Παρεμβάσεις ΔΕ: Πιστή εφαρμογή των μνημονίων είναι η απάντηση Φίλη στα οξυμένα προβλήματα της εκπαίδευσης

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ Δ.Ε

Δήλωση των εκπροσώπων των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων Κινήσεων Δ.Ε στο Δ.Σ ΟΛΜΕ.

ΠΙΣΤΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ κ. ΦΙΛΗ

ΣΤΑ ΟΞΥΜΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Ο Υπ. Παιδείας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ θέλει να αριστεύσει και στην αξιολόγηση του κουαρτέτου για το σχέδιο και την εφαρμογή της πλήρους διάλυσης των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, της περιστολής του δημοσιονομικού κόστους, και του χτυπήματος των μορφωτικών δικαιωμάτων
Ο Υπ. Παιδείας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ θέλει να αριστεύσει και στην αξιολόγηση του κουαρτέτου για το σχέδιο και την εφαρμογή της πλήρους διάλυσης των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, της περιστολής του δημοσιονομικού κόστους, και του χτυπήματος των μορφωτικών δικαιωμάτων

Ο Υπουργός Παιδείας, στη συνάντηση με το Δ.Σ της ΟΛΜΕ 15/9/2016, υπερασπίσθηκε την αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης του “μέχρι κεραίας’ . Δεν αποδέχθηκε κανένα από τα αιτήματα του κλάδου και επέμεινε σθεναρά στην υλοποίηση της πολιτικής των μνημονίων –Ε.Ε-ΟΟΣΑ κεφαλαίου στο δημόσιο σχολείο, παρουσιάζοντας την όχι πλέον ως αποτέλεσμα εκβιασμών του κουαρτέτου, αλλά σαν μονόδρομο για την σωστή λειτουργία της δημόσιας εκπαίδευσης.

Τι απάντησε ο Υπ. Παιδείας στα αιτήματα μας:

  1. Για την αύξηση των δαπανών για την Παιδεία: Ο Υπουργός Παιδείας δήλωσε στο Δ.Σ της ΟΛΜΕ πως δε θα υπάρχει καμία αύξηση στον κρατικό προϋπολογισμό του 2017, που θα κατατεθεί τις επόμενες μέρες, και παρουσίασε ως φιλολαϊκό μέτρο το «φρένο» στη μείωση των δαπανών. Η καθήλωση για άλλη μια χρονιά στο 2,8% των δαπανών για την εκπαίδευση δεν είναι φρένο αλλά νέα περιστολή των δαπανών και μεγαλύτερη οικονομική ασφυξία στα σχολεία, ύστερα από όλα όσα έχουν ψηφιστεί με τα μνημόνια που εκτινάσσουν τις λειτουργικές δαπάνες του σχολείου. Μας καθησύχασε όμως πως αν η κυβέρνηση φέρει την «ανάπτυξη» θα υπάρξει και αύξηση των δαπανών.
  2. Για τους μόνιμους διορισμούς: Ο Υπ. Παιδείας επανέλαβε για πολλοστή φορά το σχέδιο για 20.000 διορισμούς την επόμενη τριετία. Ο τρόπος διορισμού που περιγράφει (μεγάλες προϋπηρεσίες-τομείς που υπάρχουν ανάγκες-δυνατότητα των νέων να διεκδικήσουν θέση στη δημόσια παιδεία), προετοιμάζει ένα νέο διχασμό του κλάδου και ομαδοποιήσεις όπως ακριβώς συνέβη με τον Αρσένη στο έδαφος ενός φτηνού ευέλικτου σχολείου που προετοιμάζει, με τις ανάγκες για εκπαιδευτικό προσωπικό μειωμένες.
  3. Για τους αναπληρωτές δήλωσε πως υπάρχουν τα κονδύλια για 20.800 αναπληρωτές για όλη τη διάρκεια της χρονιάς ,χωρίς να δεσμεύεται πως θα προχωρήσει και στις 20.800 προσλήψεις, όταν μάλιστα ο Υπουργός ισχυρίζεται πως με τις ως τώρα προσλήψεις έχει καλύψει το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών του. 2.250 προσλήψεις αναπληρωτών προβλέπονται για το σύνολο της ειδικής αγωγής (ΣΜΕΑΕ, Τ.Ε, Π.Σ.) μαζί με αυτές που έχουν γίνει ως τώρα.
  4. Γ ια τις υποχρεωτικές μετακινήσεις ο Υπ. Παιδείας δήλωσε προκλητικά πως θα γίνουν εντός Περιφέρειας από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ γιατί ¨δε θα επιτρέψουν την αργομισθία». Τα μέτρα τα οποία πήρε το Υπ. Παιδείας στην κατεύθυνση μείωσης, ευελιξίας, «εξορθολογισμού» και κινητικότητας των εκπαιδευτικών. με όλα τα τεχνητά πλεονάσματα που δημιουργούν, ο Υπουργός κ. Φίλης όπως και οι προκάτοχοι του τα ονομάζει αργομισθία και «πάταξη του πελατειακού κράτους του προηγούμενου διαστήματος». Στα πλαίσια αυτά αρνήθηκε οποιαδήποτε συζήτηση για την επαναφορά του ωραρίου των εκπαιδευτικών.
  5. Για τα ολιγομελή τμήματα των ΕΠΑΛ, τις Ο.Π στα ΓΕΛ και τα τμήματα γενικής Παιδείας επέμεινε στην εφαρμογή των εγκυκλίων για τις προϋποθέσεις λειτουργίας των τμημάτων. Για τα ολιγομελή τμήματα των ΕΠΑΛ η απάντηση ήταν, πως δεν μπορεί να συνεχιστεί φέτος η ύπαρξη 35% ολιγομελών τμημάτων όπως την περσινή χρονιά. Στη λογική του κέρδους και της ζημίας του σχολείου της αγοράς, ο Υπ. Παιδείας και οι υπηρεσιακοί παράγοντες επαναλάμβαναν, πως δεν αποτελεί πρόβλημα να μετακινηθούν μαθητές σε κοντινό σχολείο λες και η μόνη παράμετρος για τα παιδιά είναι η απόσταση και όχι το σύνολο των σχέσεων που οικοδομούνται μέσα στο σχολείο και το τι σηματοδοτεί η βίαιη μετακίνηση τους. Βέβαια υπάρχει και η λύση αν δε θέλουν να αλλάξουν σχολείο να αλλάξουν κατεύθυνση σπουδών, αρκεί να μην υπάρξει ανάγκη για πρόσληψη καθηγητών.

Οι υπηρεσιακοί παράγοντες δεν παρέλειψαν να μας περιγράψουν το «παιδαγωγικό περιτύλιγμα» όλων των αλλαγών στα ΕΠΑΛ, Γυμνάσια κλπ

Ο Υπουργός Παιδείας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δεν αρκείται όπως φαίνεται με το “αριστείο” που πήρε από τον Πρωθυπουργό για την κατάσταση στο δημόσιο σχολείο με την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς. Θέλει να αριστεύσει και στην αξιολόγηση του κουαρτέτου για το σχέδιο και την εφαρμογή της πλήρους διάλυσης των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, της περιστολής του δημοσιονομικού κόστους, και του παραπέρα χτυπήματος των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών.

Η απάντηση πρέπει να δοθεί από το μαχόμενο εκπαιδευτικό κίνημα στις κινητοποιήσεις και στις Γ.Σ 26/9- 30/9 για την οργάνωση μαχητικών ,αποφασιστικών αγώνων, που θα στοχεύει στην υπεράσπιση της Δημόσιας Δωρεάν Εκπαίδευσης, των μορφωτικών δικαιωμάτων της νέας γενιάς και των εργασιακών κατακτήσεων των Εκπαιδευτικών .Υπενθυμίζουμε στον Υπ. Παιδείας πως και άλλοι Υπουργοί ήταν βέβαιοι πως θα εφαρμόσουν αυτή την πολιτική, αλλά διαψεύστηκαν οικτρά από τους αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος. Ας μην ποντάρει στην απογοήτευση που έχει σπείρει στον κόσμο της εργασίας η κυβέρνηση του και το κόμμα του με την υπογραφή των μνημονίων. Μη στηρίζεται στον κυβερνητικό εργοδοτικό συνδικαλισμό για να επιβάλει την σιωπή. Οι εκπαιδευτικοί έχουν μεγάλη εμπειρία αγώνων και θα τον εκπλήξουν.

Δε θα συνηγορήσουμε στη διάλυση της δημόσιας, δωρεάν εκπαίδευσης.

Μόρφωση – Δουλειά – Δημοκρατία!

Η αντιλαϊκή πολιτική κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ δεν είναι ανίκητη!

 

Για τις Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Δ.Ε στο Δ.Σ της ΟΛΜΕ

Άννα Μπαχτή, Χρίστος Σόφης

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*