ΠΕΑΕ-Συντονιστικό Αναπληρωτών και Ωρομισθίων για την κινητοποίηση στο Υπ. Παιδείας στις 30/1

Μετά από γενική συνέλευση στις 22 Γενάρη αποφασίσαμε τη συμμετοχή μας στην κινητοποίηση που είχε προκηρυχθεί από τον ΠΕΣΥΘ και άλλους συλλόγους για το θέμα της θεατρικής αγωγής, στηρίζοντας τα αιτήματα των συναδέλφων, αλλά και προτάσσοντας συνολικά ζητήματα γύρω από την αδιοριστία και την ελαστική εργασία σε όλους τους κλάδους.

 Γιατί ακριβώς πιστεύουμε ότι η δική μας η ανεργία και η υποαπασχόληση είναι αιτία και αποτέλεσμα του σχεδίου διάλυσης της δημόσιας, δωρεάν εκπαίδευσης. Η κινητοποίηση ήταν δυναμική και παρόλο το τσουχτερό κρύο αποδείξαμε ότι πλέον για εμάς δεν υπάρχουν αντίξοες συνθήκες αγώνα, αλλά μόνο αντίξοες συνθήκες εργασίας. Μετά από αρκετή ώρα και παζάρια για το πόσοι φορείς συμμετείχαμε στην κινητοποίηση, εκπρόσωποι της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας δέχτηκαν να μας συναντήσουν και όπως φάνηκε εκ του αποτελέσματος, απλώς και μόνο για να βγάλουν την υποχρέωση και να μην κακοχαρακτηριστούν. Παρόντες από πλευράς Υπουργείου ήταν ο Ειδικός Γραμματέας, Μ. Κοντογιάννης, οι σύμβουλοι του γραφείου Υπουργού, Υφυπουργού και Γενικού Γραμματέα, κα Μπούντα, κα Ζνέλη και κ. Σηφακάκης. Αναλυτικότερα, λοιπόν:

Θεατρική αγωγή: Αν και διαρκώς επαναλαμβανόταν ότι δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας, οι πύρινοι λόγοι για τη σημασία του μαθήματος καμία ανησυχία δεν εξάλειψαν, αφού δικαιολογήθηκε ακόμα και η διδασκαλία του μαθήματος και από άλλες ειδικότητες με το αιτιολογικό ότι δεν υπάρχουν σε κάποια μέρη άλλοι εκπαιδευτικοί. Αλήθεια, πότε μηδένισαν οι πίνακες και δεν το καταλάβαμε, κανείς δε μας απάντησε. Η δέσμευση ότι το Θέατρο θα παραμείνει στην εκπαίδευση με το μοντέλο των 961 Δημοτικών Σχολείων με Ε.Α.Ε.Π. και ότι δεν συμπεριελήφθη στο ΦΕΚ για την πιλοτική εφαρμογή των νέων προγραμμάτων σπουδών εκ παραδρομής, καμία σιγουριά δεν εμπνέουν.
Η δε υπόσχεση για σύσταση κλάδου και μάλιστα με βάση το παράδειγμα της πληροφορικής δε δημιουργεί καμία ελπίδα για νέους διορισμούς, όταν ήδη έχει ανακοινωθεί το πάγωμα αυτών, όταν το παράδειγμα της πληροφορικής αφορά μόνο μόνιμους εκπαιδευτικούς μέσω μετάταξης, όταν ακόμα και ο ίδιος ο ειδικός γραμματέας είπε ότι σημασία έχει η ίδρυση του κλάδου για όποτε γίνει διαγωνισμός. Στη δε ρητορική ερώτηση που μας τέθηκε για το αν θεωρούμε ότι υπάρχουν πλεονάζοντες θεατρολόγοι στη δευτεροβάθμια νομίζουμε πως η διατήρηση του μαθήματος μόνο σε επίπεδο project δίνει και την απάντηση.
Τέλος και ίσως ακόμα πιο ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι δεν υπήρξε καμία προοπτική και απάντηση από πλευράς του Υπουργείου για το τι θα γίνει μετά τη λήξη του ΕΣΠΑ. Η τύχη της δεύτερης ξένης γλώσσας είναι κακός οιωνός
Διορισμός διοριστέων από το 2008: Ο εκπρόσωπος του Υπουργείου απάντησε μόνο για τους συναδέλφους από ΑΣΕΠ (60%) και από προϋπηρεσία (40%) ότι εκκρεμεί η Υπουργική Απόφαση για παράταση μεταβατικής για όλες τις ειδικότητες, αλλά ο ίδιος δήλωσε ότι δεν μπορεί να μιλήσει ούτε για αριθμό διορισμών το σχολικό έτος που έρχεται.
Μισθοδοσία αναπληρωτών: Για το θέμα των 8μηνων συμβάσεων μας απαντήθηκε ότι αυτή τη στιγμή το Υπ. Παιδείας μελετά τι ζητά το Υπ. Εσωτερικών και δεν υπήρξε καμία δέσμευση ότι η συζήτηση αυτή δεν αφορά και τη φετινή χρονιά.Για τα δε μισθολογικά, τόσο για το ΜΚ όσο και για την ένταξη των αναπληρωτών ΕΣΠΑ στο ενιαίο μισθολόγιο η απάντηση ήταν αποστομωτική… Δε γνωρίζουμε! Ακόμα και όταν αναρωτηθήκαμε πώς είναι δυνατόν εφόσον η νομοθεσία δεν έχει αλλάξει να μην προσμετρείται για πρώτη φορά φέτος η προϋπηρεσία μισθολογικά για τους αναπληρωτές, και πάλι δεν πήραμε απάντηση. Το ίδιο έγινε και σε σχέση με το ΕΣΠΑ που παρόλο που μιλήσαμε για παραβίαση σύμβασης, για περικοπές σε προεγκεκριμένα χρήματα απάντηση δεν πήραμε.
Ειδική αγωγή και προσλήψεις: Οι εκπρόσωποι της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου δήλωσαν την επιθυμία τους να διεξαχθεί ο διαγωνισμός για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, όχι, όμως, και τη σιγουριά τους. Όταν δε ρωτήθηκαν διευκρινήσεις για τα όσα αναφέρθηκαν για τις ειδικότητες ΠΕ02 και ΠΕ03 στην ειδική αγωγή και πιθανή συμμετοχή τους σε διαγωνισμό δεν εισήλθε κανείς σε λεπτομέρειες, αφού απλώς, όπως ειπώθηκε, ήταν μία ιδέα… Ακόμα κι όταν προσπαθήσαμε να μιλήσουμε για τον ορισμό οργανικών κενών καμία κουβέντα δεν έγινε παρά μόνο η δήλωση ότι όπως έγινε στην πρωτοβάθμια με τον ίδιο τρόπο ίσως θα μπορούσε να γίνει και στη δευτεροβάθμια, συνεχίζοντας στην πραγματικότητα μία κοροϊδία που δεν ορίζει νέες θέσεις, αλλά τις αφαιρεί από κάποιους για να τις δώσει κάπου αλλού.
Σε προηγούμενες συναντήσεις όποιοι κι αν ήταν οι εκπρόσωποι της ηγεσίας του Υπουργείου (ακόμα και οι ίδιοι) υπήρχε μία συζήτηση, χωρίς βέβαια κανένα αποτέλεσμα. Η φράση «δεν ξέρω» ακούστηκε πολλές φορές. Κι αν υποθέσουμε ότι δεν ήταν ενήμεροι οι υπεύθυνοι του Υπουργείου για την παρουσία μας –αν και αυτή είναι δημοσιευμένη τουλάχιστον μία βδομάδα– αναρωτιόμαστε πώς είναι δυνατόν να μη γνωρίζουν ούτε τόσες γραπτές ερωτήσεις που έχουμε καταθέσει. Για την πραγματικότητα του σχολείου ούτε λόγος. Όσο για την τουλάχιστον κυνική δήλωση, «εμείς έχουμε πρόθεση το θέμα είναι αν θα μας αφήσουν η τρόικα και το Μνημόνιο», θέλουμε απλώς να πούμε ότι δεν είμαστε εμείς που ψηφίσαμε και στηρίζουμε αυτήν την πολιτική, αλλά εσείς. Ως εκ τούτου διαβάστε και εσείς τι ψηφίσατε, τι υποστηρίζετε και τι νομοθετείτε μαζί με την τρόικα ή μάλλον καλύτερα υπό την καθοδήγησή της και οι απαντήσεις θα είναι ευκολότερες…
Δεν περιμέναμε κάτι διαφορετικό από εσάς ούτε από οποιονδήποτε μας συναντούσε. Και είναι αυτός ο λόγος που δε θα σταματήσουμε εδώ. Όχι γιατί δεν απαντήθηκαν τα ερωτήματά μας, αλλά γιατί οι απαντήσεις και τα όσα μας κρύβετε δεν συνάδουν με αυτό που εμείς υπερασπιζόμαστε• Δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλους, μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους, αξιοπρεπή ζωή. Χαιρετίσματα, λοιπόν, στην εξουσία. Εμείς κρατάμε την ουσία και συνεχίζουμε…
Όλοι και όλες στη συνέλευση αδιόριστων, ωρομίσθιων, αναπληρωτών την Κυριακή,5/2, 6μμ
Ετικέτες , , , , , .Προσθέστε στους σελιδοδείκτες το μόνιμο σύνδεσμο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *