«Άλλα αντ’ άλλα, της Παρασκευής το γάλα!»: Πρώτες παρατηρήσεις στις εξαγγελίες για το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και το Νέο Λύκειο

Από τον Ανεξάρτητο Συνδυασμό-Εκπαιδευτική Παρέμβαση ΕΛΜΕ Ημαθίας:

Ανακοινώθηκαν οι θέσεις του Υπουργείου για το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, που επεξεργαζόταν εδώ και δύο χρόνια περίπου πολλοί και διάφοροι «κολλητοί» της κ. Διαμαντοπούλου, όπως:

α)Κεντρικός υπεύθυνος όλου του σχεδιασμού φέρεται ο κ. Αλέξης Δημαράς. Ποιος είναι ο κύριος αυτός; Γεννημένος το 1932, φιλόλογος, με μεταπτυχιακές σπουδές στο Λονδίνο και εργασιακή εμπειρία στην ιδιωτική εκπαίδευση (και μόνο εκεί μάλλον), με ιδιαίτερη συνεργασία τη σχολήΜωραίτη. Πρόκειται δηλαδή για έναν δάσκαλο των γόνων της αριστοκρατίας, της μεγαλοαστικής τάξης, που ο περιβόητος Αρσένης τον είχε χρησιμοποιήσει στο Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και τώρα η Διαμαντοπούλου τον έβαλε επικεφαλής του Εθνικού Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Άνθρωπος ειδικών αποστολών, όπως φαίνεται. Άσχετο: Η κ. Διαμαντοπούλου το βλαστάρι της το έχει στη σχολή Μωραίτη;

β) Ανάμεσα στα φωτισμένα μυαλά που εισηγήθηκαν τις θέσεις φιγουράρει άλλο ένα πρόσωπο απ’ την περίοδο Ασένη, ο κ. Καζάζης Ιωάννης. Τον θυμάστε; Αυτός με την Επιτροπή για τους μισθούς μας;

Επί της ουσίας η παρουσίαση της εννεασέλιδης πρότασης για το ενιαίο Λύκειο και την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση έγινε για να συνειδητοποιήσουμε ότι:

1.      Οι μαθητές θα δίνουν Πανελλήνιες (ή καλύτερα Πανελλήνιες καμουφλαρισμένες σε ενδοσχολικές) σε όλες τις τάξεις του Λυκείου προκειμένου να αποκτήσουν απολυτήριο Λυκείου. Οι βαθμοί και των τριών τάξεων θα προσμετρούνται για την εξαγωγή του βαθμού απολυτηρίου.

2.      Θα εξετάζονται χωρίς καθορισμένη ύλη στο σύνολο όσων έχουν διδαχθεί ανά θεματική ενότητα (ή και όσων δεν έχουν διδαχθεί ως συνδυαστική, κριτική σκέψη)

3.      “Τα Τμήματα των ΑΕΙ και ΤΕΙ θα δημοσιοποιούν τα κριτήρια που έχουν υιοθετήσει μόνα τους (π.χ. ποια μαθήματα και με ποιους συντελεστές βαρύτητας σε ένα έκαστο) για την εισαγωγή φοιτητών σ’ αυτά. Ο αριθμός των εξεταζόμενων μαθημάτων θα είναι από 3 έως 5 …” θεωρητικά γιατί  “ …οι μαθητές μπορούν να δώσουν όσα μαθήματα επιθυμούν από το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών που παρακολουθούν ώστε να διευρύνουν το φάσμα των επιλογών τους σε Τμήματα”. Κάτι τέτοιο σημαίνει πως αν κάποιος μαθητής λόγω αβεβαιότητας επιθυμεί να αιτηθεί εισαγωγής σε περισσότερες σχολές θα πρέπει να εξεταστεί σε 6 ή και 7 μαθήματα. Τώρα που βλέπει το Υπουργείο “Παιδείας” τη μείωση των εξεταζομένων μαθημάτων; Η επιστήμη αδυνατεί να απαντήσει.

4.      Στα μαθήματα που έχουν επιλέξει οι μαθητές να διαγωνισθούν για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στην Γ’ τάξη θα εξετάζονται την ίδια μέρα για την απόκτηση του απολυτηρίου και στη συνέχεια σε άλλα θέματα για το βαθμό εισαγωγής στα ΑΕΙ, ΤΕΙ.

Κι όμως όλα αυτά τα έχουμε ξανακούσει. Τα ακούμε ένα χρόνο τώρα από το Υ“Π”ΔΒΜΘ τα ακούγαμε και πριν 14 χρόνια. Ο Γεράσιμος τώρα δικαιώνεται. Και δικαιώνεται από τα τρία κόμματα συγκυβέρνησης.

Κατά τα άλλα τα υπόλοιπα οι θέσεις διανθίζονται με προτάσεις της μορφής:

  • Μείωση του αριθμού των μαθημάτων ανά τάξη.  Μα φυσικά, αν η «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία», τη «Νεοελληνική Γλώσσα» και η «Νεοελληνική Λογοτεχνία»  παραμένουν διακριτά μαθήματα, αλλά βαπτίζονται ως «Ελληνική Γλώσσα (Αρχαία και Νέα Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία)», όπως και με οι «Άλγεβρα» και  «Γεωμετρία» ως «Μαθηματικά», και οι «Φυσική»,  «Χημεία», και  «Βιολογία» ως «Φυσικές Επιστήμες»,  τότε πράγματι τα μαθήματα παραμένουν ίδια , ενώ  ο αριθμός τους μειώνεται. Αυτό δεν είναι επιστήμη, είναι Αλχημεία (η οποία,ερήσθω εν παρόδω, θα ενταχθεί στις Φυσικές επιστήμες;)!
  • Έχουμε ένα πλήθος από μαθήματα επιλογής (υποθέτουμε ότι είναι τα ίδια που είχαμε δει πέρυσι, γιατί φέτος δεν μας έδειξαν κάτι άλλο), από τα οποία στη Α’ τάξη υπάρχουν τα εξής ένα: το “ project” . Στις υπόλοιπες τάξεις κάποια επιλογής είναι κοινά σε κάθε επιλογή (αν μπορείς μην τα επιλέγεις!!!) κάποια άλλα είναι “εμβαθύνσεις” (αν σε συμφέρει και μπορείς επίσης μην τις επιλέγεις) και φυσικά το “project”. Φτάνουν πια οι επιλογές δεν θα ξέρουν τα παιδιά τι να πρωτοεπιλέξουν.
  • “… Η εσωτερική αυτή συμβουλευτική διαδικασία ουσιαστικοποιείται τώρα, για να ανταποκρίνονται σύμμετρα προς τις ρυθμίσεις που εισάγονται στις επόμενες παραγράφους, και γίνεται ακόμη περισσότερο απαραίτητη, όσο η απεριόριστη προσφορά επιλεγόμενων μαθημάτων εκ των πραγμάτων δεν είναι δυνατή σε όλα τα σχολεία και σε όλα τα γεωγραφικά σημεία της επικράτειας…” . Κοινώς αν ο μαθητής ανήκει σε μικρό σχολείο (νησί π.χ.) και δεν μπορούν να γίνουν όλες οι πιθανές επιλογές, το σχολείο, μέσω τις συμβουλευτικής, θα τον πείσει (για το καλό του πάντα) να αλλάξει επιλογές, που, κατά τα άλλα, η πολιτεία ισότιμα με τους άλλους μαθητές (όπως προβλέπει το σύνταγμα) του παρέχει.
  • Η μεγάλη επανάσταση όμως είναι το “project” . Και τι δεν κάνει:

α) Μαθαίνει τους μαθητές  το σχεδιασμό και την επίλυση προβλημάτων, τη δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη και την καινοτομία, την εφαρμογή της θεωρητικής γνώσης σε πραγματικά πλαίσια εφαρμογών και το συνδυασμός των γνώσεων από διάφορα μαθήματα.
β) Ενισχύει ουσιαστικά την Τέχνη και τον Πολιτισμό

γ)Προετοιμάζει τους μαθητές για τα επόμενα βήματά τους (τάξεις)

δ)Αναβαθμίζει το ΣΕΠ.

Με όλα τα παραπάνω δημιουργείται φυσικά η απορία: αφού έχουμε το “project” όλα τα υπόλοιπα τι τα θέλουμε;

Αλήθεια κ. Υπουργέ της “Παιδείας” πως το είπατε τελευταία: “ Είναι καιρός να πούμε στον Ελληνικό λαό την αλήθεια”;

Και φυσικά για να ξαναθυμηθούμε τον Γεράσιμο επαναλαμβάνεται το επιχείρημά του πως όλο αυτά γίνονται για να εξαλειφθεί η παραπαιδεία (είχε χιούμορ ο Μάκης)!

Όλα αυτά οδηγούν για άλλη μια φορά στο συμπέρασμα πως το νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο και το ΤΕΛ θα είναι τόσο αντιδραστικά, τόσοαντιεκπαιδευτικά, τόσο αντιλαϊκά, που αυξάνουν την πιθανότητα δημιουργίας εκπαιδευτικού μετώπου και κινητοποιήσεων. Είναι φανερό πως το ΠΑΣΟΚ, το προηγούμενο διάστημα, και τα τρία κόμματα τώρα δυσκολεύονται να εμφανίσουν πλήρως το ήδη αποφασισμένο νομοσχέδιο. Για αυτό το Υπουργείο επιλέγει να δίνει επιλεκτικά κομμάτια του νομοσχεδίου σε χρονικές στιγμές που θεωρεί πως θα περάσουν απαρατήρητα. Αυτή η πρακτική υποδηλώνει το φόβο τους για το τερατούργημα που κατασκεύασαν.

Ας μην διαψεύσουμε τους φόβους τους. 

http://anexartitosima.wordpress.com

 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*