Αγων. Παρέμβαση-«Δ. Γληνός»: Ενημερωτικό αρ. 19

                    Το δίλλημα έχει τεθεί: ή εμείς ή αυτοί.

                  Εμείς! Όχι αυτοί!

                  Άλλος δρόμος δεν υπάρχει.

         ΑΝ ΘΕΣ ΝΑ ΟΝΕΙΡΕΥΕΣΑΙ, ΞΥΠΝΑ!

ΑΝ ΘΕΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΝΙΚΗΣΕΙΣ ΠΟΛΕΜΑ!

Μια νέα σχολική χρονιά αρχίζει με τους χειρότερους οιωνούς. Δυόμιση χρόνιο μετά την έλευση του ΔΝΤ και η χώρα υφίσταται μια πραγματική κοινωνική καταστροφή: το εισόδημα των εργαζομένων έχει μειωθεί κατά 50%, η αγοραστική δύναμη του βασικού μισθού έχει φτάσει στο επίπεδο του 1978, η επίσημη ανεργία στο 28% και η πραγματική στο 34% και μια ολόκληρη γενιά η ξεχασμένη από τη δεκαετία του ’60 έννοια της μετανάστευσης ξαναμπαίνει στην ημερήσια διάταξη.

Η πολιτική αυτή δε δημιουργεί μόνο ανέργους και φτωχούς, αλλά διαλύει και κάθε έννοια κοινωνικού αγαθού. Η παιδεία, η υγεία, ο πολιτισμός είτε θεωρούνται άχρηστες δαπάνες, είτε πρέπει να γίνουν πεδία κερδοφορίας για το κεφάλαιο. Γι αυτό και ετοιμάζουν ξεπούλημα στο ντόπιο και διεθνές κεφάλαιο όλων των δημόσιων αγαθών (νερό, ενέργεια κ.λπ.) μέσω των αποκρατικοποιήσεων των ΔΕΚΟ. Ταυτόχρονα με μοχλό τις αποκρατικοποιήσεις προχωρούν στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας..

Η κυβέρνηση -εφαρμόζοντας το σχέδιο Ευρωπαϊκής Ένωσης, ΔΝΤ, ΟΟΣΑ, κεφαλαίου για την εκπαίδευση- κονιορτοποιεί δικαιώματα και κατακτήσεις, οδηγώντας τους εκπαιδευτικούς στον εργασιακό μεσαίωνα και τη δημόσια εκπαίδευση στην πλήρη κατεδάφιση. Βασικός στόχος του Υπουργείου είναι οι εξοντωτικές περικοπές, η επιδείνωση των συνθηκών της παρεχόμενης εκπαίδευσης και η ολοκληρωτική επίθεση στους εκπαιδευτικούς.

Το νέο πακέτο μέτρων προβλέπει δραματικές περικοπές στις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων, νέες σαρωτικές συγχωνεύσεις σχολείων (κυρίως στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση: θεωρούν ότι δε μπορεί να λειτουργεί σχολείο με λιγότερους από 300 μαθητές. Ετοιμάζονται για μείωση ειδικοτήτων και καταργήσεις κλάδων στα ΕΠΑΛ.), παραπέρα μείωση των θέσεων εργασίας, νέες περικοπές στους μισθούς (παρά τις δραματικές μειώσεις που ήδη έχουμε υποστεί πάνω από 40% και τη μείωση του μισθού των πρωτοδιορίστων στα επίπεδα των 600 ευρώ) και αύξηση του ωραρίου εργασίας (δημοσιεύματα αναφέρονται σε αύξηση του ωραρίου στη Δ.Ε. κατά τρεις ώρες). Ο ίδιος ο Υπουργός …Αμάθειας δηλώνει ότι η δωρεάν παιδεία έχει μετατραπεί «σε μια ακριβοπληρωμένη σπατάλη σε βάρος του Έλληνα φορολογούμενου» (Ελεύθερος Τύπος, 9 – 9 – 2012).

Με γρήγορους ρυθμούς, ταυτόχρονα, στο Υπουργείο ετοιμάζουν τα σχέδια αξιολόγησης με στόχο την εργασιακή ομηρεία, την απόλυση-εφεδρεία, τη μισθολογική καθήλωση, την ιδεολογική χειραγώγηση και την ταξική κατηγοριοποίηση-κλείσιμο των σχολείων. Σε καθεστώς μνημονίων, η αξιολόγηση μόνο ως διαδικασία νομιμοποίησης απολύσεων, εφεδρείας και βαθμολογικής-μισθολογικής στασιμότητας των εκπαιδευτικών μπορεί να λειτουργήσει. Είναι  δηλαδή ο κεντρικός μηχανισμός για την υπονόμευση της μονιμότητας, την τρομοκράτηση και τις μαζικές απολύσεις. Οι απολύσεις στο Δημόσιο έχουν αποφασιστεί. Επιπλέον, από τον Νοέμβριο του 2011 υπάρχει ο νόμος 4024, σύμφωνα με τον οποίο οι προαγωγές των δημοσίων υπαλλήλων -και δεν εξαιρούνται οι εκπαιδευτικοί- γίνονται με “ποσόστωση”! Ιδιαιτέρως, η μετάβαση από τον βαθμό Γ στον βαθμό Β είναι “γολγοθάς” για τους εκπαιδευτικούς, καθώς τέσσερις στους δέκα που κρίνονται θα απορρίπτονται ανεξάρτητα από την απόδοσή τους, επειδή δεν θα έχουν πιάσει την ποσόστωση του 60%! Τέλος, μόνο ένα μικρό ποσοστό των εκπαιδευτικών θα λαμβάνει τον βαθμό Α, ανεξάρτητα από την αξιολόγησή του.

 Θέλουν τον εκπαιδευτικό – λάστιχο, χωρίς δικαιώματα, περιπλανώμενο από σχολείο σε σχολείο και από τον ένα νομό στον άλλο, πάμφτωχο και άβουλο, σε ένα σχολείο που θα προετοιμάζει ένα ευέλικτο, αμόρφωτο και υπάκουο εργατικό προσωπικό.

ΟΧΙ ΣΕ ΣΥΜΠΤΥΞΕΙΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ – ΜΕΧΡΙ 25 ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ

Με νέα εγκύκλιο (αρ. πρωτ. 100835/Γ2, 04-Ο9-2012) ο Υφυπουργός παιδείας καθορίζει τη λειτουργία των τμημάτων κατεύθυνσης ως εξής: Για τη δημιουργία τμήματος κατεύθυνσης απαιτούνται τουλάχιστον 11 μαθητές, αν η Β’ ή Γ’ τάξη Γενικού Λυκείου λειτουργεί με ένα τμήμα, 15 μαθητές , αν οι τάξεις αυτές λειτουργούν με 2 τμήματα , και 20 μαθητές, αν λειτουργούν με 3 ή περισσότερα τμήματα. Αν δεν εκπληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις, οι μαθητές μετακινούνται σε διπλανό Λύκειο. Ακόμη « στις περιπτώσεις που ο αριθμός των μαθητών υπερβαίνει τους 30(!), εγκρίνεται η λειτουργία και άλλου τμήματος κατεύθυνσης.»

Με την εγκύκλιο αυτή, γυρίζουμε πίσω πολλά χρόνια. Κανένα τμήμα με πάνω από 25 μαθητές. Κανένα τμήμα κατεύθυνσης με πάνω από 20 μαθητές.

ΚΑΤΩ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΙΝΤΡΙΓΚΕΣ ΚΑΙ ΡΟΥΣΦΕΤΙΑ

Το Υπουργείο …Αμάθειας με τα μέτρα που εφαρμόζει επιδιώκει οι εκπαιδευτικοί να μετατραπούν σε ευέλικτο προσωπικό που θα μετακινείται ανάλογα με τις βουλές του. Στον Πειραιά η Διοίκηση εφαρμόζει αυτά τα μέτρα με τον πιο αυστηρό τρόπο παραβιάζοντας εργασιακά δικαιώματα. Με διαδιακασίες fast – track και αδιαφάνειας που ευνοούν τις ίντριγκες και τη ρουσφετολογία κάλεσαν τα σχολεία να στείλουν κενά μέχρι 5/9 και τα σχολεία της Β΄ περιοχής μέχρι τις 4/9 και τους εκπαιδευτικούς να κάνουν δήλωση τοποθέτησης μέχρι τις 4/9 ( χωρίς να γνωρίζουν τα κενά ) σε νησί και όχι σε σχολείο! Δόθηκε μικρή παράταση, χωρίς να λύνεται το πρόβλημα μετά από παρέμβαση του   Δ.Σ, της Ε.Λ.Μ.Ε. Επιπλέον για τις μετεγγραφές των μαθητών αυθαίρετα και παράνομα αφαιρέθηκε από τους διευθυντές σχολείων η δυνατότητα διευθέτησής τους και το θέμα ανέλαβε κεντρικά ο προϊστάμενος Β)θμιας Εκπαίδευσης. Μήπως πρέπει να ξεμπερδεύουμε με λογικές και πρακτικές που ευνοούν τις ίντριγκες και τη ρουσφετολογία με σεβασμό στα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και των μαθητών μας. Τι λέτε, κύριοι, της Διοίκησης και του ΠΥΣΔΕ;

OΛΟΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΗΣ Ε.Λ.Μ.Ε. ΠΕΙΡΑΙΑ

στα γραφεία της Β’Βάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά την Τρίτη 11/9, στις 12:00,

(μετά τον αγιασμό στα σχολεία) με τα παρακάτω αιτήματα:

  1. ΟΧΙ στις περικοπές. ΑΜΕΣΗ ΚΑΛΥΨΗ των λειτουργικών δαπανών των σχολείων!
  2. Να γίνουν σεβαστά τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών κατά τις τοποθετήσεις.
  3. Καμιά υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού σε άλλο ΠΥΣΔΕ.
  4. ΟΧΙ στις συμπτύξεις τμημάτων- 20 μαθητές ανά τμήμα. Με βάση αυτή την αναλογία να υπολογιστούν τα κενά.
  5. Να καταβληθούν άμεσα τα δεδουλευμένα.
  6. Χωροταξικά όρια

ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ ΠΑΝΤΟΥ!

Μπροστά στην ολοκληρωτική επίθεση κυβέρμησης – Ε..Ε. – Δ.Ν.Τ., η συνδικαλιστική ηγεσία της Ο.Λ.Μ.Ε. ουσιαστικά σιωπά, αφήνοντας να χάνεται πολύτιμός χρόνος, χωρίς να προετοιμάζει την αντίσταση των εκπαιδευτικών, τη στιγμή που υποχρέωση όλων μας είναι να συμβάλουμε στην ανάπτυξη ενός ισχυρού εκπαιδευτικού, πανεργατικού και λαϊκού μετώπου ανατροπής αυτής της πολιτικής κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ.

Άμεσα πρέπει να συγκληθούν γενικές συνελεύσεις σε όλες τις ΕΛΜΕ και Γ.Σ. Προέδρων, με εκλογή επιτροπών αγώνα, σε συντονισμό με τους συναδέλφους μας της πρωτοβάθμιας, με άλλες Ομοσπονδίες δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, με γονείς και μαθητές, και να αποφασίσουμε αγώνα διαρκείας, με απεργίες-καταλήψεις-διαδηλώσεις-μπλακ άουτ στο δημόσιο, κήρυξη πανεθνικής απεργίας κλπ

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΛΛΗ ΛΥΣΗ! Ή θα συνεχιστεί ο αργός μας θάνατος ή θα συστρατευθούμε σε αγώνα για την ανατροπή της πολιτικής που οδηγεί στον εργασιακό μεσαίωνα, σαρώνει δικαιώματα και κατακτήσεις στην Παιδεία, στην Υγεία, σε κάθε τομέα Κοινωνικής Πρόνοιας, σκορπώντας τη φτώχεια, την ανεργία, τη δυστυχία.

Για να κερδίσουν οι αγώνες μας.

1)Δημιουργία μαζικού μετώπου Παιδείας – Υγείας – Εργασίας για την ανατροπή της πολιτικής Κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ.

2)Να μην περάσει καμία απόλυση, καμία εφεδρεία και κανένας εκβιασμός .

3)Όχι στις συγχωνεύσεις σχολείων και στις καταργήσεις ειδικοτήτων. Όχι σε τμήματα πάνω από 25 μαθητές.

4)Διεκδικούμε αξιοπρεπείς μισθούς, συντάξεις και την καταβολή ολόκληρου του εφάπαξ στους συναδέλφους .

5)Όχι στην ελαστική και ανασφάλιστη εργασία που προωθεί η κυβέρνηση, τώρα προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών για να καλυφθούν τα κενά.

6)Όχι στην αξιολόγηση- χειραγώγηση. Καμιά συμμετοχή στο διάλογο – παρωδία  και στη «διαβούλευση» – κοροϊδία (π.χ. ερωτηματολόγια κ.α.).

Όχι στην «αυτοαξιολόγηση» και την κατηγοριοπίηση των σχολείων – μαθητών – εκπαιδευτικών. Κανείς αξιολογητής στην τάξη.

7)Διεκδικούμε δημόσια δωρεάν παιδεία για όλους. Όχι στα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια λειτουργίας των σχολείων.

8)Διεκδικούμε ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο συνολικής και ολόπλευρης μόρφωσης .

Συνάδελφοι,

μπροστά στον Καιάδα, η ιδιώτευση είναι βουτιά στο κενό.

Να επιστρέψουμε όλοι στα σωματεία μας.

Να οργανώσουμε και να ενώσουμε τη δράση μας.

Με ένα σύνθημα:

Ανατροπή αυτής της πολιτικής που τσακίζει δικαιώματα και θυσίες αιώνων.

Η ΟΛΜΕ κήρυξε για την Τετάρτη τρίωρη στάση εργασίας (11 π.μ. – 2 μ.μ. και 2 μ.μ. – 5 μ.μ.), προκειμένου οι καθηγητές να συμμετάσχουν στο συλλαλητήριο που θα πραγματοποιηθεί στις 12 το μεσημέρι στα Προπύλαια.

Να δώσουμε αγωνιστικό παρόν. Όλοι στους δρόμους!

Πειραιάς, Τρίτη 11 – 9 – 2012

 Αγωνιστική ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ –  «Δ. ΓΛΗΝΟΣ»

 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*