Παρεμβάσεις ΔΕ: Να αποσυρθεί τώρα το αντιδραστικό νομοσχέδιο για την εκπαίδευση!

ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ!

ΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΘΟΛΙΚΗ, ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ

ΜΟΡΦΩΣΗ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥΣ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!

Κυβέρνηση – ΕΕ – ΔΝΤ – κεφάλαιο και το πολιτικό τους προσωπικό

Αυτοί που ξεθεμελιώνουν εργατικά – κοινωνικά δικαιώματα και αγαθά, ξεπουλούν δημόσιο πλούτο, ετοιμάζουν την Ελλάδα των Ε.Ο.Ζ. και «σκοτώνουν» τη νεολαία, που έχουν καταδικάσει στην ανεργία και στη μετανάστευση, για 1,4 ευρώ,—που βυθίζουν την πληροφόρηση στο μαύρο σκοτάδι του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» και στέλνουν στο απόσπασμα την ανάπηρη και δημοκρατία τους, προετοιμάζουν ιμπεριαλιστικούς πολέμους (όπως στη Συρία) για το ξεπέρασμα της καπιταλιστικής κρίσης προς όφελός τους και το ξαναμοίρασμα των σφαιρών επιρροής. Αυτοί που θέλουν ένα στα λόγια Δημόσιο—, υπεραντιδραστικά αναδιοργανωμένο μέσω χιλιάδων διαθεσιμοτήτων – απολύσεων, όχι για να παρέχει δημόσια – δωρεάν υγεία, παιδεία, ασφάλιση κι άλλα αγαθά, αλλά για να υποτάσσεται στις  επιλογές τους είτε με την εκχώρηση κερδοφόρων αρμοδιοτήτων στο ιδιωτικό κεφάλαιο, είτε με τη λειτουργία των υπόλοιπων με αυστηρά κριτήρια αγοράς, είτε με γιγάντωση των καταπιεστικών του μηχανισμών.

Αυτοί, λοιπόν, θέλουν και μια εκπαίδευση συνταιριασμένη με όλα αυτά, απροκάλυπτα πιο ταξική, που θα στέλνει τη νεολαία από νωρίς στον καιάδα της πιο άγριας εκμετάλλευσης και τους εκπαιδευτικούς στην ελαστικοποίηση των εργασιακών τους σχέσεων, την περιπλάνηση και την ανεργία.

Μια εκπαίδευση που στην εποχή των πιο μεγάλων μορφωτικών δυνατοτήτων:

Θα δίνει στους πολλούς, αντί συνολικής μόρφωσης, λίγα εφόδια αποσπασματικών δεξιοτήτων και αναλώσιμων καταρτίσεων χρήσιμων για τις— ανάγκες των εργοδοτών, οδηγώντας τους – κι από τα 15 τους – στο μαγγανοπήγαδο της μαθητείας, της χωρίς δικαιώματα, απλήρωτης εργασίας για «το καλό» των εργοδοτών. Για να συνεχίσουν μετά, αν βρουν δουλειά, να εντάσσονται στη μαύρη εργασία ή να πληρώνονται στο 80% του μεικτού βασικού μισθού πείνας.

Θα  αλέθει στις καταιγιστικές, εξεταστικές μυλόπετρες του ανταγωνισμού τα μυαλά, τις προσδοκίες και τα όνειρα, των λίγων, που θα επιμένουν να διεκδικούν μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Θα συνθλίβει τους μισθούς, την εργασιακή σχέση, την παιδαγωγική πράξη και τη συνείδηση των εκπαιδευτικών, μέσα από την κινούμενη άμμο της «αξιολόγησης», της διαθεσιμότητας, της αναγκαστικής μετάταξης-μετάθεσης και τελικά της απόλυσης.

Θα γκρεμίζει τα επαγγελματικά δικαιώματα όλων, μαθητών εκπαιδευτικών, παλιών εργαζόμενων, στήνοντας το ατελείωτο Δια Βίου, γαϊτανάκι των πιστοποιήσεων και της κερδοσκοπίας τους.—

Γι’ αυτό νομοθετούν πάνω στις πληγές μιας εκπαίδευσης  που υποχρηματοδοτείται (από το 2οο9 ως το 2013 μείωση 40%), συγχωνεύει και καταργεί 1200 σχολεία και σύντομα άλλα 150 τεχνικά, στοιβάζει πεινασμένους μαθητές στις τάξεις, «κόβει» ειδικότητες, διαθέτει, μετατάσσει, απολύει εκπαιδευτικούς και συντηρείται μέχρι στιγμής μόνο χάρη στις προσπάθειες εκπαιδευτικών, μαθητών και κοινωνίας.

Μέσα από το νομοσχέδιο, προδιαγράφουν, ένα τριπλό δίκτυο μεταγυμνασιακής εκπαίδευσης (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, μη τυπική εκπαίδευση):

Ένα ακόμη πιο εξεταστικοκεντρικό, ανταγωνιστικό Γενικό Λύκειο για πολύ λίγους, με τη βάση του 10 για πολλά μαθήματα ενδοσχολικά αλλά και στις πανελλαδικές και όλους τους βαθμούς να «μετράνε» στην εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και προσανατολισμένο να «διώξει», όσους δεν ελπίζουν σε είσοδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και δύσκολα θα παίρνουν απολυτήριο. Αλλά θέλει να κάνει «άλογα κούρσας» όσους επιμείνουν με απίστευτη εντατικοποίηση και ακύρωση της  γενικής μόρφωσης.

Ένα ακρωτηριασμένο από ειδικότητες, γενική μόρφωση και εκπαιδευτικούς, Επαγγελματικό Λύκειο, για πιο πολλούς, προσανατολισμένο στην κάλυψη των πρόσκαιρων αναγκών της αγοράς, με Αναλυτικά Προγράμματα που θα μπορούν να αλλάζουν γι’ αυτό— και 12μηνη μαθητεία – εκμετάλλευση, με «δάσκαλο» τον εργοδότη και απλήρωτη δουλειά. Με υπονομευμένα τα όποια μορφωτικά και επαγγελματικά δικαιώματα από το εμπόριο των ευρωπαϊκών, πιστωτικών μονάδων κινητικότητας και των συνεχών πιστοποιήσεων.

Πολλές Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης(ΣΕΚ), άτυπης εκπ/σης και πρώιμης εξειδίκευσης,  αμέσως μετά το Γυμνάσιο, στα 15 χρόνια για τους πάρα πολλούς, κοροϊδεύοντας μόνο με δυο ώρες γλώσσα και δύο ώρες μαθηματικά στο γενικό πρόγραμμα, θραύσματα κατάρτισης και τη 12μηνη μαθητεία όχι στα 3, αλλά στα 2 χρόνια.  Και, τέλος, πολλά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης(ΙΕΚ) άτυπης εκπ/σης, για όλους τους εκτός ΑΕΙ-ΤΕΙ με μπόνους στα ιδιωτικά ΙΕΚ τις περιζήτητες ειδικότητες υγείας, εφαρμοσμένων τεχνών και τις ΣΕΚ, που μπορούν να ιδρύουν με πλήθος μεταγυμνασιακής «πελατείας».

Σε ένα τέτοιο τοπίο υπηρεσιών εκπαίδευσης, που μόνο αυτό δεν είναι:

Οι εργασιακές σχέσεις θα ελαστικοποιηθούν πλήρως, πολλοί θα οδηγηθούν στις διαθεσιμότητες – υποχρεωτικές μετατάξεις – απολύσεις. Οι δείκτες της αξιολόγησης θα αποτελέσουν το βασικό εργαλείο και ταυτόχρονα θα είναι το εργαλείο υποταγής του εκπαιδευτικού έργου και της διδακτικής πράξης.

Εξωτερικοί οργανισμοί, Οργανισμός εξωτερικής αξιολόγησης κι  Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων, θα υποβάλλουν τις νόρμες, ώστε να περνούν οι άνωθεν  οι εντολές, από ένα σώμα επίλεκτων μισθοφόρων και να μειωθεί απελπιστικά ο βαθμός ελευθερίας του κάθε απείθαρχου εκπαιδευτικού.

Ο κατακερματισμός των επαγγελματικών δικαιωμάτων με τα επίπεδα του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, για την εξασφάλιση της περίφημης κινητικότητας – μετανάστευσης εντός ΕΕ, θα είναι ταφόπλακα σε οποιαδήποτε έννοια επαγγελματικού και συλλογικού εργασιακού δικαιώματος. Παράλληλα εταιρείες θα τρώνε λεφτά με τις μελέτες του Υπουργείου και το κύκλωμα συνεχών πιστοποιήσεων.

Τα σχέδια τους πρέπει να ηττηθούν! Να αγωνιστούμε για:

Εκπαίδευση και μορφωτική διαδικασία, με βάση τις μορφωτικές δυνατότητες της εποχής μας, για να ζήσει ο κόσμος μια αξιοβίωτη ζωή, με την ανάπτυξη της ολόπλευρης προσωπικότητας των μαθητών.

Σταθερή, μόνιμη, αξιοπρεπή εργασία για όλους.

Δωρεάν, δημόσια, κοινωνικά αγαθά υγεία, παιδεία, ασφάλιση, συγκοινωνίες, ρεύμα και νερό.

Ελευθερία, δικαιοσύνη και δημοκρατία για να σκεφτόμαστε, να ζούμε και να αποφασίζουμε εμείς για τις τύχες μας, ενάντια στο «αποφασίζομεν και διατάσσομεν», τον αυταρχισμό και τις επιστρατεύσεις.

Δεν μπορούν να υπάρξουν επιμέρους λύσεις μόνο για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς και τη νέα γενιά—, αν δεν υπάρξει συνολικότερη, πολιτική ρήξης και ανατροπής αυτής της επίθεσης με εκβιαστικούς, μαζικούς, εξεγερτικούς και πολιτικούς όρους. Δηλαδή, με την ανατροπή μνημονίων, δανειακών συμβάσεων, Δημοσιονομικού Συμφώνου, της πολιτικής κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ κι όλων των διαχειριστών άσκησής της, με τη μη αναγνώριση-πληρωμή του ληστρικού–τοκογλυφικού, χιλιοπληρωμένου από το λαό χρέους, με την έξοδο— από το ευρώ, το μηχανισμό της ΟΝΕ και την ΕΕ.

ΜΟΡΦΩΣΗ – ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!!!

Όχι παιδεία για λίγους κι εκλεκτούς. Αγώνας ενάντια στους ταξικούς φραγμούς.

Αρνούμαστε τη σημερινή κατάσταση. Όχι από τη δύναμη της αδράνειας και του φόβου ή της συντεχνιακής υπεράσπισης της εργασιακής μας ασφάλειας σε μια θάλασσα ανεργίας. Καταδικάζουμε τα κριτήρια και τις επιλογές της πλήρους υπαγωγής εκπαίδευσης και ανθρώπων στα δόγματα τους για το ξεπέρασμα της καπιταλιστικής κρίσης και της ανάπτυξης των κερδών τους μέσω της μαζικής καταστροφής των ανθρώπινων, παραγωγικών δυνάμεων. Είναι οι ίδιες επιλογές που κανοναρχούν χρόνια στην εκπαίδευση, αυτές που μας έφεραν μέχρι εδώ και τώρα μας τις ξανασερβίρουν σαν «νέες», προδιαγράφοντας ένα εφιαλτικό μέλλον για εμάς και τα παιδιά μας.

 Λέμε όχι στους ταξικούς— εξεταστικούς φραγμούς! Να μην περάσουν τα εκτρωματικά σχέδια για την αντιδραστική αναμόρφωση του σχολείου. Όχι στο σχολείο των ταξικών φραγμών – αποκλεισμών. Όχι στην εμπορευματοποίηση – επιχειρηματικοποίηση της εκπαίδευσης. Όχι στα νομοσχέδια για το νέο λύκειο, των εξετάσεων «πανελλαδικού τύπου» σε κάθε τάξη, που θα διώχνει τα παιδιά από το σχολείο, αλλά και για το τεχνολογικό λύκειο που επιβάλλει τη στείρα κατάρτιση και τη «μαθητεία», δηλαδή την απλήρωτη και ανασφάλιστη εργασία αντί της πλήρους και ολοκληρωμένης εξειδίκευσης εντός της δημόσιας εκπαίδευσης.

 ΤΟ «ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ» βασίζεται στη γνώση και τη διεκδίκηση των πρωτόγνωρων απελευθερωτικών δυνατοτήτων για την κοινωνία που γεννά η εργασία, η επιστήμη και η τεχνική, ενάντια στην ιδιοποίηση, τη διαστροφή και την κατάπνιξή τους από τον καπιταλισμό και την κρίση του. Απαιτούμε:

Καθιέρωση δημόσιας δωρεάν δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής που αποτελεί τη βάση για την ανάπτυξη της προσωπικότητας και την ομαλή διανοητική εξέλιξη του παιδιού.

Ενιαίο 12χρονο, δωρεάν, δημόσιο, σχολείο για όλα τα παιδιά, με όλη τη γνώση, μέχρι τα 18 τους χρόνια. Ένα τέτοιο σχολείο θα έχει βελτιωμένο επίπεδο γενικών γνώσεων, θα συνδέει τη θεωρία με την πράξη, θα αναπτύσσει την κριτική σκέψη, ώστε τα παιδιά να κατανοούν τους νόμους κίνησης της φύσης και της κοινωνίας για να μπορούν να την αλλάζουν. Θα παρέχει εισαγωγικές επαγγελματικές γνώσεις. Θα ανακαλύπτει τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα κάθε παιδιού και δε θα θάβει τα μαθητικά μυαλά κάτω από την εντατικοποίηση, τις συνεχείς εξετάσεις, τον ανταγωνισμό και την απόρριψη. Στο πλαίσιο αυτό αναβαθμίζονται τα μαθήματα εικαστικών, μουσικής και θεάτρου για να συμβάλουν ώστε να καλλιεργηθεί πολύπλευρα η προσωπικότητα των νέων. Τα Αναλυτικά Προγράμματα θα είναι δομημένα, σε αυτή την κατεύθυνση και χωρίς άσκοπες επικαλύψεις και επαναλήψεις. Θα δίνουν το χρόνο, μειώνοντας στο ελάχιστο τις εξεταστικές απαιτήσεις,  ώστε ο μαθητής να εμπεδώνει τις αλλεπάλληλες νέες έννοιες, που συναντά σε κάθε μάθημα, χωρίς αποσπασματικότητα και τον γνωστό εκβιασμό «να βγει η ύλη».  Κανένα παιδί δεν πρέπει να εργάζεται, να εγκαταλείπει το σχολείο και να οδηγείται σε κατάρτιση και μαθητεία, στην εκμετάλλευση – απλήρωτη δουλειά, πριν τα 18 του χρόνια. Υπερασπίζουμε το δικαίωμα της νέας γενιάς στην επιλογή του μέλλοντός της, με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ελευθερία και συνειδητότητα. Η επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης ως τα 18 όχι μόνο δεν αντιστρατεύεται, αντίθετα, ενισχύει την επαγγελματική ικανότητα των νέων, καθώς η  ουσιαστική γενική παιδεία, η απόκτηση γενικής αντίληψης για τη φύση και την κοινωνία, είναι το θεμέλιο για την ανάπτυξη εξελιγμένων δυνατοτήτων όπως η κριτική, αναλυτική και συνθετική σκέψη, η δημιουργικότητα και η πολυμέρεια και το κτίσιμο επαγγελματικών ειδικεύσεων και ικανοτήτων.

Λήψη αντισταθμιστικών εκπαιδευτικών μέτρων από το Δημόσιο σχολείο, ενταγμένων σε αυτό, όπως: α) ειδική οικονομική και νομική υποστήριξη, αλλά και επιδόματα στη φτωχή οικογένεια, στα λαϊκά στρώματα, στους άνεργους και τους μετανάστες, δωρεάν υγεία, ώστε όλα τα παιδιά να τελειώνουν το Ενιαίο 12χρονο Σχολείο, β) πρόσθετη εκπαιδευτική υποστήριξη στους μαθητές που έχουν ανάγκη.

Ένα δημόσιο, δωρεάν και ανοιχτό σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης (με επαγγελματικές ειδικότητες, παροχή γνώσεων και ουσιαστικής επάρκειας για την άσκηση επαγγέλματος) μετά το 12χρονο σχολείο για όσα επαγγέλματα δεν απαιτούν πανεπιστημιακή μόρφωση. Κατάργηση όλου του κυκεώνα, κατακερματισμού και κερδοσκοπίας  μετά το γυμνάσιο και το Λύκειο. Ένταξη  όλων των δομών κατάρτισης στο δημόσιο με ενιαίο δημόσιο σχεδιασμό και δωρεάν εξολοκλήρου φοίτηση.

Ελεύθερη, ανά πάσα στιγμή, πρόσβαση στην πανεπιστημιακή βαθμίδα (Ενιαία, δημόσια και δωρεάν πανεπιστημιακή εκπαίδευση) μετά το δωδεκάχρονο σχολείο.  Όχι στα κελεύσματα της ΕΕ, στους κύκλους της Μπολόνια και στο σχέδιο Αθηνά.

Ελεύθερη, ανά πάσα στιγμή, πρόσβαση σε κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης και τομέα γνώσης με δημόσιες και δωρεάν παροχές (καλλιτεχνικές γνώσεις, ξένες γλώσσες, εκσυγχρονισμός συγκεκριμένων γνώσεων, τεχνολογικές εξελίξεις κ.λπ.)

Απαιτούμε την κατάργηση των διαδικασιών πιστοποίησης και επαναπιστοποίησης για  την απόκτηση ικανότητας άσκησης επαγγέλματος, εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τα επαγγελματικά δικαιώματα στους τίτλους σπουδών. Όχι στον κατακερματισμό των επιπέδων του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.

Όχι στην ομηρία της εκπαίδευσης από το ιδιωτικό κεφάλαιο, την εισβολή των επιχειρήσεων και των χορηγών  στα σχολεία, τους ειδικούς οργανισμούς για εξετάσεις, αξιολογήσεις κλπ. Κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και της παραπαιδείας.

 Όχι στην αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση, αξιολόγηση της σχολικής μονάδας κι εξωτερική αξιολόγηση, που είναι εργαλεία επιβολής των αντιδραστικών αλλαγών στην εκπαίδευση. Όχι στη συμμόρφωση και κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικών και σχολείων, που στοχεύει αφ’ ενός στη χειραγώγηση και στην υποταγή τους στα κελεύσματα της εγκληματικής πολιτικής, αφ΄ετέρου στη μισθολογική τους καταρράκωση, στη διάλυση των εργασιακών σχέσεων, στη διαμόρφωση λιστών «απαραίτητων» και πλεοναζόντων, στη δικαιολόγηση των υποχρεωτικών μετατάξεων-διαθεσιμοτήτων και των απολύσεων και τέλος στον κοινωνικό κανιβαλισμό. —Αποκαλύπτουμε την αντιδραστική φύση του πλαισίου της “αξιολόγησης”.

Όχι στην “αποκέντρωση” και ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης. Καμιά “αξιολόγηση” ή υπηρεσιακή κρίση που θα συνδέεται με μισθό και βαθμό. Κανείς αξιολογητής στο σχολείο. Διαγραφή των αξιολογητών από τα συνδικάτα.

 Απαιτούμε άμεσα:

Ουσιαστική αύξηση του προϋπολογισμού για την παιδεία στο 5% του ΑΕΠ ή το 15% του προϋπολογισμού, ώστε να διασφαλιστεί σχολείο σε κάθε γειτονιά, σε κάθε πόλη και κάθε χωριό, με τις αναγκαίες υποδομές (εργαστήρια, βιβλιοθήκες, γυμναστήρια κλπ), αναλώσιμα υλικά και δωρεάν βιβλία. Κανένα σχολείο να μη συγχωνευτεί ή κλείσει.

Έκτακτη επιχορήγηση για την αντιμετώπιση των εξόδων των σχολείων, για τη σίτιση και την ασφάλιση υγείας για τους μαθητές.

Ιδιαίτερη μέριμνα για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες. Όχι στη συρρίκνωση και το κλείσιμο ειδικών σχολείων και υποστηρικτικών δομών.

Τμήματα με 20 μαθητές ανά τάξη, 15 στην κατεύθυνση, 10 στο εργαστήριο, παράλληλη διδασκαλία στην ξένη γλώσσα. Όχι τμήματα-σταύλοι των 27 και 30 μαθητών.

Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία για όλους, μαθητές, εκπαιδευτικούς, χωρίς διοικητικές παρεμβάσεις. Όχι στη συρρίκνωση των δικαιωμάτων του συλλόγου διδασκόντων. Να μην περάσουν τα σχέδια που οδηγούν σε διευθυντές και στελέχη με υπερεξουσίες και εισάγουν μάνατζερ.

Αντιμετώπιση των ρατσιστικών, εθνικιστικών, φασιστικών και μιλιταριστικών αντιλήψεων μέσα στα σχολεία, μέσα από την ανάπτυξη πλατιού εκπαιδευτικού και πολιτιστικού διεκδικητικού κινήματος για ένα σχολείο για όλα τα παιδιά και όλη τη γνώση χωρίς φραγμούς και διακρίσεις.

 Οι εκπαιδευτικοί σε ένα τέτοιο σύστημα εκπαίδευσης, όχι μόνο δεν «πλεονάζουν» αλλά είναι λίγοι!  Μαζικοί διορισμοί – Εκπαιδευτικοί με αποκλειστική, πλήρη και μόνιμη εργασία, με ουσιαστική επιμόρφωση, με παιδαγωγική και διδακτική ελευθερία, που να ζουν με αξιοπρέπεια από το μισθό τους. Όχι στις ελαστικές εργασιακές σχέσεις. Καμιά διαθεσιμότητα, υποχρεωτική μετάταξη, απόλυση.

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις Δ.Ε.

http://paremvaseisde.gr/ – paremvaseisde@gmail.com

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*