καλλιέργειας στον κόσμο κλίματος προσδοκιών και αλληλοσφαγής, στο έδαφος πενιχρού αριθμού διορισμών σε σχέση με τις ανάγκες της ειδικής αγωγής, από την πλευρά της κυβέρνησης, μέσω της ανακοίνωσης ότι ο επιμερισμός του αριθμού αυτού σε αθμια, ββαθμια εκπαίδευση και επιστημονικό προσωπικό θα γίνει μετά από την κατάθεση των αιτήσεων και των προσόντων τους. Το υπουργείο απέφυγε να τοποθετηθεί σε πάγια αιτήματα για επαναφορά του διδακτικού ωραρίου, απόδοση αναδρομικών, αυξήσεις μισθών κλπ

Κατόπιν τούτων, θεωρούμε απαράδεκτη την άρνηση της πλειοψηφίας του ΔΣ της ΟΛΜΕ (ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΚ) για σύγκληση έκτακτου ΔΣ, ΓΣ και ΓΣ Προέδρων μέσα στην επόμενη εβδομάδα, με την πρόταση απεργιακής απάντησης μέχρι το τέλος Μαρτίου.

Καλούμε τις ΕΛΜΕ, να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους. Να απορρίψουν τις αντιεκπαιδευτικές προτάσεις της κυβέρνησης και να απαιτήσουν να αποσυρθεί τώρα το σχέδιο για το Νέο Λύκειο. Να οργανώσουν την αγωνιστική απάντηση των εκπαιδευτικών μέσα από έκτακτες ΓΣ. Να επαναφέρουν όλα τα αιτήματα αιχμής του κλάδου, για τα αναδρομικά και τις αυξήσεις των μισθών, τους μόνιμους, μαζικούς διορισμούς τώρα και την απόσυρση του προσοντολογίου – εκτρώματος, την αύξηση των δαπανών, την κατάργηση κάθε αξιολόγησης – χειραγώγησης, την επαναφορά του ωραρίου, την κάλυψη των αιτημάτων των πρώην διαθέσιμων κλπ Να απαιτήσουν από το ΔΣ της ΟΛΜΕ να προχωρήσει άμεσα σε ΓΣ Προέδρων και απεργιακή κλιμάκωση.  Να συμβάλλουν μέσα από το συντονισμό μεταξύ τους αλλά και με τους γονείς και τους μαθητές στη διαμόρφωση ισχυρού μετώπου ανατροπής των αντιεκπαιδευτικών μέτρων.

ΠΡΩΤΟ ΒΗΜΑ: ΜΑΖΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ, ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 18 ΜΑΡΤΙΟΥ
ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ, 12.00 ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΣΤΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ

Καταγγελία για πρωτοφανή δίωξη της προέδρου ΕΛΜΕ Εύβοιας

Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις Π.Ε.

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις Δ.Ε.

 Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις Δημοσίου

Καταγγέλλουμε Υπουργείο Παιδείας – Κυβέρνηση – Κυριτσόπουλο (ΔΙΔΕ Εύβοιας)

για την πρωτοφανή δίωξη της Χαρά Νίκα, προέδρου της ΕΛΜΕ Εύβοιας

Επίδειξη κρατικού αυταρχισμού και ακραία μορφή συνδικαλιστικής δίωξης είναι η ΕΔΕ που δρομολογήθηκε σε βάρος της προέδρου της ΕΛΜΕ Εύβοιας Χαράς Νίκα, μετά από ενέργειες του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κυριτσόπουλου.

Είναι ξεκάθαρο ότι η συναδέλφισσα Χ. Νίκα διώκεται για τη συνδικαλιστική της δράση και τη στάση της σαν πρόεδρος της ΕΛΜΕ. Στοχοποιείται η αγωνιστική στάση του κλάδου από έναν προϊστάμενο γνωστό για τον αυταρχισμό, την αλαζονεία και την αντισυνδικαλιστική του στάση, αλλά και τις προκλητικές παρεμβάσεις του στη λειτουργία και τις εκλογικές διαδικασίες των εκπαιδευτικών στην Εύβοια. Δεν είναι τυχαίο πως έχει καταγγελθεί από την Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δ. Χαλκίδας (18.11.2018) και από την ΕΛΜΕ Εύβοιας στις 21.6.2017, 12.10.2017, 27.9.18, 5.11.18 και 13.11.2018.

Αυτός ο απαράδεκτος και προκλητικός διοικητικός παράγοντας με αναφορά «για κακόβουλη άσκηση κριτικής των πράξεων της προϊσταμένης αρχής» κινητοποίησε τον αυταρχικό μηχανισμό που, με βάση τον αναχρονιστικό και αντιδημοκρατικό δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα, επιτρέπει στον 21ο αιώνα τη δίωξη εκπαιδευτικού γιατί είχε το θάρρος της γνώμης της, αλλά και την αξιοπρέπεια να θεωρεί ότι ο συνδικαλισμός δεν είναι η δουλοπρέπεια απέναντι στον προϊστάμενο αλλά η συλλογική αγωνιστική υπεράσπιση του σχολείου και του εκπαιδευτικού. Αυτός ο δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας επιτρέπει πρακτικά να θεωρηθεί αντικείμενο δίωξης οποιαδήποτε δράση όλων των μελών ΔΣ σωματείων του δημοσίου της χώρας. Το αυταρχικό οπλοστάσιο των μνημονιακών κυβερνήσεων παραμένει ανέγγιχτο από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, καθώς παραμένει ανέγγιχτη η αντιεκπαιδευτική πολιτική στο πλαίσιο της ΕΕ και του ΟΟΣΑ.

Η αντιδημοκρατική αυτή δίωξη δεν είναι απλά η κατάπτυστη ενέργεια ενός αυταρχικού γραφειοκράτη. Είναι κρατική παρέμβαση στη λειτουργία των ΕΛΜΕ και των σωματείων γενικότερα. Έρχεται μετά από την άθλια δίωξη σε βάρος της ΕΛΜΕ Πειραιά με όπλο το ΣΔΟΕ. Συμπληρώνει την αντισυνδικαλιστική – αντιαπεργιακή νομοθεσία Αχτσιόγλου. Έχει την πλήρη κάλυψη της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και τη σφραγίδα της κυβέρνησης. Η επίθεση στα σωματεία και στη συνδικαλιστική δράση είναι κυβερνητική επιλογή μπροστά στην επίθεση που ετοιμάζεται για την αξιολόγηση και το νέο λύκειο, αλλά και το φόβο από κινητοποίησεις όπως του Γενάρη ενάντια στο «προσοντολόγιο».

Αυτή η απαράδεκτη στοχοποίηση της Χ. Νίκα έχει τη στήριξη και του εκφυλισμένου κυβερνητικού συνδικαλισμού ΔΑΚΕ – ΣΥΝΕΚ (ΣΥΡΙΖΑ), που επιχειρεί να μετατρέψει τις ΕΛΜΕ σε κρατικό παραμάγαζο και φερέφωνο της διοίκησης. Σε συνέχεια μιας πρακτικής που οδηγεί την ΟΛΜΕ σε αφωνία, συναίνεση με την αντιεκπαιδευτική πολιτική, υπονόμευση των αγώνων και  εκφυλιστικές διαδικασίες, εμφανίζεται η ευθυγράμμιση με τις πρακτικές και τον αυταρχισμό του Κυριτσόπουλου. Λειτουργούν σαν κρατικός βραχίονας, απέναντι στους εργαζόμενους και τους αγώνες, στέλνουν μήνυμα στον κάθε συνάδελφο ότι είναι ακάλυπτος και μόνος απέναντι στον αυταρχισμό των στελεχών και της διοίκησης.

Η ακραία αυτή επίδειξη αυταρχισμού και προσπάθειας κρατικής παρέμβασης στα σωματεία δε θα περάσει. Είναι κατάπτυστος και χωρίς ανάστημα ο διευθυντής της ΔΔΕ Εύβοιας που πρόθυμα γίνεται εργαλείο της κρατικής παρέμβασης, γιατί θεωρεί εύκολο στόχο μια αγωνιζόμενη συναδέλφισσα, μια γυναίκα χωρίς πλάτες στα κόμματα εξουσίας με μόνο στήριγμα τις συλλογικές δεσμεύσεις για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου.

Ήδη δεκάδες ΕΛΜΕ και Σύλλογοι ΠΕ έχουν πάρει θέση συναδελφικής αλληλεγγύης στη Χ. Νίκα και υπεράσπισης της συνδικαλιστικής ελευθερίας και της υπόστασης της ΕΛΜΕ. Καλούμε όλες τις ΕΛΜΕ και τους Συλλόγους ΠΕ, τα πρωτοβάθμια σωματεία και ομοσπονδίες του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα να πάρουν θέση μάχης απέναντι στην απαράδεκτη δίωξη και τον αντιδημοκρατικό δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα. Απαιτούμε να σταματήσει τώρα η δίωξη και η διαδικασία ΕΔΕ.

Καλούμε τις ΕΛΜΕ, τους Συλλόγους ΠΕ και κάθε σωματείο να πάρουν αποφάσεις για να οργανωθεί διαμαρτυρία στην Λειβαδιά την ημέρα που ξεκινάει η ΕΔΕ και γίνεται η κατάθεση της προέδρου της ΕΛΜΕ Εύβοιας και να οργανωθεί και  διαμαρτυρία στο Υπουργείο Παιδείας.

Τη διάλυση των σωματείων μας δεν θα την επιτρέψουμε! Ο αυταρχισμός δεν θα περάσει!