Eίναι καθολικό δικαίωμα η Δημόσια και δωρεάν Υγεία και Παιδεία για όλους! Να σταματήσει τώρα η αγωνία χιλιάδων μαθητών για τις εξετάσεις!

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ

Eίναι καθολικό δικαίωμα η Δημόσια και δωρεάν Υγεία και Παιδεία για όλους!

Να σταματήσει τώρα η αγωνία χιλιάδων μαθητών για τις εξετάσεις!

Μέσα σε μια από τις πιο κρίσιμες στιγμές για την ανθρωπότητα, όπου ο καπιταλισμός του ιδιωτικού τρόπου παραγωγής με νεοφιλελεύθερη συνταγή αποδεικνύει την πλήρη ανεπάρκειά του να καταφέρει να προστατέψει εκατομμύρια ανθρώπων, οι δεκάδες χιλιάδες νεκροί από την υγειονομική κρίση δε δείχνουν την ανεπάρκεια μέσων, αλλά την ανυπαρξία ανθρωποκεντρικών πολιτικών. Η καταστροφή των παραγωγικών δυνάμεων, οι ιμπεριαλιστικοί πόλεμοι, η διαρκής επίθεση στη ζωντανή εργασία είναι όψεις του ίδιου καταστροφικού κοινωνικού περιβάλλοντος που έχει δημιουργηθεί. Η μεγιστοποίηση του κέρδους για το κεφάλαιο και η συντριβή του λεγόμενου «κοινωνικού κράτους» με την τυπική εξαφάνιση της σοσιαλδημοκρατίας, έχουν και στη χώρα μας αυτές τις τραγικές συνέπειες της διάλυσης του δημόσιου συστήματος υγείας και παιδείας. Γιατί αυτό είναι το βασικό βήμα στην εφαρμογή των νεοφιλελεύθερων συνταγών. Μειώσεις πόρων από το δημόσιο χώρο και επιδότηση του ιδιωτικού για να παράσχει με κακή ποιότητα και χωρίς κανένα έλεγχο το ίδιο έργο. Έτσι συρρικνώθηκαν και στενάζουν υποχρηματοδοτούμενες η δημόσια παιδεία και υγεία, με διαρκείς περικοπές, ελλείψεις μόνιμου προσωπικού, υλικοτεχνικές υποδομές και μέσα προηγούμενων δεκαετιών.

Με την κλασσική, λοιπόν, για το νεοφιλελεύθερο αντικοινωνικό όλεθρο συνταγή της ιδιωτικοποίησης, με «δωρεάν» τεχνολογία από τις αμερικανικές πολυεθνικές Cisco, Microsoft και Google φτάσαμε  στην επαύριο του κλεισίματος των σχολείων για λόγους δημόσιας υγείας. Τότε, το ΥΠΑΙΘ ξεκίνησε πιλοτικά στην αρχή και «εθελοντικά-  υποχρεωτικά» αργότερα, κάνοντας χρήση προπαγανδιστικών και διοικητικών μέτρων χειρίστου είδους, μια εξ αποστάσεως τηλεπικοινωνία με μερίδα των μαθητών, που αρχικά τη βάφτισε προαιρετική επαφή με τους μαθητές και αργότερα «εξ αποστάσεως εκπαίδευση». Πρόκειται για μια ενέργεια με σαφείς στοχεύσεις την ποιοτική μεταβολή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε καρικατούρα της σχολικής μάθησης, αλλά και την ποσοτική παρέμβαση περικοπών στον αριθμό μονίμων εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, καθώς επίσης σε απολύσεις και επιδείνωση εργασιακών συνθηκών στη μεγάλη ελαστική μάζα των αναπληρωτών, σύμφωνα με τα θέσφατα ΟΟΣΑ, Ε.Ε., ΔΝΤ. Προδιαγράφει ένα  ζοφερό μέλλον για το σχολείο και την εργασία.

Το ΥΠΑΙΘ, στις 7/4, με όψιμο ενδιαφέρον προκειμένου να το αξιοποιήσει επικοινωνιακά, απέστειλε έγγραφο στις σχολικές μονάδες ζητώντας την υποβολή των αναγκών σε εξοπλισμό φορητών ηλεκτρονικών συσκευών. Τα μέσα αυτά δήλωσε ότι προτίθεται να προμηθευτεί και να παράσχει στα σχολεία για να αξιοποιηθούν από εκπαιδευτικούς και μαθητές. Βέβαια ο «θησαυρός» απεδείχθη άνθρακες, καθώς με νέα εγκύκλιο και πριν την εκπνοή της προθεσμίας την Πέμπτη 9/4, κάνει καθαρό ότι οι ανάγκες που ζητά, αφορούν αποκλειστικά τη σχολική μονάδα και όχι τα φυσικά πρόσωπα μαθητές και εκπαιδευτικούς και μάλιστα με διευκρίνηση ξεκαθαρίζει έναν υπολογιστή ανά 45 μαθητές σε κάθε σχολείο! Με κονδύλια ΕΣΠΑ και δωρεές από χορηγούς «ευεργέτες» κάνει ένα ακόμα βήμα ιδιωτικοποίησης. Πουλάει φύκια για μεταξωτές κορδέλες και άδικα βιάστηκαν κάποιοι να χαρούν. Σύμφωνα με τις κατεπείγουσες οδηγίες των ΔΔΕ, οι πόροι είναι περιορισμένοι (γύρω στις 150.000 με 200.000 laptop/tablet για όλη την επικράτεια).

 Η ΥΠΑΙΘ Κεραμέως και το επιτελείο της βαδίζουν σαν τον κάβουρα, ανάποδα. Πρώτα εφάρμοσαν μια κατ΄ ευφημισμό «εξ αποστάσεως εκπαίδευση», σε εθελοντική – υποτίθεται – βάση, αλλά ασκώντας τεράστιες πιέσεις, στην πράξη, σε έναν ήδη πιεσμένο από τις συνθήκες εκπαιδευτικό κόσμο. Στην πορεία, ανακόλουθα και ανακαλύπτοντας την Αμερική, διαπίστωσαν ότι η εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης  προσκρούει στην έλλειψη υλικοτεχνικού εξοπλισμού και άρα, στην αδυναμία ισότιμης πρόσβασης αλλά, παρακάτω, και στην έλλειψη  κατάλληλης επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.

 Η κίνηση αυτή του υπουργείου συνδέεται άμεσα με τη δηλωμένη πρόθεση να προχωρήσει και στην «εξ αποστάσεως επιμόρφωση» των εκπαιδευτικών το επόμενο διάστημα για την οποία έχει ήδη συγκροτήσει εξαμελή επιτροπή από ΙΕΠ και ΕΑΠ. Πρωτοβουλίες που δείχνουν ότι πρόθεσή του είναι να αξιοποιήσει την κρίση της πανδημίας σαν χρυσή ευκαιρία, όπως ευθαρσώς διατείνεται, και σαν παρακαταθήκη για το μέλλον. Να χρησιμοποιήσει την «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» για μεγάλο χρονικό διάστημα, να τη γενικεύσει και να την επιβάλει και σε περίοδο μη κρίσης. Αυτό θέτει τεράστια ζητήματα, ως προς την τυποποίηση και τη μετάλλαξη της ίδιας της εκπαιδευτικής διαδικασίας που χάνει την αμεσότητα, τη διαδραστικότητα, την ανατροφοδότηση, τη μαζική απεύθυνση στην τάξη σαν συλλογικότητα, αλλά και ταυτόχρονα την προσωποποιημένη κατά περίπτωση σχέση και ενασχόληση με κάθε μαθητή. Πλέον, παύει να υπάρχει εκπαιδευτική διαδικασία.

 Με στοιχειώδη σοβαρότητα, αν διέθεταν, θα έπρεπε να γνωρίζουν: μετά από και μέσα σε μια μακρά περίοδο μνημονιακής λιτότητας που επέβαλλαν οι κυβερνήσεις τους, εν μέσω πανδημίας και σε συνθήκες  ανεργίας, φτώχειας και άγχους, με δεκάδες χιλιάδες απολυμένους, οι οικογένειες των μαθητών μας έχουν πολύ μεγαλύτερες βασικές ανάγκες, υλικές και ψυχολογικές, για τις οποίες δε φάνηκε από την κυβέρνηση καμιά προσπάθεια καταγραφής και άμεσης κάλυψης. Αυτό επαφίεται αναγκαστικά στα εκπαιδευτικά σωματεία.  

 Με βάση την αρχή της καθολικότητας σε όλα τα δημόσια κοινωνικά αγαθά είναι αυτονόητο ότι κάθε μαθητής και κάθε εκπαιδευτικός, κάθε σχολείο, κάθε μονάδα υγείας και κάθε υγειονομικός, σε όλες τις εποχές και σε όλους τους χρόνους, έχει δικαίωμα να έχει πρόσβαση και να χρησιμοποιεί όλα τα απαραίτητα υλικοτεχνικά μέσα, που πρέπει να διασφαλίζει ο κρατικός προϋπολογισμός, για να μπορούν στοιχειωδώς να λειτουργήσουν η παιδεία και η υγεία. Η πολύπλευρη μορφωτική και πολιτιστική δημιουργία για μαθητές και εκπαιδευτικούς, που χρήζει επιβοηθητικών μέσων, ηλεκτρονικών και άλλων, είναι συμπληρωματική διαδικασία και όχι εκπαίδευση. Η εκπαίδευση των παιδιών είναι μια ζωντανή παιδαγωγική διαδικασία που συντελείται στο χώρο του σχολείου.

 Το ΥΠΑΙΘ κλιμακώνει τις επιθέσεις, ενώ την ίδια στιγμή καθυστερεί την ανακοίνωση σε ό,τι αφορά τη διδακτέα και εξεταστέα ύλη των μαθημάτων, κρατώντας σε πλήρη ομηρία τους μαθητές και τους γονείς τους. Γιατί ταυτόχρονα προσπαθεί να επιβάλλει τις απαιτήσεις του επιχειρηματικού λόμπυ της ιδιωτικής εκπαίδευσης και των φροντιστηρίων με τον τζίρο δις  ευρώ κάθε χρόνο. Καλούμε το ΥΠΑΙΘ να σταματήσει το παιχνίδι των εντυπώσεων και να ανακοινωθούν  τώρα και για φέτος:

  •  Τερματισμός διδακτέας ύλης για όλα τα σχολεία στις 10 Μάρτη, με ειδική μέριμνα για τους 3 νομούς, όπου τα σχολεία είχαν κλείσει πιο νωρίς.

  • Κατάργηση όλων των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων σε όλες τις τάξεις και άρση της υποχρεωτικότητας των διαγωνισμάτων του β΄ τετραμήνου.

  • Καθορισμός ως εξεταστέας ύλης των πανελλαδικών της ελάχιστης ύλης που διδάχτηκε ως τις 10 Μάρτη στους μαθητές της Γ΄ Λυκείου. Καμία σκέψη συμπλήρωσης της ύλης από «απόσταση» ή με εντατικά μαθήματα αν ανοίξουν τα σχολεία.

  • Αύξηση του αριθμού των εισακτέων στα ΑΕΙ που να ανταποκρίνεται στο μέγεθος και το βάθος της κρίσης που διέρχεται η χώρα. Μεγάλη αύξηση των μεταγραφών φοιτητών.

 

9 Απρίλη του ΄20

 Υ.Γ.: Εκτός από τα αλλοπρόσαλλα έγγραφα για τους η/υ, το υπουργείο επιλέγει να προκαλέσει και με απόφαση για τη λειτουργία της «εξ αποστάσεως εκπαίδευσης» και μέσα στις διακοπές του Πάσχα, όταν, όπως με ενθουσιασμό υποστηρίζει, όλοι οι εκπαιδευτικοί… ξημεροβραδιάζονται για να την υλοποιήσουν.

 

 

Προσθέστε στους σελιδοδείκτες το μόνιμο σύνδεσμο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *