Ελεύθερη πρόσβαση στην Παιδεία για όλα τα παιδιά!

Ελεύθερη πρόσβαση στην Παιδεία για όλα τα παιδιά!της Ντίνας Ρέππα*

Οι ενέργειες της κυβέρνησης δικαιώνουν τον Σύλλογο Γονέων στο Ωραιόκαστρο, παρότι τον μέμφεται επικοινωνιακά

Σάλος δημιουργήθηκε με την απόφαση του Συλλόγου Γονέων του 5ου Δημοτικού Σχολείου Ωραιοκάστρου. Η κυβέρνηση μάλιστα, προχώρησε σε καταδίκη των ρατσιστικών και ξενοφοβικών αντιδράσεων. Στην πραγματικότητα ο κυβερνητικός σχεδιασμός διευκολύνεται εξαιρετικά από αυτές! Είναι το άλλοθί του! Οι νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης σχετικά με την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων δεν διαφέρουν στην ουσία τους από τις αντιδράσεις αυτές, με τη διαφορά ότι οι δικές της είναι επικοινωνιακά συγκεκαλυμμένες και αδρά χρηματοδοτούμενες από ΕΣΠΑ. Τα περισσότερα προσφυγόπουλα μένουν στα στρατόπεδα, αυτά που η κυβέρνηση παραπλανητικά ονομάζει «κέντρα φιλοξενίας»! Με απόφαση της στις 29/8, αποφάσισε ότι τα παιδιά αυτά δεν θα ενταχθούν στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης που γνωρίζουμε, μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά, αλλά σε ένα παραπρόγραμμα που προσχηματικά εντάσσεται διοικητικά στις σχολικές μονάδες. Έτσι, ιδρύονται για χιλιάδες προσφυγόπουλα νηπιακής ηλικίας (4-6 ετών) τμήματα νηπιαγωγείου που θα λειτουργούν μόνο μέσα στα στρατόπεδα, ενώ για τα υπόλοιπα παιδιά (6-18 ετών) δημιουργούνται τμήματα αποτελούμενα μόνο από προσφυγόπουλα των στρατοπέδων που θα λειτουργούν μετά και έξω από τις ώρες λειτουργίας του σχολείου (2-6 μ.μ.), σε αίθουσες σχολείων που βρίσκονται κοντά στα στρατόπεδα και όπου αυτό δεν είναι δυνατόν, τότε μέσα στα στρατόπεδα.

Η βασική υπογράμμιση αυτού του νομοθετήματος, παρ’ όλες τις επικοινωνιακές του φιοριτούρες, είναι η γκετοποίηση! Γιατί γκετοποίηση είναι η δημιουργία τμημάτων αμειγώς με προσφυγόπουλα, τις ώρες που δεν λειτουργούν τα σχολεία, «εκτός υφιστάμενου ωρολογίου προγράμματος», όπως ξεκαθαρίζει η απόφαση! Μάλιστα, το ζήτημα παίρνει πολύ μεγαλύτερες διαστάσεις γιατί τα περισσότερα στρατόπεδα είναι στη μέση του πουθενά και άρα, με βάση τη νομοθεσία, τα τμήματα αυτά θα ιδρυθούν μέσα στα στρατόπεδα, λόγω «ανυπέρβλητων δυσκολιών». Ήδη στο Σχιστό τα τμήματα θα δημιουργηθούν μέσα σε αυτό, μιας και όπως ανακοινώνουν οι αρμόδιοι, δεν υπάρχουν τα απαιτούμενα κονδύλια για τη μεταφορά των μαθητών!

Continue reading

Οι δάσκαλοι του 2ου Δημ. Σχολείου Ωραιοκάστρου διαχωρίζουν τη θέση τους

sxoleio-prosfyges-1ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΔΑΣΚΑΛΩΝ 2ΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ

Εμείς, δάσκαλοι του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ωραιοκάστρου, αισθανόμαστε την ηθική υποχρέωση να διαχωρίσουμε τη θέση μας από την απόφαση που πήραν ορισμένοι σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων σχολείων του Ωραιοκάστρου και με την οποία αρνούνται να δεχτούν τα προσφυγόπουλα στους χώρους των σχολείων. Δηλώνουμε απερίφραστα ότι στεκόμαστε αλληλέγγυοι στο δράμα των προσφύγων και είμαστε απόλυτα σύμφωνοι στο να μετέχουν τα παιδιά των προσφύγων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ακόμα δηλώνουμε έτοιμοι να συζητήσουμε τα θέματα που θα προκύψουν από αυτή την ένταξη των προσφυγόπουλων στα σχολεία μας και δεσμευόμαστε να βοηθήσουμε στην εξεύρεση λύσεων.

Επίσης δηλώνουμε την αντίθεσή μας στην στάση αλλά και στις δηλώσεις ορισμένων θεσμικών παραγόντων του τόπου, που μόνο σύγχυση και πανικό προκαλούν στους γονείς των μικρών μαθητών μας χωρίς να δίνουν καμία απάντηση στα εύλογα ερωτήματά τους.

Έχουμε καθήκον να μετατρέψουμε τα σχολεία μας σε ανοιχτές αγκαλιές αλληλεγγύης για τα παιδιά των προσφύγων καθώς και να αναλάβουμε υποστηρικτικές δράσεις για την ομαλή ένταξή τους στην ελληνική πραγματικότητα.

10 οδηγίες προς εκείνους που τολμούν να διδάσκουν!

Η «απομαγνητοφώνηση» των μαθητικών συνομιλιών θα έφερνε στο προσκήνιο τη «γραμματική και το συντακτικό» ενός αισθήματος δυσαρέσκειας και έλλειψης ικανοποίησης από τη συμμετοχή τους στη σχολική ζωή και τη μαθησιακή διαδικασία, σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα -κέντρο πιέσεων και αρένα ανελέητου ανταγωνισμού, στο οποίο τα περιθώρια για αυθορμητισμό, ανάληψη πρωτοβουλιών, άσκηση κριτικής, προώθηση διαλόγου -λειτουργίες που «δένονται» με ένα νήμα με τις ανάγκες και τις προδιαθέσεις της νέας γενιάς- «αραχνιάζουν» στα «πρακτικά» των διακηρύξεων της επίσημης εκπαιδευτικής πολιτικής.   Μέσα στο κύμα των μαθητικών επικρίσεων και της αμφισβήτησης της λογικής του υπαρκτού σχολείου ξεχωρίζει ένα πρόσωπο, ο εκπαιδευτικός. Είναι ο «σημαντικός άλλος», η μόνη εμφανής φιγούρα της «ανώνυμης» σχολικής μηχανής, που στα «επεισόδια» των μαθητικών συζητήσεων παρουσιάζεται, υπαινικτικά, με μια θαυματουργική δύναμη, άλλοτε θεία και άλλοτε διαβολική, άλλοτε σα φορέας σωτηρίας και άλλοτε σα φορέας απώλειας. Ο δάσκαλος που αγαπήθηκε και ο δάσκαλος που μισήθηκε, είναι προφανώς δύο διαφορετικά πρόσωπα, χαραγμένα βαθιά, στις εμπειρίες και στις αναπαραστάσεις όλων, μαθητών και αποφοίτων, μικρών και μεγάλων, γεγονός που υποδηλώνει τον κεντρικό ρόλο που πιστεύεται ότι διαδραματίζει ο εκπαιδευτικός στη σχολική «σταδιοδρομία» του μαθητή. Βέβαια, η σχέση εκπαιδευτικού – μαθητή είναι, στα βασικά και αποφασιστικά της σημεία, μια σχέση θεσμική, όσο κι αν πολλές φορές στα μάτια των μαθητών φαντάζει ως προσωπική. Αυτό σημαίνει ότι σε γενικές γραμμές προσδιορίζεται με νόμους και διατάξεις, ανεξάρτητα από τις προσωπικές διαθέσεις καθώς κάθε εκπαιδευτικός είναι «θεσμικά» υποχρεωμένος να χρησιμοποιήσει προς τους μαθητές του ένα minimum από την εξουσία που του παρέχει η θέση του στο σχολείο (διδασκαλία ορισμένης ύλης, εξέταση, βαθμολογία, απουσίες, ποινές, κ.λπ) πρακτική που δημιουργεί «αυτεπαγγέλτως» αντιθέσεις, σε κάποιες περιπτώσεις εκρηκτικές. Όμως, αν είναι δύσκολη με τη συγκεκριμένη δομή και λειτουργία του υπαρκτού εκπαιδευτικού συστήματος, η λύση βασικών αντιθέσεων μεταξύ εκπαιδευτικών και εκπαιδευομένων σε διαπροσωπική βάση, είναι σίγουρο ότι η ανίχνευση του «μαύρου κουτιού» της αίθουσας διδασκαλίας και των μαθητικών βιωμάτων, οριοθετούν τα χαρακτηριστικά του «δασκάλου που αγαπήσαμε».

  1. Η ΤΑΞΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΙΑΙΑ!

«Δεν χρειάζεται να σαι μάντης για να καταλάβεις. Αρκεί να κοιτάξεις του γονείς συγκεντρωμένους κάθε μέρα στην είσοδο του σχολείου, τους χοντρούς και τους λεπτούς, τους καλοντυμένους και τους φτωχοντυμένους, τους εξαντλημένους και τους ακμαίους» (Dupasc) Continue reading

Αντιτετράδια της εκπ/σης: Ένας χρόνος από την επιβολή του τρίτου βάρβαρου μνημονίου

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ – αντιτετράδια της εκπαίδευσης

Ένας χρόνος από την επιβολή του τρίτου βάρβαρου μνημονίου

  • Νέα αντεργατικά, φοροληστρικά μέτρα αφαίμαξης του λαϊκού εισοδήματος
  • Βασικός μας στόχος η αναζωογόνησηκαι το δυνάμωμα του αγώνα ενάντια στα αντιλαϊκά μέτρα

Ένας χρόνος κλείνει από τις δεύτερες βουλευτικές εκλογές του 2015 και την περιβόητη «δεύτερη ευκαιρία» του ΣΥΡΙΖΑ. Ένας χρόνος εδραίωσης και ενίσχυσης του μνημονιακού εφιάλτη. Το τέλος των μνημονίων και της τρόικας δεν ήρθε. Το ιδεολογικό και πολιτικό αφήγημα του ΣΥΡΙΖΑ χρεοκόπησε ολοκληρωτικά. Ένα τρίτο θηριώδες μνημόνιο, που φέρει την υπογραφή της κυβέρνησης Τσίπρα, είναι σε εξέλιξη, ισο­πεδώνοντας όσες κατακτήσεις έχουν απομείνει από τη λαίλαπα των δύο πρώτων μνημονίων. Μετά τα εκατοντάδες προαπαιτούμενα που ψηφίστηκαν στη Βουλή εν ριπή οφθαλμού, με εξευτελιστικές “κατεπείγουσες” διαδικασίες στη διάρκεια του χρόνου αυτού, καταλύοντας κάθε έννοια αστικής δημοκρατίας, νέα σκληρότατα πλήγματα κατά του λαού μεθοδεύονται. Πάνω στα εξαθλιωμένα, λεηλατημένα, λαϊκά στρώματα εξαπολύεται η αγριότερη φοροεπιδρομή της μνημονιακής περιόδου, ολοκληρωτικής αφαίμαξης των τελευταίων υπολειμμάτων του λαϊκού εισοδήματος, ενώ οι συντάξεις μειώνονται, οι μισθοί πείνας και οι “ευέλικτες σχέσεις” εργασίας γενικεύονται, η ανεργία θερίζει ιδιαίτερα τη νεολαία, οι πλειστηριασμοί λαϊκής κατοικίας και οι κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών κλιμακώνονται, ο δρόμος για την παράδοση των “κόκκινων δανείων” στα αρπακτικά funds ανοίγει διάπλατα και το πρωτοφανές -από συστάσεως του ελληνικού κράτους- γενικό ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, για 99(!) ολόκληρα χρόνια, επιταχύνεται. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ σπεύδει να υλοποιήσει τα προαπαιτούμενα της πρώτης αξιολόγησης που εκκρεμούν και να προχωρήσει στη δεύτερη, η οποία απειλεί με ολοσχερή εξαφάνιση τα εναπομείναντα εργατικά δικαιώματα και κατακτήσεις. Οι επερχόμενες αντιδραστικές ανατροπές περιλαμβάνουν τις ομαδικές απολύσεις, νέα μείωση του κατώτατου μισθού, κατάργηση του 13ου και 14ου μισθού στον ιδιωτικό τομέα, αλλαγή του συνδικαλιστικού νόμου που θα επιφέρει ασφυκτικούς περιορισμούς στο δικαίωμα της απεργίας, επαναφορά του λοκ-άουτ (εργοδοτική ανταπεργία) που είχε καταργηθεί το 1982, ακόμη μεγαλύτερη “ελαστικοποίηση” των σχέσεων εργασίας, κ.ά., κ.ά. Πρόκειται για σκληρή εφαρμογή των πανευρωπαϊκής διάστασης “βέλτιστων πρακτικών της ΕΕ”. Η περίφημη έξοδος από τα μνημόνια “επιχειρείται” δια της πιστής, ολοένα επεκτεινόμενης και εντεινόμενης, εφαρμογής τους… Πρόκειται για ολετήρες ολκής! Continue reading

Παρεμβάσεις ΔΕ: Πιστή εφαρμογή των μνημονίων είναι η απάντηση Φίλη στα οξυμένα προβλήματα της εκπαίδευσης

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ Δ.Ε

Δήλωση των εκπροσώπων των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων Κινήσεων Δ.Ε στο Δ.Σ ΟΛΜΕ.

ΠΙΣΤΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ κ. ΦΙΛΗ

ΣΤΑ ΟΞΥΜΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Ο Υπ. Παιδείας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ θέλει να αριστεύσει και στην αξιολόγηση του κουαρτέτου για το σχέδιο και την εφαρμογή της πλήρους διάλυσης των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, της περιστολής του δημοσιονομικού κόστους, και του χτυπήματος των μορφωτικών δικαιωμάτων

Ο Υπ. Παιδείας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ θέλει να αριστεύσει και στην αξιολόγηση του κουαρτέτου για το σχέδιο και την εφαρμογή της πλήρους διάλυσης των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, της περιστολής του δημοσιονομικού κόστους, και του χτυπήματος των μορφωτικών δικαιωμάτων

Ο Υπουργός Παιδείας, στη συνάντηση με το Δ.Σ της ΟΛΜΕ 15/9/2016, υπερασπίσθηκε την αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης του “μέχρι κεραίας’ . Δεν αποδέχθηκε κανένα από τα αιτήματα του κλάδου και επέμεινε σθεναρά στην υλοποίηση της πολιτικής των μνημονίων –Ε.Ε-ΟΟΣΑ κεφαλαίου στο δημόσιο σχολείο, παρουσιάζοντας την όχι πλέον ως αποτέλεσμα εκβιασμών του κουαρτέτου, αλλά σαν μονόδρομο για την σωστή λειτουργία της δημόσιας εκπαίδευσης.

Τι απάντησε ο Υπ. Παιδείας στα αιτήματα μας:

  1. Για την αύξηση των δαπανών για την Παιδεία: Ο Υπουργός Παιδείας δήλωσε στο Δ.Σ της ΟΛΜΕ πως δε θα υπάρχει καμία αύξηση στον κρατικό προϋπολογισμό του 2017, που θα κατατεθεί τις επόμενες μέρες, και παρουσίασε ως φιλολαϊκό μέτρο το «φρένο» στη μείωση των δαπανών. Η καθήλωση για άλλη μια χρονιά στο 2,8% των δαπανών για την εκπαίδευση δεν είναι φρένο αλλά νέα περιστολή των δαπανών και μεγαλύτερη οικονομική ασφυξία στα σχολεία, ύστερα από όλα όσα έχουν ψηφιστεί με τα μνημόνια που εκτινάσσουν τις λειτουργικές δαπάνες του σχολείου. Μας καθησύχασε όμως πως αν η κυβέρνηση φέρει την «ανάπτυξη» θα υπάρξει και αύξηση των δαπανών.
  2. Για τους μόνιμους διορισμούς: Ο Υπ. Παιδείας επανέλαβε για πολλοστή φορά το σχέδιο για 20.000 διορισμούς την επόμενη τριετία. Ο τρόπος διορισμού που περιγράφει (μεγάλες προϋπηρεσίες-τομείς που υπάρχουν ανάγκες-δυνατότητα των νέων να διεκδικήσουν θέση στη δημόσια παιδεία), προετοιμάζει ένα νέο διχασμό του κλάδου και ομαδοποιήσεις όπως ακριβώς συνέβη με τον Αρσένη στο έδαφος ενός φτηνού ευέλικτου σχολείου που προετοιμάζει, με τις ανάγκες για εκπαιδευτικό προσωπικό μειωμένες.
  3. Για τους αναπληρωτές δήλωσε πως υπάρχουν τα κονδύλια για 20.800 αναπληρωτές για όλη τη διάρκεια της χρονιάς ,χωρίς να δεσμεύεται πως θα προχωρήσει και στις 20.800 προσλήψεις, όταν μάλιστα ο Υπουργός ισχυρίζεται πως με τις ως τώρα προσλήψεις έχει καλύψει το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών του. 2.250 προσλήψεις αναπληρωτών προβλέπονται για το σύνολο της ειδικής αγωγής (ΣΜΕΑΕ, Τ.Ε, Π.Σ.) μαζί με αυτές που έχουν γίνει ως τώρα.
  4. Γ ια τις υποχρεωτικές μετακινήσεις ο Υπ. Παιδείας δήλωσε προκλητικά πως θα γίνουν εντός Περιφέρειας από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ γιατί ¨δε θα επιτρέψουν την αργομισθία». Τα μέτρα τα οποία πήρε το Υπ. Παιδείας στην κατεύθυνση μείωσης, ευελιξίας, «εξορθολογισμού» και κινητικότητας των εκπαιδευτικών. με όλα τα τεχνητά πλεονάσματα που δημιουργούν, ο Υπουργός κ. Φίλης όπως και οι προκάτοχοι του τα ονομάζει αργομισθία και «πάταξη του πελατειακού κράτους του προηγούμενου διαστήματος». Στα πλαίσια αυτά αρνήθηκε οποιαδήποτε συζήτηση για την επαναφορά του ωραρίου των εκπαιδευτικών. Continue reading

Παρεμβάσεις ΔΕ: όλοι στη στάση εργασίας (11.00-2.00) και την κινητοποίηση μαζί με την πρωτοβάθμια εκπ/ση

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ

ΣΤΗΝ “ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ” ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ – ΕΕ – ΔΝΤ – ΟΟΣΑ – ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ – ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΩΝ ΑΠΑΝΤΑΜΕ ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ

ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (11.00-2.00) ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ 15/9 ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ

ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ

Η “κανονικότητα” στη λειτουργία των σχολείων, που υπόσχεται ο Υπ. Παιδείας και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, είναι η πολιτική που υπαγορεύεται από ΕΕ – ΟΟΣΑ – ΔΝΤ. Είναι η πολιτική, που επιβάλλει τον δημοσιονομικό κόφτη και τις αυτόματες περικοπές, την πλήρη κινητικότητα και ευελιξία του προσωπικού, το παραπέρα χτύπημα των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και της νέας γενιάς.

Για έβδομη συνεχή χρονιά, τα σχολεία ξεκινούν χωρίς μόνιμους διορισμούς, παρά τις κυβερνητικές εξαγγελίες περί του αντιθέτου. Όλοι οι νόμοι και οι Υπουργικές Αποφάσεις που έχουν περάσει ως τώρα στοχεύουν στην ελαχιστοποίηση των κενών, στη δημιουργία νέων “δεξαμενών” πλεοναζόντων εκπαιδευτικών. Στην εξοικονόμηση και στον “εξορθολογισμό” στη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού στοχεύει η κατάργηση του 3ωρου των υπεύθυνων εργαστηρίων, μείωση ειδικοτήτων και τομέων στη ΤΕΕ, οι εγκύκλιοι για τις προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων γενικής παιδείας, τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, καθώς και οι κατευθύνσεις και Ο.Π στα ΓΕΛ, η αλλαγή ωρολογίων προγραμμάτων, με δίωρη διδασκαλία και “ευέλικτες” εβδομάδες, οι αλλαγές στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ).

Αυτά τα μέτρα σε συνδυασμό με το “ξεχείλωμα” των αναθέσεων μαθημάτων, οδηγούν εκβιαστικά σε νέα κινητικότητα και σε υποχρεωτικές μετακινήσεις τη μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών. Στόχος της κυβερνητικής πολιτικής είναι η μείωση των οργανικών θέσεων και η “λογιστική” εξαφάνιση των κενών, η ευελιξία των εκπαιδευτικών με παιδαγωγική πυξίδα το τρίπτυχο “διδάσκω ό.τι χρειαστεί, όπου χρειαστεί, και για όσο χρειαστεί” τόσο στην τυπική στη μη τυπική εκπαίδευση.

Τα σχολεία ξεκινούν με τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών να υπονομεύονται και τις ταξικές ανισότητες να οξύνονται. Τα προσφυγόπουλα αποπέμπονται επίσημα εκτός της Δημόσιας Εκπαίδευσης, δημιουργώντας ένα πρωτόγνωρο καθεστώς γκετοποίησης μέσα στα σύγχρονα στρατόπεδα συγκέντρωσης που στήνει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με τις “ευλογίες” της ΕΕ και του ΝΑΤΟ. Η πολιτική που μετατρέπει τους καθηγητές σε “λάστιχο” και τους μαθητές σε “εσωτερικούς μετανάστες”, αναζητώντας την Ομάδα Προσανατολισμού, τον Τομέα/Ειδικότητά τους και τους στοιβάζει κατά δεκάδες σε υπερπληθή τμήματα, δεν υπηρετεί μορφωτικά δικαιώματα της νέας γενιάς αλλά αντίθετα τα συνθλίβει. Continue reading

Παρεμβάσεις ΔΕ: Σχετικά με τη συνεδρίαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ στις 06/09/2016

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις ΔΕ

Η συμμαχία ΣΥΝΕΚ – ΔΑΚΕ σε ρόλο υπηρέτη της κυβερνητικής πολιτικής

Σχετικά με τη συνεδρίαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ στις 06/09/2016

Συνάδελφοι,

Την Τρίτη 07/09/2016 πραγματοποιήθηκε η τακτική συνεδρίαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ, με βασικό θέμα τα εκπαιδευτικά προβλήματα της περιόδου και τον προγραμματισμό της δράσης της Ομοσπονδίας. Από την αρχή της συζήτησης διαφάνηκαν οι πραγματικές προθέσεις και διαθέσεις της φιλοκυβερνητικής συμμαχίας ΣΥΝΕΚ – ΔΑΚΕ.

Οι ΣΥΝΕΚ(ΣΥΡΙΖΑ) χρησιμοποιώντας την γνωστή τους πλέον τακτική να «πατούν σε δύο βάρκες» (και με το κίνημα – και με την κυβέρνηση), περιέγραψαν με πολύ μελανά χρώματα το νέο αντιλαϊκό οδοστρωτήρα που προετοιμάζει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, χύνοντας κροκοδείλια δάκρυα για τα νέα μέτρα που έρχονται. Επειδή όμως είναι πολύ δύσκολο για τα ΣΥΝΕΚ να κατακεραυνώνουν το αντιλαϊκό έργο της κυβέρνησής τους, επανήθλαν στον «ορθό» δρόμο πολύ γρήγορα ξεστομίζοντας πως η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας «βάζει τέλος στη διάλυση της Δημόσιας Εκπαίδευσης» (δήλωση επί λέξει του εκπροσώπου τους). Ταυτόχρονα πανυγήρισαν – στο ρυθμό του Φίλη – για το γεγονός ότι παγιώνεται το καθεστώς της ελαστικής και επισφαλούς εργασίας στην εκπαίδευση, έναντι των μονίμων διορισμών που υποτίθεται πως θα υλοποιούσε ήδη από την περασμένη χρονιά η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Χωρίς ίχνος αισχύνης και σεβασμού απέναντι στην αγωνία δεκάδων χιλιάδων αδιόριστων εκπαιδευτικών που ζουν με τον εφιάλτη της ανεργίας, οι εκπρόσωποι των ΣΥΝΕΚ(ΣΥΡΙΖΑ) έφτασαν στο σημείο να αναπαράξουν τα τσιτάτα του Φίλη πως, «επίκεινται 20.000 μόνιμοι διορισμοί» στο βαθύ και απροσδιόριστο μέλλον. Ο εμπαιγμός με τον κλάδο και η δουλοπρέπεια απέναντι στην κυβερνητική πολιτική έχει και όρια! Αιδώς Αγρείοι! Continue reading

Σύλλογος Αδιορίστων Εκπ/κών Θεσ/νίκης: Κάλεσμα για τη διαδήλωση της ΔΕΘ Σάββατο 10/9 18:00 Καμάρα

Κάλεσμα για τη διαδήλωση της ΔΕΘ Σάββατο 10/9 18:00 Καμάρα

 Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

σας καλούμε στην ανεξάρτητη ταξική συγκέντρωση στην Καμάρα, το Σάββατο 10/9 στις 18:00, πλάι σε πρωτοβάθμια σωματεία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, επιτροπές αγώνα από εργασιακούς χώρους, συλλογικότητες ανέργων, επισφαλώς εργαζομένων και νεολαίας.

Να βάλουμε τέλος στους εμπαιγμούς και τις αθλιότητες της κυβέρνησης και του Φίλη εις βάρος των εκπαιδευτικών και όλου του λαού!

Ο Φίλης προβαίνει σε μια σειρά αντι-εκπαιδευτικών ρυθμίσεων με μοναδικό γνώμονα τη λογιστική διαχείριση της εκπαίδευσης και χωρίς κανένα παιδαγωγικό κριτήριο. Με τις υπουργικές αποφάσεις για τον ενιαίο τύπο ολοήμερου δημοτικού σχολείου, για τα γυμνάσια και τα νηπιαγωγεία, τις τροπολογίες και εγκυκλίους για την ειδική αγωγή, τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, την ενισχυτική διδασκαλία, τη γραμματειακή υποστήριξη, τις μετακινήσεις εκπαιδευτικών και τις υποχρεωτικές αναθέσεις διδακτικού έργου, επιχειρεί να βγάλει πληθώρα εκπαιδευτικών υπεράριθμους και να τους αναγκάσει να καλύψουν πάγιες και λειτουργικές ανάγκες του δημόσιου σχολείου, ώστε να μην προσλάβει νέο προσωπικό, σε συμφωνία πάντα με τις επιταγές του ΔΝΤ και της ΕΕ!

Όλα αυτά εντατικοποιούν, υποβαθμίζουν και δυσχεραίνουν το εκπαιδευτικό έργο των μόνιμων εκπαιδευτικών, αφήνουν σε κλίμα ανασφάλειας χιλιάδες αναπληρωτές, ενώ κρατούν οριστικά εμάς τους αδιόριστους έξω από το σχολείο.

Ενώνουμε τις δυνάμεις με όλους και όλες τους εργαζόμενους και ανέργους, διαδηλώνουμε ενάντια στη διάλυση του δημόσιου σχολείου, στην επίθεση στα δικαιώματά μας ως εκπαιδευτικοί και εργαζόμενοι –ες. 

Κανένας και καμία εκπαιδευτικός δεν περισσεύει!

Προσωρινή Διοικούσα Επιτροπή Συλλόγου Αδιόριστων Εκπαιδευτικών Θεσσαλονίκης

Κάλεσμα στην εργατική διαδήλωση ΔΕΘ 2016, Καμάρα, Σαβ. 10/9

Κάλεσμα στην εργατική διαδήλωση ΔΕΘ 2016, Καμάρα, Σαβ. 10/9 by 21aristera on Scribd

Γ’ ΕΛΜΕ Θεσ/νίκης: Κάλεσμα για συμμετοχή στη διαδήλωση της ΔΕΘ, Σάβ. 10/9, 6μμ, Καμάρα

Γ΄ΕΛΜΕ  ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                                Θεσσαλονίκη, 7 – 9- 2016

Πρ. Κορομηλά 51

τηλ. Επικοινωνίας 6979850143                                 

e-mail: gelmeth3@gmail.com

http://3elmethess.blogspot.gr/ 

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να πάρουν μαζικά και μαχητικά μέρος στην διαδήλωση της ΔΕΘ και στην συγκέντρωση στην Καμάρα το Σάββατο 10 Σεπτέμβρη στις 6μμ.

Συνάδελφοι και συναδέλφισσες

  • Φέτος η διαδήλωση στη ΔΕΘ θα γίνει σε μια ιδιαίτερα δύσκολη στιγμή. Τα «προγράμματα της Θεσσαλονίκης» και τα «παράλληλα προγράμματα» έγιναν …ΕΝΦΙΑ, πλειστηριασμοί, συνεχείς περικοπές μισθών και συντάξεων, κατακρεούργηση ασφαλιστικών κατακτήσεων, απολύσεις, άγρια φορολογία άμεση και έμμεση των χαμηλότερων εισοδημάτων, ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, ανεργία, μετανάστευση, ζωή χωρίς δικαιώματα για τη νέα γενιά, υποβάθμιση της Παιδείας της Υγείας των εκπαιδευτικών και όλων των εργαζομένων … κι όλα αυτά επειδή “δεν υπάρχει άλλη λύση».
  • Γνωρίζουμε τις δυσκολίες, δεν εθελοτυφλούμε. Η ολοκληρωτική συνθηκολόγηση και της σημερινής κυβέρνησης  έχει καταστρέψει  το όραμα εκατομμυρίων ανθρώπων, ότι η καθημερινότητα, η ζωή τους θα αλλάξει και αυτή είναι η χειρότερη προσφορά της. Η απάθεια,  η ιδιώτευση, η ατομική λύση, έχουν αντικαταστήσει την ελπίδα, επειδή πολλοί πιστεύουν ότι δεν μπορούμε να τα βάλουμε με τους «ισχυρούς».
  • Όσο όμως κι αν φαντάζει καταθλιπτική η ήττα και η υποχώρηση, η ιστορία όχι μόνο μας διδάσκει ότι υπήρξαν και χειρότερες στιγμές, μα είναι γεμάτη «καπρίτσια» και ανατροπές που έρχονται συνήθως απροειδοποίητα. Η κοινωνική δυσαρέσκεια που υπόγεια διογκώνεται μπορεί στις κατάλληλες συνθήκες να βγει στην επιφάνεια και μέσα από μια μικρή ρωγμή. Πρέπει όλοι να ξανασηκωθούμε, να ξαναγεννήσουμε συλλογικά την Ελπίδα.
  • Να διαδηλώσουμε και να πούμε ένα μεγάλο ΟΧΙ σε παλιά και νέα Μνημόνια και στις κυβερνήσεις –παλιές και νέες- που τα εφαρμόζουν. Continue reading

Για τη νέα συκοφαντική επίθεση εναντίον του προέδρου της Ε΄ ΕΛΜΕ από τους εκπροσώπους του ΠΑΜΕ, της ΔΑΚΕ και του ΠΕΚ (πρώην ΠΑΣΚ) της Α΄ ΕΛΜΕ

Του Χρήστου Ζαγανίδη, προέδρου της Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Όλα τα παραστατικά είναι ακριβώς τα ίδια με τα παραστατικά που έχουν προσκομίσει όλοι οι προηγούμενοι πρόεδροι - ταμίες που είχαν την ευθύνη του διελμικού ταμείου και ακριβώς με παρόμοιες αποφάσεις που δεν είχαν όλες την έγκριση όλων των ΕΛΜΕ.

Όλα τα παραστατικά είναι ακριβώς τα ίδια με τα παραστατικά που έχουν προσκομίσει όλοι οι προηγούμενοι πρόεδροι – ταμίες που είχαν την ευθύνη του διελμικού ταμείου και ακριβώς με παρόμοιες αποφάσεις που δεν είχαν όλες την έγκριση όλων των ΕΛΜΕ.

Tο Δ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ με ψήφους των παρατάξεων ΠΑΜΕ, ΔΑΚΕ και ΠΕΚ (πρώην ΠΑΣΚ) των παρατάξεων ΠΑΜΕ, ΔΑΚΕ και ΠΕΚ (πρώην ΠΑΣΚ) καταγράφουν σε σημείωμα τους πολιτικές εκτιμήσεις και εκτιμήσεις που αφορούν τους οικονομικούς απολογισμούς για τη διαχείριση του διελμικού ταμείο για όλη την περίοδο που διατέλεσα ταμίας του

Με τις γενικότερες εκτιμήσεις τους επιδιώκουν να δώσουν συνέχεια στις γνωστές συκοφαντικές επινοήσεις των εκπροσώπων του  ΠΑΜΕ που βιώσαμε όλο το προηγούμενο διάστημα ενάντια στις Αγωνιστικές  Παρεμβάσεις και τους εκπροσώπους τους, σε εμένα προσωπικά, κατά άλλων αριστερών σχημάτων, κατά της πρωτοβουλίας των πρωτοβάθμιων σωματείων, όπου σταθερά συμμετείχαν η Γ΄, η Δ΄ και η Ε΄ ΕΛΜΕ και ενάντια στους αγώνες του κλάδου και των καθηγητών της διαθεσιμότητας, καθώς και ενάντια στην προώθηση του πανεκπαιδευτικού συντονισμού των φορέων της εκπαίδευσης. Στόχος τους η ακύρωση κάθε δυνατότητας συντονισμού των ΕΛΜΕ, από όπου το ΠΑΜΕ και η Α΄ ΕΛΜΕ απουσιάζουν μόνιμα και σταθερά από κάθε συνάντηση συντονισμού και από το σύνολο σχεδόν των κινητοποιήσεων για τις διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών ζητημάτων. Γι’ αυτό και αμφισβητεί με ανύπαρκτα στοιχεία κάθε δράση των ΕΛΜΕ που βασίζονταν στις αποφάσεις του κλάδου και των συνδικαλιστικών του οργάνων. Οι εκπρόσωποι του ΠΑΜΕ για να καλύψουν την παταγώδη αποτυχία τους να δώσουν υπόσταση στις κατηγορίες τους που από κοινού εκτοξεύσανε στην Ε΄ ΕΛΜΕ με τα ΣΥΝΕΚ και την ΔΑΚΕ ώστε να πετύχουν την καθαίρεση του πρόεδρου της ΕΛΜΕ, επανέρχονται δια μέσου της Α΄ ΕΛΜΕ και συνεχίζουν την ίδια βρώμικη προσπάθεια σπίλωσης. Σε μια κρίσιμη περίοδο για τη δράση του συνδικαλιστικού κινήματος και την ίδια την ύπαρξη των σωματείων με τη γενικευμένη επίθεση που έχουν εξαπολύσει κυβέρνηση – ΕΕ – ΔΝΤ για την κατάργηση συνδικαλιστικών δικαιωμάτων, η Α΄ ΕΛΜΕ και το ΠΑΜΕ με τη στάση τους αυτή λειτουργούν σε βάρος των ίδιων των σωματείων και του συνδικαλιστικού κινήματος.

Οι δυνάμεις των ΔΑΚΕ και ΠΕΚ συμπλέουν με το ΠΑΜΕ στο νέο γύρο συκοφαντιών εναντίον μου για να δικαιολογήσουν τις κατηγορίες για οικονομικές εκκρεμότητες και ατασθαλίες που διατύπωσαν σε προηγούμενες ανακοινώσεις της Α΄ ΕΛΜΕ εναντίον μου και τις οποίες δεν μπόρεσαν ποτέ να στοιχειοθετήσουν, αλλά και για ξεχωριστούς λόγους που ισχύουν για την κάθε μία. Το ΠΑΜΕ παρέχει συνδικαλιστική κάλυψη στις δυνάμεις του ΠΕΚ και τους εκπροσώπους του για να μην αποκαλυφτεί ή και για «να πέσουν στα μαλακά» οι καταγγελίες μετά από αποκαλύψεις που έτσι και αλλιώς θα υπάρξουν και αφορούν τη λεηλασία κυριολεκτικά που έκαναν οι εκπρόσωποι των ΠΕΚ στην τράπεζα αίματος των ΕΛΜΕ (η Α΄ ΕΛΜΕ αποφεύγει να πάρει θέση). Οι εκπρόσωποι των ΠΕΚ παραχώρησαν τη διαχείρισή της τράπεζας αίματος που ανήκε στις ΕΛΜΕ  Θεσσαλονίκης σε σύλλογο αιμοδοτών που συγκρότησαν οι ίδιοι και ανέλαβαν την εκπροσώπηση του οι ίδιοι και χωρίς να έχουν την έγκριση από καμία ΕΛΜΕ!  Το ΠΑΜΕ και η πρόεδρος της Α΄ ΕΛΜΕ παρέχουν συνδικαλιστική κάλυψη στις δυνάμεις της ΔΑΚΕ και τους εκπροσώπους της ως αντάλλαγμα γιατί αποκρύπτουν τελείως τις ευθύνες τις ΔΑΚΕ  της Β΄ ΕΛΜΕ, η οποία αρνείται  να πληρώσει τα χρήματα που αναλογούν στην ΕΛΜΕ τους και είναι οφειλές προς την καθαρίστρια των γραφείων των ΕΛΜΕ! Για αυτό άλλωστε στο σημείωμα της Α΄ ΕΛΜΕ αποφεύγουν τελείως οποιαδήποτε αναφορά στις τεράστιες ευθύνες της Β΄ ΕΛΜΕ η οποία, ακόμη και σήμερα, και παρά τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει, συνεχίζει να έχει χρέος 300 ευρώ προς το ταμείο των ΕΛΜΕ. Το χρέος αυτό των 900 ευρώ απασχόλησε τις ΕΛΜΕ σε δύο διελμικές συνεδριάσεις (14/3/2014, 10/3/2015), όλοι οι πρόεδροι και τα μέλη των Δ.Σ. ζητήσαμε να ρυθμιστεί και για το οποίο χρέος δηλώθηκε από την πρόεδρο της Α΄ ΕΛΜΕ ότι αρνείται να παραλάβει το ταμείο. Continue reading

Παρεμβάσεις στο δημόσιο: Ενημέρωση για τη συνεδρίαση του Γεν. Συμβουλίου της ΕΔΟΘ/ΝΤ ΑΔΕΔΥ (30.8.2016)

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις στο Δημόσιο Θεσ/νίκης

 

Συνεδρίασε την Πέμπτη 30.8.2016 το Γενικό Συμβούλιο της ΕΔΟΘ/ΝΤ ΑΔΕΔΥ Θεσσαλονίκης με τη συμμετοχή κλιμακίου της ΕΕ της ΑΔΕΔΥ και θέμα την κινητοποίηση στα εγκαίνια της ΔΕΘ. Τη συνεδρίαση χαρακτήρισε η περιορισμένη συμμετοχή και μια συζήτηση χωρίς ουσιαστική αποτίμηση και αγωνιστικό προγραμματισμό, παρά το γεγονός ότι είναι σε εξέλιξη η επίθεση της κυβέρνησης που υλοποιεί το μνημόνιο, με αιχμή του δόρατος τον ΕΝΦΙΑ, το χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων και τις ιδωτικοποιήσεις που δρομολογούνται άμεσα.

Οι παρατάξεις του νέου και παλιού συνδικαλισμού ΠΑΣΚ, ΔΑΚΕ και ο χώρος του ΣΥΡΙΖΑ υπεράσπισαν την καταστροφική κατεύθυνση για το κίνημα των ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ που οδήγησε στην ήττα του ασφαλιστικού. Η στάση τους αυτή είναι αποτέλεσμα της πορείας του εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού που ακλουθούν. Γι’ αυτό και αρνούνται κάθε σύγκρουση με την αντεργατική πολιτική κυβερνήσεων και τρόικας, αναπαράγουν την προπαγάνδα περί ανάπτυξης, υποστηρίζουν την ΕΕ που οργανώνει τα μνημόνια. Συνολικά  με τη στάση τους νομιμοποιούν τις αντιλαϊκές πολιτικές των κομμάτων τους. Αυτός ο συνδικαλισμός των ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ δρομολογεί μια νέα ήττα στην επερχόμενη σύγκρουση για τα εργασιακά και τις άλλες διεκδικήσειςτων εργαζομένων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα και πρέπει να ξεπεραστεί.

Το ΠΑΜΕ αρκέστηκε σε δηλώσεις καταγγελίας των μονοπωλίων και δεν πρότεινε ένα σχέδιο αγώνα, διεκδικήσεων, πολιτικών στόχων ανατροπής. Συνεχίζει με τις προτάσεις του για το κίνημα να περιορίζεται στη διαμαρτυρία και να αρνείται ένα αγωνιστικό πρόγραμμα δράσης για το ξήλωμα των μνημονιακών μέτρων, αλλά και την αποδέσμευση από την ΕΕ που αποτελούν αναγκαίους όρους πολιτικοποίησης του κινήματος για να πετύχει τις διεκδικήσεις του. Την αναγκαία σύγκρουση την υποβιβάζει στη σωστή επιλογή κομματικού φορέα από τους εργαζόμενους, δηλαδή στην ψήφο στις επόμενες εκλογές. Με τη στάση αυτή διευκολύνει ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ να καθηλώνουν τις αγωνιστικές διαθέσεις και να ακυρώνουν τις δυνατότητες για ένα μαχόμενο εργατικό κίνημα που θα αξιοποιεί την εμπειρία των λαϊκών και εργατικών αγώνων και θα συνενώνει τις διάσπαρτες κοινωνικές αντιστάσεις. Αποκορύφωμα ήταν το γεγονός ότι η 48ωρη απεργία-φάντασμα των ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ που οδήγησε στην ήττα του ασφαλιστικού την περασμένη άνοιξη ήταν πρόταση του ΠΑΜΕ. Continue reading