Διορισμοί και Μεσοπρόθεσμο

Παρά τα μέτρα της κυβέρνησης για συρρίκνωση των αναγκών σε προσωπικό (συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολείων, αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, εξαναγκασμός εκπαιδευτικών σε συνταξιοδότηση με απειλές για χειροτέρευση του συνταξιοδοτικού, οι ανάγκες για εκπαιδευτικούς παραμένουν.

Δήλωση του Παύλου Αντωνόπουλου εκπροσώπου των Παρεμβάσεων – Κινήσεων – Συσπειρώσεων στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ

Η Κυβέρνηση, βάζοντας στο τραπέζι του Προκρούστη την Παιδεία κατ’ εντολή των τοκογλύφων που ουσιαστικά κυβερνάνε την Ελλάδα, έκανε φέτος τους λιγότερους διορισμούς εκπαιδευτικών που έχουν γίνει ποτέ στη χώρα μας. Με την τακτική του αποφασίζουμε και διατάσσουμε προχώρησαν σε 600 θεωρητικά διορισμούς σε όλη την εκπαίδευση ενώ μιλάνε για 6.000 συνταξιοδοτήσεις τη φετινή χρονιά. Έτσι μας λένε καθόρισαν τους διορισμούς. Εδώ όμως κάνουν μια λαθροχειρία. Μέχρι τώρα οι διορισμοί δεν καθορίζονταν από τις τρέχουσες συνταξιοδοτήσεις αλλά από τα αποτελέσματα της προηγούμενης χρονιάς. Και πέρυσι συνταξιοδοτήθηκαν περίπου 12.000 εκπαιδευτικοί! Ούτε στη δική τους πολιτική δεν είναι συνεπείς. Γιατί θέλουν να δείξουν πόσο πειθαρχικοί είναι στους εργοδότες τους!
Αλλά ας δούμε λίγο την πραγματικότητα. Οι γονείς στη συντριπτική τους πλειοψηφία στη χώρα μας τα δίνουν όλα για να μπορέσουν τα παιδιά τους να σπουδάσουν. Τεράστια ποσά διατίθενται από το οικογενειακό εισόδημα, παρά την ψευδεπίγραφη δωρεάν εκπαίδευση που ποτέ δεν είχαμε. Κι αν κάποτε στο πρόσφατο παρελθόν το έκαναν κυρίως για την κοινωνική καταξίωση των παιδιών τους, τα τελευταία χρόνια κυριότερος γνώμονας στη σκέψη τους είναι η επαγγελματική τους εξασφάλιση. Καθώς τα τελευταία 25 χρόνια μέσα από τις ευρωπαϊκές πολιτικές που ασκούν οι ελληνικές κυβερνήσεις, ένα μεγάλο τμήμα της ντόπιας παραγωγικής βάσης έχει μεταναστεύσει στο εξωτερικό, οι οικογένειες εναποθέτουν τις ελπίδες τους για το μέλλον των παιδιών τους στην ακαδημαϊκή τους μόρφωση. Η εκπαίδευση, η υγεία και οι κατασκευές ήταν οι κατά κύριο λόγο τομείς που απορροφούσαν τους πτυχιούχους. Παρά τις προσπάθειες και των προηγουμένων κυβερνήσεων για ενίσχυση της τεχνικής εκπαίδευσης, στα κεντροευρωπαϊκά πρότυπα, απέτυχαν παταγωδώς, όπως τα σχέδια του Αρσένη. Η κυρίαρχη αγορά εξισορροπούσε την κατάσταση. Τα σχέδια για ισχυρή τεχνική εκπαίδευση συνεχώς μέχρι σήμερα αποτυχαίνουν. Γιατί απλά οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην ανεργία. Με την τακτική της κυβέρνησης και του κλαμπ των προθύμων, απαξιώνεται με ραγδαίους ρυθμούς και ο χώρος της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς περιορίζεται δραματικά η δυνατότητα εύρεσης εργασίας και στους πτυχιούχους Πανεπιστημίου, καθώς κλείνουν οι πόρτες της εκπαίδευσης και της υγείας. Με δυο λόγια η κυβέρνηση λέει ωμά στην κοινωνία. Μη σπουδάζετε!
Επανερχόμενοι στο αρχικό θέμα διαπιστώνουμε ότι ήδη η λαθροχειρία της κυβέρνησης δημιούργησε αδιέξοδο. Πριν λίγο διάστημα η Υπουργός ανακοίνωσε ότι η φετινή εκπαιδευτική χρονιά θα είναι η πιο δύσκολη και το Υπουργείο μίλησε για 6.000 προσλήψεις αναπληρωτών, ενώ μετά μια εβδομάδα ανακοινώνουν την πρόσληψη 25.000 περίπου εκπαιδευτικών για τώρα. Παρά τα μέτρα που πήρανε για συρρίκνωση των αναγκών σε προσωπικό (συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολείων, αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, εξαναγκασμός εκπαιδευτικών σε συνταξιοδότηση με απειλές για χειροτέρευση του συνταξιοδοτικού), οι ανάγκες για εκπαιδευτικούς παραμένουν. Κι επειδή η κυβέρνηση δεν έχει να εξυπηρετήσει μόνο τους τοκογλύφους δανειστές αλλά κυρίως να βοηθήσει το μεγάλο κεφάλαιο να ξεπεράσει τη βαθιά δομική κρίση του σε βάρος των εργαζομένων, παίρνει συνέχεια μέτρα σε αυτή την κατεύθυνση.
Από τη μια κατεδαφίζει το δημόσιο και δωρεάν Πανεπιστήμιο που γνωρίσαμε, με όλα τα προβλήματα που έχει κληρονομήσει, και το μετατρέπει σε πανεπιστήμιο των αγορών, πανεπιστήμιο της κατάρτισης, πανεπιστήμιο super market. Πανεπιστήμιο που δεν θα παρέχει ολοκληρωμένη γνώση επιστημονικών τομέων αλλά εξειδικεύσεις σε αντικείμενα για τις πρόσκαιρες ανάγκες των επιχειρήσεων. Μαζί με αυτό διαλύεται η κοινή βάση συλλογικών διεκδικήσεων και προστασία των εργαζομένων απέναντι στην αδηφάγα ασυδοσία των κεφαλαιοκρατών. Ο κάθε απόφοιτος θα έχει τον ατομικό του φάκελο προσόντων κι έτσι την ατομική του σύμβαση εργασίας.
Από την άλλη προωθούνται ακόμη σε μεγαλύτερο βάθος και έκταση νέες μορφές ελαστικών σχέσεων εργασίας και μέσα στο σκληρό πυρήνα του δημοσίου με εργαζόμενους ωρομίσθιους αναπληρωτές με συμβάσεις ΕΣΠΑ (προγραμμάτων ΕΕ), “εθελοντές” προσλαμβανόμενοι από Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις που θα δουλεύουν με εργοδότη το Δήμο (και αυτοί με προγράμματα ΕΕ), αναπληρωτές δημοσίου με συμβάσεις ΙΚΑ στη θέση λειτουργικών αλλά κι απ’ ότι φαίνεται οργανικών κενών με πλήρες ή μειωμένο ωράριο κλπ. Με κάθε τρόπο δηλαδή διάλυση των εργασιακών σχέσεων και δημιουργία επισφαλούς σχέσης για χτύπημα δικαιωμάτων μισθού, ασφάλισης, σύνταξης κλπ.
Με το τελευταίο πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση που ψήφισε πέρυσι η Κυβέρνηση των τοκογλύφων, δεν “πρόσεξε” μερικές λεπτομέρειες. Πέραν των σημαντικών ανατροπών που επιφέρει σε πολλούς τομείς της εκπαίδευσης προς το αντιδραστικότερο, δημιουργεί και εσωτερικές αδικίες μέσα στο σώμα των εκπαιδευτικών, οδηγώντας τους μεν εναντίον άλλων. Για παράδειγμα ενώ προβλέπει για το διορισμό όσων εργάστηκαν σε δημόσια σχολεία να προσμετράται η προϋπηρεσία μέχρι τέλους Ιουνίου του 2010, για τους προσλαμβανόμενους από ιδιωτικά σχολεία λόγω απώλειας θέσης (κλείσιμο σχολείων, καταργήσεις τμημάτων, απολύσεις κλπ) προσμετράται η προϋπηρεσία τους μέχρι τον Ιούνιο του 2011. Επίσης δίνει τη δυνατότητα προσμέτρησης του επιπλέον προσόντος παιδαγωγικής επάρκειας εφόσον αποκτήθηκε εντός του 2011, χωρίς όπως προανέφερα να υπολογίζεται για τους υπόλοιπους η προϋπηρεσία του 2011. Αποτέλεσμα η ανατροπή των ήδη υπαρχόντων πινάκων και ο απότομος εξοβελισμός κάποιων από τη μια θέση του πίνακα σε άλλη πολύ κατώτερη. Και το ερώτημα είναι, γιατί να μη προσμετράται η προϋπηρεσία του 2011; Με ποιο σκεπτικό πέρασε αυτή η απαγόρευση στο νόμο; Ποιους και τι εξυπηρετεί;
Και ένα τελευταίο. Τελικά οι διορισμοί ούτε 600 ήταν. Ανακοίνωσαν 546 διορισμούς στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση μαζί. Λόγω του ότι κάποιοι διοριστέοι έχουν ήδη διοριστεί, κάποιες θέσεις δεν θα καλυφθούν. Δεν θα έπρεπε άμεσα να διοριστούν οι πρώτοι επιλαχόντες στους πίνακες; Γιατί δεν ανακοινώνεται αυτό;
Το εκπαιδευτικό κίνημα διεκδικεί άμεσα να καλυφτούν όλα τα υπάρχοντα κενά με μόνιμους διορισμούς. Κανένας ωρομίσθιος και αναπληρωτής για κενή θέση σε σχολείο. Ελαστική σχέση εργασίας σημαίνει και ελαστική εκπαίδευση, υποβαθμισμένη εκπαίδευση. Τμήματα με 20 μαθητές και σχολεία μέχρι 300 μαθητές.
Η νέα χρονιά θα είναι δύσκολη. Το είπε η Υπουργός και έχει δίκιο! Πρώτα απ’ όλα όμως θα είναι δύσκολη γιαυτήν και την κυβέρνησή της. Για πρώτη φορά το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας βρίσκεται απέναντι τους. Το στοίχημα είναι στα χέρια των εργαζομένων στην εκπαίδευση, στους φοιτητές, στους μαθητές και στους γονείς. Θα συμπτύξουμε το αναγκαίο πανίσχυρο πανεκπαιδευτικό μέτωπο για να τους ανατρέψουμε αυτούς και την πολιτική τους; Όλα δείχνουν ότι προς τα εκεί πάμε. Οι καιροί δεν περιμένουν!

Αντωνόπουλος Παύλος
εκπρόσωπος των Παρεμβάσεων στο ΔΣ της ΟΛΜΕ

http://paremvaseisde.gr/, paremvaseis.de@gmail.com, 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*