ΕΑΚ ΠΥΣΔΕ Αχαΐας: Ενημερωτικό 12 – Να κάνουμε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά!

Γενική απεργία 26 Σεπτέμβρη: να βουλιάξουν οι δρόμοι & να πάμε πιο πέρα.

 Αν δεν διώξουμε την τρόικα, φως στο «τούνελ» δεν υπάρχει!!!

Και ενώ η 2η αντιλαϊκή, αντισυνταγματική και εξουθενωτική δανειακή συνθήκη ετοιμάζεται να εφαρμοστεί με το μνημόνιο ΙΙ σε λίγες μέρες, οφείλουμε να υψώσουμε τείχος ατίθασο στις απαιτήσεις των τοκογλύφων, του ευρωπαϊκού, αμερικάνικου αλλά και ντόπιου κεφαλαίου. Έχουμε ρίξει μέχρι τώρα τρεις κυβερνήσεις (Γ. Α. Παπανδρέου – Παπακωνσταντίνου, Παπαδήμου – Γ. Α. Παπανδρέου –  Α. Σαμαρά – Γ. Καραντζαφέρη), άντε να φάμε και την 4η, με άρωμα ροζ αριστεράς αυτή τη φορά…

*****

Στο ΠΥΣΔΕ Αχαΐας: παίζουμε με το χρόνο, το μειωμένο προσωπικό, τις ανάγκες των σχολείων, την ισονομία και φυσικά τα εργασιακά δικαιώματα των καθηγητών.

Το τοπίο: Περίπου 115 μόνιμοι καθηγητές λιγότεροι στο νομό (συνταξιοδοτήσεις, άλλες αιτίες, μηδέν μόνιμοι διορισμοί). Η Αχαΐα πύλη εισόδου σε αποσπάσεις (περ. 5 ήλθαν, 1 έφυγε κατά μ.ό.). Ήλθαν 27 αναπληρωτές στην 1η φάση μοιρασμένοι στις 4 περιοχές και μόνο από ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04 έναντι των δεκάδων κενών. Έχουν ζητηθεί περ. 60 για 2η φάση και αρκετοί για ειδικά σχολεία και τμ. ένταξης. Και δεν θα φθάσουν…

Το επικίνδυνο: Αναπληρωτές που δεν αναπληρώνουν, αλλά καταλαμβάνουν οργανικές θέσεις, αντί μονίμων διορισμών… Το τοπίο γίνεται και εδώ εκρηκτικό.

Η καθυστέρηση: Φέτος η καθυστέρηση των τοποθετήσεων είναι μεγαλύτερη από πέρυσι. Μία αιτία αποτελεί η απόφαση του Υπ. Παιδείας να προηγηθούν οι κρίσεις των υπευθύνων τομέων που είναι χρονοβόρες. Η 2η είναι η μεγάλη μείωση του προσωπικού με οργανικές ή προσωρινές θέσεις στα σχολεία, με αποτέλεσμα να αυξάνεται γεωμετρικά το πλήθος των μετακινήσεων. Και ο 3ος λόγος είναι η τροϊκανή και κυβερνητική πίεση για εξοικονόμηση προσωπικού στις συμπληρώσεις ωραρίων, ακόμα και όταν έχει αντιπαιδαγωγικό χαρακτήρα (π.χ. πάνω από 2 ή 3 σχολεία χωρίς οδοιπορικά ή μισές υπερωρίες και με την βενζίνη πανάκριβη).

Τοποθετήσεις με και πέρα απ’ τα μόρια, διαθέσεις και κάποιες μετακινήσεις στο κίτρινο: Αποδείχτηκε στην πράξη πως η μοριοδότηση των αποσπάσεων αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο αποφυγής ρουσφετιών, αδικιών και κανιβαλισμών. [Γι’ αυτό θεωρούμε την άρνηση του αιρετού της ΔΑΚΕ (όπως και την περσινή καταγγελία εναντίον μας) ως οπισθοδρομική αντίληψη και πρακτική χάριν ή δήθεν εξυπηρετήσεων]. Δεν φθάνει όμως. Χρειάζεται προσθήκη από το Υπ. Παιδείας και άλλων μορίων (π.χ. για όσους δεν πήραν απόσπαση τα τελευταία χρόνια ή για ασθένειες συγγενών έως και β΄ βαθμού κάτω του 67%), αλλά πνεύμα ισονομίας, όπως και αποφυγή των «πελατειακών σχέσεων» αιρετών ή διορισμένων μελών του Υ. Σ.

Από πέρυσι είχαμε θέσει προβληματισμούς για πιο ευρεία ερμηνεία του Ν.3848/10 στο ζήτημα της αναπλήρωσης για απόσπαση εντός του Νομού. Έτσι αποδεχτήκαμε την πρόταση για πλήρη και ισότιμη συνεξέταση των αιτήσεων αποσπάσεων εντός ΠΥΣΔΕ με αυτούς που ήλθαν εκτός ΠΥΣΔΕ (χωρίς αυτό το βαρίδι). Με αυτό το πνεύμα τα μόρια (δηλ. οι πραγματικές ανάγκες) έπαιξαν τον κυρίαρχο ρόλο στις αποσπάσεις. Ψηφίσαμε έτσι αυτές που στηρίχτηκαν στις προτιμήσεις σχολείων, αλλά και αυτές που με λιγότερα μόρια από άλλο ΠΥΣΔΕ αναπλήρωναν υποψήφιο για απόσπαση εντός του νομού με περισσότερα και ο οποίος δεν πλεόναζε, στη λογική «ένας αποσπάται, ένας αναπληρώνει». Πριν απ’ αυτό βεβαίως στις ειδικότητες ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04 συνυπολογίσαμε και τους 27 αναπληρωτές της α΄ φάσης. Επειδή οι αποσπάσεις εντός νομού δεν γίνονται μόνο προς το εσωτερικό της Πάτρας (ή του Αιγίου), αλλά κυρίως από τα μακρινά μέρη προς το κέντρο είχαμε ένα λόγο ακόμα να πάμε σ’ αυτή την απόφαση: Δεν μπορούμε να αφήσουμε τα μακρινά και λαϊκά σχολεία χωρίς προσωπικό, ενώ θα επανδρώναμε μόνο τα «μεγάλα» αστικά.

Δεν ψηφίσαμε κάποιες λίγες τοποθετήσεις, διότι οι συνάδελφοι δεν αντικαθιστούσαν άλλον με περισσότερα μόρια και φυσικά δεν ζητούσαν ούτε καν την περιοχή (π.χ. στο ΠΕ08) ή υπήρχε εναλλακτική λύση καλύτερη (π.χ. ΠΕ04.02) ή  η πλειοφηφία του ΠΥΣΔΕ έκλινε προς μια ελιτίστικη λογική υπέρ των Λυκείων (π.χ. ΠΕ02) (λες και τα Γυμνάσια είναι «ευκολότερα» ή οι αναπληρωτές των 10 ετών αναπλήρωσης είναι άπειροι!). Παράλληλα επιμείναμε να ζητηθούν αναπληρωτές και στις έξω περιοχές, ώστε να θεραπευθούν αυτές οι «αδικίες» ή να αποσπαστούν και άλλοι συνάδελφοι εντός του νομού με λίγα μόρια. Η πρότασή μας έγινε σε μεγάλο βαθμό αποδεκτή. Υπάρχει όμως ανάγκη και άλλων αναπληρωτών (π.χ. ΠΕ16 στη Γ΄ Αχαΐας, ΠΕ08 στην Δ΄, κλπ). Όμως δεν τελειώσαμε ακόμα. Μένουν ειδικότητες και πολλές διαθέσεις…

Να τελειώνουμε με τα ρουσφέτια: Πρωτοφανής καταγγελία μας: Γνωρίζουμε πως με όλες τις κυβερνήσεις και τους Υπ. Παιδείας – και σήμερα συμβαίνει σε κάποιο βαθμό – είχαμε αποσπάσεις χωρίς καθαρό νομικό πλαίσιο από τα σχολεία προς εκπαιδευτικούς, άλλους φορείς ή τα γραφεία της Διοίκησης. Αυτό που συνέβη όμως στην Πάτρα φέτος είναι πρωτόγνωρο. Συνάδελφος από άλλο ΠΥΣΔΕ πήρε νομότυπα απόσπαση για την Περιφέρεια Δυτ. Ελλάδος (γραφεία) και βρίσκεται με «διάθεση» σε ειδικό σχολείο της Πάτρας, χωρίς μάλιστα να έχει ενημερωθεί το ΠΥΣΔΕ (και φυσικά οι αιρετοί). Πέρα από την υποβάθμιση του οργάνου αποτελεί κερκόπορτα για τα σχέδια που ετοιμάζουν. Μας καταγγέλθηκε το γεγονός, το ερευνήσαμε και το καταγγείλαμε στο ΠΥΣΔΕ. Τα μέλη του έμειναν «κατάπληκτα» και η πρόεδρος ανέλαβε να κάνει τα δέοντα. Μέχρι στιγμής δεν έχει αποσυρθεί στα γραφεία για τα οποία αποσπάστηκε. Το καταγγέλλουμε και δημόσια για κάθε συνδικαλιστική, νόμιμη και δημόσια χρήση.

Μια μικρή νίκη για τις ειδικότητες που θα διατεθούν ολικά ή μερικά στα δημοτικά με αίτησή τους: Ενώ η διάθεση στα Δημοτικά φαινόταν ότι άνοιγε με αρνητικούς οιωνούς. Είχαμε παράτυπη τοποθέτηση αποσπασμένων από το ΚΥΣΔΕ στις 14/9 σε σχολεία κυρίως της Α΄ Aχαΐας, ενώ το Υπ. Παιδείας από τις 11/9 σύστηνε να προηγηθούν οι αποσπάσεις από τα τοπικά ΠΥΣΔΕ. Επίσης με αρχική απόφαση της Δ/ντριας προτάθηκε τοποθέτηση από τα ΠΥΣΠΕ. Και για τα δυο αντιδράσαμε, όπως και οι υπόλοιποι αιρετοί. Τόσο η Δ/ντρια Β/Βάθμιας, όσο και ο Περιφερειακός Δ/ντής έκαναν το νόμιμο και αυτονόητο.

Η μεν γρήγορα έκανε την ανακοινοποίηση, ότι δηλ. το όργανο τοποθέτησης είναι το ΠΥΣΔΕ, ο δε οδήγησε το τοπικό ΠΥΣΠΕ να κάνει ανάκληση των παράτυπων τοποθετήσεων. Έτσι δόθηκαν πολύ περισσότερα σχολεία με τα κενά (για ΠΕ05, ΠΕ11 & ΠΕ19-20) για νέες αιτήσεις που έληξαν στις 21/9. όμως Τα «πακέτα» όμως της πρωτοβάθμιας είχαν και ωράρια που έφταναν στο 24 (ΠΕ11) και στους ΠΕ19-20 σχεδόν όλα ήταν με 21 ώρες. Δράσαμε ακαριαία προς το ΔΣ της ΕΛΜΕ, το οποίο στις 21/9 έκανε παράσταση στη Δ/ντρια η οποία το διαβεβαίωσε για το αυτονόητο εργασιακό δικαίωμα: Να τηρηθεί το ωράριο της β/βαθμιας (21, 19, 18 ή 16). Όμως οφείλουν οι ΕΛΜΕ – ΟΛΜΕ να διεκδικήσουν, ώστε όλες οι αποσπάσεις-διαθέσεις προς τα Δημοτικά να περνούν από τα τοπικά ΠΥΣΔΕ (τα ΚΥΣΔΕ να αποσπούν στα οικεία ΠΥΣΔΕ) για λόγους συνεξέτασης (μόρια) και ισονομίας.

Κρίσεις υπευθύνων τομέων χωρίς επίδομα & ένα πρωτόγνωρο αίτημα υποψηφίου: Οι υποψήφιοι για υπεύθυνοι τομέων – στην συντριπτική πλειοψηφία – έδειξαν να αγαπούν τα αντικείμενα των βοηθητικών δομών της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Κανείς δεν έδειξε εμφανή αντισυναδελφική ή αντιμαθητική συμπεριφορά. Γι’ αυτός εμείς από συνδικαλιστική σκοπιά το δείξαμε με το «14» σε όλους. Δεν κάναμε δηλ. «αξιολόγηση», ειδικά σε τέτοιους επικίνδυνους καιρούς. Παράλληλα πριν ανοίξουν τα σχολεία με μεγάλη προσοχή μελετήσαμε τους φακέλους και να ελέγξουμε την «αντικειμενική» μοριοδότηση των μετρούμενων προσόντων και δράσαμε ανάλογα. Και δύο υποσημειώσεις: α) Υποψήφιος δήλωσε ότι έμαθε τυχαία για την προκήρυξη τον Αύγουστο και δεν πρόλαβε να συγκεντρώσει όλο το φάκελο… β) Άλλος  υποψήφιος επιζητούσε να μοριοδοτηθεί ισότιμα με τη δημόσια προϋπηρεσία του και από εργασία σε ιδιωτικό φροντιστήριο!!!

******

Ενστάσεις: Το φαινόμενο αυτό μειώνεται, αλλά δεν παύει να λειτουργεί. Υπάρχουν δίκαιες ενστάσεις που δικαιώνονται. Γι’ αυτό οι συνάδελφοι να κάνουν, αφού προηγουμένως μετρήσουν το δίκαιο ή το νόμιμο αυτού που ζητούν. Η συνεργασία με την ΕΛΜΕ και τους αιρετούς είναι αυτονόητη. Μένουν οι πολλές διαθέσεις

*****

Μηχανοργάνωση του Προσωπικού και των σχολείων: Είναι μεγάλη η προσπάθεια και πολύ αξιόλογη για τα ακριβή στοιχεία των συν. πληροφορικών της Διεύθυνσης στο Νομό, την ταχύτητα πληροφόρησης των μελών του Υ.Σ. κατά τη συνεδρίαση, αλλά και τη δυνατότητα δίκαιης εφαρμογής της μοριοδότησης. Φέτος καθιερώθηκε και η αποστολή προσωπικών email των αποφάσεων (κάποιοι αιφνιδιάστηκαν).

Επίσης παρουσιάστηκε ένα είδος on line διαδικασίας ώστε να βάζουν τα δεδομένα των σχολείων τους οι Δ/ντές (τμήματα, καθηγητές, ωράριο, κλπ). Στην 1η του εφαρμογή σημειώνουμε μερικές δυσλειτουργίες. α) Τα σύστημα έκλεινε και ήταν δύσκολη η αλλαγή των νέων δεδομένων (κυρίως σε τμήματα) με αποτέλεσμα και καθυστέρηση. β) Η αλλαγή του ωραρίου των εκπαιδευτικών αλλάζει στο πρόγραμμα αυτόματα, με αποτέλεσμα να υπάρξουν προβλήματα τον επόμενο καιρό με το υποχρεωτικό ωράριο, ειδικά τώρα που δεν πληρώνονται υπερωρίες. γ) Είναι δύσχρηστη στα μέλη του ΠΥΣΔΕ και ειδικά στους αιρετούς. Ελπίζουμε ότι θα γίνουν οι αναγκαίες διορθώσεις.

******

Οι αιρετοί με την Ενιαία Αγωνιστική Κίνηση για το ΠΥΣΔΕ Ν. Αχαΐας είναι:

1) Παναγιώτης Μπούρδαλας, τακτικό μέλος, κιν. 6976791812, e-mail: pmkas2004@yahoo.gr

2) Παναγιώτης Παΐζης, αναπλ. μέλος, κιν. 6944347119 , e-mail: ppaizis@sch.gr

Πάτρα, 23-09-2012

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*