ΕΛΜΕ Ηρακλείου: Καταγγελία για άσκηση σωματικής βίας στον συνάδελφο Γ. Λυρατζάκη

Καταγγελία των αντιδημοκρατικών και αντισυλλογικών πρακτικών που τηρούν ορισμένοι  διευθυντές με στόχο τη μη σύγκληση των συλλόγων, στη βάση της υποστήριξης της θέσης της ΟΛΜΕ ενάντια στην «αξιολόγηση»-«αυτοαξιολόγηση».

 Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ηρακλείου, προασπίζεται τα αναφαίρετα πολιτικά, συνδικαλιστικά δικαιώματα των συναδέλφων, προασπίζεται τις συλλογικές διαδικασίες λειτουργίας του σωματείου μέσα από τις Γενικές Συνελεύσεις, Συναντήσεις και πάντα τη συλλογική λειτουργία του συλλόγου διδασκόντων.

 Σήμερα, όπου καταπατώνται δικαιώματα και κατακτήσεις δεκαετιών, σήμερα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε νέο πειθαρχικό «δίκαιο», σήμερα που η κυβέρνηση με τους συνεταίρους της ΕΕ-ΔΝΤ ‘περνάνε’ τα πιο αντιδραστικά μέτρα με πράξεις νομοθετικού περιεχομένου, σήμερα περισσότερο από ποτέ οφείλουμε να υπερασπιστούμε με νύχια και με δόντια ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ, και το αναφαίρετο δικαίωμα της ελευθερίας σκέψης και έκφρασης.

 Η καταδίκη της αντιδημοκρατικής, αντισυλλογικής και βάρβαρης τακτικής της άσκησης σωματικής βίας από μέλος του συλλόγου διδασκόντων του 6ου Γυμνασίου, εναντίον  συναδέλφου που προασπιζόταν με δημοκρατικό και πολιτισμένο τρόπο τη θέση τής Ομοσπονδίας για τη σύγκληση των συλλόγων διδασκόντων, στην κατεύθυνση της απόρριψης του αντιλαϊκού μέτρου της «αξιολόγησης»-διαθεσιμότητας-απόλυσης και πειθάρχησης – είναι υποχρέωση του σωματείου.

 Θεωρούμε ότι η βία, σωματική και λεκτική, όχι μόνο είναι ασύμβατη με την ιδιότητα του δασκάλου, του λειτουργού δηλαδή της παιδείας, αλλά επιπλέον αποτελεί βάναυση προσβολή κάθε έννοιας συλλογικής και δημοκρατικής λειτουργίας του συλλόγου διδασκόντων, του σωματείου των εκπαιδευτικών αλλά και συνολικότερα του μαζικού χώρου στον οποίο το λαϊκό κίνημα ελεύθερα πρέπει να αναπτύσσει τις απόψεις του προωθώντας τα λαϊκά δικαιώματα.

 Στην κατεύθυνση αυτή το περιστατικό της χειροδικίας  που σημειώθηκε σε συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων του εν λόγω σχολείου, καταδικάζεται απερίφραστα ως πράξη που προσβάλλει τα θεμελιώδη δημοκρατικά  δικαιώματα και τις κατακτήσεις μας.

Εκφράζουμε την αμέριστη συμπαράσταση και αλληλεγγύη μας στον συνάδελφο Γ. Λυρατζάκη, που υπήρξε θύμα αυτής της βίαιης συμπεριφοράς. Επικροτούμε τη συλλογική συμπεριφορά του και την καταφυγή του στο σωματείο ως δημοκρατική λειτουργία, που αναδεικνύει και ταυτόχρονα προασπίζεται την αξία της συλλογικής δράσης και δεν επικροτούμε τακτικές προσωπικές.

Ζητάμε, όλοι οι σύλλογοι να λειτουργούν στο πνεύμα της ενότητας, της αλληλεγγύης και του σεβασμού σε μια περίοδο που επιτείνεται η αντιλαϊκή πολιτική, η οποία μάλιστα μέσω του βάναυσου μέτρου της «αξιολόγησης» και της «αυτοαξιολόγησης», κατεδαφίζει τα αναφαίρετα δικαιώματα της οργανικής θέσης, της σταθερής εργασίας και αμοιβής, της εργασιακής δημοκρατίας και ισοτιμίας. Στον δημόσιο διάλογο μπορεί να δικαιολογηθεί η ένταση, ο θυμός. Σε καμία περίπτωση όμως, δεν δικαιολογούνται τακτικισμοί, νοοτροπίες αυταρχικές και αντιδημοκρατικές.

Πεποίθησή μας πολιτική και συνδικαλιστική, είναι ότι μέσω της «αξιολόγησης» η κυβέρνηση επιδιώκει:

  • να καταργήσει ουσιαστικά τη λειτουργία των συλλόγων διδασκόντων, 
  • να μετατρέψει τους διευθυντές σε managers – μονοπρόσωπη διοίκηση διευθυντών και Συμβούλων,  
  • να επιβάλει τις απολύσεις-διαθεσιμότητες-μετακινήσεις, το κλείσιμο σχολείων, τον ανταγωνισμό μεταξύ των σχολείων και την κατηγοριοποίηση, 
  • να γενικεύσει τις ελαστικές μορφές απασχόλησης και τον ανταγωνισμό μεταξύ συναδέλφων,
  • να πολλαπλασιάσει τις κοινωνικές ανισότητες και να εισαγάγει στο σχολείο τους νόμους της αγοράς,

και, προπάντων, με όλη τη δέσμη μέτρων (αξιολόγηση, πειθαρχικά, μονοπρόσωπη διοίκηση κ.λπ.) να δημιουργήσει τον αυριανό χειραγωγημένο – πειθήνιο εκπαιδευτικό, καθώς και συνθήκες ζούγκλας στο σχολείο ενισχύοντας τον χαφιεδισμό, τους ‘αυλικούς’, τους ευνοημένους. Συνθήκες, που έζησε ο εκπαιδευτικός σε παλαιότερες εποχές και που, δυστυχώς, επιστρέφουν με  διαφορετική ορολογία. 

          Στη βάση αυτή το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ καλεί τους συλλόγους να συσπειρωθούν στο σωματείο-ομοσπονδία και να λειτουργήσουν πραγματικά τους συλλόγους διδασκόντων. Να προασπιστούν τη θέση της ΟΛΜΕ και να απορρίψουν το αντιλαϊκό μέτρο της «αξιολόγησης».

          Τονίζει ότι είναι νόμιμο και αναφαίρετο το δικαίωμα των συναδέλφων να υποβάλλουν αίτημα σύγκλησης των συλλόγων σε σώμα, να μετέχουν στην συνεδρίαση ισότιμα, να υπογράφουν το πρακτικό άφοβα. Γιατί είναι θεσμικά κατοχυρωμένο το δικαίωμα  οποιουδήποτε συναδέλφου να παρίσταται στη συνεδρία  του συλλόγου του, να υπογράφει το πρακτικό και να εκφράζει ελεύθερα τη διαφωνία του ή τη συμφωνία του για το προς συζήτηση θέμα.

Χαιρετίζουμε τη στάση των διευθυντών σχολείων, που δείχνουν σεβασμό στις συλλογικές διαδικασίες. Δηλώνουμε δε, προς κάθε κατεύθυνση, ότι η διαδικασία είναι σύννομη – είναι αναφαίρετο δικαίωμα η καταγραφή της άποψης κάθε συναδέλφου και θα υποστηρίξουμε τη δημοκρατική συμπεριφορά κάθε διευθυντή και κάθε συναδέλφου σε κάθε περίπτωση που θα απαιτηθεί η παρέμβαση του σωματείου.

Στη βάση αυτή, καταδικάζουμε τις αντιδημοκρατικές πρακτικές που τηρούν ορισμένοι διευθυντές, οι οποίοι διασπείρουν ψευδείς πληροφορίες για πειθαρχικές διώξεις αυθαιρετώντας και εγκλωβίζοντας τους συλλόγους σε έναν φαύλο κύκλο φόβου και αμηχανίας. Ανάμεσα σε αυτούς τους διευθυντές είναι διακριτή η αντιδημοκρατική πρακτική της διευθύντριας του 6ου Γυμνασίου, η οποία σταθερά, όχι μόνο αμφισβητεί, αλλά και υπονομεύει συλλογικά διαμορφωμένες θέσεις και αρχές.

  • Η εν λόγω διευθύντρια πρωτοστάτησε στις αυταρχικές πρακτικές αυθαιρεσίας και παρατυπίας, παρακωλύοντας τη διαδικασία σύγκλησης του συλλόγου του σχολείου με θέμα την εγκύκλιο για την «αξιολόγηση», παρά το γεγονός ότι υπήρχαν και υπογραφές μελών του συλλόγου.
  • Προκάλεσε άτυπη συνεδρίαση συλλόγου πάρα πολλές φορές δημιουργώντας κλίμα αντιπαλότητας με σκοπό να μην πραγματοποιηθεί ποτέ η κανονική συνεδρίαση. 
  • Ενώ σε ενημέρωση μελών του ΔΣ αποδέχθηκε ότι είναι υποχρέωση να εγγραφεί στο πρακτικό οποιαδήποτε πρόταση κατατεθεί από συνάδελφο και να ψηφιστεί σε περίπτωση που υπάρχει και δεύτερη πρόταση, στη συνέχεια το αναίρεσε.
  • Επιπλέον, δε δείχνει σεβασμό στη συλλογική διαδικασία του συνδικαλισμού, αφού ακόμα και την απόφαση της ομοσπονδίας θεωρεί τεκμήριο για την δήθεν παρανομία των συναδέλφων.
  • Ακόμη, αντιμετωπίζει εχθρικά κάθε κινηματική διαδικασία, είτε αυτή αφορά το μαθητικό, είτε το γονικό κίνημα.

Καλούμε το Υπουργείο και την Κυβέρνηση

 – να σταματήσουν  να αγνοούν για ακόμη μία φορά τη βούληση των εκπαιδευτικών,

– να σταματήσουν να καλλιεργούν  εντυπώσεις παίζοντας με τις λέξεις και να έχουν  το σθένος να αναλαμβάνουν ξεκάθαρα το βάρος της ευθύνης των πολιτικών τους επιλογών.

 Καλούμε τα στελέχη εκπαίδευσης 

 -ν’ αφουγκραστούν την εκπαιδευτική τους ιδιότητα και όχι τη διοικητική,

-ν’ αφουγκραστούν τον συνάδελφο.

Είναι το λιγότερο που μπορούν να κάνουν εδώ που έχουμε φτάσει.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*